Ervaringen met Strumazol

thiamazol

Jeuk over het hele lichaam levertoxiciteit gewichtstoename agranulocytose zware menstruatie haaruitval energieverlies verstoorde slaap constipatie spierkrampen

Ziekte van Graves (52 meningen)
Snel werkende schildklier (33 meningen)
Trage schildklier (6 meningen)

28-05-2019 | Man | 35
Vermoeidheid
Had last van flinke vermoeidheid en trainde vaak, zoals joggen en twee keer per week ook voetballen. Dit ging helaas niet meer vanwege te vermoeid te zijn.

27-05-2019 | Man | 35
Snel werkende schildklier
Ik heb het moeten gebruiken omdat ik last had van hartkloppingen af en toe en vermoeidheid voor een periode van 2/3 maanden. Ik krijg een cintagrafie ofzo (scan van schildklier) en dan wordt er gekeken wat er aan de hand is. Na 8 dagen deze medicijn te gebruiken voel ik helemaal niks meer en geen vermoeidheid of iets dergelijks. Ook geen hartkloppingen etc.

06-09-2018 | Vrouw | 41
Ziekte van Graves
Sinds 4 weken slik ik 100mg metropol icm 30mg strumazol, in de ochtend. Omdat ik hele rusteloze nachten had en ontzetten licht sliep, wilde ik proberen de strumazol in de avond te nemen. Een dag later zat ik onder de galbulten, terwijl ik eerder nauwelijks bijwerkingen had. Wel het idee dat ik een diepere slaap heb gehad, maar door de jeuk toch een gebroken nacht. Het staa[lees meer...]t tussen de bijwerkingen, dus ik hou het nog even vol. Hopelijk ebt het vanzelf weg.

18-02-2018 | Man | 38
Ziekte van Graves
Nouja in t begin ging dat wel goed kreeg minder trillingen in handen en Mn eetlust werd ook meer ,, maar na langer gebruik is Mn lust op sex minder en Mn pik werd niet meer zo stijf zoals ik t zonder tabletten had ..

15-01-2013 | Vrouw | 65
Schildklier
in het begin veellast van jeuk en op boeren. ook Veel zweten. Mijn bloeddruk was normaal doch mijn pols slag was 100. Daar kreeg ik beta blokker voor. die ook zijn bijwerkingen gaven. wat ik wel vind dat er altijd wat vaag verhaal wordt gegeven omtrend het verloop van de schildklier hoelang je medichijnen moet gebriuken en zo meer

29-12-2012 | Vrouw | 54
Ziekte van Graves
Kreeg na een maand inname van dit middel ernstige keelpijn en jeuk. Na overleg met de internist direkt moeten stoppen wegens een zeldzame bijwerking waarbij de witte bloedcellen worden vernietigd

02-06-2012 | Vrouw | 38
Schildklier
Te algemene diagnose..geplaatst worden in marges en protocollen...terwijl het eigenlijk elk geval heel erg uniek is...maar je wordt net als erg veel ziektes tussen dit en dat cijfertje geplaatst in grafieken...ik ben 2 keer kort (half jaar) aan de strumazol geweest werd geadviseerd om mijn schildklier lam te leggen...ik wilde dat niet en heb zelf gekozen voor voorzichtig [lees meer...]afbouwen onder begeleiding van mijn huisarts en een osteopaat..ben inmiddels weer 2 jaar medicijn vrij

03-08-2011 | Vrouw | 63
Te snelwerkende schild klier
kan nog niet merken dat het helpt. Wel merk ik dat ik weer meer beta blokkers moet gaan gebruiken en mijn klachten weer erger worden. Heel emotioneel, en een gevoel van een brok in mijn keel.veel boeren moet. Bloed uitslag hoor ik donderdag 11 augustus

07-11-2010 | Vrouw
Ziekte van Basedow
Ik gebruik Strumazol 30 mg 1 tab per dag in combinatie met Thyrax 0.025 mg 3 tab. per dag sinds maart 2010. MIjn klachten verdwenen langzaamaan ook hartkloppingen en pijn op de borst bij het inspannen. Door middel van hartkatheterisatie werd definitief uitgesloten dat het aan het hart lag. Hart in orde, alles kwam door die schieldklier dus. Echter sinds een maand kreeg ik[lees meer...] last van abnormale vaginale bloedingen, Ik krijg deze week echo onderzoek, ben benieuwd.. Vraag me af of het een bijwerking is of .. iets anders.

21-10-2010 | Vrouw
Ziekte van graves
ik heb strumazol voorgeschreven gekregen na vaststellen van de ziekte van graves.Ik moet zeggen dat ik me nu veel zieker voel dan voor ik was begonnen.Ben ook heel down en heel emotioneel .Ik huil bij het minstte ik kan ook niet veel verdragen en heb soms echt geen energie,terwijl ik hiervoor een heel energieke persoon was ,niets was me teveel.Hoop dat het gaat beteren,wan[lees meer...]t voel me nu echt belabberd. groetjes van jamila

19-06-2010 | Vrouw
Snelle schildklier
Gebruik strumazol(2 tab. per dag) bijna twee jaar, heb veel gewrichts klachten, twee kiezen in drie maanden laten trekken (vitamine tekort) terwijl ik altijd een goed gebit had. Ik krijg nu vitamine D bij en gebruik magnesium tabletten. Expirimenteer zelf vaak met de dosis. Je bloedwaarde wordt door de specialist zo laag mogelijk gehouden, maar daar voel ik me absoluut nie[lees meer...]t goed bij. Ik voel me beter als de schildklier iets sneller werkt.Verder ben ik 20 kilo aangekomen, wat ik er nu niet af krijg. Ik loop 2 keer per week 10 km hard. Ik heb een radio active slok gehad in feb. mag 1 juli stoppen met strumazol en thyrax en dan na drie weken prikken en kijken of de slok heeft geholpen. Ik ben vaak over vermoeid, en heb het vlug koud. Mijn bloed waarde zijn volgens de specialist elke keer goed.

08-06-2010 | Vrouw
Verhoogde schildklier werking

28-02-2010 | Vrouw
Hyperthyreoïdie
1 maand gebruikt, ivm galbulten acuut gestopt: over op de PTU 8x50mg per dag. na galbulten slokdarm krampen als nawee van de allergie. helaas heb ik een kruisingsallergie: ook allergisch voor de PTU gewrichtsklachten, hoofdpijn a la migraine en haaruitval... nog steeds op zoek naar oplossing...

02-01-2010 | Vrouw
Schildklier
Ik begon met Strumazol omdat mijn schildklier te snel werkte, na een tijd onder controle bij de dokter in het ziekenhuis kreeg ik weer een telefoontje dat ie te langzaam werkte, kreeg een ander tabletje erbij, Tyrax genaamd.. en dat moest weer het hele zaakje stabiel zetten, maar heb nu het idee dat het weer te snel gaat, ben haar aan het verliezen, transpireer heel veel, [lees meer...]ben soms heel kattig tegen mensen, ben snel geirriteerd.. Moet binnenkort weer naar de dokter en heb vorige week bloed laten prikken, het kan niet anders zijn dat ie weer te snel werkt... ik hou het in de gaten.

08-04-2024 | Vrouw | 44
Snel werkende schildklier

Jeuk over het hele lichaam

Troep, uitslag met heel veel jeuk. Begon bij de 3e week. Meteen gestopt begin er ook niet weer aan, ook geen ander soort medicijn.

31-08-2023 | Vrouw | 17
thiamazol (10mg)