Schildklier verwijderd

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor schildklier verwijderd

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
4,6
Levothyroxinenatrium Teva 2 1,5
Tirosint 2 5
Thyreoïdum 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: schildklier verwijderd

Levothyroxinenatrium Teva

28-07-2023 | Vrouw | 47
levothyroxinenatrium
Schildklier verwijderd
In 2021 een hemithyreoidectomie gehad. Sinds dien ben ik mezelf niet meer veel klachten: depressie, extreem moe, angst aanvallen, 15 kg zwaarder geworden, haarverlies, concentratie problemen.

Levothyroxinenatrium Teva

28-08-2022 | Vrouw | 60
levothyroxinenatrium
Schildklier verwijderd
Heel veel klachten met dit medicijn. Dikke keel, depressieve gevoelens, stijf, niet goed kunnen nadenken, veel gewicht aankomen, veel vocht vasthouden, haaruitval, slaapproblemen (niet in slaap kunnen komen), veel dorst.

13-07-2022 | Vrouw | 40
Schildklier verwijderd
Ik neem Euthyrox reeds 10 jaar en heb sinds een jaar of twee extreme last van mijn maag . Zijn er aan andere alternatieven dan Euthyrox. Indien ja, hoor ik het graag!

20-05-2022 | Vrouw | 56
Schildklier verwijderd
Halve schildklier verwijderd ivm struma., daarom gebruik van Euthyrox. Gebruik nu 125 mc. Momenteel gaat het goed met deze dosis en anders weer ophogen of verlagen.

Thyreoïdum

02-11-2021 | Man | 73
levothyroxine / liothyronine
Schildklier verwijderd
In 1980 werd op mij schildklier een carcinoom vastgesteld die operatief werd verwijderd. Na langdurig problematisch medicijngebruik van thyrax en cytomel consulteerde ik rond 2010 een arts in Utrecht. Hij steld ondanks normale bloedwaarden een stevige hypo vast en zette me stao voor stap over op thyreoidum. Een algeheel gevoel van welbevinden werd mijn deel, mijn onrust v[lees meer...]erdween, de prikkelingen rond mijn hart lostten op en ik sliep weer goed. Rond 2012 dreigde NSH echter door de IGZ verboden te worden en gelukkig wist een inderhaast in het leven geroepen actiegroep van verontruste nsh-gebruikers kon gelukkig (en tot eigen verbazing) het tij doen keren. Onder strikte voorwaarden werd de productie en het voorschrijven van NSH weer toegestaan. De actiegroep werd de Vereniging van Gebruikers van Natuurlijk Schildklierhormoon (VGNS), die voorlichting over NSH geeft, een artsenlijst voor haar leden verzorgt en zich inspant om NSH vergoed te krijgen.

Cytomel

06-10-2021 | Man | 52
liothyronine
Schildklier verwijderd
Hallo, Mijn schildklier is 1,5 jaar geleden verwijderd vanwege een te grote struma... Na euthyrox overgestapt naar thyrax maar behoud "restklachten " die telkens terug komen na een goede periode ..zit nu steeds ft4 rond de 19 ..dit zou goed moeten zijn maar tsh is ongekendhoog boven de 20 ... Ik heb cytomel geprobeerd maar na 2 weken mee gestopt ..5 microgr smorgen en[lees meer...] smiddsgs... Herkennen jlie dit?

14-07-2021 | Vrouw | 55
Schildklier verwijderd
Dit medicijn is een lijdensweg om snel ingesteld te krijgen. De producenten zouden eens heel goed hun vele gebruikers moeten monitoren. Mensen doen er 1-2 jaar over om ingesteld te raken als ze geen schildklier meer hebben. Endocrinologen doen hun uiterste best om patiënten te begeleiden met de instelling van dit medicijn. Er kan een wereld verbeterd worden met dit medicij[lees meer...]n.

03-06-2021 | Vrouw | 31
Schildklier verwijderd
Ik heb enorme last van mijn benen door thyrax en heftige vermoeidheid daarbij ben ik neerslachtig. Ik ben wel goed ingesteld verder en ik slik de 100 mg. De verpakking is ook echt onduidelijk! Het had beter geweest als er net als bij de pil dagen bij stonden en een kartonnen verpakking om medicatie eruit te halen ipv alminium.

Tirosint

09-05-2021 | Vrouw | 44
Schildklier verwijderd
Na een allergische reactie op de nieuwe vulstoffen van Euthyrox ben ik overgestapt op Tirosint, en dat bevalt me prima! Natuurlijk is een overstap even lastig vanwege het opnieuw instellen van de juiste dosis. Maar ik heb me in jaren niet zo goed gevoeld als nu; heb sinds 18 jaar geen last van stijve spieren en gewrichten en niet meer zo'n 'mist' in mijn hoofd. Wel j[lees meer...]ammer dat dit middel niet vergoed wordt.

25-11-2020 | Vrouw | 39
Schildklier verwijderd
Euthyrox heb ik jarenlang geslikt zonder problemen. Met de nieuwe samenstelling van Euthyrox ben ik 9 maanden doodziek geweest en 5 maanden opnieuw bezig met instellen op een ander medicijn omdat ik ben overgestapt. Van de nieuwe samenstelling kreeg ik reumatische klachten in handen en voeten, spier -en gewrichtsklachten, huiduitslag . De bloedwaarden die stabiel waren bi[lees meer...]nnen het referentiekader waren ineens ver buiten het referentiekader. En daardoor kreeg ik ook nog alle klachten van een traagwerkende schildklier er bovenop. Voordat de artsen eenmaal zo ver zijn dat het wellicht aan de nieuwe samenstelling van Euthyrox kan liggen had ik al een verwijzing gekregen voor het revalidatiecentrum en was ik bijna uitbehandeld

17-11-2020 | Vrouw | 49
Schildklier verwijderd
Het instellen wil niet echt lukken blijf met klachten zitten. Moe en spierpijn

Tirosint

07-10-2020 | Man | 59
Schildklier verwijderd
Ik heb mijn leven lang tyrax gehad , geen problemen Ik zat toen op 4.2. na het stoppen van dit medicijn ben ik veel aan het sukkelen geweest met diverse andere medicijnen ongeveer 3 jaar lang veel elende. Allemaal bijverschijnselen, te sloom, of te stresvol het kwam maar niet goed. Na het bezoeken van deze site ben ik overgestapt op tirosint. Het gaat goed nu goed. ik geb[lees meer...]ruik het nu een half ik zit nu op 2.3 nog ik heb nooit zo goede uitslag gehad. ik bruis van energie. Ik heb mijn leven weer terug.

18-07-2020 | Vrouw | 43
Schildklier verwijderd
Ivm schildklierkanker werd Thyrax Duotab voorgeschreven. Op gewrichtsklachten na beviel dat redelijk goed. Tot het moment dat de fabrikant besloot over te gaan van potjes op doordrukstrips. De tabletten leken veel sterker te werken dan voorheen, mijn bloedspiegel raakte verstoord en het duurde lang voordat ik weer goed ingesteld was. In 2015 ging de fabriek verhuizen maa[lees meer...]r er bleek geen voorraad te zijn aangelegd. De Thyrax raakte op, en ik moest verplicht overstappen op een ander middel. (Euthyrox)

18-07-2020 | Vrouw | 43
Schildklier verwijderd
Sinds de (verplichte) overstap van Thyrax naar Euthyrox duurde het zeker 6 maanden voor ik weer goed ingesteld was. Uiteindelijk was ik blij, want sinds ik dit middel gebruikte waren mijn gewrichtsklachten verdwenen. Tot voor kort was ik tevreden. Afgelopen voorjaar ben ik de vernieuwde Euthyrox tabletten gaan gebruiken. Ik heb me in 20 jaar nog nooit zo lamlendig, ziek[lees meer...] en depressief gevoeld als nu! Het blijkt dat ik overgevoelig reageer op Mannitol, en heb bijna alle bijwerkingen hiervan. Mijn TSH is in korte tijd fors verhoogd, en ook hier nare bijwerkingen van gekregen. Sinds gisteren ben ik overgestapt op Tirosint, in de hoop dat ik me over een paar weken beter voel. Tip voor als u start met de vernieuwde tabletten: Niet de oude en de nieuwe tabletten door elkaar gebruiken, en ga na 6 weken bloedprikken. Ik ben hierover niet geïnformeerd bij de apotheek, maar dat had me een hoop problemen kunnen besparen. (Zojuist heb ik een melding gedaan bij het Lareb en mijn zorgverzekeraar, hopelijk gaan meer patiënten dit doen)

04-05-2020 | Vrouw | 50
Schildklier verwijderd
sinds de nieuwe samenstelling van Euthyrox, voel ik mij ook anders. Ik slik 137,5 mg per dag. Ik voelde mij eindelijk lekker ook qua energie maar sinds de andere samenstelling(met andere hulpstoffen) niet meer. Mijn energie ging naar beneden, mijn huid en haar waren erg droog en ik voelde mij erg verdrietig. Op een ander middel overstappen kan ook erg tegenvallen dus ik be[lees meer...]sloot op zoek te gaan naar andere mogelijkheden om mij beter te voelen. Er is aangetoond dat mensen met schilklieraandoeningen en zonder schildklier een tekort kunnen hebben aan ijzer en vitamine D(en inderdaad lagere waarden). Deze ben ik gaan slikken. Ook heb ik voor Zink gekozen omdat die mijn stofwisseling bevorderen , mijn immuunsysteem verbeteren en mij door de overgang heen helpen(ja, ook dat komt erbij:),en voilà! Na een maand deze supplementen te hebben genomen, merkte ik verbetering! En het gaat steeds beter, dit samen met regelmaat, goede voeding en veel warm gekookt water drinken. Neem wel een goed merk van deze supplementen(natuurlijke basis)want je wil niet nog meer troep in je lichaam. Ik heb voor de ijzer-floradix, voor de vitamine D-Golden naturals en voor de zink-een zinkmix van AOV nummer 533. Ik hoop dat iemand iets heeft aan deze informatie. succes!

02-05-2020 | Vrouw | 70
Schildklier verwijderd
6 jaar jaar redelijk met het gebruik Euthyrox. Sinds de vernieuwde samenstelling, gewichtstoename, hartkloppingen, gewrichtspijn. Van de oude formule nam ik 112 mg, na bloedcontrole was TSH verhoogd FT 4 te hoog. Nu neem ik 125, gaat wel iets beter binnenkort weer bloedcontrole. Zit nu op een dieet , totaal geen suiker weinig vet en koolhydraten, sporten enz. Val g[lees meer...]een gram af!!

30-03-2020 | Vrouw | 60
Schildklier verwijderd
Bijna 30 jaar geleden is mijn schildklier vanwege kanker verwijderd. Na eerst Thyrax gebruikt te hebben, ben ik na de leveringsproblemen van dat middel overgestapt op Euthyrox. Sinds de nieuwe samenstelling heb ik last van hoofdpijn, misselijkheid en lichte temperatuursverhoging. Twee maanden geleden heb ik mijn enkel gebroken en ben geopereerd. FSH was altijd vrij constan[lees meer...]t, nu voor controle opeens 4,45 terwijl ik altijd onder de 1 zat. Ook blijk ik dagelijks een oplopende temperatuur te hebben naar 38.0 in begin van de avond. Ik word er erg moe van. Dat er nog neveneffecten van de operatie zijn, kan(lichte huidinfectie) maar dat gaat steeds beter. Is er herkenning bij anderen?

04-03-2020 | Vrouw | 57
Schildklier verwijderd
Ik heb geen leven meer. Osteoporose overal spieren pijn, kan amper nog lopen en geen energy.nachtmerries en voel me zo warm, benauwd. Ik ben in 7 jaren ,20 achteruitgegaan. Doe het niet als het niet echt nodig is

02-03-2020 | Vrouw | 30
Schildklier verwijderd
Sinds de vernieuwde samenstelling zijn mijn waardes flink gedaald terwijl de dosis gelijk is gebleven. Ook toename van vermoeidheid, spierzwakte en somberheid.

17-02-2020 | Vrouw | 30
Schildklier verwijderd
Toen ik begon met euthyrox: ellende. Heeft een jaar geduurd voordat de waardes goed waren ingesteld en eindelijk van de klachten af was. Nu de nieuwe samenstelling er is, ben ik overgestapt. De verhalen van mensen op internet zeggen mij genoeg! Ga morgen beginnen met tirosint, daar zijn veel mensen inclusief mijn internist bijzonder positief over. Dus een tip: tirosint! [lees meer...]Zitten geen hulpstoffen in. Veel succes allemaal

11-02-2020 | Vrouw | 52
Schildklier verwijderd
Ruim 10 jaar geleden is mijn schildklier verwijderd En na maanden van instellen op 200 mg van thyrax, Kon ik weer aardig leven! Gewoon 40 uur per week werken en de rest van de tijd lekker klussen op ons landje en spelen met onze paarden TOTDAT Aspen een paar jaar geleden de door druk strip bedacht had en jeetje wat een ellende heeft me dat gegeven onder tussen ben i[lees meer...]k me baan kwijt geraakt ( omdat ik uit me vel sprong tegen klanten of de baas) Emotionele buien en ben ik aan me hart geopereerd dankzij de doordrukstrip. Over gestapt naar Eltroxin maar de laatste tijd kan ik nauwelijks me ogen open houden en als ik mag slapen slaap ik slecht. Me baan heb ik gelukkig weer terug maar ik ben te moe om te genieten van onze paarden!

16-01-2020 | Man | 51
Schildklier verwijderd
Sinds de Thyraxcrisis ben ik overgestapt op Euthyrox. Eerst met wisselend succes, mijn TSH schommelde regelmatig onverklaarbaar met alle gevolgen van dien. Nu ben ik ruim 7 weken bezig met Euthyrox de nieuwe samenstelling, en ik moet zeggen, ik voel mij beter. Ik slaap iets beter, meer energie, en geen "watterig"hoofd meer. Kortom....de eerste tekenen zijn prima. Ik ga vol[lees meer...]gende week vrijdag bloedprikken, ik hoop dat mijn gevoel ook uit de waarden in mijn bloed blijken.

26-12-2019 | Vrouw | 45
Schildklier verwijderd
Ik voelde me constant ziek en ging er jaar na jaar op achteruit, ondanks de zogenaamde goede waarden. Bleek dat ik moeite had met de conversie naar T3! En ook toen heel wat moeite gehad om hulp te krijgen. Uiteindelijk zelf op Cynomel uitgekomen en hulp geëist. Mijn gezondheid ging er sindsdien zienderogen op vooruit!

Cytomel

26-12-2019 | Vrouw | 45
liothyronine
Schildklier verwijderd
Sinds ik overgestapt ben op T3 in de plaats van T4 kan ik weer leven. Ik was op de duur rolstoelgebonden en werd niet gehoord. Na lange lijdensweg hierbij uitgekomen en blij dat het bestaat. Wel zorgen dat je bijnieren (die onder druk stonden door uitputting) in de gaten gehouden worden. Ook ijzerwaarden en B12 waarden moeten optimaal zijn! Anders krijg je averechts effect[lees meer...].

20-11-2019 | Vrouw | 57
Schildklier verwijderd
was goed ingesteld, maar helaas nu na 4 weken eutyrox nieuwe samenstelling veel problemen, hartkloppingen , niet slapen , onrustig , diaree , dus nu maar weer bloed prikken .

26-10-2019 | Vrouw | 69
Schildklier verwijderd
Was prima ingesteld op de oude formule Euthyrox, neem nu 5 weken de nieuwe samenstelling enorm veel klachten. Hoofdpijn, spierpijn gewricht klachten en doodmoe.

02-10-2019 | Vrouw | 69
Schildklier verwijderd
Sinds nieuwe samenstelling veel spierpijn, gewrichtspijn en vermoeidheid. Bij de oude formule geen problemen, dus weer bloedwaardes laten prikken.

13-08-2018 | Vrouw | 43
Schildklier verwijderd
Mijn schildklier is deels verwijderd ivm een kwaadaardige tumor. Sinds ik Levothyroxine slik heb ik véél meer energie, voel ik me goed en opgewekt, mijn stoelgang is beter. Ik voel me super! Mijn schildklierwaarden zijn mooi en stabiel en ik heb geen bijwerkingen.

03-06-2018 | Vrouw | 60
Schildklier verwijderd
Had eerst cytomel behalve een beetje moe geen klachten. Nu is alles mij teveel. Hoop dat de specialist mijn weer cytomel gaat voorschrijven.

03-04-2018 | Vrouw | 53
Schildklier verwijderd
Begonnen met Euthyrox nadat mijn schildklier moet worden verwijderd door kanker. Bijwerkingen zijn spierpijn en stijfheid, neiging tot neerslachtigheid, dit is ondervangen door combi met Armour. Spierpijn en stijfheid bleven echter. Daarom gewisseld naar Thyrax omdat dit minder bijwerkingen zou hebben, helaas blijkt dit bij mij niet zo te zijn