Ervaringen met Levothyroxine tabletten

levothyroxine

Trage schildklier (148 meningen)
Schildklier verwijderd (19 meningen)
Ziekte van Hashimoto (17 meningen)
Snel werkende schildklier (9 meningen)
Ziekte van Graves (6 meningen)
Auto-immuunziekte (0 meningen)

14-05-2021 | Man | 70
levothyroxine (50ug)
Trage schildklier
Na bloedprikken per toeval te Trage Schildklier ontdekt. Dus aan de pillen: Nou zeg wat een TROEP (tenminste dat is mijn gedachte kan het nog niet bewijzen) voorheen nergens last van en dan begint het. Keelpijn, geen energie, duizelig, hees, rauwe keel, trillende ogen, hoofdpijn, en een hele hoop meer van onduidelijke ellendes. Ben nu 4 weken bezig houd e.a nog 2 weken v[lees meer...]ol, en dan bloed prikken en controle. Dan heb ik mijn best gedaan. Indien daarna waardes beter zijn/of niet stop ik ermee. Dit is niet vol te houden.

29-09-2018 | Man | 69
levothyroxine (137ug)
Hypothyreoïdie
geen negatieve ervaringen

22-09-2018 | Man | 70
Trage schildklier
werkt goed, voel me prima, geen bijverschijnselen

04-02-2018 | Man | 48
levothyroxine (25ug)
Hypothyreoïdie
Sinds start medicatie gaat het alleen maar slechter met mijn gezondheid. Nog vermoeider, verdere afname stemming, toename spanning, huidproblemen (acne). Al met al een algeheel gevoel van malaise. Ik ben dan ook gestopt met dit middel omdat het alleen maar een averechts effect op mijn gezondheid heeft. Ik ga na overleg met de specialst Tirosint proberen. Hopelijk werkt dit[lees meer...] merk voor mij beter.

25-01-2018 | Man | 36
levothyroxine (125ug)
Trage schildklier
buikkramp, onregelmatige hartslag, overslaand hart, spierkrampen, misselijk

01-12-2017 | Man | 51
levothyroxine (125ug)
Schildklier verwijderd
geen thyrax over naar euthyrox heb nu weer thyrax ben inmiddels 29 kilo aangekomen ben wanhopig gaat maar door

09-11-2017 | Man | 64
levothyroxine (112ug)
Schildklier verwijderd
Gedwongen (door leveringsproblemen) overgestapt. Van Thyrax Duotab naar Levothyroxine tabletten. 1 op 1 (0.225mg). Na een maand of 5 enorme problemen gekregen. Angst- en paniekaanvallen. Helaas moeten stoppen met werken. Huisarts schrijft Oxazepam voor. Specialist verlaagd de dosis naar 0.150 mg Levothyroxine. Later naar 0.175mg. De hamvraag is wie hier nu leading is als [lees meer...]het gaat om een verandering van medicijn voor de zelfde aandoening. Als er na b.v. 2 maanden bloed was afgenomen was het probleem misschien onderkend.

23-06-2017 | Man | 56
Trage schildklier
In november 2016 werd geconstateerd traag werkende schildklier. Vervolgens begonnen met 12.5 mgr, 4 weken later 25 mg, weer later 50 en 75 en 88, en nu zit ik op 100 mg. De bijwerkingen echter werden steeds heftiger, weken pijn in mijn hoofd, niet kunnen concentreren, moeheid, duizelig, als ik mijn hoofd naar rdchts draaide, waren mijn ogen gevoelsmatig nog links..., hierd[lees meer...]oor kon ik ook niet meer autorijden. nu op doktersadvies overgestapt naar thyrax duotab, hoop dat beter gaat worden, want zit nu 2 weken thuis doordat werken nier meer ging, maakte door bovengenoemde klachten fout op fout.

26-04-2017 | Man | 48
Schildklier verwijderd
Geachte lezers, Dit is voor mij een super slechte vervanger gebleken voor de Thyrax duotab die ik al tien jaar gebruikte. Klachten in de 1e week: huiduitslag borst/schouders. 2e week: huiduitslag borst/schouders, vermoeid, gewrichtsklachten rug. 3e week : huiduitslag borst/schouders, vermoeid, gewrichtsklachten rug, heupen en knieën. 4e week : huiduitslag borst/schouders,[lees meer...] vermoeid, gewricht klachten rug heupen en knieën, stijfheid en samentrekken van spieren, concentratieproblemen. Ben met spoed weer teruggezet op thyrax en nu weer aan het herstellen van de schrik en van deze medische misser. Allergie voor een bepaald bestanddeel misschien?, ....ik weet het niet! Bij mij ging het verschrikkelijk mis, en wil deze pil en periode zo snel als mogelijk vergeten.

20-04-2017 | Man | 69
Te weinig bijschildklierhormoon
Medicijn met veel bijwerkingen die invloed heeft op mijn dagelijks functioneren.Na 1/2 uur hoofdpijn, maagpijn, draaierigheid ... In combi met andere medicijnen ivm astma, hart en vaatproblemen is dit medicijn af te raden.

19-04-2017 | Man | 55
Trage schildklier
Na jodium kuur werkt mijn schildklier te langzaam. Gebruikte thyrax en moest over op dit medicijn. Mijn klachten had ik nog niet gekoppeld aan dit medicijn omdat ik van thyrax nagenoeg geen bijwerkingen had verwachtte ik geen verandering. Ik was zo naïef dat je een goede vervanger krijgt. Omdat de klachten zeer vervelend zijn heb ik maar is gekeken of de oorzaak van mijn k[lees meer...]lachten aan dit medicijn te koppelen is. Blijkbaar is dat de verklaring als ik de klachten van iedereen zo lees hier.

23-02-2017 | Man | 57
levothyroxine (25mg)
Trage schildklier
na jaren tobben (moeheid, burnout, gewrichtsklachten, totaal geen energie meer, psychische problemen, hoge bloeddruk, vergeetachtig etc.). Voor de zoveelste keer naar de huisarts gegaan om bloed te prikken. resultaat: THS 10,3, T4 12. De huisarts wilde geen medicijnen voorschrijven. heb erop aangedrongen en kreeg 25 Mcgr voor te langzame schildklier. Er is een nieuwe werel[lees meer...]d voor mij open gegaan. voelde mijn hart weer kloppen en kreeg energie. Ik was in shock door deze resultaten. heb hier jaren mee rondgelopen en ervoor zelfs in therapie gegaan, omdat de huisarts dacht dat dit psychisch was. heb er nu op aan gedrongen om doorverwezen te worden naar de endocrinoloog omdat dit jaren mijn leven heeft beheerst. wilde mij laten afkeuren, omdat ik mij de afgelopen 2 jaar 15 ouder voelde worden. kon de energie van anderen niet begrijpen: waarom had ik die energie niet. wilde soms dat ik een hartaanval zou krijgen en van alles af zou zijn. ik ben er nu zo vanaf dat dit medicijn mij een nieuw leven geeft en toekomst!!!

16-02-2017 | Man | 69
Trage schildklier
Spierpijn /moe/ slecht slapen. Heb sinds het begin van levothyroxine problemen met mijn gezondheid, ik heb jaren thyrax geslikt. Nooit geen last gehad, maar nu heel veel last van mijn keel, soort rauw gevoel in mijn keel wat best pijnlijk is. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

15-02-2017 | Man | 47
levothyroxine (175ug)
Trage schildklier
jarenlang (15 jaar zonder problemen) thyrax gebruikt, omdat de schildklier het niet meer doet, zeer tevreden helaas niet meer leverbaar in Nederland. Na een dramatische overstap naar Euthyrox (ziekenhuisopname met hartritmestoornissen) nu aan de levothyroxine, al 6 weken aan het ophogen met de dosering (thyrax was 150mmg) nu inmiddels op 175 mmg levotheroxine, bloedwaarden[lees meer...] zijn goed zit tegen het maximum aan, echter klachten zoals vermoeidheid blijven (halve dagen werken is echt de max), na inspanning zoals bv uurtje tennissen (rustig aan) slaat de boel op hol en sta ik te kotsen op het toilet. zie nog geen of weinig verbetering, ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ik weer fit ben.

18-01-2017 | Man | 60
Trage schildklier
Ik gebruik al 35 jaar Thyrax naar volle tevredenheid. Moest echter noodgedwongen begin januari overstappen op Levothyroxine. Ben begonnen met eerste dag Levothyroxine en de volgende dag een Thyrax-tablet (waarvan ik er nog 30 stuks heb) zo probeer ik de Thyrax af te bouwen in de hoop dat ik weinig bijwerkingen krijg.

03-01-2017 | Man | 58
Trage schildklier
Na 20 jaar tevreden thryax te hebben gebruikt, moest ook ik dit jaar overstappen op een alternatief. Via de apotheek kreeg ik Levothyroxine Teva in dezelfde dosering (150). Helaas, na een aantal weken heb ik allerhande klachten die ik hiervoor niet had: hartkloppingen, koe, kortademig. Is dat kenmerk van overdosering? Bloedonderzoek zal volgende week hopelijk uitsluitsel b[lees meer...]ieden. Of kan ik niet tegen dit specifieke middel? Als ik internet zo lees? Maar ook een veel genoemd alternatief, euthyrox, leidt tot allerhande klachten. Ik moet me denk ik maar voorbereiden op weer een lange periode van testen en instellen met middelen en dosering. En dan te bedenken waarom Thyrax niet mee leverbaar is!!