Ervaringen met Levothyroxine tabletten

levothyroxine

Trage schildklier (148 meningen)
Schildklier verwijderd (19 meningen)
Ziekte van Hashimoto (17 meningen)
Snel werkende schildklier (9 meningen)
Ziekte van Graves (6 meningen)
Auto-immuunziekte (0 meningen)

11-11-2017 | Vrouw | 77
levothyroxine (112ug)
Trage schildklier
Twintig jaar geleden werd bij mij een trage schildklier geconstateerd. Eerst dacht men aan MS. Ik was ontzetten moe, constipatie, ernstige gewichtstoename, hoge bloeddruk en een erg droge huid. Twee jaar geleden ben ik gediagnostiseerd met een auto-immuun ziekte dat elk deel van mijn lichaam beinvloedde. Mijn bloeddruk wordt soms heel hoog en dan weer heel laag en ik word [lees meer...]duizelig als ik opsta. Ik denk echter dat ik verkeerd gediagnostiseerd ben vroeger. Toen wisten ze helemaal niet zoveel over auto-immuun ziektes. Is er iemand anders met hetzelfde probleem? Ik zou heel graag van u horen. Ik denk erover om te stoppen met de Levothyroxine. Dank u, Shiela

10-11-2017 | Vrouw | 71
Trage schildklier
De medicijnen voldoen prima. De thyrax destijds ook, maar die zal ik nooit meer gebruiken, omdat ik niet terug wil naar een fabrikant die de patiënten een jaar gewoon heeft laten zitten. Dat was te gek voor woorden.

09-11-2017 | Vrouw | 58
Hypothyreoïdie
Kon niet meer goed functioneren.

01-11-2017 | Vrouw | 54
levothyroxine (100ug)
Trage schildklier
In eerste instantie, toen ik in de opbouwfase was, ging het goed: ik viel af, ging duidelijker spreken en werd sneller in mijn bewegingen. Nadat ik over ging van 75 naar 100 mg begon de ellende: moe, energieloos, down, slaapstoornissen, jeuk en huiduitslag (pukkeltjes). Ben nu weer terug naar de 75 mg maar merk nog niet veel verbetering.

18-10-2017 | Vrouw | 52
levothyroxine (25ug)
Trage schildklier
Na lang zeuren weer terug op de Thyrax. Heb Euthyrox en Levothyroxine geslikt, omdat de Thyrax uit de handel was. Bloedwaarden bij de Levothyroxine waren perfect, maar wat een drama. Moe, altijd slaap, vocht vast houden, gewichtstoename, suf en vele nare bijwerkingen. Dus nu eindelijk weer terug bij mijn vertrouwde Thyrax. Sport weer en de moeheid vloeit eindelijk uit mijn[lees meer...] lichaam. Beveel het iedereen aan bij bijwerkingen stop met dit medicijn! Geef het aan bij je arts!

28-08-2017 | Vrouw | 52
levothyroxine (75ug)
Trage schildklier
Ik ben naar de huisarts gegaan, toen een griep maar niet over wilde gaan en ik ook daarna heel erg moe bleef. Daarvoor was ik ook wel moe, maar ik dacht eerder aan een burn-out. Mijn TSH was 54 en mijn T4 6. Ik ben toen met een dosis van 75 begonnen. Ik kreeg weer meer energie en het leek best goed te gaan. Na 6 weken werd de dosis met 12.5 verhoogd en daarna kwamen de ver[lees meer...]velende bijwerkingen zoals ieder uur een opvlieger, niet kunnen slapen van de hitte ( \en ik slaap onder een lakentje met het raam open en mijn man slaapt in dezelfde ruimte onder een dekbed), en dag en nacht hoofdpijn. Ook zijn mijn oogleden opgezwollen en als ik al iets heb geslapen en ik wil mijn ogen open doen lukt het eerst niet goed. Vroeger at ik heel veel soja en dat heb ik nu van mijn menu geschrapt. Het schijnt de opname en werking van het medicijn tegen te werken. Ik eet nu veel vis en ook vlees. Ik hoop toch ergens dat de schildklier dan toch weer zelf aan het werk gaat. Iemand daar ervaringen mee? Ik word een beetje wanhopig van de bijwerkingen en ik weet ook niet goed wat nu te doen. Een ander medicijn? Andere dosis geen idee.

19-08-2017 | Vrouw | 41
levothyroxine (137ug)
Trage schildklier
Sinds gisteren ook weer terug op thyrax duotab. Een jaar lang bezig geweest met opnieuw instellen medicatie. Voelt als een jaar roofbouw plegen op lichamelijk gestel. Direct weer terug gestapt naar Thyrax toen ik vernam dat deze weer op de markt was. Terug op oude innamehoogte.

06-08-2017 | Vrouw | 25
levothyroxine (50ug)
Trage schildklier
19 juli na heel lang traject van onderzoeken, eindelijk tot de conclusie gekomen dat de schildklier te traag werkt. De hypofyse maken genoeg tot zelfs teveel tsh aan, ondanks dat scheid de schildklier alsnog te weinig hormoon uit. 21 juli gelijk begonnen met 25mg Levothyroxinenatrium, en 28 juli alweer terug bij de huisarts geweest. Ging er eigenlijk vanuit dat de moeheid [lees meer...]wel wat beter zou worden na het slikken van dit medicijn, maar in tegendeels. Ben in deze week nog erger beroerd en vermoeid geweest dan in de periode dat ik nog niet wist wat er aan de hand was met me. Nu op aanraden van de huisarts een dubbele dosis gaan nemen, want het kon niet dat ik zo vermoeid was door dit medicijn. 2 dagen van deze week even wat meer energie en bijna geen last gehad van klachten. maar lig nu alweer een paar dagen doodmoe op bed, hoofdpijn, kom nergens meer aan toe zo beroerd. Dinsdag 8 augustus dus weer terug naar de huisarts, had goede hoop met dit medicijn dat het goed zou komen, maar het lijkt wel of de klachten steeds erger worden.

