Strumazol

thiamazol

Ziekte van Graves (33 meningen)
Snel werkende schildklier (22 meningen)
Trage schildklier (6 meningen)

24-09-2018

Snel werkende schildklier

Volgens de arts kan de pijn in de benen worden veroorzaakt door beenmergremming! De pijn is vooral 's-nachts en vrij hevig ! Moet een kwartier tot half uur trappelen met de benen alvorens er verlichting optreedt !
24-03-2017

Snel werkende schildklier

Gebruik ze vanaf 1 maart dit jaar en ben al 3 kilo aangekomen en daarvoor al 8 kilo
15-01-2013

Schildklier

in het begin veellast van jeuk en op boeren. ook Veel zweten. Mijn bloeddruk was normaal doch mijn pols slag was 100. Daar kreeg ik beta blokker voor. die ook zijn bijwerkingen gaven. wat ik wel vind dat er altijd wat vaag verhaal wordt gegeven omtrend het verloop van de schildklier hoelang je medichijnen moet gebriuken en zo meer
15-08-2018

Snel werkende schildklier

Na constatering te snelle schildklier begin 2015 eerst bijna 8 maanden bètablokkers tegen vooral het hartbonzen. Daarna overgestapt naar strumazol, 30 mg, wat een verademing! Vervolgens door veranderende waarden steeds zoeken naar de juiste dosis, tussen 0 en 30 mg, nu al 7 maanden op 10 mg. Hardlopen was met de bb's wat moeizaam, met strumazol gaat dat prima.
10-10-2014

03-08-2011

Te snelwerkende schild klier

kan nog niet merken dat het helpt. Wel merk ik dat ik weer meer beta blokkers moet gaan gebruiken en mijn klachten weer erger worden. Heel emotioneel, en een gevoel van een brok in mijn keel.veel boeren moet. Bloed uitslag hoor ik donderdag 11 augustus
07-02-2011

Schildklier

slechte voorlichting medische termen medicijn verandert steeds in dosering (dokter doet dit)
26-06-2013

Schildklier

Heb ziekte van Basedow en dat lijkt op Graves. Heb elders als reactie op Henny gereageerd, omdat ik ook al 25 jaar Strumazol gebruik.
12-06-2013

Schildklier

Hallo mijn naam is Henny, ben 57 jaar en slikte al 25 jaar Strumazol en Thyrax . Nadat mijn internist met pensioen ging kreeg ik een nieuwe internist. Deze was geheel verbaast dat ik deze medicijnen al zo lang slik. Zij is het hier dan ook niet mee eens. Moest direct stoppen met medicijnen en dan zien hoe het gaat. Ben nu 2 weken zonder medicijnen voel me hopeloos na 25 ja[lees meer...]ar stabiel te zijn geweest heb ook weer enorm last van mijn ogen. Zijn er meer mensen die deze medicijnen zolang slikken zonder bijwerkingen? Dan hoor ik dit graag.
09-07-2018

Strumazol (thiamazol)

