Ervaringen met Strumazol

thiamazol

gewichtstoename agranulocytose levertoxiciteit haaruitval constipatie zware menstruatie verstoorde slaap energieverlies spierkrampen depressief

Ziekte van Graves (52 meningen)
Snel werkende schildklier (32 meningen)
Trage schildklier (6 meningen)

28-03-2015 | Vrouw | 35
Snel werkende schildklier
Wat een rot medicijn is dit. enorme maagpijn, fikse buikpijn en lijk wel zes maanden zwanger zo opgezet is mijn buik. En dan te denken dat ik er nog lange tijd mee door moet gaan. Bah!

26-10-2023 | Vrouw | 34
Ziekte van Graves
In februari dit jaar is de ziekte van Graves geconstateerd. Mijn t4 en t3 waarden waren niet ontzettend hoog. Alleen mij tsh waarde was <0,005 en ik had last van een verhoogde hartslag.. Na het veranderen van mijn voeding waren mijn t4 en t3 waarden gestabiliseerd. Ook nam ik Lcarnitine en selenium als supplement. Het hele process duurde 2 a 3 maanden. Helaas na een vakan[lees meer...]tie in het buitenland heb ik van alles gegeten en gedronken. Ik had op die tijd geen nare klachten. Echter moest ik na mijn vakantie een bloedonderzoek laten doen. Daaruit bleek dat mijn t4 en t3 waarden iets hoger waren dan normaal. Ik moest van de internist beginnen met Strumazol. Ik heb tot op heden spijt dat ik aan deze nare medicatie ben begonnen. Ik gebruik Strumazol al 8 weken. In de derde week begon ik veel last te krijgen van mijn ogen. Ik kreeg last van puffy eyes. Het leek dat ik 4 dagen niet had geslapen. Na de vierde week kreeg ik last van spierpijn over mijn hele lichaam. Voornamelijk in mijn nek, schouders en benen. Ik verrek mijn nek circa 5 a 6 keer per dag. Ook ben ik ontzettend vermoeid en ik heb last van koude rillingen. Ik moet snachts met vier dikke dekens slapen. Ik ben nu van plan om te stoppen met de behandeling en om overstappen naar een natuur arts.

05-11-2013 | Vrouw | 33
Hyperthyreoïdie
In september 2013 is bij mij een te snelle schildklier werking geconstateerd door de ziekte van Graves. Na 2 weken deze medicijnen geslikt te hebben, kreeg ik heftige uitslag. Moest hiervoor aan de prednison (stootkuur) omdat het niet over ging. Nog geen 2 weken hierna kreeg ik koorts en keelpijn. Direct de internist gebeld en die zei dat ik bloed moest laten prikken. Dit [lees meer...]gedaan en ruim een uur later kreeg ik telefoon dat ik direct naar het ziekenhuis moest komen. Ik had nog maar heel weinig witte bloedcellen, waarvan de neutrofielen zelfs 0 waren. Ik moest direct met de medicatie stoppen en heb meer dan een week in het ziekenhuis gelegen om mijn witte bloedcellen op een normaal niveau te krijgen. Wat een verschrikkelijk medicijn.

05-08-2015 | Vrouw | 30
Ziekte van Graves
Jaren geleden heb ik voor mijn aandoening ook strumazol geslikt. Toen had ik nauwelijks last van bijwerkingen. Maar nu heb ik wel last van bijwerkingen. De eerste twee weken had ik last van hoofdpijn, spierzwakte/spierpijn in mijn benen en soms misselijkheid. Ook was ik ineens heel emotioneel met huilbuien (dat heb ik normaal niet, herkende mezelf niet meer). Mijn arts zei[lees meer...] dat dit ook kon komen doordat mijn schildklierwaardes zo aan het schommelen waren - van heel up naar veel te down. Ik was recent ruim een week gestopt met het slikken van strumazol ivm het nemen van radioactief jodium. Nu ben ik weer twee dagen begonnen met de strumazol en de hoofdpijn, misselijkheid en spierpijn zijn weer terug.

23-04-2013 | Vrouw | 30
Ziekte van Graves
In het najaar is bij mij de Ziekte van Graves geconstateerd, dus een veel te snelle schildklier. Ik kreeg hiervoor direct beta-blokkers om mijn hoge hartslag onder controle te krijgen en nadat ik bij de Endocrinoloog ben geweest ben ik in December gestart met 20mg Strumazol/dag. Ik heb gelukkig helemaal geen last gehad van bijwerkingen en na ongeveer een maand begon ik mij[lees meer...] langzaam beter te voelen. Na 2 maanden moest ik naast de Strumazol ook Levotheroxine gaan slikken (25Mgu). Inmiddels zijn mijn bloedwaardes stabiel en voel ik mij ook een nieuw mens vergeleken met eind vorig jaar. Ik moet nu nog een jaar doorgaan met de medicatie en dan hopen dat het genezen is. Ik wilde mijn ervaring delen omdat er vooral veel negatieve verhalen overal op internet staan, waar ik zelf nogal van geschrokken ben toen ik de diagnose Graves kreeg. Maar de behandeling kan dus ook heel goed verlopen!