25-07-2017 | Vrouw | 20
levothyroxine (25ug)
Trage schildklier
Ik was al een tijdje moe en dacht van ja dat zal wel over gaan, maar het bleef. Toen ben ik eind vorig jaar naar de huisarts gegaan en die zei dat ik een traag werkende schildklier heb. Ik neem nu 2 tabletten per dag van 25 milligram van Levothyroxine in en voel mij goed, niet meer moe. Ik wil weer alles doen, ga zelfs wandelen of iets anders doen wat ik leuk vind. Voordat[lees meer...] ik die tablet slikte, deed ik niks, had ik nergens zin in en nu ben super blij met die tabletten. Het liefst zou ik ze niet innemen, maar moet eerlijk zeggen ze doen het goed. Dit was mijn ervaring. Hoop jullie overtuigd te hebben. Tot de volgende keer, als je vraag heb stel ze maar.

19-06-2017 | Vrouw | 52
levothyroxine (75ug)
Ziekte van Graves
De 2e of 3e dag na inname van dit medicijn had ik last van extreme vermoeidheid. vanaf 11.00 uur sórgens kon ik mij niet meer concentreren en kon ook de dag niet meer doorkomen. Verder veel pijn aan gewrichten en huiduitslag in de zon. Normaal gesproken ga ik na mijn werk naar de sportschool maar dat was niet meer mogelijk. Ik ben nu 5 dagen gestopt met dit medicijn en l[lees meer...]angzaam begint mijn energie weer terug te komen. Extreme vermoeidheid en concentratieproblemen waardoor niet mogelijk om te functioneren op het werk en te sporten behoorlijke gewichtstoename.

09-06-2017 | Vrouw | 5
levothyroxine (175ug)
Trage schildklier
Mijn dochtertje van vijf is ontzettend aangekomen het afgelopen jaar rondom haar buik en bovenbenen en in haar gezicht. Pas toen ik hoorde dat thyrax weer op de markt was, viel het kwartje; deze medicatie heeft gewoon niets voor haar gedaan. Ze werd steeds weer opgehoogd maar zonder resultaat. Toen direct gezegd dat ik weer terug wilde naar thyrax, endocrinoloog had nog[lees meer...] geen andere patiëntjes teruggezet. Apotheek bevestigde echter onmiddellijk dat veel meer patiënten hier last van hadden. Ik hoop dat mijn dochter nu snel weer in juiste verhouding komt en weer beter kan bewegen daardoor. Het is gewoon zielig zo bol. :(

17-05-2017 | Vrouw | 45
Trage schildklier
Bijwerkingen: spierpijn, gewrichtspijn, vocht vasthouden, vergeetachtig, hoofdpijn.

16-05-2017 | Vrouw | 54
levothyroxine (12,5)
Trage schildklier
bij mij is een te trage schildklier vastgesteld. De dokter is met een lage dosis begonnen, namelijk 12,5 mg. Ik let al een tijdje op mijn eten, veel beweging etc, maar val niks af, kom eerder bij!! Dus nu mijn hoop dat dit me gaat helpen. Iemand hier ook ervaring mee? En hoelang duurt t voordat t medicijn gaat werken? Alvast bedankt, mvg marlie

04-05-2017 | Vrouw | 31
Schildklier verwijderd
Na 20 jaar stabiel te zijn geweest met Thyrax Duotab moest ik afgelopen half jaar er ook aan geloven: overstappen op deze tabletten. Mijn TSH waarden daalden direct (dus ik bleek opeens een te hoge dosis te hebben). Ik voel me draaierig, emotioneel, faible, instabiel en vermoeid. Op het moment dat ik dus eigenlijk de dosis van dit medicijn zou moeten aanpassen (minder slik[lees meer...]ken), vanwege alle bijwerkingen, bleek de DuoTab weer verkrijgbaar te zijn. Sinds gisteren slik nu de DuoTab weer. Ik ga het zien of ik weer terug kan naar de stabiliteit die ik al jaren heb gehad of dat de boel nu goed door de war is en ik mijn dosering alsnog moet gaan aanpassen.

26-04-2017 | Vrouw | 56
levothyroxine (50ug)
Trage schildklier
Na een 3 kwart jaar ellende, volhardend eisen om een ander middel, eindelijk gehoord. En toevallig: Hoera!!! de thyrax is terug. En Mensen, na 2 wk ben ik mijzelf weer. Volg je gevoel en eis de thyrax...

23-04-2017 | Vrouw | 72
levothyroxine (88ug)
Trage schildklier
Ruim 9 weken geslikt, 9 weken zware hoofdpijn, misselijk, niks kunnen doen, depri werd ik ervan na overstap van thyrax naar levothyroxine. nu is thyrax weer terug, dus huisarts gaf thyrax terug iets minder slikken geen 100 mcgr, maar 75 mcgr. Ik blij, maar de eerste dag... hoofdpijn, maagpijn, misselijk, huilerig, angstig, durfde niet naar buiten, tweede dag, diarree erbij[lees meer...], buikpijn, pffff. weer ellende. Moe. Ben nu echt moedeloos, kan er niet mee werken, steeds bloed prikken, weg eigen bijdrage, aspen moet dit maar vergoeden aan ons. Varkenshormoon slikken? Dan maar eens naar natuurarts, dit is geen oplossing.