Strumazol

thiamazol

Ziekte van Graves (33 meningen)
Snel werkende schildklier (22 meningen)
Trage schildklier (6 meningen)

09-06-2016

Ziekte van Graves

Nadat de ziekte van Graves was geconstateerd begonnen met Strumazol. In het begin ging het prima. Na twee weken kreeg ik overal plakkaten op mijn lichaam van mijn tenen tot aan mijn gezicht (galbulten). Dit jeukte ontzettend en het verplaatste zich continu. Een dag later zwol ik op. In overleg met de internist de strumazol stop gezet. Die nacht werd ik wakker en toen waren[lees meer...] ook mijn keel en tong verdikt. Huisartsenpost gebeld en met spoed naar het ziekenhuis gegaan. Daar opgenomen en predison gekregen tegen de allergische reactie. De hele dag in het ziekenhuis gelegen en tegen de avond mocht ik naar huis. Na effecten van de strumazol waren ontzettende gewrichtspijnen. Kon bijna niet meer lopen en alleen uit bed komen. Daarna bij een alternatief therapeut geweest en dit is een tijd goed gegaan. Nu gaat het helaas weer achteruit en moet ik uitzoeken wat de volgende stap wordt.
17-12-2013

Ziekte van Graves

Ik heb ziekte van Graves waarvoor ik Strumazol voorgeschreven kreeg. Nou ik gebruik ongeveer twee en een half week, samen met betablokker. nou kan mijn feest begon met heeeeel veel jeuk, bulten op mijn lichaam, mijn gewrichten van mijn vingers doen veel pijn net als mijn schouderblad en jaja 1 knie. ik kreeg voor 3 dagen predniselon, dit is de derde dag en krijg steeds mee[lees meer...]r pijn! ongelooflijk! ik moest trouwens twee dagen geleden stoppen met strumazol, voor mij geen strumazol meer!
12-04-2019

Hyperthyreoïdie

Samengevat: Ik heb al +- 10 jaar last van een snel werkende schildklier gehad. Per ongeluk achter gekomen via een allergie test en toen een enorme hoge schildklierwaarde gevonden. Begonnen met strumazol om schildklierfunctie te verminderen. +- 1 jaar strumazol en toen een goede waarde van de schildklier gekregen. na 1 jaar helaas weer een hoge waarde en weer met medic[lees meer...]ijnen gestart. deze keer 1,5 jaar aan medicatie. (echter door overgaan naar volwassen arts+ kort erna wisseling van arts door ontslag gestopt met medicatie ) enkele jaren later last gekregen van de schildklier functie en daardoor wederom met de specialist naar een oplossing gezocht. Jodiumslok op dat moment niet mogenlijk doordat ik samen met een baby in huis woonde. Vandaar medicatie gestart met strumazol wederom. na 1 jaar moeten stoppen voor mijn leverfunctie goed te houden en daarom weer een jaar gewacht voor de verdere stappen ondernomen. In 2017 begonnen met strumazol vanwege inmiddels heftigere klachten van de snelle schildklier voornamelijk met hartproblemen(ik kon geen warme douche meer nemen zonder last te krijgen van hartkloppingen, had het altijd enorm warm en transpireerde bij de minste inspanningen al. Sport leed eronder maar ook zelfvertrouwen vandaar ) maar deze keer heftige reactie erop gekregen in de vorm van jeuk en bulten waardoor ik niet kon slapen en daardoor overstapt op PTU. Deze werkte enorm goed op de schildklier waarde. enorme daling was zichtbaar. Alleen wel enorm veel last van de bijwerkingen. Nu al een hele tijd enorm depressief geworden, enorm veel last van vermoeidheid door de dag heen. huidklachten zoals een droge huid, verlies van vrolijkheid en opgewektheid, concentratieproblemen, slaapproblemen, creativiteitsverlies en een aanzienelijke toename in gewicht gemerkt nu in afwachting van de jodiumslok die dit jaar geplanned staat. Wel bang dat ik helaas nooit meer de oude vrolijke en opgewekte energiekvolle en slanke zelf ga worden... die persoon mis ik enorm.
22-09-2016

Ziekte van Graves

Ik heb enorme gewrichtspijn en de pijn gaat niet over! Is er iemand die mij kan vertellen wanneer de pijn overgaat? De dokter en het ziekenhuis geven niet genoeg informatie en kunnen niks zeggen. De bij effecten zijn vreselijk. Ik kreeg na 2 weken overal bulten, jeuk, enorme gewrichtspijn en astma aanvallen, terwijl ik normaal geen astma heb. Weet iemand of dit overgaat? I[lees meer...]k zie na een week nog geen vermindering in de bijwerkingen!
17-11-2015

Ziekte van Graves

Lange termijn genomen voor Graves. Geen echte bijwerkingen van gehad. Nam het altijd 's avonds voor het slapen gaan.
23-01-2016

Ziekte van Graves

De bijwerkingen van dit medicijn zijn echt vreselijk! Vooral de uitslag (dit kreeg ik na twee weken).
24-02-2016

Ziekte van Graves

In begin moest ik 3 tabletten per dag nemen, maar mijn T3 en T4 hormonen daalden niet, integendeel, ze stegen nog. Dus moest ik van de dokter 4 tabletten per dag nemen. 5 maand later hadden ze weer bloed afgenomen en de waarden zijn zo goed gedaald! Ze zijn bijna normaal. Maar het heeft wel heel lang geduurd. Met Strumazol verdik je wel niet normaal: ik was voor ik het med[lees meer...]icijn nam ook al niet afgevallen (geen idee hoe dat kwam) maar toen woog ik dus 60kg. Na een half jaar strumazol te nemen weeg ik 75kg! Terwijl ik alles hetzelfde deed als vroeger... Ik moet dit nog minstens 1 jaar pakken dus we zien wel...
26-05-2013

Ziekte van Graves

Sinds februari 2013 gebruikt onze dochter van 8 jaar strumazol. Nadat wij eerst dachten dat ze een motorische achterstand had hebben wij haar laten bloedprikken en bleek het graves. De jeuk, motorische achterstand en pijn in haar benen is als sneeuw voor de zon verdwenen. Ze moet nog wel ingesteld worden op thyrax. Tot nu toe zijn wij heel tevreden.
12-11-2010

Te snel werkende schildklier

Ik slik al bijna 5 jaar strumazol. begonnen met 30 mg 1x per dag en steeds door bloedcontrole afgaan bouwen. Slik nu al een geruime tijd ene dag 10 mg en andere dag 5 mg. Nu sta ik voor de radioactieve slok. Ik moest stoppen met de medicatie. Dit ging na 2 dagen al helemaal fout. Weer alle symptomen terug van een op hol geslagen schildklier. Vandaag heb ik weer overleg met[lees meer...] de arts om te kijken wat de beste optie is. Doorgaan met strumazol slikken is geen optie ivm bijwerkingen op de lange termijn!? en stoppen en door een ellendige periode gaan alvorens de slok te kunnen gaan nemen is ook niet prettig. Wie heeft ervaring met de slok en hoe het daarna verging?
07-11-2010

Ziekte van Basedow

Ik gebruik Strumazol 30 mg 1 tab per dag in combinatie met Thyrax 0.025 mg 3 tab. per dag sinds maart 2010. MIjn klachten verdwenen langzaamaan ook hartkloppingen en pijn op de borst bij het inspannen. Door middel van hartkatheterisatie werd definitief uitgesloten dat het aan het hart lag. Hart in orde, alles kwam door die schieldklier dus. Echter sinds een maand kreeg ik[lees meer...] last van abnormale vaginale bloedingen, Ik krijg deze week echo onderzoek, ben benieuwd.. Vraag me af of het een bijwerking is of .. iets anders.
21-10-2010

Ziekte van graves

ik heb strumazol voorgeschreven gekregen na vaststellen van de ziekte van graves.Ik moet zeggen dat ik me nu veel zieker voel dan voor ik was begonnen.Ben ook heel down en heel emotioneel .Ik huil bij het minstte ik kan ook niet veel verdragen en heb soms echt geen energie,terwijl ik hiervoor een heel energieke persoon was ,niets was me teveel.Hoop dat het gaat beteren,wan[lees meer...]t voel me nu echt belabberd. groetjes van jamila
27-09-2010

Te snel werkende schildklier

In 2008 kreeg ik functie uitval en kwam in het medische circuit terecht waar CVA geconstateerd werd. Daar werd ook geconstateerd (enige onderzoeken later) dat mijn schildklier veel te snel werkte. Ik heb tot dat moment altijd fulltime met enthousiasme gewerkt en dat is tot op heden niet mogelijk door aanhoudende vermoeidheid. De juiste dossering in combinatie met thyrax is[lees meer...] een frustrerende zoektocht...In mei jl (2010) heb ik een jodiumpil geslikt en nog steeds zijn mijn klachten niet afgenomen en slaap ik zo'n 11 uur verspreid over 's nachts en 's middags (8 en 3 u) om me een beetje gewoon mens te voelen. Ik ben een opgewekt en possitief ingesteld mens maar het is bij tijd en wijle erg deprimerend...In november moet ik met de medicijnen stoppen zodat opnieuw gecontrolleerd kan worden of die radioactieve pil gewerkt heeft en daar zie ik tegenop. We eginnen dan weer van voor af aan met de zoektocht naar de juiste dossering .... De omgeving doet aardig maar begrijpen niet wat voor beprekingen deze aandoening met zich meebrengt en ik heb dit zelf ook onderschat als ik eerlijk ben. Is dit herkenbaar bij mensen die ook een te snelwerkende schildklier hebben?
17-09-2010

Strumazol (thiamazol)
Gebruik van admidarone voor hart problemen

Nu de waarde van Th4 oke na een dik zes maanden gebruik maar nu de tsh waarde veel te hoog wie kent dit.
23-08-2010

Strumazol (thiamazol)
Hyperthyreoïdie (snel werkende schildklier)

Ik gebruik strumazol al 2 jaar en de eerste 3 maanden werd ik er alleen maar beroerder van dan als ik al was van me schildklier. Ik had veel bijwerkingen. Uiteindelijk hield dat wel op en merk ik er niets meer van.
28-07-2010

Strumazol (thiamazol)
Ziekte van Grave (te snel werkende schildklier)

Ik heb dit middel ongeveer 2 maanden geslikt en ben toen over gegaan op PTU omdat ik hoofdpijn van dit middel kreeg. Toen ik stopte met dit middel stopte de hoofdpijnen ook.
19-06-2010

Snelle schildklier

Gebruik strumazol(2 tab. per dag) bijna twee jaar, heb veel gewrichts klachten, twee kiezen in drie maanden laten trekken (vitamine tekort) terwijl ik altijd een goed gebit had. Ik krijg nu vitamine D bij en gebruik magnesium tabletten. Expirimenteer zelf vaak met de dosis. Je bloedwaarde wordt door de specialist zo laag mogelijk gehouden, maar daar voel ik me absoluut nie[lees meer...]t goed bij. Ik voel me beter als de schildklier iets sneller werkt.Verder ben ik 20 kilo aangekomen, wat ik er nu niet af krijg. Ik loop 2 keer per week 10 km hard. Ik heb een radio active slok gehad in feb. mag 1 juli stoppen met strumazol en thyrax en dan na drie weken prikken en kijken of de slok heeft geholpen. Ik ben vaak over vermoeid, en heb het vlug koud. Mijn bloed waarde zijn volgens de specialist elke keer goed.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (539) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum