Ervaringen met Euthyrox

levothyroxine

Trage schildklier (274 meningen)
Ziekte van Hashimoto (37 meningen)
Schildklier verwijderd (28 meningen)
Snel werkende schildklier (18 meningen)
Ziekte van Graves (8 meningen)

05-02-2020 | Vrouw | 31
levothyroxine (125ug)
Trage schildklier
Ik slik al jaren Euthyrox en was altijd erg tevreden, mijn waarden waren al jaren stabiel. Echter sinds de wijzing van de samenstelling, moet ik steeds mijn dosering verhogen omdat de tsh-waarden de hoog zijn. Ik ben hier zeker niet blij mee en vraag me af of ze alleen de hulpstoffen hebben gewijzigd.

15-01-2020 | Vrouw | 65
levothyroxine (100ug)
Al 32 jaar gebruik van Euthyrox. Sinds 11 november de nieuwe samenstelling. Had geen argwaan dacht er niet aan. Tot ik opgezette schildklier voelde, hartritme stoornissen, angstig, depressies nergens zin in,niet slapen. Je denkt aan allerlei zaken waar het aan kan liggen. Heb ik dit heb ik dat? Is er een interactie? Tot alarmbel rinkelde Euthyrox wacht vernieuwd. Naar ha d[lees meer...]ie wist niets van vernieuwde Euthyrox! Ik werd niet geloofd. Mijn TSH was van 0,61 naar 2,93 gegaan. Voelde mij naar. Toen overgestapt naar Thyrax, vroeg of ik iets hogere dosering kreeg daar Thyrax minder hard werkt. Maar nee. Dus weer 6 weken verder weer prikken TSH 5,3.Het is heel lastig om als schildklier patiënt je staande te houden in geloofwaardigheid! Telkens deze medicatie veranderen met alle gevolgen van dien.!Niet geloofd worden door de ha maakt het leven moedeloos temeer daar je je zo slecht erbij voelt! Er wordt veel te weinig geluisterd door de fabrikanten en ha naar ons. Om over begeleiding maar te zwijgen. Gelukkig voel ik zelf mijn lichaam wat het nodig heeft. Alleen om het te krijgen is nogal een strijd!

14-01-2020 | Vrouw | 49
levothyroxine (137ug)
Hypothyreoïdie
Ik slik al 20 jaar medicijnen voor de schildklier. Paar jaar terug al dat gedoe gehad met Thyrax. Destijds (verplichte) overstap naar Euthyrox gemaakt. Jarenlang geen klachten gehad. Ging super. Krijg ik de afgelopen maand ineens zoveel klachten. Zo'n pijn in mijn arm, dacht dat ik tennisarm had. Maar de andere arm begon ook. Nu overal pijn. Heel erg vermoeid. Gaandeweg st[lees meer...]eeds meer klachten. Heb bloed laten prikken, geen schokkende afwijkingen. Kom ik er achter dat de hulpstoffen zijn gewijzigd in de Euthyrox. En deze vernieuwde medicijnen slik ik sinds half december 2019. Vraag me af wat ik nu moet doen en of ik nu toch maar weer terug moet gaan naar Thyrax.

01-01-2020 | Vrouw | 43
Trage schildklier
Bij gebruik van de oude samenstelling van Eurhyrox was ik goed ingesteld en voelde ik mij super. Nu heb ik sinds een paar maanden de nieuwe Eurhyrox en heb ik ineens last van hartkloppingen, deuk op de borst, tintelingen in de vingers, veel hoofdpijn, voel me teneergeslagen, energieloos, aankomen, etc. Mega irritant en zelfs onbegrijpelijk. Je zoekt op internet en op forum[lees meer...]s en leest meer vergelijkbare verhalen. Waarom is de samenstelling die voor velen goed was zo aangepakt? Wie heeft hier baat bij?

31-12-2019 | Vrouw | 59
levothyroxine (25)
Trage schildklier
Ben 10 jaar schildklierpatient en begonnen met thyrax waar ik een gevaarlijke allergische reactie oo kreeg. Daarna euthyrox.. waarik goed op reageerde en redelijk goed was ingesteld tot een jaar geleden waarin mijn waardes voortdurend schommelden. Dan weer te snel, dan weer te langzaam.na een paar maanden was het redelijk goed.had weer energie en mijn klachten namen af..[lees meer...]joepiee.tot er een nieuwe samenstelling kwam in het medicijn. Nu met de nieuws samenstelling die ik nu 3 weken gebruik ben ik heel moe, heb het koud, duizelig en al mijn spieren doen pijn. Moet mijn waardes vandaag prikken dus ben benieuwd..Volgens de apotheek zag ik beren op de weg maar hij voelt mijn lijf niet. Wie heeft deze klachten nog meer?

18-12-2019 | Vrouw | 36
Ziekte van Hashimoto
Sinds de overstap van Thyrax naar de vernieuwde Euthyrox misselijk, hoofdpijn en maagpijn. Eerst onwetend naar de huisarts, zij gaf aan dat de klachten van de nieuwe Euthyrox konden komen. Nu uiteindelijk van de Endocrinoloog een nieuw recept van Thyrax gekregen maar zij gelooft niet dat de klachten van de nieuwe Euthyrox komen. Zij denkt eerder dat ik een maagzweer heb, h[lees meer...]eel geruststellend.

26-11-2019 | Vrouw | 29
Ziekte van Graves
Ik heb de ziekte van Graves en door een jodium kuur een te langzaam werkende schildklier gekregen. Ik leek eindelijk na bijna een jaar weer een fijne balans te hebben gevonden. Na het wijzigen van de samenstelling euthyrax, vermoed ik hierdoor weer uit balans geraakt te zijn. Mijn tsh is bijna verdriedubbeld. Ik ervaar hier velen vervelende klachten door. Fabrikanten zijn [lees meer...]zich niet bewust van wat dit kan doen met patiënten, dit vind ik heel ernstig.

13-11-2019 | Man | 49
levothyroxine (100ug)
na verandering van samenstelling is het een drama. Kan helemaal weer opnieuw beginnen met het inregelen van mijn schildklier. Nieuwe samenstelling duidelijk minder krachtig en dus krijg ik nu te weinig schildklierhormonen. Extreem koud, droge huid, veel jeuk, slecht slapen, toename gewicht ect.

31-10-2019 | Vrouw | 38
Hypothyreoïdie
Ik heb 1,5 jaar Euthyrox geslikt maar voelde me eigenlijk nooit echt mezelf: heel gejaagd/ stress, labiel gevoel en moe ook bij een lagere dosis terwijl m’n waarden wel goed waren. Nu slik ik Thyrax en voel me veel meer mezelf!

26-10-2019 | Vrouw | 69
Schildklier verwijderd
Was prima ingesteld op de oude formule Euthyrox, neem nu 5 weken de nieuwe samenstelling enorm veel klachten. Hoofdpijn, spierpijn gewricht klachten en doodmoe.

08-10-2019 | Man | 66

08-10-2019 | Man | 66
levothyroxine (175ug)
Omdat ik een te snel werkende schildklier had kreeg ik een radio-actieve slok die mijn schildklier volledig uitschakelde terwijl ik voorheen aan de arts gevraagd had of mijn schildklier daarna op een voor mij aanvaardbaar niveau zou werken en hij dit bevestigde, niet dus. Zit nu dus al zo'n 7 tot 8 jaar aan de Euthyrox 175mcg en later is daar 25mcg Cytomel bij gekomen w[lees meer...]at op zich goed ging, ik kon er mee leven. Nu hebben ze die samenstelling veranderd en begin ik opeens allerlei bijverschijnselen te krijgen. Ben hier helemaal niet blij mee, waarom knoeien aan een goed product nou ja redelijk goed.

02-10-2019 | Vrouw | 69
Schildklier verwijderd
Sinds nieuwe samenstelling veel spierpijn, gewrichtspijn en vermoeidheid. Bij de oude formule geen problemen, dus weer bloedwaardes laten prikken.

26-09-2022 | Vrouw | 43
levothyroxine (137ug)
Trage schildklier
Temperatuur regulatie veel beter, soms opvliegers ondanks goede bloedwaarden. Gewicht blijft ongewijzigd.

24-03-2022 | Vrouw | 74
levothyroxine (25ug)
Trage schildklier
veek koude hebben alsook hier en daar pijn ene dag hier andere dag daar alsmaar verschillend ook als ik moet plassen voel ik het niet alleen door buikpijn dan weet ik het maar

06-03-2022 | Vrouw | 74
levothyroxine (25mg)
Trage schildklier
neem nu 16 dagen dit medicijn na 1 week moeheid mijn lichaam doet op verschillende plaatsen pijn het lijkt wel vuur in mijn lijf moet ik stoppen ? voor dat ik dit medicijn nam leken men armen en men nek zwaar moe kon zelfs mijn breinaalden niet opnemen van moeitte