Ervaringen met Levothyroxine tabletten

levothyroxine

Trage schildklier (148 meningen)
Ziekte van Hashimoto (17 meningen)
Snel werkende schildklier (9 meningen)
Ziekte van Graves (6 meningen)
Auto-immuunziekte (0 meningen)

26-12-2019 | Vrouw | 45
Schildklier verwijderd
Ik voelde me constant ziek en ging er jaar na jaar op achteruit, ondanks de zogenaamde goede waarden. Bleek dat ik moeite had met de conversie naar T3! En ook toen heel wat moeite gehad om hulp te krijgen. Uiteindelijk zelf op Cynomel uitgekomen en hulp geëist. Mijn gezondheid ging er sindsdien zienderogen op vooruit!

03-06-2018 | Vrouw | 60
levothyroxine (137ug)
Schildklier verwijderd
Had eerst cytomel behalve een beetje moe geen klachten. Nu is alles mij teveel. Hoop dat de specialist mijn weer cytomel gaat voorschrijven.

13-12-2017 | Vrouw | 69
Schildklier verwijderd
Dagelijks vele keren naar toilet diaree

01-12-2017 | Man | 51
levothyroxine (125ug)
Schildklier verwijderd
geen thyrax over naar euthyrox heb nu weer thyrax ben inmiddels 29 kilo aangekomen ben wanhopig gaat maar door

09-11-2017 | Man | 64
levothyroxine (112ug)
Schildklier verwijderd
Gedwongen (door leveringsproblemen) overgestapt. Van Thyrax Duotab naar Levothyroxine tabletten. 1 op 1 (0.225mg). Na een maand of 5 enorme problemen gekregen. Angst- en paniekaanvallen. Helaas moeten stoppen met werken. Huisarts schrijft Oxazepam voor. Specialist verlaagd de dosis naar 0.150 mg Levothyroxine. Later naar 0.175mg. De hamvraag is wie hier nu leading is als [lees meer...]het gaat om een verandering van medicijn voor de zelfde aandoening. Als er na b.v. 2 maanden bloed was afgenomen was het probleem misschien onderkend.

04-05-2017 | Vrouw | 31
levothyroxine (125ug)
Schildklier verwijderd
Na 20 jaar stabiel te zijn geweest met Thyrax Duotab moest ik afgelopen half jaar er ook aan geloven: overstappen op deze tabletten. Mijn TSH waarden daalden direct (dus ik bleek opeens een te hoge dosis te hebben). Ik voel me draaierig, emotioneel, faible, instabiel en vermoeid. Op het moment dat ik dus eigenlijk de dosis van dit medicijn zou moeten aanpassen (minder slik[lees meer...]ken), vanwege alle bijwerkingen, bleek de DuoTab weer verkrijgbaar te zijn. Sinds gisteren slik nu de DuoTab weer. Ik ga het zien of ik weer terug kan naar de stabiliteit die ik al jaren heb gehad of dat de boel nu goed door de war is en ik mijn dosering alsnog moet gaan aanpassen.

26-04-2017 | Man | 48
levothyroxine (150ug)
Schildklier verwijderd
Geachte lezers, Dit is voor mij een super slechte vervanger gebleken voor de Thyrax duotab die ik al tien jaar gebruikte. Klachten in de 1e week: huiduitslag borst/schouders. 2e week: huiduitslag borst/schouders, vermoeid, gewrichtsklachten rug. 3e week : huiduitslag borst/schouders, vermoeid, gewrichtsklachten rug, heupen en knieën. 4e week : huiduitslag borst/schouders,[lees meer...] vermoeid, gewricht klachten rug heupen en knieën, stijfheid en samentrekken van spieren, concentratieproblemen. Ben met spoed weer teruggezet op thyrax en nu weer aan het herstellen van de schrik en van deze medische misser. Allergie voor een bepaald bestanddeel misschien?, ....ik weet het niet! Bij mij ging het verschrikkelijk mis, en wil deze pil en periode zo snel als mogelijk vergeten.

08-03-2017 | Vrouw | 64
Schildklier verwijderd
30 jaar geleden is mijn schildklier grotendeels verwijderd vanwege vergroting ten gevolge van hypertherioïde. Na 30 jaar Thyrax nu over op levothyroxine. Wat een drama! Opvliegers, transpireren, slapeloosheid, pijn in mijn benen, tintelingen in armen en benen, hartkloppingen. Is er nou echt niemand die voor zoveel mensen die tobben een simpel Thyrax pilletje kan maken? He[lees meer...]lp....het leven is een stuk minder relaxed zo!

31-01-2017 | Vrouw | 60
levothyroxine (75ug)
Schildklier verwijderd
Jaren Thyrax gebruikt, zonder al teveel problemen. Noodgedwongen op Levothyroxine moeten overstappen. Ik heb mij deze afgelopen maanden en tot op heden verschrikkelijk rot gevoeld. Al een lagere dosis gekregen, maar helpt niet. Gelukkig begrijpt mijn man dat ik last heb van heel veel vervelende bijwerkingen, maar op mijn werk hebben ze er geen begrip voor of snappen mijn w[lees meer...]isselstemmingen niet. Ik hoop dat de thyrax weer snel op de markt komt.

19-09-2016 | Vrouw | 65
levothyroxine (150ug)
Schildklier verwijderd
Gebruik van Thyrax nooit problemen gehad maar na de overstap op Levothyroxinenatrium alleen maar problemen. Hevige zweetaanvallen met pijn in de middenrif tegen flauwvallen aan, slapeloosheid, misselijk en ook weinig kunnen velen zeer prikkelbaar. Vind het een schande dat dit zomaar kan geschieden in deze maatschappij. Het beïnvloed je je hele gezinsleven.

04-04-2016 | Vrouw | 61
levothyroxine (5ug/ml)

31-03-2017 | Vrouw | 59
levothyroxine (175ug)
Schildklier verwijderd
Ben noodgedwongen over gegaan, naar dit merk. Ben erg moe , spierpijn, alsof ik flink gesport heb, opvliegers, aangekomen, 3kg in 6 weken. Het gevoel alsof er strak elastiek om mijn kuit zit. Snel opgebrand....

26-10-2016 | Vrouw | 52
Schildklier verwijderd
Sinds overstap van thyrax naar deze valt mijn haar uit en is heel futloos. Heb verschillende shampoos enz geprobeerd en extra vit d, maar niks helpt. Bij thyrax had ik dit niet. Ik heb geen schildklier meer. Heb op haaruitval na geen of nauwelijks probleem met overstap naar nieuwe medicijn. Zit ook een beetje in de overgang, dus weet niet of deze overstap en overgang haar[lees meer...]uitval veroorzaakt, maar vindt het wel frappant dat haaruitval paar maanden na overstap naar nieuwe medicijn begonnen is.

31-08-2016 | Vrouw | 30
Schildklier verwijderd
pijn in mijn middenrif, beroerd de eerste 3 dagen , last van mijn maag. vermoeidheid en gewrichtspijn. het lijkt alsof die klachten minder worden, maar ben nog niet van mijn gewrichtspijn af.

17-11-2020 | Vrouw | 49
levothyroxine (112ug)
Schildklier verwijderd
Het instellen wil niet echt lukken blijf met klachten zitten. Moe en spierpijn

18-09-2016 | Vrouw | 56
levothyroxine (75ug)
Schildklier verwijderd
Op 19/07/2016 werd mijn schildklier volledig verwijderd omdat ze enorm groot was en ik ademhalings- en slikproblemen kreeg. Moest toen beginnen met de medicatie, nl L-thyroxine 100mcg, kreeg daar hartkloppingen van en begon te hyperventileren. Omdat ik nog niet bij de endocrinoloog terecht kon, naar de HA geweest en bij hem bloed laten prikken en medicijnen verminderd naa[lees meer...]r 75 mcg. Mijn cholesterol was plots enorm gestegen naar 263 en moet daar Cholestyfol voor nemen. Na een maand weer bloed laten prikken en was die weer gezakt naar 163 én volgens de HA zijn mijn bloedwaarden wat betreft de schildklier goed. Waarom voel ik me dan nog zo ellendig ? Klachten zijn : geheugenstoornissen ( vergeten, concentratie ...) traagheid (werk) krachtverlies van linkerarm en been, stemverlies, humeurschommelingen ( nerveus, prikkelbaar , etc...) gejaagd gevoel, laag libido!!!!!; duizelig(soms) extreem zweten ( vooral bij inspanningen, zit ook in de menopauze), mijn ogen die slechter geworden zijn en heb soms zwarte vlekken voor mijn ogen ook. Op 29/09 moet ik een EMG laten doen voor dat krachtverlies. Benieuwd wat daarvan uit de bus komt. Ik dacht dat na de operatie alles goed ging zijn, niet dus !!! Ben met de hele situatie niet gelukkig en dat vreet aan mij.