Ervaringen met Levothyroxine tabletten

levothyroxine

Trage schildklier (148 meningen)
Schildklier verwijderd (19 meningen)
Snel werkende schildklier (9 meningen)
Ziekte van Graves (6 meningen)
Auto-immuunziekte (0 meningen)

27-05-2016 | Vrouw | 67
levothyroxine (25ug)
Ziekte van Hashimoto
L.s.! In januari moest ik plotseling overstappen van Thyrax, dat ik al 10 jaar gebruikte, naar Levothyroxinenatrium Teva 25 microgram, in dezelfde dosering als de Thyrax: 3 tabletten 's ochtends half uur voor ontbijt. De Levothyroxinenatrium Teva beviel me - tegen mijn verwachting in- zeer goed: betere stofwisseling, minder "watten in mijn hoofd" 's avonds, en zo, bleek n[lees meer...]a ruim 3 maanden, ook nog betere bloedwaarden. De vieze smaak nam ik voor lief - want ik voelde mij beter dan in tijden het geval was. Vorige week bleek de levothyroxine opeens in stripverpakking, zonder geur. Misschien is het een tijdelijke zaak, maar de stofwisseling gaat weer de verkeerde kant op (verstopping, ongeregelde diarrheeachtige, niet-vaste ontlasting), onvaste slaap. De apotheker verzekert mij dat de samenstelling van de striptabletten dezelfde is als die van de potjes; maar wat maakte dan die vieze smaak? Ik ben bang dat dat de positeive resultaten gaf bij mij. Ik ga mij nu pas echt zorgen maken. Met vriendelijke groet. E.V.

19-06-2016 | Vrouw | 40
Ziekte van Hashimoto
Vanwege de vermoede bijwerkingen Euthyrox overgestapt naar levothyroxine TEVA. Nog geen waarden laten bepalen. Klachten die ik had bij Euthyrox zijn geheel verdwenen. Wel heb ik al vanaf dag 1 van het gebruik last van een keelontsteking (al 13 dagen), dit kan echter ook toeval zijn (dit heb ik wel vaker). Waarden laat ik medio juli controleren, ben benieuwd.

16-05-2023 | Man | 67
levothyroxine (25ug)
Ziekte van Hashimoto
Ik gebruik nieuwe verpakking verstrekt door apotheek, veranderd door verzekeringsmaatschappij (is goedkoper) komt uit Griekenland! 25 mg levotheroxine Thyrofix ! Eerst dacht ik dit is beter maar gaandeweg meer klachten van heupen, schouders, nek, spierkrampen etc. Ik hoop dat er eens een goed schildkliermedicijn komt, hier word ik moedeloos van. Ben bij de reumatoloog [lees meer...]geweest vanwege de spierklachten, nee hoor geen reuma, wat dan wel?

30-01-2023 | Vrouw | 44
levothyroxine (112ug)
Ziekte van Hashimoto
Jaren heb ik enkel Levothyroxine gebruikt maar bleef enorm veel klachten houden. Iemand gaf me de tip om naast mijn huidige medicatie ook Cytomel te gaan gebruiken. Helaas was daarvoor een verwijzing nodig naar de endocrinoloog, de huisarts wil deze medicatie zelf niet voorschrijven. Te specialistisch. Ik ben gestart met een half tablet als aanvulling op mijn medicatie en [lees meer...]zit nu op 1,5 tablet Cytomel en 112 levothyroxine. Ik heb me sinds jaren niet zo geweldig gevoeld. Voor iedereen met Hashimoto adviseer ik een doorverwijzing naar de endocrinoloog om ook te kunnen starten met Cytomel. Je leven zal er totaal door veranderen. Geen "wattig" leven meer en meer kwaliteit van leven. Ik hoop dat ik hiermee mensen mee kan helpen want Cytomel heeft me mijn leven terug gegeven. Succes allemaal! Groetjes Vivian

15-09-2018 | Vrouw | 26
levothyroxine (100)
Ziekte van Hashimoto
i.v.m. kinderwens naar de gynaecoloog gegaan, blijkbaar een te traag werkende schildklier. Heb nu 2 strips van ieder 30 stuks ingenomen, 1 maal per dag op nuchtere maag, dus in totaal 60 stuks. Qua vermoeidheid merk ik nog geen verbetering. Qua afvallen o.i.d. merk ik ook nog niets. Mijn bloedwaardes waren nu goed, zelfs van (schrikbarend) hoog, naar nu binnen de norm[lees meer...]. Hoef pas in december terug te komen voor controle. Hopelijk gaat het met de vermoeidheid beter de komende periode. Nog even afwachten.

17-11-2016 | Vrouw | 12
levothyroxine (75ug)
Ziekte van Hashimoto
Mijn dochter heeft na een jaar Thyrax te hebben geslikt , in april 2016 de overstap naar Levothyroxine Teva gemaakt. Ik was erg bang voor problemen met het weer goed instellen vd dosis etc. Gelukkig heb ik mij voor niets zorgen gemaakt; de overstap is zonder problemen verlopen!

