Ervaringen met Euthyrox

levothyroxine

Trage schildklier (275 meningen)
Ziekte van Hashimoto (37 meningen)
Snel werkende schildklier (18 meningen)
Ziekte van Graves (8 meningen)

02-05-2020 | Vrouw | 70
Schildklier verwijderd
6 jaar jaar redelijk met het gebruik Euthyrox. Sinds de vernieuwde samenstelling, gewichtstoename, hartkloppingen, gewrichtspijn. Van de oude formule nam ik 112 mg, na bloedcontrole was TSH verhoogd FT 4 te hoog. Nu neem ik 125, gaat wel iets beter binnenkort weer bloedcontrole. Zit nu op een dieet , totaal geen suiker weinig vet en koolhydraten, sporten enz. Val g[lees meer...]een gram af!!

04-03-2020 | Vrouw | 57
Schildklier verwijderd
Ik heb geen leven meer. Osteoporose overal spieren pijn, kan amper nog lopen en geen energy.nachtmerries en voel me zo warm, benauwd. Ik ben in 7 jaren ,20 achteruitgegaan. Doe het niet als het niet echt nodig is

02-03-2020 | Vrouw | 30
Schildklier verwijderd
Sinds de vernieuwde samenstelling zijn mijn waardes flink gedaald terwijl de dosis gelijk is gebleven. Ook toename van vermoeidheid, spierzwakte en somberheid.

26-10-2019 | Vrouw | 69
Schildklier verwijderd
Was prima ingesteld op de oude formule Euthyrox, neem nu 5 weken de nieuwe samenstelling enorm veel klachten. Hoofdpijn, spierpijn gewricht klachten en doodmoe.

02-10-2019 | Vrouw | 69
Schildklier verwijderd
Sinds nieuwe samenstelling veel spierpijn, gewrichtspijn en vermoeidheid. Bij de oude formule geen problemen, dus weer bloedwaardes laten prikken.

31-05-2017 | Vrouw | 53
Schildklier verwijderd
In 1998 is mijn schildklier verwijderd en sindsdien heb ik steeds problemen. Sinds 4 jaar heb ik nu Armour als aanvulling op de Euthyrox (150 mcgr) en dit heeft veel verbetering gegeven, maar helaas is en blijft het een vervanging van het 'echte' schildklier hormoon. Nu ben ik in de overgang gegaan en heb ik naast de spierpijn, vermoeidheid honger en lusteloosheid die er[lees meer...]ger zijn geworden, ook nog eens last gekregen van stemmingswisselingen en opvliegers (en niet zo'n klein beetje!!). Het medicijn heeft in mijn leven behoorlijk invloed, waardoor ik een heleboel dingen die ik graag zou doen, niet doe.

06-05-2017 | Vrouw | 57
Schildklier verwijderd
Ruim een jaar gebruik ik euthyrox en ben nog niet goed ingesteld. Vervelend algeheel gevoel, moe, pijn in de benen, haar uitval. Steeds bloed prikken en waardes blijven schommelen. Hiervoor gebruikte ik 21 jaren thyrax naar alle tevredenheid. Het is weer verkrijgbaar, ik hoop weer over te kunnen stappen.

18-04-2017 | Vrouw | 61
levothyroxine (175ug)
Schildklier verwijderd
Na jaren goed ingesteld te zijn geweest mbv thyrax, start het innemen van euthyrox. Na zes weken geprikt en geen afwijking dus slik maar door! Al jaren één maal per jaar een controle bij de internist zo ook deze keer. De overstap van het medicijn is bij de huisarts gebeurd. Wat een schrik het bloedbeeld was totaal afwijkend; een TSH van 0,08 terwijl ik al jaren tussen de[lees meer...] 2,4 en 2,7 schommel. Alle onvrede/klachten/ pijnen e.d. vielen op de plaats. duizeligheid, spierklachten, gewrichtklachten, hoofdpijn, oogklachten, droge huid, droge haren, hartkloppingen, stemmingen, moeheid, concentratie. Een chronische overdosering heb ik het laatste jaar gehad. Want de dosering van Thyrax is klakkeloos overgezet. Zeer recent heeft er een artikel in het SON blad: 'Feit of fabel" waarin Saskia van den Oever duidelijkheid geeft over de huidige gang van zaken rondom de over dosering. Wat een ramp!! Heel blij dat ik dit weet maar wat ongelooflijk rampzalig om daar nu pas achter te komen. Ik heb weer een lange weg te gaan met een aantal nieuwe klachten ( b.v. spataderen/oog klachten) die de gezondheidszorg alleen maar meer geld gaat kosten. Een heel vervelende ziekte de ziekte van Graves/ levensbepalend maar als dan ook nog de farmaceutische industrie je leven gaat bepalen. In mijn ogen een claim waard.

03-11-2016 | Vrouw | 58
Schildklier verwijderd
Heb jaren Thyrax gebruikt 175 heb nooit klachten gehad, doordat ze niet meer geleverd worden over moeten stappen naar euthyrox 175 mg telkens verminderd naar 150 en nu op 125. Heb erg veel klachten, slaap bijna niet meer zonder slaaptablet, voel me gejaagd, en heb last van opvliegers. Gebruik het nu een half jaar, terug naar de HA geweest ga nu overstappen naar levothyrox[lees meer...]ine 125 van Teva. Hoop dat het dan beter gaat.

20-09-2016 | Man | 78

25-11-2020 | Vrouw | 39
levothyroxine (137ug)
Schildklier verwijderd
Euthyrox heb ik jarenlang geslikt zonder problemen. Met de nieuwe samenstelling van Euthyrox ben ik 9 maanden doodziek geweest en 5 maanden opnieuw bezig met instellen op een ander medicijn omdat ik ben overgestapt. Van de nieuwe samenstelling kreeg ik reumatische klachten in handen en voeten, spier -en gewrichtsklachten, huiduitslag . De bloedwaarden die stabiel waren bi[lees meer...]nnen het referentiekader waren ineens ver buiten het referentiekader. En daardoor kreeg ik ook nog alle klachten van een traagwerkende schildklier er bovenop. Voordat de artsen eenmaal zo ver zijn dat het wellicht aan de nieuwe samenstelling van Euthyrox kan liggen had ik al een verwijzing gekregen voor het revalidatiecentrum en was ik bijna uitbehandeld

03-04-2018 | Vrouw | 53
Schildklier verwijderd
Begonnen met Euthyrox nadat mijn schildklier moet worden verwijderd door kanker. Bijwerkingen zijn spierpijn en stijfheid, neiging tot neerslachtigheid, dit is ondervangen door combi met Armour. Spierpijn en stijfheid bleven echter. Daarom gewisseld naar Thyrax omdat dit minder bijwerkingen zou hebben, helaas blijkt dit bij mij niet zo te zijn

05-05-2017 | Vrouw | 53
levothyroxine (75ug)
Schildklier verwijderd
Omdat de thyrax op was in januari Moest ik overstappen naar euthyrox ben 1op 1 over moeten stappen zeiden ze bij de huisarts. Nou dat heb ik geweten slapeloze nachten, hartkloppingen, depressieve gedachten, huilbuien om niks, doodmoe zijn. Was na 6 weken bloed wezen prikken en mijn tsh was 0,01 en ft4 18 volgens de huisarts prima waarde. Afijn niet dus. Ben terug gegaan e[lees meer...]n slik nu euthyrox 75 mcg. De 1e week leek het goed te gaan maar nu naar 14 dagen voel ik me niet goed. Dus weer maar terug naar de huisarts. Super jammer dit allemaal vooral omdat ik het 1e jaar na verwijdering van mijn schildklier thyrax 100mcg ben gaan slikken en ik voelde me perfect.

22-08-2016 | Vrouw | 43
Schildklier verwijderd
Overgestapt van Thyrax naar Euthyrox, maar nu veel vermoeider ondanks relatief goede waarden. Het vervelendste is dat ik een slokdarmontsteking heb opgelopen, doordat ik sinds de overstap enorm veel last van maagzuur heb, waardoor ik daarvoor nu ook weer medicatie moet nemen. Ik ga nu in overleg met de arts om Tirosint te gaan proberen.

18-07-2020 | Vrouw | 43
Schildklier verwijderd
Sinds de (verplichte) overstap van Thyrax naar Euthyrox duurde het zeker 6 maanden voor ik weer goed ingesteld was. Uiteindelijk was ik blij, want sinds ik dit middel gebruikte waren mijn gewrichtsklachten verdwenen. Tot voor kort was ik tevreden. Afgelopen voorjaar ben ik de vernieuwde Euthyrox tabletten gaan gebruiken. Ik heb me in 20 jaar nog nooit zo lamlendig, ziek[lees meer...] en depressief gevoeld als nu! Het blijkt dat ik overgevoelig reageer op Mannitol, en heb bijna alle bijwerkingen hiervan. Mijn TSH is in korte tijd fors verhoogd, en ook hier nare bijwerkingen van gekregen. Sinds gisteren ben ik overgestapt op Tirosint, in de hoop dat ik me over een paar weken beter voel. Tip voor als u start met de vernieuwde tabletten: Niet de oude en de nieuwe tabletten door elkaar gebruiken, en ga na 6 weken bloedprikken. Ik ben hierover niet geïnformeerd bij de apotheek, maar dat had me een hoop problemen kunnen besparen. (Zojuist heb ik een melding gedaan bij het Lareb en mijn zorgverzekeraar, hopelijk gaan meer patiënten dit doen)

30-03-2020 | Vrouw | 60
Schildklier verwijderd
Bijna 30 jaar geleden is mijn schildklier vanwege kanker verwijderd. Na eerst Thyrax gebruikt te hebben, ben ik na de leveringsproblemen van dat middel overgestapt op Euthyrox. Sinds de nieuwe samenstelling heb ik last van hoofdpijn, misselijkheid en lichte temperatuursverhoging. Twee maanden geleden heb ik mijn enkel gebroken en ben geopereerd. FSH was altijd vrij constan[lees meer...]t, nu voor controle opeens 4,45 terwijl ik altijd onder de 1 zat. Ook blijk ik dagelijks een oplopende temperatuur te hebben naar 38.0 in begin van de avond. Ik word er erg moe van. Dat er nog neveneffecten van de operatie zijn, kan(lichte huidinfectie) maar dat gaat steeds beter. Is er herkenning bij anderen?