16-01-2013 | Vrouw | 30
Schildklier
Het sloeg goed aan 1 maand alleen Strumazol en daarna 127 mg Eutyrox erbij. Ik ben wel 5 tot 8 kilo aangekomen door de Strumazol. Vervelende bijwerking, maar het heeft geholpen met het genezen van de graves en het heeft alle op hol geslagen hormonen doen dimmen. 3 keer graves gehad door stress en door zwangerschap, alle drie de keren goed genezen. Wel helaas moeten stop[lees meer...]pen met de borstvoeding, maarja een kind heeft meer aan een gezonde moeder en kunst voeding dan een heks met borstvoeding.

23-01-2023 | Vrouw | 29

09-06-2016 | Vrouw | 29
Ziekte van Graves
Nadat de ziekte van Graves was geconstateerd begonnen met Strumazol. In het begin ging het prima. Na twee weken kreeg ik overal plakkaten op mijn lichaam van mijn tenen tot aan mijn gezicht (galbulten). Dit jeukte ontzettend en het verplaatste zich continu. Een dag later zwol ik op. In overleg met de internist de strumazol stop gezet. Die nacht werd ik wakker en toen waren[lees meer...] ook mijn keel en tong verdikt. Huisartsenpost gebeld en met spoed naar het ziekenhuis gegaan. Daar opgenomen en predison gekregen tegen de allergische reactie. De hele dag in het ziekenhuis gelegen en tegen de avond mocht ik naar huis. Na effecten van de strumazol waren ontzettende gewrichtspijnen. Kon bijna niet meer lopen en alleen uit bed komen. Daarna bij een alternatief therapeut geweest en dit is een tijd goed gegaan. Nu gaat het helaas weer achteruit en moet ik uitzoeken wat de volgende stap wordt.

14-05-2021 | Vrouw | 28
Snel werkende schildklier
Vorige week via bloedname er achter gekomen dat ik een te snelle schildklier heb. Oorzaak is nog niet bekend omdat de echo en scan nog moeten komen. Vermoeden ziekte van Graves. Omdat vrije T4 zo hoog zat (49,3) onmiddellijk moeten starten met 3x/dag 10mg strumazol. Eerste dag alles oke. Tremor en gejaagdheid waren weg. Vanaf dag 2 bij elke inname maagpijn, misselijk en du[lees meer...]izelig. Iets erna ook start van keelpijn. Specialist gecontacteerd. Gaf aan over te stappen naar 1x/dag 10mg strumazol. Keelpijn erger geworden, enorme heesheid in stem. Als ik kon/mocht had ik deze medicatie al lang in de afvalemmer gegooid! Voel me veel slechter met alle nieuwe dingen dan hoe ik me voelde zonder de medicatie.

13-04-2021 | Man | 28
Ziekte van Graves
Vanwege de ziekte van Graves Strumazol voorgeschreven gekregen. Initieel veel ervaringen gelezen die niet goed waren en daarom wel wat angst te voorduren gehad bij initiatie van de therapie. Een verhoogde schildklierwerking helpt sowieso niet bij je gemoedstoestand, onrust en angst liggen hoe dan ook op de loer. Gezien de halfwaardetijd van schildklier hormonen duurde h[lees meer...]et ongeveer anderhalve week voordat ik het verschil merkte. Langzaam maar zeker voelde ik me weer normaal na jaren van onrust. Wat een opluchting. Qua bijwerkingen heb ik soms wat last van m'n heupen en heb ik een weekje last van netelroos gehad (die makkelijk te behandelen was met Loratadine in overleg met de arts). Maar mijn hemel, wat valt het mee. Ik heb meer last gehad van de hooikoorts medicatie dan van dit medicijn. Nu beweeg ik mijzelf in de onstuimige wateren van hormonale instabiliteit met goede en slechte dagen. Ik kan dat de medicatie niet verwijten, helaas is er nog niet een betere behandeling die Graves bij de bron behandeld. Maar het is duidelijk dat dit verouderde medicijn werkt. Ik hou in ieder geval mijn hoofd hoog en probeer zo positief mogelijk te zijn in afwachting van verdere stabilisatie. Voor een ieder die dit leest: het komt goed en het valt heel erg mee. Hou je taai en wees lief voor jezelf en je lichaam.

17-12-2013 | Vrouw | 27
Ziekte van Graves
Ik heb ziekte van Graves waarvoor ik Strumazol voorgeschreven kreeg. Nou ik gebruik ongeveer twee en een half week, samen met betablokker. nou kan mijn feest begon met heeeeel veel jeuk, bulten op mijn lichaam, mijn gewrichten van mijn vingers doen veel pijn net als mijn schouderblad en jaja 1 knie. ik kreeg voor 3 dagen predniselon, dit is de derde dag en krijg steeds mee[lees meer...]r pijn! ongelooflijk! ik moest trouwens twee dagen geleden stoppen met strumazol, voor mij geen strumazol meer!

13-07-2020 | Vrouw | 26

08-09-2021 | Vrouw | 23
Ziekte van Graves
Na 4 weken erachter gekomen dat ik ziekte van graves heb. Ik was eerst super bang voor de strumazol door alles wat ik had gelezen maar ik zit vrijdag op week 4 en ik voel mij echt duizend keer beter. 4 weken geleden had ik een hartslag in rust van 150-190 en kon ik nog geen 1 minuut staan, zweten, duizelig, hartkloppingen, opgejaagd, slapeloosheid, angst en nu is dat allem[lees meer...]aal zo goed als weg. Hartslag is weer normaal, geen hartkloppingen en kan weer goed slapen. Geen bijwerkingen gehad waar ik bang voor was. Dus al met al was het voor mij een top middel.

13-07-2021 | Vrouw | 23
Ziekte van Graves
Ongeveer een maand geleden is de ziekte van Graves bij mij vastgesteld. Hierdoor slik ik betablokkers en strumazol. Twee weken na start van de medicatie enorme jeuk (huiduitslag, galbulten) gekregen. Ik word daardoor midden in de nacht wakker en kan dan niet meer in slaap komen door de jeuk. De dokter gebeld en die zei dat ik er even doorheen moest omdat de hevigheid na ve[lees meer...]rloop van tijd wel afneemt.. Heeft iemand ervaring met dezelfde situatie? Wanneer neemt de jeuk ongeveer af??

12-04-2019 | Vrouw | 23
Hyperthyreoïdie
Samengevat: Ik heb al +- 10 jaar last van een snel werkende schildklier gehad. Per ongeluk achter gekomen via een allergie test en toen een enorme hoge schildklierwaarde gevonden. Begonnen met strumazol om schildklierfunctie te verminderen. +- 1 jaar strumazol en toen een goede waarde van de schildklier gekregen. na 1 jaar helaas weer een hoge waarde en weer met medic[lees meer...]ijnen gestart. deze keer 1,5 jaar aan medicatie. (echter door overgaan naar volwassen arts+ kort erna wisseling van arts door ontslag gestopt met medicatie ) enkele jaren later last gekregen van de schildklier functie en daardoor wederom met de specialist naar een oplossing gezocht. Jodiumslok op dat moment niet mogenlijk doordat ik samen met een baby in huis woonde. Vandaar medicatie gestart met strumazol wederom. na 1 jaar moeten stoppen voor mijn leverfunctie goed te houden en daarom weer een jaar gewacht voor de verdere stappen ondernomen. In 2017 begonnen met strumazol vanwege inmiddels heftigere klachten van de snelle schildklier voornamelijk met hartproblemen(ik kon geen warme douche meer nemen zonder last te krijgen van hartkloppingen, had het altijd enorm warm en transpireerde bij de minste inspanningen al. Sport leed eronder maar ook zelfvertrouwen vandaar ) maar deze keer heftige reactie erop gekregen in de vorm van jeuk en bulten waardoor ik niet kon slapen en daardoor overstapt op PTU. Deze werkte enorm goed op de schildklier waarde. enorme daling was zichtbaar. Alleen wel enorm veel last van de bijwerkingen. Nu al een hele tijd enorm depressief geworden, enorm veel last van vermoeidheid door de dag heen. huidklachten zoals een droge huid, verlies van vrolijkheid en opgewektheid, concentratieproblemen, slaapproblemen, creativiteitsverlies en een aanzienelijke toename in gewicht gemerkt nu in afwachting van de jodiumslok die dit jaar geplanned staat. Wel bang dat ik helaas nooit meer de oude vrolijke en opgewekte energiekvolle en slanke zelf ga worden... die persoon mis ik enorm.

22-09-2016 | Vrouw | 23
Ziekte van Graves
Ik heb enorme gewrichtspijn en de pijn gaat niet over! Is er iemand die mij kan vertellen wanneer de pijn overgaat? De dokter en het ziekenhuis geven niet genoeg informatie en kunnen niks zeggen. De bij effecten zijn vreselijk. Ik kreeg na 2 weken overal bulten, jeuk, enorme gewrichtspijn en astma aanvallen, terwijl ik normaal geen astma heb. Weet iemand of dit overgaat? I[lees meer...]k zie na een week nog geen vermindering in de bijwerkingen!