Ervaringen met Euthyrox

levothyroxine

Trage schildklier (275 meningen)
Ziekte van Hashimoto (37 meningen)
Schildklier verwijderd (28 meningen)
Snel werkende schildklier (18 meningen)
Ziekte van Graves (8 meningen)

08-02-2019 | Vrouw | 71
levothyroxine (88)
Trage schildklier
TSH wel binnen de marge, maar steeds iets aan de hoge kant.

24-01-2019 | Vrouw | 61
levothyroxine (100ug)
Een 6-tal jaar geleden ben ik teruggekomen van verlof en had enorme keelpijn. Kon bijna niet meer slikken en ben dus naar de huisarts gegaan, ook omdat ik op minder dan 2 weken bijna 10 kilo was aangekomen. Niet normaal dus. Diagnose was: schildklier werkt niet meer. Raar maar waar, was 3 maand daarvoor nog voor mijn 2-jaarlijkse medische controle geweest en toen was [lees meer...]alles nog OK. Kreeg toen euthyrox 100 voorgeschreven en na een paar maand was ik terug op mijn normaal gewicht. Let wel enorm op mijn voeding (veel groenten, fruit, volkorenbrood, bijna geen rood vlees maar wel kip en kalkoen). Neem nu al 6 jaar euthyrox 100 en heb nog nooit enige bijwerking gehad door dit medicijn.

18-04-2024 | Man | 65
levothyroxine (150ug)
Trage schildklier
Ik gebruik het nu al zo'n 15 jaar en ben heel tevreden. Na een rustige opbouw nu op 150 per dag en als ik de gestreefde 5 kilo nog kwijt ben wellicht zelfs naar de 100. Ik gebruik veel medicijnen wegens een 2 tal aandoeningen en dit is de meest makkelijke geweest in gebruik en bijwerkingen.

16-06-2022 | Man | 38
Ziekte van Graves
Op mijn 30e ziekte van Graves geconstateerd als hoofdprijs ook de oogziekte erbij. (Erfenis van moeders). Op mijn 35e totale schildklier verwijdering ondergaan. Van meet af aan heb ik Euthyrax gehad. Totaal geen bijwerkingen ook niet toen ik in 2019 overstapte naar de nieuwe formule.

10-04-2021 | Man | 84
levothyroxine (125ug)
Trage schildklier
Haaruitval is wel - bijna - weg na de gewenning.

21-05-2020 | Man | 41
levothyroxine (100ug)
Mijn schildklieren werken te traag ik moest van de dokter euthyrox innemen. Na een week voelde mijn spieren zeer pijn aan. Ik dacht misschien heb ik te veel gedaan vandaag misschien heb ik gewoon spierpijn? Dan begonnen mijn vingers pijn te doen. Dan begonnen de trillingen. En duizeling in mijn hoofd en vergeetachtig. Ik heb naar de dokter gebeld en dat verteld. de dokter[lees meer...] zegt dat het niet door de medicatie is. Maar ik denk van wel. Nu blijf ik met dat probleem rondlopen. Ik wenste dat ik nooit deze medicatie moest nemen dan had ik nooit deze last.

01-03-2020 | Man | 59
levothyroxine (137ug)
Moest jaren geleden overstappen van Thyrax en slik nu al jaren Euthyrax. Ben nu ruim een week begonnen met een nieuw doosje en bemerk dat ik opeens ontzettend moe ben en last heb van spierpijnen met name in de ledematen. Uiteindelijk was ik goed ingesteld en kan weer deel uitmaken van het arbeidsproces. Echter nu gaat het opeens weer bergafwaarts. N.a.v. het aantal kla[lees meer...]chten laat ik mijn bloed controleren.

13-02-2020 | Man | 58
levothyroxine (100ug)
Sinds nieuwe euthyrax vele bijwerkingen. Druk op hoofd spierzwakte spierpijn onrust.

27-01-2020 | Man | 70
levothyroxine (112ug)
Te weinig bijschildklierhormoon
werkt goed maar krijg de laatste maanden last van jeuk op de rug en borst/buik.

16-01-2020 | Man | 51
levothyroxine (137ug)
Schildklier verwijderd
Sinds de Thyraxcrisis ben ik overgestapt op Euthyrox. Eerst met wisselend succes, mijn TSH schommelde regelmatig onverklaarbaar met alle gevolgen van dien. Nu ben ik ruim 7 weken bezig met Euthyrox de nieuwe samenstelling, en ik moet zeggen, ik voel mij beter. Ik slaap iets beter, meer energie, en geen "watterig"hoofd meer. Kortom....de eerste tekenen zijn prima. Ik ga vol[lees meer...]gende week vrijdag bloedprikken, ik hoop dat mijn gevoel ook uit de waarden in mijn bloed blijken.

24-12-2019 | Man | 49
levothyroxine (75ug)
Ziekte van Hashimoto
Na lange tijd zoeken uiteindelijk sinds een jaar of 5 probleemloos en stabiel ingesteld op combi euthyrox en cytomel. Maar sinds de nieuwe samenstelling compleet ontregeld en zeer veel bijwerkingen. Bloedwaardes gaan alle kanten uit. Ik slaap niet meer, alles doet zeer. Waarom in vredesnaam toch deze verandering. Terug bij af. Merck besef alsjeblieft dat mensen afhankelijk[lees meer...] hiervan zijn voor hun functioneren en kwaliteit van leven en hou de oude samenstelling in productie.

13-11-2019 | Man | 49
levothyroxine (100ug)
na verandering van samenstelling is het een drama. Kan helemaal weer opnieuw beginnen met het inregelen van mijn schildklier. Nieuwe samenstelling duidelijk minder krachtig en dus krijg ik nu te weinig schildklierhormonen. Extreem koud, droge huid, veel jeuk, slecht slapen, toename gewicht ect.

08-10-2019 | Man | 66

08-10-2019 | Man | 66
levothyroxine (175ug)
Omdat ik een te snel werkende schildklier had kreeg ik een radio-actieve slok die mijn schildklier volledig uitschakelde terwijl ik voorheen aan de arts gevraagd had of mijn schildklier daarna op een voor mij aanvaardbaar niveau zou werken en hij dit bevestigde, niet dus. Zit nu dus al zo'n 7 tot 8 jaar aan de Euthyrox 175mcg en later is daar 25mcg Cytomel bij gekomen w[lees meer...]at op zich goed ging, ik kon er mee leven. Nu hebben ze die samenstelling veranderd en begin ik opeens allerlei bijverschijnselen te krijgen. Ben hier helemaal niet blij mee, waarom knoeien aan een goed product nou ja redelijk goed.

21-07-2019 | Man | 66
Trage schildklier
na dertig jaar komt er nog probleem bij namelijk mijn bijschildklier werkt te hard

05-10-2018 | Man | 59
xxx