Ik ben al 16 jaar schildklier patient en slik strumazol en tirax dus al heel lang.Met tussenpozen als mijn waardes weer 2 jaar of langer goed waren dat ik kon stoppen.Zo ook de laatste 2 jaar toen de tirax niet meer te verkrijgen was.Totdat het eind mrt weer fout ging en weer aan de strumazol moest om mijn klier rustig te maken.Dat ging vrij aardig en zou 22mei 2018 met de[lees meer...] tirax beginnen.Ik was op vakantie in Noorwegen vanaf 16 mei .18 mei kreeg ik keelpijn en dacht dat het van de airco van het vliegtuig was.Dus dropjes gekocht.19 mei tydens een wandeling werdt ik heel erg moe en had geen speeksel meer.nog niks in de gaten.totdat ik 20 mei alleen nog maar kon slapen en mijn ogen niet meer open kon houden.Mijn vrienden hebben me naar het ziekenhuis gebracht(gelukkig)anders had ik het waarschijnlijk niet overleefd)Volledige uitval van mijn immuunsysteem.Uitgedroogd en een dikke keelontsteking(alle bacterien kunnen je te pakken nemen)Ontstekingswaardes boven de 200,40 koorts.Heb 9 dagen in quarantaine gelegen in noorwegen en daarna met SOS international met orive vliegtuigje overgevlogen naar Eindhoven waar ambulance klaar stond.Door naar MMC Veldhoven.Daar 7 dagen quarantaine gelegen met de mededeling dat er geen medicijnen meer zijn die ik zou kunnen slikken voor het gevaar van de zeer ernstge bijwerking.5 juni uit ziekenhuis ontslagenen . 11dagen totdat de operatie dag was Kalium Jodide drank moeten innemen voor mijn schildklier rustig te maken.19 juni operatie .mijn volledige schildklier wordt verwijderd.Nu herstellende en in afwachting hoe de tirax mij gaat instellen.Hoop dat het allemaal niet te lang gaat duren.Je bent met Graves anders gewend (haha).Hoop dat ik schildklier patienten er op kan wijzen dat het niet zonder risico is strumazol te slikken .zodra je iets voelt wat niet klopt trek aan de bel bij je internist.Die is de enige die je echt kan helpen (heb ik ondervonden in Noorwegen.Gelukkig is het goed verlopen en kan ik het allemaal na vertellen. gr, y.
17-01-2019

Hyperthyreoïdie

Deze medicijnen voorgeschreven gekregen om mijn schildklier stil te leggen. Al mijn klachten verdwenen voor 80%. Ik viel wel veel af, maar was niet erg.
30-07-2014

Ziekte van Graves

Hai, Ik heb ook de ziekte van graves en voelde mij verschrikkelijk moe,spierzwakte en kon niets meer,na enkele maanden gebruik van strumazol en thyroxine voelde ik me weer zoals vroeger. Nu ,na 18 maanden behandeling moet ik de medicatie afbouwen, en afwachten wat het wordt. Tot nu toe gaat alles goed
29-12-2012

Ziekte van Graves

Kreeg na een maand inname van dit middel ernstige keelpijn en jeuk. Na overleg met de internist direkt moeten stoppen wegens een zeldzame bijwerking waarbij de witte bloedcellen worden vernietigd
12-08-2011

Schildklier

Na 3 weken strumazol genomen te hebben ben ik in coma naar het ziekenhuis gebracht. De strumazol had bijna alle witte bloedlichaampjes "opgegeten". Organen waren aangetast, zware longontsteking. Door goede artsen is alles weer goed gekomen, maar moet nu wel Thyrax slikken voor de schildklier.
03-08-2017

Snel werkende schildklier

Eindelijk door de huisarts doorverwezen eind april 2017 naar een internist vanwege een te langzaam werkende schildklier in januari en in mei werkte deze te snel. Na diverse onderzoeken echo, scan en bloedonderzoeken kreeg ik als uitslag dat ik de ziekte van Graves heb. Ik had verwacht dat na medicijn inname er snel verbetering op zou optreden qua klachten, maar helaas. Gew[lees meer...]richtspijn in heupen, knieën, en vingers die zorgen voor een beperking qua tillen, wringen. Moeizaam in slaap vallen en snel wakker zijn in de nacht is zwaar vermoeiend. Ik ben in behandeling bij een internist i.o. hij verteld te weinig neemt klachten niet serieus, laatst moest ik hem zeggen dat gewrichtspijn toch echt wel in de bijsluiter staat, dit zocht hij meteen op en moest toegeven. Verminderde wel inname gebruik nu 20mg. Alles lijkt in slow motion te gaan dit terwijl ik altijd actief ben geweest ...
15-12-2015

Snel werkende schildklier

Na maanden van klachten eindelijk de diagnose. Mijn schildklier werkt te snel. Meteen 1 x per dag Strumazol in combinatie met 3 x per dag Propranolol. Voel me per dag beter en geen enkele bijverschijnselen.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum