Ervaringen met Levothyroxine tabletten

levothyroxine

Trage schildklier (148 meningen)
Schildklier verwijderd (19 meningen)
Ziekte van Hashimoto (17 meningen)
Snel werkende schildklier (9 meningen)
Ziekte van Graves (6 meningen)
Auto-immuunziekte (0 meningen)

17-11-2016 | Vrouw | 12
levothyroxine (75ug)
Ziekte van Hashimoto
Mijn dochter heeft na een jaar Thyrax te hebben geslikt , in april 2016 de overstap naar Levothyroxine Teva gemaakt. Ik was erg bang voor problemen met het weer goed instellen vd dosis etc. Gelukkig heb ik mij voor niets zorgen gemaakt; de overstap is zonder problemen verlopen!

14-11-2016 | Vrouw | 39
levothyroxine (0.175)
Trage schildklier
Al twintig jaar Thyrax geslikt. Noodgedwongen dus met Thyrax moeten stoppen. Huisarts schreef alleen maar recept uit, apotheek gaf me Levothyroxine Teva. 6 wkn geleden bloed geprikt, waardes te laag, extra pillen erbij. 0,15 nog van Thyrax. 0,025 van Levothyroxine. 6 weken later (afgelopen vrijdag) weer bloedgeprikt. Vanochtend gebeld voor uitslag, nu werkt Mn schildklier [lees meer...]te traag. Per morgenvroeg alleen nog 0,15 slikken van levothyroxine. Over vier wkn weer bloedprikken. Mijn eerste reactie op levothyroxine was van ene op andere dag zeer emotioneel. Herkent iemand mijn verhaal?

05-07-2023 | Vrouw | 50
levothyroxine (200ug)
Trage schildklier
Slik nu 212,5 levotheroxine waarbij de waardes redelijk stabiel blijven. Wel nog steeds last van hoofdpijn en laatste half jaar vooral pijn in mijn lijf (heb ook fibromyalgie maar die is al jaren goed onder controle). Enige dat niet gebeurd is afvallen, blijf met wat ik ook probeer stabiel in (over)gewicht.

28-03-2022 | Vrouw | 74
levothyroxine (88ug)
Trage schildklier
Sinds 10 tallen haren slik ik Levothyroxinenatrum 100 naar volle tevredenheid. Maar sinds 2 jr is er bij mij hoge bloeddruk geconstateerd. Nu slikt ik dagelijks Losartankalium 25. Bij de bloedtest is nu geconstateerd dat ik daardoor een lagere dosering Levothyroxinenatrum moet innemen (75). Nu kom ik in gewicht aan, van 60 naar 64 kilo. Komt dat omdat ik nu Losartankaliu[lees meer...]m erbij inneem????

25-07-2021 | Vrouw | 82
levothyroxine (125ug)
Ziekte van Graves
Ik heb het overdag heel erg koud, draag twee vesten en dikke sokken. ‘S nachte hevig transpireren , drijfnat.

13-07-2021 | Man | 54
Trage schildklier
Gekomen door teveel hersenvocht daardoor hypofyse onderdrukt die de schildklier aan moet sturen

12-03-2017 | Vrouw | 51
levothyroxine (50ug)
Trage schildklier
Ook mijn Thyrax was april 2016 helaas op. Heb toen Euthyrox, daarna Cythomel geslikt. Wat een drama. Slik sinds kort Levothyroxine op advies van de huisarts omdat mijn bloedwaarde naar 2 was gezakt. Moet tussen de 8-24 zitten. Eerste week een beetje duizelig. Nu drie weken verder gaat het iets beter. Of ik uit een winterslaap kom, heb iets meer energie, maar nog steeds nie[lees meer...]t zo fit als bij de Thyrax. Ik heb naar de Thyrax fabriek gebeld, maar helaas duurt het minstens nog een half jaar voor ze in de handel zijn, omdat de eerste proef met Thyrax niet voldeed aan de eisen! Dus helaas weer afwachten of deze tabletten wel aanslaan en wachten tot Thyrax weer verkrijgbaar is. Weet iemand waar Thyrax nog wel verkrijgbaar is?

23-02-2017 | Man | 57
levothyroxine (25mg)
Trage schildklier
na jaren tobben (moeheid, burnout, gewrichtsklachten, totaal geen energie meer, psychische problemen, hoge bloeddruk, vergeetachtig etc.). Voor de zoveelste keer naar de huisarts gegaan om bloed te prikken. resultaat: THS 10,3, T4 12. De huisarts wilde geen medicijnen voorschrijven. heb erop aangedrongen en kreeg 25 Mcgr voor te langzame schildklier. Er is een nieuwe werel[lees meer...]d voor mij open gegaan. voelde mijn hart weer kloppen en kreeg energie. Ik was in shock door deze resultaten. heb hier jaren mee rondgelopen en ervoor zelfs in therapie gegaan, omdat de huisarts dacht dat dit psychisch was. heb er nu op aan gedrongen om doorverwezen te worden naar de endocrinoloog omdat dit jaren mijn leven heeft beheerst. wilde mij laten afkeuren, omdat ik mij de afgelopen 2 jaar 15 ouder voelde worden. kon de energie van anderen niet begrijpen: waarom had ik die energie niet. wilde soms dat ik een hartaanval zou krijgen en van alles af zou zijn. ik ben er nu zo vanaf dat dit medicijn mij een nieuw leven geeft en toekomst!!!

04-02-2017 | Vrouw | 30
levothyroxine (150ug)
Trage schildklier
Ik ben zeer tevreden over dit medicijn. Geen bijwerkingen. Ben goed afgesteld. Ik herken mij niet in eerder genoemde ervaringen/bijwerkingen over dit medicijn.

24-12-2022 | Man | 74
Trage schildklier
Bij verkeerde hoeveelheid kreeg ik depressieve stemming, na aanpassing van de sterkte geen last meer en voel ik mij gezond.

29-09-2018 | Man | 69
levothyroxine (137ug)
geen negatieve ervaringen

22-09-2018 | Man | 70
Trage schildklier
werkt goed, voel me prima, geen bijverschijnselen

13-08-2018 | Vrouw | 43
levothyroxine (112ug)
Schildklier verwijderd
Mijn schildklier is deels verwijderd ivm een kwaadaardige tumor. Sinds ik Levothyroxine slik heb ik véél meer energie, voel ik me goed en opgewekt, mijn stoelgang is beter. Ik voel me super! Mijn schildklierwaarden zijn mooi en stabiel en ik heb geen bijwerkingen.

10-11-2017 | Vrouw | 71
levothyroxine (125ug)
Trage schildklier
De medicijnen voldoen prima. De thyrax destijds ook, maar die zal ik nooit meer gebruiken, omdat ik niet terug wil naar een fabrikant die de patiënten een jaar gewoon heeft laten zitten. Dat was te gek voor woorden.

16-04-2017 | Vrouw | 48
levothyroxine (75ug)
Hypothyreoïdie
Mijn schildklier is door radioactief jodium kapotgemaakt. Gebruikte al jaren Elthyrone 100 microgram. Twee jaar terug is de formule verandert en ook de naamgeving L-Thyroxine. Geen bijwerkingen gehad.

22-11-2016 | Vrouw | 49
levothyroxine (112ug)
Hypothyreoïdie
Na akelige bijwerkingen van Euthyrox bevalt dit medicijn uitstekend.