Ervaringen met Euthyrox

levothyroxine

Trage schildklier (274 meningen)
Ziekte van Hashimoto (37 meningen)
Schildklier verwijderd (28 meningen)
Snel werkende schildklier (18 meningen)
Ziekte van Graves (8 meningen)

10-02-2020 | Vrouw | 52
Trage schildklier
Ik gebruik euthyrox nu meer dan 3 jaar nooit bijwerkingen gehad. Sinds dec. Krijg ik meer klachten. Ben aan het uitzoeken of dit door de nieuwe samenstellingen komt of door?

27-01-2020 | Man | 70
levothyroxine (112ug)
Te weinig bijschildklierhormoon
werkt goed maar krijg de laatste maanden last van jeuk op de rug en borst/buik.

18-01-2020 | Vrouw | 69
levothyroxine (50ug)
Trage schildklier
veel last van euthyrox gebruik het nu anderhalf jaar, eindelijk ging het goed nu nieuwe hulpstoffen weer terug bij het oude veel maagpijn spierpijn vreselijk moe kom de trap bijna niet op het licht aan de mannitol die erin zit . ik heb nu van de huisarts esomeprazol erbij gekregen nog 14 dagen slikken anders ander middel .het is toch niet de bedoeling om een maagbescherm[lees meer...]er in te nemen om die nieuwe hulpstoffen.

09-01-2020 | Vrouw | 70
levothyroxine (0,1mg/ml)
Ziekte van Hashimoto
Ik slik euthytox maar ik voel me belabberd spierpijn veel oedeem in mijn voeten pijn op mijn borst duizelig en hartslag dan vlug dan langzaam. .Voel me echt belabberd en angstig . Hart slaat over pijn op de borst veel spierpijn en vovht in mijn benen . Te lage waarden van schildklier ik slik euthyrox al een hele langen tijd apotheek heeft nooit gezegd dat euthytox veran[lees meer...]dert is. Nou de laatste tijd veel aangekomen.

09-01-2020 | Vrouw | 58
Ziekte van Hashimoto
Ik had niet door dat de samenstelling van het medicijn is veranderd. Maar voel me al een jaar beroerd met wisselende waarden met dezelfde hoeveelheid inname, dus steeds hoeveelheid aanpassen zonder goede resultaten. Duizelig, obstipatie, moe, gejaagd, lage bloeddruk. Kortom nu ik dit weet, heb ik misschien een verklaring voor mijn malaise.

30-12-2019 | Vrouw | 49
levothyroxine (112ug)
Trage schildklier
Sinds 6 weken slik ik de vernieuwde versie. Jarenlang stabiel geweest, geen klachten. Merk vooral dat ik erg vermoeid ben, duizelig, veel hoofdpijn, tintelingen in arm/ hand, koud hebben en last van dunner en broos haar. Nu weer sinds paar dagen erg benauwd en druk op longen. Dacht eerst mijn hart, maar dat blijkt na controle in orde. Nu lees ik op forums van schildklier [lees meer...]en bij son veel klachten over de vernieuwde versie en valt voor mij het kwartje. Kan geen toeval meer zijn. Zodra dokter terug is gauw weer bloedprikken want ik vertrouw het niet

24-12-2019 | Man | 49
Ziekte van Hashimoto
Na lange tijd zoeken uiteindelijk sinds een jaar of 5 probleemloos en stabiel ingesteld op combi euthyrox en cytomel. Maar sinds de nieuwe samenstelling compleet ontregeld en zeer veel bijwerkingen. Bloedwaardes gaan alle kanten uit. Ik slaap niet meer, alles doet zeer. Waarom in vredesnaam toch deze verandering. Terug bij af. Merck besef alsjeblieft dat mensen afhankelijk[lees meer...] hiervan zijn voor hun functioneren en kwaliteit van leven en hou de oude samenstelling in productie.

29-10-2019 | Vrouw | 35
levothyroxine (100ug)
Hypothyreoïdie

12-09-2019 | Vrouw | 60
levothyroxine (50ug)
Trage schildklier
Na eindelijk, de juiste medicatie en dosis gevonden te hebben, veranderd Euthyrox verpakking en samenstelling. Gevolg doodmoe, lusteloos en gewrichtsklachten. Moet waarschijnlijk terug naar arts om bloed te prikken en dosis opnieuw aan te passen. Dank u Euthyrox.

27-10-2023 | Vrouw | 42
levothyroxine (150ug)
Trage schildklier
Na de eerste zwangerschap was en nog niks aan de hand. Bij mijn tweede zwangerschap had ik tijdelijk een te snel werkende schildklier omdat ik afviel en mijn streefgewicht haalde terwijl ik een kindje droeg. Na de zwangerschap kwam ik enorm aan en kreeg ik depressieve gevoelens. Toen heb ik thyrax gekregen en ging het stukken beter. Bij switch naar euthyrox weer klachten z[lees meer...]oals moe en spierpijn hoofdpijn dosering zoekende. Nu na 2 jaar 137 mg weer naar 150 omdat hij weer vertraagd is en zeer moe en vatbaar door hele lage weerstand waardoor ik alles meepak zoals longontsteking.Maar ook vergeetachtig, niet uit woorden komen,hoofdpijn, spierpijn in armen en benen , opgezwollen gezicht, aankomen. Dus heb toch wel echt het medicijn nodig om te blijven functioneren. Zonder een goede instelling vd schildklier functioneer ik helemaal niet. Of de bijwerkingen nou zijn van het medicijn of gewoon van een te traag werkende schildklier is maar de vraag.

27-01-2023 | Vrouw | 74
levothyroxine (100ug)
Trage schildklier
Ik heb ook erge maagklachten sinds september. Arts heeft deze link niet gelegd en ik ook niet.

30-11-2022 | Vrouw | 39
levothyroxine (12,5ug)
Trage schildklier
Ik heb gebruik sinds kort dit medicijn dus ik kan het nog niet goed beoordelen alleen voel ik wel wat spierpijn vooral bij mijn borst hopelijk blijft het hierbij, Ik slik gelukkig maar 12,5 per dag . Vanwege meerdere autoimuuns waaronder een onsteking aan mijn schildklier (thyreoïditis)

12-12-2021 | Vrouw | 50
levothyroxine (88ug)
Trage schildklier
Nog 1 schildklier na diagnose . Afstellen duurt nu 8 maanden. Nog heb ik het idee dat ik niet verder ben dan dat ik begon. Vooralsnog merk ik geen zichtbaar resultaat.

30-11-2021 | Vrouw | 70
Hypothyreoïdie
Sinds het gebruik van de nieuwe euthyrox last van spierpijn en brandend gevoel in maag. Durf hier niet te lang mee door te lopen ook minder fit.

10-04-2021 | Man | 84
Trage schildklier
Haaruitval is wel - bijna - weg na de gewenning.

18-07-2020 | Vrouw | 43
Schildklier verwijderd
Sinds de (verplichte) overstap van Thyrax naar Euthyrox duurde het zeker 6 maanden voor ik weer goed ingesteld was. Uiteindelijk was ik blij, want sinds ik dit middel gebruikte waren mijn gewrichtsklachten verdwenen. Tot voor kort was ik tevreden. Afgelopen voorjaar ben ik de vernieuwde Euthyrox tabletten gaan gebruiken. Ik heb me in 20 jaar nog nooit zo lamlendig, ziek[lees meer...] en depressief gevoeld als nu! Het blijkt dat ik overgevoelig reageer op Mannitol, en heb bijna alle bijwerkingen hiervan. Mijn TSH is in korte tijd fors verhoogd, en ook hier nare bijwerkingen van gekregen. Sinds gisteren ben ik overgestapt op Tirosint, in de hoop dat ik me over een paar weken beter voel. Tip voor als u start met de vernieuwde tabletten: Niet de oude en de nieuwe tabletten door elkaar gebruiken, en ga na 6 weken bloedprikken. Ik ben hierover niet geïnformeerd bij de apotheek, maar dat had me een hoop problemen kunnen besparen. (Zojuist heb ik een melding gedaan bij het Lareb en mijn zorgverzekeraar, hopelijk gaan meer patiënten dit doen)