Strumazol

thiamazol

Ziekte van Graves (33 meningen)
Snel werkende schildklier (22 meningen)
Trage schildklier (6 meningen)

10-08-2013

Snel werkende schildklier

Strumazol legt schildklier stil. Enige bijwerking is dat stofwisseling ook stopgezet wordt of vertraagd. Door bijslikken van tyrax hormoon is dit opgelost
17-04-2013

Ziekte van Graves

Ben pas sinds 3 weken bezig met Strumazol. De eerste week heel veel jeuk en kloven in mijn vingers. Aanvankelijk ook nog gecombineerd met 80 mg Inderal vanwege snelle (tot 134) hartslag. Maak mij wel zorgen over een eventuele gewichtstoename. In andere reacties die ik hier lees, zie ik echter niet vanaf wanneer die kan optreden.
05-04-2012

Schildklier

Ik neem sinds enkele weken strumazol 10 mg. minder hartsklachten maar doodmoe en altijd slapen, slapen, slapen.... Weet niet wat te doen nu....
11-10-2014

Ziekte van Graves

Ik heb de ziekte van Graves Had al twee keer het medicijn Strumazol gebruikt zonder bijwerkingen. De eerste keer was 1993 tot 1994 de tweede keer was van 2007 tot 2009. De Internist gaf 2007 de voorkeur voor behandeling met radioactief jodium, maar ik wilde dat niet. Achteraf heb ik daar spijt van om het volgende. De derde keer 7-2014 ging mijn schildklier weer veel t[lees meer...]e snel werken. Nu ging ik wel akkoord voor de behandeling met radioactief jodium. Maar eerst moest mijn schildklier de normale waarde hebben, dus moest ik eerst Strumazol slikken. Maar dit keer ging het mis ik kreeg de meest ernstige bijwerking van Strumazol. De verstoring van de aanmaak van witte bloedcellen in het beenmerg. Terwijl ik dit medicijn toch bij elkaar 3 jaar geslikt had in het verleden. Dat zegt dus niets. Omdat ik een dag van tevoren nadat het mis ging bloed had laten prikken vroeg ik later aan de Internist: Kon u niet gelijk kijken of ik wel genoeg witte bloedcellen had? Ze zei dat het geen enkel nut had gehad. Het kan in één dag gebeuren dat je beenmerg geen witte bloedcellen meer aanmaakt. De dag dat het mis ging was ik erg moe, lag de hele dag op de bank te slapen. Ik had lichtelijk keelpijn en dacht er verder niet bij na, verkoudheid en keelpijn ging rond. In de vooravond voelde ik dat ik koorts kreeg. Toen ik mijn temperatuur ging opnemen was het 39.7 ik wist gelijk, dit is helemaal mis. Heb gelijk een afspraak bij de huisartsenpost gemaakt. De arts die mij hielp keek in mijn keel nadat ik hem had gezegd dat ik keelpijn en hoge koorts had. Hij zei: Je keel is een beetje rood. Ik zei hem dat ik waarschijnlijk de ernstige bijwerking van de Strumazol had. Hij begreep niet waar ik het over had en keek mij vragend aan. Ik heb hem toen de bijsluiter van de Strumazol gegeven. Hij was duidelijk niet op de hoogte van de zeer ernstige bijwerking van Strumazol. Blijkbaar nog wat hij moest doen, hij vroeg mij: Wat wil je dat ik ga doe? Ik zei: Wat dacht u van mij bloed afnemen om te kijken hoe het mij mij witte bloedcellen gesteld is. Hij besloot dat maar te laten doen, hij vroeg of ik daar een uur wilde wachten op de uitslag of dat ik naar huis zou gaan en hij mij de uitslag per telefoon zou mededelen. Ik gaf de voorkeur om naar huis te gaan. Na een uur werd ik gebeld met de mededeling dat ik gelijk had en gelijk moest komen en blijven. Toen ik bij het ziekenhuis aankwam was de koorts al boven de 40 gr. Ik werd gelijk aan een infuus met antibiotica gelegd. Na een paar dagen in het ziekenhuis gelegen te hebben stegen mij witten bloedcellen naar 2.4 ook de koorts zakte af. Maar een dag laten begon de koorts weer boven de 40 gr te stijgen. Mijn witte bloedcellen daalde naar 1.4 Nu mocht ik ook het medicijn Omeprazol niet meer gebruiken omdat ook deze bijwerking kan geven op de afname van witte bloedcellen. Ik kreeg een injectie om mijn beenmerg te stimuleren om witten bloedcellen aan te maken. Mijn witte bloedcellen stegen toen naar 7 en dat was goed, ook de koorts verdween uiteindelijk. Na 11 dagen in het ziekenhuis te hebben gelegen in mijn woonplaats waar ik uiteindelijk ook geopereerd zou worden. Werd ik op eigen verzoek overgebracht naar het UMCG voor de operatie. Ik kwam namelijk niet meer in aanmerking voor de behandeling met radioactief jodium. Omdat deze niet gelijk aanslaat en ik geen Strumazol nog andere schilkier remmers meer mocht slikken. Ook was mijn schilkier warde in 11 dagen weer flink gestegen het dubbel van de normale waarde. Ik moest dus zo snel mogelijk geopereerd worden. Heb in het UMCG een week lang drie keer per dag een verschrikkelijk vies drankje moeten drinken om de doorbloeding van mijn schilkier te verminderen. Daarna is mijn schilkier in zijn geheel verwijder. De chirurg heeft 3 bijschildklieren kunnen sparen, het zou goed kunnen dat deze de volledige werking overnemen van het regelen van calcium maar dat is afwachten in hoeverre dat gebeurd. Daarom slik ik 2000 mg calcium per dag en vitamine D. En natuurlijk Thyrax een schilkier hormoon. Ik heb na 3 en een halve week in de ziekenhuizen te hebben gelegen nu 2 weken thuis. Ik heb weinig last van mij wond gehad. Wel heb ik omzettende keelpijn gehad vooral bij het slikken. Ook is mijn stem anders, ik kan geen hoge tonen maken nog mijn stem verheffen. Mij is verteld door de chirurg dat het nog goed kan komen, de tijd zal het zeggen.
15-12-2015

Snel werkende schildklier

Na maanden van klachten eindelijk de diagnose. Mijn schildklier werkt te snel. Meteen 1 x per dag Strumazol in combinatie met 3 x per dag Propranolol. Voel me per dag beter en geen enkele bijverschijnselen.
20-02-2011

Ziekte van graves

bijwerking op termijn: botontkalking. Niet te lang mee doorgaan, vanwege dit risico. Overstappen op radioactief jodium (3e keer)
03-08-2017

Snel werkende schildklier

Eindelijk door de huisarts doorverwezen eind april 2017 naar een internist vanwege een te langzaam werkende schildklier in januari en in mei werkte deze te snel. Na diverse onderzoeken echo, scan en bloedonderzoeken kreeg ik als uitslag dat ik de ziekte van Graves heb. Ik had verwacht dat na medicijn inname er snel verbetering op zou optreden qua klachten, maar helaas. Gew[lees meer...]richtspijn in heupen, knieën, en vingers die zorgen voor een beperking qua tillen, wringen. Moeizaam in slaap vallen en snel wakker zijn in de nacht is zwaar vermoeiend. Ik ben in behandeling bij een internist i.o. hij verteld te weinig neemt klachten niet serieus, laatst moest ik hem zeggen dat gewrichtspijn toch echt wel in de bijsluiter staat, dit zocht hij meteen op en moest toegeven. Verminderde wel inname gebruik nu 20mg. Alles lijkt in slow motion te gaan dit terwijl ik altijd actief ben geweest ...
12-08-2011

Schildklier

Na 3 weken strumazol genomen te hebben ben ik in coma naar het ziekenhuis gebracht. De strumazol had bijna alle witte bloedlichaampjes "opgegeten". Organen waren aangetast, zware longontsteking. Door goede artsen is alles weer goed gekomen, maar moet nu wel Thyrax slikken voor de schildklier.
17-01-2019

Hyperthyreoïdie

Deze medicijnen voorgeschreven gekregen om mijn schildklier stil te leggen. Al mijn klachten verdwenen voor 80%. Ik viel wel veel af, maar was niet erg.
30-07-2014

Ziekte van Graves

Hai, Ik heb ook de ziekte van graves en voelde mij verschrikkelijk moe,spierzwakte en kon niets meer,na enkele maanden gebruik van strumazol en thyroxine voelde ik me weer zoals vroeger. Nu ,na 18 maanden behandeling moet ik de medicatie afbouwen, en afwachten wat het wordt. Tot nu toe gaat alles goed
29-12-2012

Ziekte van Graves

Kreeg na een maand inname van dit middel ernstige keelpijn en jeuk. Na overleg met de internist direkt moeten stoppen wegens een zeldzame bijwerking waarbij de witte bloedcellen worden vernietigd
09-07-2018

Strumazol (thiamazol)

Ik ben al 16 jaar schildklier patient en slik strumazol en tirax dus al heel lang.Met tussenpozen als mijn waardes weer 2 jaar of langer goed waren dat ik kon stoppen.Zo ook de laatste 2 jaar toen de tirax niet meer te verkrijgen was.Totdat het eind mrt weer fout ging en weer aan de strumazol moest om mijn klier rustig te maken.Dat ging vrij aardig en zou 22mei 2018 met de[lees meer...] tirax beginnen.Ik was op vakantie in Noorwegen vanaf 16 mei .18 mei kreeg ik keelpijn en dacht dat het van de airco van het vliegtuig was.Dus dropjes gekocht.19 mei tydens een wandeling werdt ik heel erg moe en had geen speeksel meer.nog niks in de gaten.totdat ik 20 mei alleen nog maar kon slapen en mijn ogen niet meer open kon houden.Mijn vrienden hebben me naar het ziekenhuis gebracht(gelukkig)anders had ik het waarschijnlijk niet overleefd)Volledige uitval van mijn immuunsysteem.Uitgedroogd en een dikke keelontsteking(alle bacterien kunnen je te pakken nemen)Ontstekingswaardes boven de 200,40 koorts.Heb 9 dagen in quarantaine gelegen in noorwegen en daarna met SOS international met orive vliegtuigje overgevlogen naar Eindhoven waar ambulance klaar stond.Door naar MMC Veldhoven.Daar 7 dagen quarantaine gelegen met de mededeling dat er geen medicijnen meer zijn die ik zou kunnen slikken voor het gevaar van de zeer ernstge bijwerking.5 juni uit ziekenhuis ontslagenen . 11dagen totdat de operatie dag was Kalium Jodide drank moeten innemen voor mijn schildklier rustig te maken.19 juni operatie .mijn volledige schildklier wordt verwijderd.Nu herstellende en in afwachting hoe de tirax mij gaat instellen.Hoop dat het allemaal niet te lang gaat duren.Je bent met Graves anders gewend (haha).Hoop dat ik schildklier patienten er op kan wijzen dat het niet zonder risico is strumazol te slikken .zodra je iets voelt wat niet klopt trek aan de bel bij je internist.Die is de enige die je echt kan helpen (heb ik ondervonden in Noorwegen.Gelukkig is het goed verlopen en kan ik het allemaal na vertellen. gr, y.
26-06-2013

Schildklier

Heb ziekte van Basedow en dat lijkt op Graves. Heb elders als reactie op Henny gereageerd, omdat ik ook al 25 jaar Strumazol gebruik.
12-06-2013

Schildklier

Hallo mijn naam is Henny, ben 57 jaar en slikte al 25 jaar Strumazol en Thyrax . Nadat mijn internist met pensioen ging kreeg ik een nieuwe internist. Deze was geheel verbaast dat ik deze medicijnen al zo lang slik. Zij is het hier dan ook niet mee eens. Moest direct stoppen met medicijnen en dan zien hoe het gaat. Ben nu 2 weken zonder medicijnen voel me hopeloos na 25 ja[lees meer...]ar stabiel te zijn geweest heb ook weer enorm last van mijn ogen. Zijn er meer mensen die deze medicijnen zolang slikken zonder bijwerkingen? Dan hoor ik dit graag.
03-08-2011

Te snelwerkende schild klier

kan nog niet merken dat het helpt. Wel merk ik dat ik weer meer beta blokkers moet gaan gebruiken en mijn klachten weer erger worden. Heel emotioneel, en een gevoel van een brok in mijn keel.veel boeren moet. Bloed uitslag hoor ik donderdag 11 augustus
07-02-2011

Schildklier

slechte voorlichting medische termen medicijn verandert steeds in dosering (dokter doet dit)

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum