Strumazol

thiamazol

Ziekte van Graves (33 meningen)
Snel werkende schildklier (22 meningen)
Trage schildklier (6 meningen)

27-09-2010

Te snel werkende schildklier

In 2008 kreeg ik functie uitval en kwam in het medische circuit terecht waar CVA geconstateerd werd. Daar werd ook geconstateerd (enige onderzoeken later) dat mijn schildklier veel te snel werkte. Ik heb tot dat moment altijd fulltime met enthousiasme gewerkt en dat is tot op heden niet mogelijk door aanhoudende vermoeidheid. De juiste dossering in combinatie met thyrax is[lees meer...] een frustrerende zoektocht...In mei jl (2010) heb ik een jodiumpil geslikt en nog steeds zijn mijn klachten niet afgenomen en slaap ik zo'n 11 uur verspreid over 's nachts en 's middags (8 en 3 u) om me een beetje gewoon mens te voelen. Ik ben een opgewekt en possitief ingesteld mens maar het is bij tijd en wijle erg deprimerend...In november moet ik met de medicijnen stoppen zodat opnieuw gecontrolleerd kan worden of die radioactieve pil gewerkt heeft en daar zie ik tegenop. We eginnen dan weer van voor af aan met de zoektocht naar de juiste dossering .... De omgeving doet aardig maar begrijpen niet wat voor beprekingen deze aandoening met zich meebrengt en ik heb dit zelf ook onderschat als ik eerlijk ben. Is dit herkenbaar bij mensen die ook een te snelwerkende schildklier hebben?
26-02-2010

Te snel werkende schildklier

I.v.m. een te snelle schilklier kreeg ik dit middel voorgeschreven. Na verloop van enkele weken kreeg ik galbulten over mijn hele lichaam. Vreselijke jeuk. Heb contact opgenomen met de internist en moest onmiddellijk stoppen. Ik kreeg toen PTU voorgeschreven 3 Maal daags 2 tabletten.
03-11-2009

Ziekte van Graves

Een jaar gebruikt . Een maand gestopt, daarna weer begonnen. Na 5 maanden in levensbedrijgende situatie opgenomen met pancytopenie in UMC. Na 3 weken totale schildklierverwijdering. Nu herstellende.
15-10-2019

Te hard werkende bijschildklier

Na doorverwezen te zijn door de huisarts, ben ik terechtgekomen bij de internist. Na de eerste bloedtest hoge T3 en T4-waarden, in contrast met hele lage TSH-warden. Strumazol voorgeschreven om de schildklier plat te leggen. De eerste drie weken: niks aan de hand. Begin van de vierde week begin ik lichtjes jeuk te krijgen in mjn zitvlak. Zoetjesaan begin ik bulten te krijg[lees meer...]en (door het krabben misschien). Ook mijn handen beginnen bulten te krijgen, en een erg jeukende hoofdhuid. Ik prober het nog een drie dagen vol te houden in de hoop dat de jeuk en bulten voorbijgaan. Na een slapeloze nacht besluit ik naar de huisarts te gaan om te vragen of de behandeling gestopt kan worden. De huisarts is niet overtuigd van de jeuk als te zijn een bijwerking van Strumazol en stelt voor om voorlopig de medicatie te stoppen. Als de jeuk zich blijft manifesteren is de oorzaak elders te zoeken. Ik stop voorlopig met het gebruik van de medicatie. Ondertussen menthol talc en polaramine tegen de jeuk gehad. We wachten af...
24-09-2018

Snel werkende schildklier

Volgens de arts kan de pijn in de benen worden veroorzaakt door beenmergremming! De pijn is vooral 's-nachts en vrij hevig ! Moet een kwartier tot half uur trappelen met de benen alvorens er verlichting optreedt !
18-04-2017

Ziekte van Graves

6 jaar geleden kreeg ik ziekte van graves, 20 kg in half jaar afgevallen. Heel veel hypers gehad. Bewust geen medicijnen genomen, na jaar was me schildklier weer rustig. Nu afgelopen februari had ik het weer terug, andere symptomen. Nu gebruik ik strumazol, begon met 30 mg, maar vanwege gewrichtspijnen, hoofdpijn en misselijkheid mocht ik halveren. Na 12 weken weer bloed[lees meer...]prikken kreeg ik 20 mg, weer gewrichtspijn, voel me veel beroerder met medicijnen dan zonder. Kom ook lekker aan in gewicht :( nog 4 weken dan hoop ik dat me schildklier platligt en dat ik andere medicijnen krijg om me schildklier opnieuw aan de gang te krijgen.
24-03-2017

Snel werkende schildklier

Gebruik ze vanaf 1 maart dit jaar en ben al 3 kilo aangekomen en daarvoor al 8 kilo
23-01-2016

Ziekte van Graves

De bijwerkingen van dit medicijn zijn echt vreselijk! Vooral de uitslag (dit kreeg ik na twee weken).
05-08-2015

Ziekte van Graves

Jaren geleden heb ik voor mijn aandoening ook strumazol geslikt. Toen had ik nauwelijks last van bijwerkingen. Maar nu heb ik wel last van bijwerkingen. De eerste twee weken had ik last van hoofdpijn, spierzwakte/spierpijn in mijn benen en soms misselijkheid. Ook was ik ineens heel emotioneel met huilbuien (dat heb ik normaal niet, herkende mezelf niet meer). Mijn arts zei[lees meer...] dat dit ook kon komen doordat mijn schildklierwaardes zo aan het schommelen waren - van heel up naar veel te down. Ik was recent ruim een week gestopt met het slikken van strumazol ivm het nemen van radioactief jodium. Nu ben ik weer twee dagen begonnen met de strumazol en de hoofdpijn, misselijkheid en spierpijn zijn weer terug.
28-03-2015

Snel werkende schildklier

Wat een rot medicijn is dit. enorme maagpijn, fikse buikpijn en lijk wel zes maanden zwanger zo opgezet is mijn buik. En dan te denken dat ik er nog lange tijd mee door moet gaan. Bah!
29-06-2014

Ziekte van Graves

Ben al ruim een jaar aan strumazol 30mg per dag,maar na vier weken strumazol gebruik moest ik thyrax er bij slikken.in het begin voelde ik me beter maar nu heel veel last van gewrichten,erg moe,aankomen,en depressief. Het is een rot medicijn en ik snap het niet waarom niet e artsen iets anders in plaats daar van voorschrijven. Ik heb een vriendin. Zij heeft een andere me[lees meer...]dicijn al 16 jaar en ze heeft geen last van bijwerkingen . Ik ben afgelopen maand er mee gestopt ,maar nu krijg ik weer last van te snel werkend schildklier vanwege thyrax. Ik zou het eerlijk gezeght liever opereren ,en daarna thyrax slikken om de functie van de schildklier te overnemen. Op dit manier vind geen leven,die schildklier en die medicijnen er bij zetten het hele lichaam op zijn kop.
26-05-2014

Ziekte van Graves

Ik slik nu ong bijna een jaar strumazol, doordat bij mij de ziekte van graves is geconstateerd. Hierbij slik ik ook een betablokker i.v.m hoge hartslag. In het begin had ik goede hoop, voelde mij eigen langzaam opknappen 0)) Nu ben ik weer terug bij af, zo ziek als een hond!! pijn in mijn armen, schouders en knieën extreem zenuwachtig. Heb 6 weken terug bloed moeten pr[lees meer...]ikken en de assistent zei dat de waarde 11 was. Ik zei en nu.....toen zei ze gewoon doorslikken en over 3 maanden weer prikken. Mijn waarde was toen de tijd bijna 40 ! Als ik de strumazol door blijf slikken staat mijn waarde straks op nul. En dan? pff Heeft iemand hier ervaring mee?
17-12-2013

Ziekte van Graves

Ik heb ziekte van Graves waarvoor ik Strumazol voorgeschreven kreeg. Nou ik gebruik ongeveer twee en een half week, samen met betablokker. nou kan mijn feest begon met heeeeel veel jeuk, bulten op mijn lichaam, mijn gewrichten van mijn vingers doen veel pijn net als mijn schouderblad en jaja 1 knie. ik kreeg voor 3 dagen predniselon, dit is de derde dag en krijg steeds mee[lees meer...]r pijn! ongelooflijk! ik moest trouwens twee dagen geleden stoppen met strumazol, voor mij geen strumazol meer!
28-07-2010

Strumazol (thiamazol)
Ziekte van Grave (te snel werkende schildklier)

Ik heb dit middel ongeveer 2 maanden geslikt en ben toen over gegaan op PTU omdat ik hoofdpijn van dit middel kreeg. Toen ik stopte met dit middel stopte de hoofdpijnen ook.
28-05-2019

Vermoeidheid

Had last van flinke vermoeidheid en trainde vaak, zoals joggen en twee keer per week ook voetballen. Dit ging helaas niet meer vanwege te vermoeid te zijn.
27-05-2019

Snel werkende schildklier

Ik heb het moeten gebruiken omdat ik last had van hartkloppingen af en toe en vermoeidheid voor een periode van 2/3 maanden. Ik krijg een cintagrafie ofzo (scan van schildklier) en dan wordt er gekeken wat er aan de hand is. Na 8 dagen deze medicijn te gebruiken voel ik helemaal niks meer en geen vermoeidheid of iets dergelijks. Ook geen hartkloppingen etc.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum