Ervaringen met Strumazol

thiamazol

Jeuk over het hele lichaam levertoxiciteit gewichtstoename agranulocytose zware menstruatie haaruitval energieverlies verstoorde slaap constipatie spierkrampen

Ziekte van Graves (52 meningen)
Snel werkende schildklier (33 meningen)
Trage schildklier (6 meningen)

30-07-2021 | Vrouw | 58
Ziekte van Graves
Vermoeidheid had daar voor gebruik geen probleem mee , gewichtstoename waarover ik geen controle geboet ik kiezen tussen erg of minder erg gewichtstoename ln toekomst obesitas, hartproblemen, suikerziekte en psychologische achteruitgang , geen zelfvertrouwen meer , mij niet meer goed in mijn huid voelen of vermageren haaruitval enz. Allebei zonder behandeling levensbedre[lees meer...]igend?

15-10-2019 | Man | 47
Te hard werkende bijschildklier
Na doorverwezen te zijn door de huisarts, ben ik terechtgekomen bij de internist. Na de eerste bloedtest hoge T3 en T4-waarden, in contrast met hele lage TSH-warden. Strumazol voorgeschreven om de schildklier plat te leggen. De eerste drie weken: niks aan de hand. Begin van de vierde week begin ik lichtjes jeuk te krijgen in mjn zitvlak. Zoetjesaan begin ik bulten te krijg[lees meer...]en (door het krabben misschien). Ook mijn handen beginnen bulten te krijgen, en een erg jeukende hoofdhuid. Ik prober het nog een drie dagen vol te houden in de hoop dat de jeuk en bulten voorbijgaan. Na een slapeloze nacht besluit ik naar de huisarts te gaan om te vragen of de behandeling gestopt kan worden. De huisarts is niet overtuigd van de jeuk als te zijn een bijwerking van Strumazol en stelt voor om voorlopig de medicatie te stoppen. Als de jeuk zich blijft manifesteren is de oorzaak elders te zoeken. Ik stop voorlopig met het gebruik van de medicatie. Ondertussen menthol talc en polaramine tegen de jeuk gehad. We wachten af...

24-09-2018 | Vrouw | 79
thiamazol (5mg)
Snel werkende schildklier
Volgens de arts kan de pijn in de benen worden veroorzaakt door beenmergremming! De pijn is vooral 's-nachts en vrij hevig ! Moet een kwartier tot half uur trappelen met de benen alvorens er verlichting optreedt !

18-04-2017 | Vrouw | 44
Ziekte van Graves
6 jaar geleden kreeg ik ziekte van graves, 20 kg in half jaar afgevallen. Heel veel hypers gehad. Bewust geen medicijnen genomen, na jaar was me schildklier weer rustig. Nu afgelopen februari had ik het weer terug, andere symptomen. Nu gebruik ik strumazol, begon met 30 mg, maar vanwege gewrichtspijnen, hoofdpijn en misselijkheid mocht ik halveren. Na 12 weken weer bloed[lees meer...]prikken kreeg ik 20 mg, weer gewrichtspijn, voel me veel beroerder met medicijnen dan zonder. Kom ook lekker aan in gewicht :( nog 4 weken dan hoop ik dat me schildklier platligt en dat ik andere medicijnen krijg om me schildklier opnieuw aan de gang te krijgen.

24-03-2017 | Vrouw | 67
Snel werkende schildklier
Gebruik ze vanaf 1 maart dit jaar en ben al 3 kilo aangekomen en daarvoor al 8 kilo

23-01-2016 | Vrouw | 18
Ziekte van Graves
De bijwerkingen van dit medicijn zijn echt vreselijk! Vooral de uitslag (dit kreeg ik na twee weken).

05-08-2015 | Vrouw | 30
Ziekte van Graves
Jaren geleden heb ik voor mijn aandoening ook strumazol geslikt. Toen had ik nauwelijks last van bijwerkingen. Maar nu heb ik wel last van bijwerkingen. De eerste twee weken had ik last van hoofdpijn, spierzwakte/spierpijn in mijn benen en soms misselijkheid. Ook was ik ineens heel emotioneel met huilbuien (dat heb ik normaal niet, herkende mezelf niet meer). Mijn arts zei[lees meer...] dat dit ook kon komen doordat mijn schildklierwaardes zo aan het schommelen waren - van heel up naar veel te down. Ik was recent ruim een week gestopt met het slikken van strumazol ivm het nemen van radioactief jodium. Nu ben ik weer twee dagen begonnen met de strumazol en de hoofdpijn, misselijkheid en spierpijn zijn weer terug.

28-03-2015 | Vrouw | 35
Snel werkende schildklier
Wat een rot medicijn is dit. enorme maagpijn, fikse buikpijn en lijk wel zes maanden zwanger zo opgezet is mijn buik. En dan te denken dat ik er nog lange tijd mee door moet gaan. Bah!

29-06-2014 | Vrouw | 45
Ziekte van Graves
Ben al ruim een jaar aan strumazol 30mg per dag,maar na vier weken strumazol gebruik moest ik thyrax er bij slikken.in het begin voelde ik me beter maar nu heel veel last van gewrichten,erg moe,aankomen,en depressief. Het is een rot medicijn en ik snap het niet waarom niet e artsen iets anders in plaats daar van voorschrijven. Ik heb een vriendin. Zij heeft een andere me[lees meer...]dicijn al 16 jaar en ze heeft geen last van bijwerkingen . Ik ben afgelopen maand er mee gestopt ,maar nu krijg ik weer last van te snel werkend schildklier vanwege thyrax. Ik zou het eerlijk gezeght liever opereren ,en daarna thyrax slikken om de functie van de schildklier te overnemen. Op dit manier vind geen leven,die schildklier en die medicijnen er bij zetten het hele lichaam op zijn kop.

26-05-2014 | Vrouw | 46
Ziekte van Graves
Ik slik nu ong bijna een jaar strumazol, doordat bij mij de ziekte van graves is geconstateerd. Hierbij slik ik ook een betablokker i.v.m hoge hartslag. In het begin had ik goede hoop, voelde mij eigen langzaam opknappen 0)) Nu ben ik weer terug bij af, zo ziek als een hond!! pijn in mijn armen, schouders en knieën extreem zenuwachtig. Heb 6 weken terug bloed moeten pr[lees meer...]ikken en de assistent zei dat de waarde 11 was. Ik zei en nu.....toen zei ze gewoon doorslikken en over 3 maanden weer prikken. Mijn waarde was toen de tijd bijna 40 ! Als ik de strumazol door blijf slikken staat mijn waarde straks op nul. En dan? pff Heeft iemand hier ervaring mee?

17-12-2013 | Vrouw | 27
Ziekte van Graves
Ik heb ziekte van Graves waarvoor ik Strumazol voorgeschreven kreeg. Nou ik gebruik ongeveer twee en een half week, samen met betablokker. nou kan mijn feest begon met heeeeel veel jeuk, bulten op mijn lichaam, mijn gewrichten van mijn vingers doen veel pijn net als mijn schouderblad en jaja 1 knie. ik kreeg voor 3 dagen predniselon, dit is de derde dag en krijg steeds mee[lees meer...]r pijn! ongelooflijk! ik moest trouwens twee dagen geleden stoppen met strumazol, voor mij geen strumazol meer!

28-07-2010 | Vrouw
thiamazol
Ziekte van Grave (te snel werkende schildklier)
Ik heb dit middel ongeveer 2 maanden geslikt en ben toen over gegaan op PTU omdat ik hoofdpijn van dit middel kreeg. Toen ik stopte met dit middel stopte de hoofdpijnen ook.

01-07-2023 | Man | 44
Ziekte van Graves
Ik gebruik het nu 2 weken voor Graves maar merk vooralsnog geen verschil. Ik ben er nu acytil-l-carnitine bij gaan slikken en heb het gevoel dat dat beter werkt.

31-01-2023 | Vrouw | 46
Ziekte van Graves
Ik wil dit delen omdat er zoveel negatieve ervaringen bestaan . En ik een postitief verhaal wil brengen. De eerste 2 weken geen last. Na overschakelen van 40 mg naar 40 kreeg ik teveel last van jeuk en mocht ik overqtappen naar 30 mg. Nadien zat het goed. Het beven verdween alsook het oedeem in onderbeen en voeten. Geen gejaagd gevoel meer. Wel wat moe geweest maar dat is [lees meer...]prima! Ik neem dit nu 6 weken. Gewicht is hetzelfde gebleven. Dokter zei dat er nu nog weinig zal veranderen op dat vlak. Morgen starten met thyroxine om weer activiteit op te wekken. Bloedwaarden waren goed. Geen schade en leverwaarden zijn er al op vooruit gegaan dankzij strumazol. Even wat hoop geven dat alles ook redelijk goed kan gaan gezien de omstandigheden. Positief ingesteld blijven. Ik ben wel tijdens de behandeling Astrapure K2 vit D3 gaan nemen en dit zorgt ervoor dat ik actief blijf alsook mn darmen. Succes mensen! Veel moed en vertrouwen. En luister naar je lichaam als iets niet goed voelt , luister daar ook naar! Ik ben zo blij dat mijn arts dit deed en de dosis met 10 mg terugschroef omdat mn lichaam meer niet trok.

13-07-2021 | Vrouw | 23
Ziekte van Graves
Ongeveer een maand geleden is de ziekte van Graves bij mij vastgesteld. Hierdoor slik ik betablokkers en strumazol. Twee weken na start van de medicatie enorme jeuk (huiduitslag, galbulten) gekregen. Ik word daardoor midden in de nacht wakker en kan dan niet meer in slaap komen door de jeuk. De dokter gebeld en die zei dat ik er even doorheen moest omdat de hevigheid na ve[lees meer...]rloop van tijd wel afneemt.. Heeft iemand ervaring met dezelfde situatie? Wanneer neemt de jeuk ongeveer af??

03-08-2020 | Vrouw | 51