Strumazol

thiamazol

Ziekte van Graves (33 meningen)
Snel werkende schildklier (22 meningen)
Trage schildklier (6 meningen)

06-09-2018

Ziekte van Graves

Sinds 4 weken slik ik 100mg metropol icm 30mg strumazol, in de ochtend. Omdat ik hele rusteloze nachten had en ontzetten licht sliep, wilde ik proberen de strumazol in de avond te nemen. Een dag later zat ik onder de galbulten, terwijl ik eerder nauwelijks bijwerkingen had. Wel het idee dat ik een diepere slaap heb gehad, maar door de jeuk toch een gebroken nacht. Het staa[lees meer...]t tussen de bijwerkingen, dus ik hou het nog even vol. Hopelijk ebt het vanzelf weg.
18-02-2018

Ziekte van Graves

Nouja in t begin ging dat wel goed kreeg minder trillingen in handen en Mn eetlust werd ook meer ,, maar na langer gebruik is Mn lust op sex minder en Mn pik werd niet meer zo stijf zoals ik t zonder tabletten had ..
15-01-2013

Schildklier

in het begin veellast van jeuk en op boeren. ook Veel zweten. Mijn bloeddruk was normaal doch mijn pols slag was 100. Daar kreeg ik beta blokker voor. die ook zijn bijwerkingen gaven. wat ik wel vind dat er altijd wat vaag verhaal wordt gegeven omtrend het verloop van de schildklier hoelang je medichijnen moet gebriuken en zo meer
29-12-2012

Ziekte van Graves

Kreeg na een maand inname van dit middel ernstige keelpijn en jeuk. Na overleg met de internist direkt moeten stoppen wegens een zeldzame bijwerking waarbij de witte bloedcellen worden vernietigd
02-06-2012

Schildklier

Te algemene diagnose..geplaatst worden in marges en protocollen...terwijl het eigenlijk elk geval heel erg uniek is...maar je wordt net als erg veel ziektes tussen dit en dat cijfertje geplaatst in grafieken...ik ben 2 keer kort (half jaar) aan de strumazol geweest werd geadviseerd om mijn schildklier lam te leggen...ik wilde dat niet en heb zelf gekozen voor voorzichtig [lees meer...]afbouwen onder begeleiding van mijn huisarts en een osteopaat..ben inmiddels weer 2 jaar medicijn vrij
03-08-2011

Te snelwerkende schild klier

kan nog niet merken dat het helpt. Wel merk ik dat ik weer meer beta blokkers moet gaan gebruiken en mijn klachten weer erger worden. Heel emotioneel, en een gevoel van een brok in mijn keel.veel boeren moet. Bloed uitslag hoor ik donderdag 11 augustus
07-11-2010

Ziekte van Basedow

Ik gebruik Strumazol 30 mg 1 tab per dag in combinatie met Thyrax 0.025 mg 3 tab. per dag sinds maart 2010. MIjn klachten verdwenen langzaamaan ook hartkloppingen en pijn op de borst bij het inspannen. Door middel van hartkatheterisatie werd definitief uitgesloten dat het aan het hart lag. Hart in orde, alles kwam door die schieldklier dus. Echter sinds een maand kreeg ik[lees meer...] last van abnormale vaginale bloedingen, Ik krijg deze week echo onderzoek, ben benieuwd.. Vraag me af of het een bijwerking is of .. iets anders.
21-10-2010

Ziekte van graves

ik heb strumazol voorgeschreven gekregen na vaststellen van de ziekte van graves.Ik moet zeggen dat ik me nu veel zieker voel dan voor ik was begonnen.Ben ook heel down en heel emotioneel .Ik huil bij het minstte ik kan ook niet veel verdragen en heb soms echt geen energie,terwijl ik hiervoor een heel energieke persoon was ,niets was me teveel.Hoop dat het gaat beteren,wan[lees meer...]t voel me nu echt belabberd. groetjes van jamila
19-06-2010

Snelle schildklier

Gebruik strumazol(2 tab. per dag) bijna twee jaar, heb veel gewrichts klachten, twee kiezen in drie maanden laten trekken (vitamine tekort) terwijl ik altijd een goed gebit had. Ik krijg nu vitamine D bij en gebruik magnesium tabletten. Expirimenteer zelf vaak met de dosis. Je bloedwaarde wordt door de specialist zo laag mogelijk gehouden, maar daar voel ik me absoluut nie[lees meer...]t goed bij. Ik voel me beter als de schildklier iets sneller werkt.Verder ben ik 20 kilo aangekomen, wat ik er nu niet af krijg. Ik loop 2 keer per week 10 km hard. Ik heb een radio active slok gehad in feb. mag 1 juli stoppen met strumazol en thyrax en dan na drie weken prikken en kijken of de slok heeft geholpen. Ik ben vaak over vermoeid, en heb het vlug koud. Mijn bloed waarde zijn volgens de specialist elke keer goed.
08-06-2010

Verhoogde schildklier werking

28-02-2010

Hyperthyreoïdie

1 maand gebruikt, ivm galbulten acuut gestopt: over op de PTU 8x50mg per dag. na galbulten slokdarm krampen als nawee van de allergie. helaas heb ik een kruisingsallergie: ook allergisch voor de PTU gewrichtsklachten, hoofdpijn a la migraine en haaruitval... nog steeds op zoek naar oplossing...
02-01-2010

Schildklier

Ik begon met Strumazol omdat mijn schildklier te snel werkte, na een tijd onder controle bij de dokter in het ziekenhuis kreeg ik weer een telefoontje dat ie te langzaam werkte, kreeg een ander tabletje erbij, Tyrax genaamd.. en dat moest weer het hele zaakje stabiel zetten, maar heb nu het idee dat het weer te snel gaat, ben haar aan het verliezen, transpireer heel veel, [lees meer...]ben soms heel kattig tegen mensen, ben snel geirriteerd.. Moet binnenkort weer naar de dokter en heb vorige week bloed laten prikken, het kan niet anders zijn dat ie weer te snel werkt... ik hou het in de gaten.
07-12-2018

Ziekte van Graves

Ik ben strumazol gaan gebruiken na constatering van de ziekte van Graves door een internist in het Ziekenhuis, wij zijn begonnen met de zog. shocktherapie door dagelijks 20mg te nemen en de schildklier zo goed als plat te leggen. Door deze methode heb ik als man te kampen gehad met emotionele moodswings waar ik van huilen bij een droevig liedje op de radio naar compleet ov[lees meer...]ertrokken aggressief reageren op kleine dingen zoals tekeer gaan tegen een man die zijn hand niet uit steekt op de rotonde. Ook had ik in het begin van mijn gebruik een enorme onverzadigbare eetlust in foute dingen (donuts, bakken ijs, 6 boterhammen etc etc) waardoor ik enorm ben aangekomen in gewicht van 86,5 naar 98,0 terwijl ik normaliter kon eten hoeveel en wat ik wilde zonder een gram aan te komen en weinig te bewegen. Ook had ik de eerste 2 maanden last van uitslag op me rug, benen, buik en borst. Momenteel heb ik dit medicijn onder begeleiding van de internist afgebouwd naar 2,5mg p/d en blijven mijn waardes mooi constant en ben ik begonnen met een intermittent fasting routine welke mij ondersteund bij het tegen gaan van overeten dmv een calorieën plafond en tijdsbestek waarin er voedsel genuttigd mag worden en mij dwingt om veel water te drinken gedurende dag en ben hierdoor inmiddels in korte tijd alweer 7,5 kg door afgevallen aangezien iedereen verschillend is zou ik overleggen met de behandelend arts of dit wellicht ook voor U een idee is als met dezelfde bijwerkingen/klachten kampt tijdens gebruik van strumazol.
06-06-2018

Ziekte van Graves

6 weken 30 Mg met beta Blokkers slaap beter, geen trillen meer, hartkloppingen veel minder, rustiger niet gejaagd. Na 6 weken neem ik nu 3kwart strumazol voor 3 weken want mijn bloedwaarden waren veel beter /goed. In overleg met de huisarts gedaan en dan na 3 weken weer prikken. Internist wil mij alleen maar meer troep geven en ik wil met zo min mogelijk medicijnen mijn ba[lees meer...]lans vinden. Wacht nu op een internist die daar in mee gaat. Slik het nu een week op deze manier en voel mij goed tot nu toe alleen de hoofdpijn is steekt soms op en is lastig maar verder prima.
13-06-2017

Snel werkende schildklier

Ik gebruik ook sindskort dit medicijn en heb ook last van mijn ogen en misselijk en droge mond af en toe en blijf misselijk gevoel in mijn maag houden. Is niet zo prettig.
24-01-2017

Ziekte van Graves

Ik gebruik dit medicijn al geruime tijd. In het begin veel bijwerkingen, opgezette buik, darmproblemen, misselijk, vocht vasthouden. Na een tijdje gingen deze bijwerkingen over. Nu op wat kleine dingetjes na (af en toe wat lichte gewrichtspijn bijvoorbeeld) nergens meer last van. Ik word behandeld doormiddel van monotherapie (strumazol in lage dosering ipv strumazol in hog[lees meer...]e dosering icm schildklierhormonen). Begon met 30 mg per dag. Gebruik inmiddels nog maar 25 mg per week.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum