Ervaringen met Euthyrox

levothyroxine

Trage schildklier (274 meningen)
Ziekte van Hashimoto (37 meningen)
Schildklier verwijderd (28 meningen)
Snel werkende schildklier (18 meningen)
Ziekte van Graves (8 meningen)

31-12-2019 | Vrouw | 59
levothyroxine (25)
Trage schildklier
Ben 10 jaar schildklierpatient en begonnen met thyrax waar ik een gevaarlijke allergische reactie oo kreeg. Daarna euthyrox.. waarik goed op reageerde en redelijk goed was ingesteld tot een jaar geleden waarin mijn waardes voortdurend schommelden. Dan weer te snel, dan weer te langzaam.na een paar maanden was het redelijk goed.had weer energie en mijn klachten namen af..[lees meer...]joepiee.tot er een nieuwe samenstelling kwam in het medicijn. Nu met de nieuws samenstelling die ik nu 3 weken gebruik ben ik heel moe, heb het koud, duizelig en al mijn spieren doen pijn. Moet mijn waardes vandaag prikken dus ben benieuwd..Volgens de apotheek zag ik beren op de weg maar hij voelt mijn lijf niet. Wie heeft deze klachten nog meer?

30-12-2019 | Vrouw | 49
Trage schildklier
Sinds 6 weken slik ik de vernieuwde versie. Jarenlang stabiel geweest, geen klachten. Merk vooral dat ik erg vermoeid ben, duizelig, veel hoofdpijn, tintelingen in arm/ hand, koud hebben en last van dunner en broos haar. Nu weer sinds paar dagen erg benauwd en druk op longen. Dacht eerst mijn hart, maar dat blijkt na controle in orde. Nu lees ik op forums van schildklier [lees meer...]en bij son veel klachten over de vernieuwde versie en valt voor mij het kwartje. Kan geen toeval meer zijn. Zodra dokter terug is gauw weer bloedprikken want ik vertrouw het niet

28-12-2019 | Vrouw | 37
levothyroxine (137ug)
Ziekte van Graves
Ik ben al 15 jaar schildklierpatient. Na twee jodiumkuren al enige jaren stabiel ingesteld. Sinds drie maand slik ik de nieuwe samenstelling en voel mij niet lekker. Ik lijk wel een soort van maagpijn/pijn in het borstbeen te hebben, moe en met regelmaat duizelig te zijn. Mijn waardes zijn goed en daar moet ik het mee doen. Ik voel mij er zo rot onder! Ik ben al heel wat g[lees meer...]ewend qua Graves en klaag nooit, maar een lichaam wat je min of meer in onzekerheid brengt, is heel vervelend. Zo’n gevalletje tussen de oren, terwijl ik al jaren zonder symptomen door het het leven ga...

18-12-2019 | Vrouw | 36
Ziekte van Hashimoto
Sinds de overstap van Thyrax naar de vernieuwde Euthyrox misselijk, hoofdpijn en maagpijn. Eerst onwetend naar de huisarts, zij gaf aan dat de klachten van de nieuwe Euthyrox konden komen. Nu uiteindelijk van de Endocrinoloog een nieuw recept van Thyrax gekregen maar zij gelooft niet dat de klachten van de nieuwe Euthyrox komen. Zij denkt eerder dat ik een maagzweer heb, h[lees meer...]eel geruststellend.

26-11-2019 | Vrouw | 29
Ziekte van Graves
Ik heb de ziekte van Graves en door een jodium kuur een te langzaam werkende schildklier gekregen. Ik leek eindelijk na bijna een jaar weer een fijne balans te hebben gevonden. Na het wijzigen van de samenstelling euthyrax, vermoed ik hierdoor weer uit balans geraakt te zijn. Mijn tsh is bijna verdriedubbeld. Ik ervaar hier velen vervelende klachten door. Fabrikanten zijn [lees meer...]zich niet bewust van wat dit kan doen met patiënten, dit vind ik heel ernstig.

26-11-2019 | Vrouw | 49
levothyroxine (88)
Ziekte van Hashimoto
Helaas geeft de wijziging in samenstelling van de euthyrox mij veel klachten; erge lusteloosheid , spierpijn, kouwelijk, droge huid, vlak gevoel. Ondanks dat mijn waarden nog steeds goed zijn, lijkt het veel minder werkzaam. Dus hoe krijg ik mijn oude energielevel en goede gevoel weer terug ? Moet ik de dosering ophogen ? Graag advies, want wat is nu [lees meer...]wijsheid ? ?

20-11-2019 | Vrouw | 57
Schildklier verwijderd
was goed ingesteld, maar helaas nu na 4 weken eutyrox nieuwe samenstelling veel problemen, hartkloppingen , niet slapen , onrustig , diaree , dus nu maar weer bloed prikken .

31-10-2019 | Vrouw | 38
Hypothyreoïdie
Ik heb 1,5 jaar Euthyrox geslikt maar voelde me eigenlijk nooit echt mezelf: heel gejaagd/ stress, labiel gevoel en moe ook bij een lagere dosis terwijl m’n waarden wel goed waren. Nu slik ik Thyrax en voel me veel meer mezelf!

29-10-2019 | Vrouw | 35
Hypothyreoïdie

26-10-2019 | Vrouw | 69
Schildklier verwijderd
Was prima ingesteld op de oude formule Euthyrox, neem nu 5 weken de nieuwe samenstelling enorm veel klachten. Hoofdpijn, spierpijn gewricht klachten en doodmoe.

14-10-2019 | Vrouw | 52
levothyroxine (75ug)
Trage schildklier
Oude samenstelling Euthyrox geen klachten meer geeft nieuwe samenstelling wel klachten.

14-10-2019 | Vrouw | 52
levothyroxine (75ug)
Trage schildklier
Bijna 6 weken geleden overgegaan naar de nieuwe euthyrox. Ben niet blij met verandering. Voel mij heel moe, veel spierpijn, gewichtstoename, lijkt soms wel of ik niet helder kan denken en kom dan ook niet uit mijn woorden. Bloed wordt nog getest.

04-10-2019 | Vrouw | 49
levothyroxine (50ug)
Trage schildklier
3 jaar Euthyrox 25 mg met gewenst resultaat met enkele bijwerkingen. Nieuwe formule sinds 2,5 maand, gevolg? Na enkele weken hondsmoe, geen energie, constant hoofdpijn, gewichtstoename, spierpijn, ... Gisteren bloed laten controleren en vanaf nu moet ik 50 mg innemen, hopelijk zonder al te veel bijwerkingen. Nieuwe formule met identieke werking? Neen, ben ik niet van overt[lees meer...]uigd!

02-10-2019 | Vrouw | 69
Schildklier verwijderd
Sinds nieuwe samenstelling veel spierpijn, gewrichtspijn en vermoeidheid. Bij de oude formule geen problemen, dus weer bloedwaardes laten prikken.

12-09-2019 | Vrouw | 60
levothyroxine (50ug)
Trage schildklier
Na eindelijk, de juiste medicatie en dosis gevonden te hebben, veranderd Euthyrox verpakking en samenstelling. Gevolg doodmoe, lusteloos en gewrichtsklachten. Moet waarschijnlijk terug naar arts om bloed te prikken en dosis opnieuw aan te passen. Dank u Euthyrox.

23-08-2019 | Vrouw | 27
Zwangerschap
Dag allen. Tijdens mijn prille zwangerschap kwamen de verloskundige en ik er achter dat ik een traag werkende schildklier heb. Omdat dit heel belangrijk is voor de kleine in mijn buik. Moest ik gelijk starten met 100 mg. De huisarts heeft me gewaarschuwd dat de bijwerkingen kunnen op treden. Dit klopt ook. Ben erg onrustig in mijn hoofd en erg emotioneel. En dat komt ook [lees meer...]mede door de zwangerschap. Ik ben heel erg benieuwd wanneer het medicijn gaat werken. Op internet staat enkele dagen? Ik slik het nu een week. Wanneer heb ik geen last meer van de bijwerkingen?