Strumazol

thiamazol

Ziekte van Graves (33 meningen)
Snel werkende schildklier (22 meningen)
Trage schildklier (6 meningen)

18-10-2017

Ziekte van Graves

Recent uitgekomen dat ik ziekte van Graves heb, door gejaagd gevoel, afvallen, moe en hartkloppingen. Via internist strumazol gekregen. Voel me nog meer belabberd dan zonder medicatie; heb depressieve gevoelens, voel lusteloos, heb totaal nergens zin in, nog steeds overal jeuk en zo nu en dan hartkloppingen, gewrichtspijn. Hoop echt dat er een andere medicatie is.
18-02-2018

Ziekte van Graves

Nouja in t begin ging dat wel goed kreeg minder trillingen in handen en Mn eetlust werd ook meer ,, maar na langer gebruik is Mn lust op sex minder en Mn pik werd niet meer zo stijf zoals ik t zonder tabletten had ..
02-06-2012

Schildklier

Te algemene diagnose..geplaatst worden in marges en protocollen...terwijl het eigenlijk elk geval heel erg uniek is...maar je wordt net als erg veel ziektes tussen dit en dat cijfertje geplaatst in grafieken...ik ben 2 keer kort (half jaar) aan de strumazol geweest werd geadviseerd om mijn schildklier lam te leggen...ik wilde dat niet en heb zelf gekozen voor voorzichtig [lees meer...]afbouwen onder begeleiding van mijn huisarts en een osteopaat..ben inmiddels weer 2 jaar medicijn vrij
06-09-2018

Ziekte van Graves

Sinds 4 weken slik ik 100mg metropol icm 30mg strumazol, in de ochtend. Omdat ik hele rusteloze nachten had en ontzetten licht sliep, wilde ik proberen de strumazol in de avond te nemen. Een dag later zat ik onder de galbulten, terwijl ik eerder nauwelijks bijwerkingen had. Wel het idee dat ik een diepere slaap heb gehad, maar door de jeuk toch een gebroken nacht. Het staa[lees meer...]t tussen de bijwerkingen, dus ik hou het nog even vol. Hopelijk ebt het vanzelf weg.
28-08-2017

Ziekte van Graves

Echt prima medicijn: na een week alle narigheid van de ziekte weg: geen hartkloppingen meer, geen overmatig zweten, niet meer trillen en eindelijk langzamerhand weer een gevoel van ontspanning!
16-02-2011

Ziekte van graves

zeer veel ontstekingen in gewrichten. Gestopt met gebruiken
13-06-2017

Snel werkende schildklier

Ik gebruik ook sindskort dit medicijn en heb ook last van mijn ogen en misselijk en droge mond af en toe en blijf misselijk gevoel in mijn maag houden. Is niet zo prettig.
18-04-2017

Ziekte van Graves

6 jaar geleden kreeg ik ziekte van graves, 20 kg in half jaar afgevallen. Heel veel hypers gehad. Bewust geen medicijnen genomen, na jaar was me schildklier weer rustig. Nu afgelopen februari had ik het weer terug, andere symptomen. Nu gebruik ik strumazol, begon met 30 mg, maar vanwege gewrichtspijnen, hoofdpijn en misselijkheid mocht ik halveren. Na 12 weken weer bloed[lees meer...]prikken kreeg ik 20 mg, weer gewrichtspijn, voel me veel beroerder met medicijnen dan zonder. Kom ook lekker aan in gewicht :( nog 4 weken dan hoop ik dat me schildklier platligt en dat ik andere medicijnen krijg om me schildklier opnieuw aan de gang te krijgen.
06-07-2016

31-12-2014

Ziekte van Graves

Na een paar weken slikken, kreeg ik enorme huiduitslag. Dit werden grote rode jeukende en hete plakken op mijn benen, armen en romp. Van het krabben kreeg ik blauwe plekken, zo erg jeukte het. Ik ben gestopt met de medicatie en ik heb 3 dagen Prednison geslikt, toen was het vrij snel over gelukkig.
29-06-2014

Ziekte van Graves

Ben al ruim een jaar aan strumazol 30mg per dag,maar na vier weken strumazol gebruik moest ik thyrax er bij slikken.in het begin voelde ik me beter maar nu heel veel last van gewrichten,erg moe,aankomen,en depressief. Het is een rot medicijn en ik snap het niet waarom niet e artsen iets anders in plaats daar van voorschrijven. Ik heb een vriendin. Zij heeft een andere me[lees meer...]dicijn al 16 jaar en ze heeft geen last van bijwerkingen . Ik ben afgelopen maand er mee gestopt ,maar nu krijg ik weer last van te snel werkend schildklier vanwege thyrax. Ik zou het eerlijk gezeght liever opereren ,en daarna thyrax slikken om de functie van de schildklier te overnemen. Op dit manier vind geen leven,die schildklier en die medicijnen er bij zetten het hele lichaam op zijn kop.
09-03-2015

Snel werkende schildklier

Slik de medicijnen net een week. Wel last van een droge mond (staat niet bij bijwerkingen) en last van de ogen. Over het effect valt nog weinig te zeggen, op af en toe hoofdpijn na nog geen opmerkzame bijwerkingen.
26-05-2014

Ziekte van Graves

Ik slik nu ong bijna een jaar strumazol, doordat bij mij de ziekte van graves is geconstateerd. Hierbij slik ik ook een betablokker i.v.m hoge hartslag. In het begin had ik goede hoop, voelde mij eigen langzaam opknappen 0)) Nu ben ik weer terug bij af, zo ziek als een hond!! pijn in mijn armen, schouders en knieën extreem zenuwachtig. Heb 6 weken terug bloed moeten pr[lees meer...]ikken en de assistent zei dat de waarde 11 was. Ik zei en nu.....toen zei ze gewoon doorslikken en over 3 maanden weer prikken. Mijn waarde was toen de tijd bijna 40 ! Als ik de strumazol door blijf slikken staat mijn waarde straks op nul. En dan? pff Heeft iemand hier ervaring mee?
15-10-2019

Te hard werkende bijschildklier

Na doorverwezen te zijn door de huisarts, ben ik terechtgekomen bij de internist. Na de eerste bloedtest hoge T3 en T4-waarden, in contrast met hele lage TSH-warden. Strumazol voorgeschreven om de schildklier plat te leggen. De eerste drie weken: niks aan de hand. Begin van de vierde week begin ik lichtjes jeuk te krijgen in mjn zitvlak. Zoetjesaan begin ik bulten te krijg[lees meer...]en (door het krabben misschien). Ook mijn handen beginnen bulten te krijgen, en een erg jeukende hoofdhuid. Ik prober het nog een drie dagen vol te houden in de hoop dat de jeuk en bulten voorbijgaan. Na een slapeloze nacht besluit ik naar de huisarts te gaan om te vragen of de behandeling gestopt kan worden. De huisarts is niet overtuigd van de jeuk als te zijn een bijwerking van Strumazol en stelt voor om voorlopig de medicatie te stoppen. Als de jeuk zich blijft manifesteren is de oorzaak elders te zoeken. Ik stop voorlopig met het gebruik van de medicatie. Ondertussen menthol talc en polaramine tegen de jeuk gehad. We wachten af...
10-10-2017

Snel werkende schildklier

Na 4 weken, heftige jeuk over mijn hele lichaam. Heel moe, duizelig, droge mond, tong. Geelzucht en leverfalen, moest direct met de medicatie stoppen! Dit laatste zijn zeldzame bijwerkingen. Ik gebruik nu PTU 8 pillen ipv 1 pil bij Strumazol in totaal 9 inclusief hormoonpil. Ik heb me voor halve dagen ziek gemeld en doe elke dag een middag dutje. De medicatie die me beter [lees meer...]moest maken maakte me ziek. Afwachten wat PTU doet met m'n lichaam aangezien deze medicatie volgens de bijsluiter zelfde bijwerkingen heeft. Na 10 dagen gestopt te zijn met strumazol bleken mijn leverwaardes 10x vereenvoudigd te zijn wat niet had gemoeten.
06-06-2018

Ziekte van Graves

6 weken 30 Mg met beta Blokkers slaap beter, geen trillen meer, hartkloppingen veel minder, rustiger niet gejaagd. Na 6 weken neem ik nu 3kwart strumazol voor 3 weken want mijn bloedwaarden waren veel beter /goed. In overleg met de huisarts gedaan en dan na 3 weken weer prikken. Internist wil mij alleen maar meer troep geven en ik wil met zo min mogelijk medicijnen mijn ba[lees meer...]lans vinden. Wacht nu op een internist die daar in mee gaat. Slik het nu een week op deze manier en voel mij goed tot nu toe alleen de hoofdpijn is steekt soms op en is lastig maar verder prima.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum