Ervaringen met Euthyrox

levothyroxine

Trage schildklier (274 meningen)
Ziekte van Hashimoto (37 meningen)
Schildklier verwijderd (28 meningen)
Ziekte van Graves (8 meningen)

14-03-2017 | Vrouw | 34
levothyroxine (150ug)
Snel werkende schildklier
Hallo allen, Ik ben in 2007 heel erg ziek geweest door een te snel werkende schildklier. Ik heb hiervoor een slok gehad en thyrax gekregen. Na paar maanden een tweede slok en toen werkte mijn schildklier te traag. Ik heb nooit geweten dat je je daar zo slecht door kan voelen. Ondertussen ben ik door de Graves al vier keer geopereerd aan mijn ogen en ben ik ongeveer [lees meer...]twee keer per jaar van slag door wisselende waardes. Ik gebruik nu al drie jaar Euthyrox 150 en op zich heb ik geaccepteerd dat ik hiermee moet leven en dat gaat prima. Ik heb nog wel eens vage klachten zoals zere benen, duizeligheid en erg wit in mijn gezicht. Mijn vervelendste kwaal wat ik heb, maar ik weet niet of dit door bijwerkingen of door iets ander komt is dat ik regelmatig last heb van korte tics in mijn hoofd waardoor ik soms van die schrikreacties krijg. Het is altijd wanneer ik rustig zit en ik dan in ene een soort van schokje door mn hoofd/lichaam krijg. Dit gaat vaak gepaard met duizeligheid en het geen controle hebben over mijn hoofd. Beetje chaotisch etc… Het is heel naar en ik kom er niet af. Ik sport regelmatig en eet gezond. Ik ben hiervoor al naar de neuroloog geweest, deze kan niets geks vinden. Mijn schildklierwaardes zijn ‘normaal’ dus helpt de internist je ook niet verder. Ik weet niet of dit kan komen door de medicatie of dat het restklachten zijn. Ik ben alles behalve iemand die klaagt en ik kan ook goed leven met de stempel graves, maar die tikjes zijn heel vervelend. Is hier iemand die hier ook ervaring mee heeft? Ik hoor graag je reactie.

20-01-2016 | Vrouw | 39
levothyroxine (125ug)

23-03-2017 | Vrouw | 40
Snel werkende schildklier
Ik heb Graves. Met succes behandeld met radio actief jodium. Na aantal jaren zonder medicatie is schildklier er toch mee op gehouden. Slikte met grote tevredenheid Thyrax. Ben 1 op 1 overgestapt op Euthyrox. De tweede week dat ik het slikte voelde ik me een week 'anders': gejaagder, druk in het hoofd, slecht slapen. Dit heeft zich na die week gestabiliseerd en ik voel me w[lees meer...]eer als vanouds. Merk geen verschil tussen Thyrax en Euthyrox. Prima middel! Mijn bloedwaarden zijn vrijwel identiek. Mijn dochtertje is ook 1 op 1 overgestapt van Thyrax naar Euthyrox: bevalt haar ook prima. Bloedwaarden ook vrijwel identiek.

22-03-2016 | Vrouw | 41
levothyroxine (125ug)
Hyperthyreoïdie
Vanwege te snel werkend schildklier slik ik sinds 4 jaar strumazol 30 mg en thyrax 0,125 mg. Sinds 3 weken noodgedwongen over gestapt naar euthyrox. Kort daarna begonnen de klachten: moe, misselijk, concentratie problemen, opgeblazen gevoel.

05-12-2016 | Vrouw | 46
levothyroxine (150ug)
Snel werkende schildklier
Sinds ik verplicht moest overstappen van Thyrax na meer dan 20 jr gebruik is dit de hel! Zoveel last van bijwerkingen: moe, lusteloos, gewicht toename, lusteloos, haaruitval, slechte nagels, koud en gewrichtspijn en geen libido, veel vergeten en concentratieproblemen. Ik vind het onaanvaardbaar dat dit in een westers land mogelijk is. En wij als patienten maar de extra's m[lees meer...]oeten betalen.

15-03-2016 | Vrouw | 46
moe, droge ogen

24-09-2015 | Vrouw | 46
levothyroxine (50)
Snel werkende schildklier
sinds ik dit medicijn gebruik heb ik last van verminderde reactiesnelheid.Ik weet niet of dit door dit medicijn komt maar is sinds gebruik van dit medicijn begonnen

25-06-2016 | Vrouw | 52
levothyroxine (112ug)
Snel werkende schildklier
Ik ben op 2 juni begonnen met de Euthyrax, omdat er geen Thyrax meer leverbaar is. Ik ben nu emotioneel helemaal van slag en erg moe. Heel vervelend. Ik kan me slecht concentreren, mijn geheugen werkt slecht.

05-11-2023 | Vrouw | 54
Snel werkende schildklier
Sinds ik 5 geleden heb opgebouwd van 75 naar 100 erg veel vervelende bijwerkingen. Vooral sons wel 5 keer per dag diaree. Veel hoofdpijn. Misselijk

03-12-2015 | Vrouw | 54
levothyroxine (50ug)
Snel werkende schildklier
In april 2015 schildklier veel te snel werkend. Begon met strumazoltablet van 30 mg. In sept tablet erbij van euthyrox 50 mg. Veel hoofdpijn slecht slapen druk in hoofd .En nu heel erge haaruitval. Nu naar dec slapen gaat iets beter met slapen. Maar pas na 7 maanden verder. Haaruitval nog erg. Dit vind ik nog het ergste. Slik tabletten ervoor biotin. Al een paar weken erb[lees meer...]ij. Maar blijft haaruitval houden. Ik weet me geen raad nu. Ook gesprekken gehad met internist. Moet de tabletten blijven nemen. Gewicht blijft mooi dat is wel goed. Maar ben niet in orde. gr diana

04-07-2014 | Vrouw | 58
levothyroxine (75)
Snel werkende schildklier
Ik had chemo met interferon pegasys vanaf januari 2012, omdat ik door een verkrachting lang geleden hepatitis C had opgelopen, tot de chemo op mn longen sloeg als bijwerking (sarcoidose). De andere bijwerkingen waren onder andere blaasontstekingen, huiduitslag en ook een verkeerd werkende schildklier. Nadat er gestopt was met de chemo, moest ik doorgaan met de euthyrox. [lees meer...]Ik ben al die tijd misselijk, moe, pijnlijke gewrichten, veel hoofdpijn, benauwd en ik ben 13 kg aangekomen en als ik met de auto naar de sportschool ga voor wat cardio dan neem ik de lift en ben al verkleed maar start met een hartslag van 128 ipv mn vroegere 80. Dinsdag bij huisarts bloed laten prikken voor de schildklierwaarden en op eigen houtje gewoon gestopt met de euthyrox. Ik ben niet meer misselijk, veel aktiever, minder gewrichtspijn, niet meer benauwd en begon vandaag op de sportschool met een hartslag van 96. Ik had maandag voor het eerst jullie reacties gelezen over die bijwerkingen en die klonken bekend in de oren :), als de internist of huisarts weer iets voor wil schrijven dan voor mij geen euthyrox meer! Blij dat ik me niet meer zo ziek voel, hoewel de hepatitis C in volle vaart is teruggekomen na het stoppen van de chemo. (Red; wij adviseren altijd om het stoppen met een medicijn in overleg te doen met uw behandelend arts en/ of apotheker)

02-02-2018 | Vrouw | 59
levothyroxine (75)
Hyperthyreoïdie
Ik ging met 1 klacht naar de arts. Na bloedonderzoek moest ik met medicijnen beginnen en vanaf dag 1 ben ik zo beroerd dat ik mezelf veel ziek moet melden.

22-10-2016 | Vrouw | 60
levothyroxine (50mg)
Snel werkende schildklier
Na ruim 30 jaar thyrax, waarop ik prima reageerde en functioneerde nu gedeeltelijk over moeten stappen op euthyrox omdat thyrax 0,100mg niet meer leverbaar is. Naast halve thyrax 0,150mg nu 50mg euthyrox. Na 4 dagen de eerste klachten o.a. koortsgevoel, hoofdpijn [druk op het hoofd], "wolkje" in li.oog, gevolgd door slecht slapen, hevige hartkloppingen, duizelig, opgezette[lees meer...] mond/verhemelte, onrust/gejaagd gevoel, doodmoe, koud/warm, trillen, "gloeiwangen", koortslip. Na 11 dagen huisartsbezoek. Advies stop euthyrox en probeer met nu nog voorradige thyrax 0,150mg te varieren d.w.z. een dag hele pil andere dag driekwart pil. Voel me na drie dagen knetter-beroerd van de hartkloppingen en ben niet in staat normaal te functioneren. Wat een waardeloze toestand! Waar blijft m'n vertrouwde thyrax pil, en wie klaagt fabrikant aan? Wat gaat wel werken?

02-02-2016 | Vrouw | 82
levothyroxine (50)
Snel werkende schildklier
In het jaar 1965 begin schildklier problemen, te snelle werking, na 2 keer Radio-Jod slok, veranderde dit in te langzaam. Medicatie eerst met Euthyrox 50 tot 2013. Daarna overgegaan op Levothyroxine 50 + 25, geen problemen ondervonden.