13-05-2016 | Vrouw | 63
Ziekte van Hashimoto
De tabletten in de potjes hebben een vreselijk vieze chemische geur en smaak. Ik heb daar maagzuurbranden van en proef die smaak de hele dag.

05-11-2022 | Man | 72
Ziekte van Hashimoto
Sinds ik die troep gebruik heb ik me niet meer lekker gevoeld.toen werd ook nog eens de dosis verhoogd van 75 naar 100 mcg, toen kon ik de krachtsport wel vergeten.fietsen ging ook niet meer.weinig medewerking van arts en endocrinoloog.balen.

02-04-2021 | Vrouw | 65
levothyroxine (0,1mg/ml)
Ziekte van Hashimoto
Bij starten medicatie eindelijk beter slapen. Na vier weken ernstige pijn in spieren steken overal en vooral heup en schouderpijn, niet kunnen slapen of wakker worden van de pijn. Aangemeld voor poeptransplantatie. Mocht meedoen maar uiteindelijk was de Vrije T4 te hoog. Kon toch niet meedoen helaas. Nu opnieuw begonnen met medicatie, zelfde klachten

10-05-2020 | Vrouw | 36
levothyroxine (50ug)
Ziekte van Hashimoto
Heb nooit problemen gehad met mijn schildklier. Toen ik zwanger werd plotseling moest ik schildklier tablet l thyroxin nemen omdat mijn schildklier was traag werkend.. ze zeggen dat ik Hashimoto heb..volgens mij heb helemaal niks endocrynoloog meteen over levenslang medicatie gesproken.. Voor mijn en mijn baby gezondheid begon ik om de medicatie nemen. Spijtig mijn d[lees meer...]ochter levenloos geboren ( wegens een dom fout) Toen ik besloten stoppen met allerlei medicatie slikken. Mijn schildklierwaarde was goed.. Endokrinoloog zei:als ik zwanger wil ik nog eens worden, moet ik de tabletten nemen. Heb echt serious kinderwens.. dus ongeveer 2 maanden geleden weer begonnen met l thyroxin. Nu heb erg bijwerkingen.. - slaaploosheid -angst -paniek aanvallen ( daar door krijg ik soms geen lucht) -dagelijks hoofdpijn -haaruitval -pijn in mijn borstkast -warmte en dan koud -zweten Ik wil van die medicatie af.. ik voel de me veelste beter zonder.. zelf heb ik nooit klachten gehad. Wat moet ik doen?? Ik vertrouw niet in doktors..tegenwoordig ze willen meteen met pillen volproppen.

01-08-2016 | Vrouw | 33
levothyroxine (175ug)
Ziekte van Hashimoto
Op dit moment voel ik me erg vermoeid en ben ik niet vooruit te branden. Sinds een aantal weken ben ik overgestapt op Levothyroxine in plaats van Thyrax en wilde ik weten wat de ervaringen zijn van andere mensen. Van wat ik hier lees, word ik niet blij. Graag wil ik een ieder verzoeken deel te nemen aan het onderzoek van NIVEL naar de gevolgen van de overstap naar een ande[lees meer...]r schildklier medicijn (zie de website van SON). Ook ik was naar jaren gedurende een erg lange periode goed ingesteld. Uiteraard hoop ik zo dat de effecten gering zijn, maar zoals ik me nu voel, functioneer ik niet. Klachten; met name vermoeidheid en lusteloosheid, soms hartkloppingen, spierpijn, verminderde concentratie, gewichtstoename, droge mond en dorst. Daarnaast heb ik ineens allemaal kleine rode jeukende bultjes op mijn lichaam? Is er iemand die dit herkent?

02-05-2016 | Vrouw | 41
Ziekte van Hashimoto
Dit nieuwe medicijn heeft naar mijn mening een sterkere werking dan thyrax. Daarom moet ik nu ook minderen, omdat ik nu te hoog zit. In het begin zal je lichaam hieraan ook moeten wennen, wat ook bij thyrax het geval is. In het begin had ik lichte hoofdpijn, begon meer te zweten, vermoeidheid dacht eerst dat het overgangsklachten konden zijn, omdat ik net boven de veertig [lees meer...]ben. Maar dit zijn dezelfde klachten als je schildklier te snel werkt. Behalve dan de galstenen aanval (ondanks mijn cholesterol netjes te laag is en mijn bmi ook goed is), spierscheurtjes in bovenbeen opgelopen en niet eens tijdens het sporten? Voor de rest heb ik weinig verschil gemerkt, alleen dat de pillen van 25 Mg erg vies smaken, heb het drooghoudspul er ook meteen uitgehaald.

24-02-2015 | Vrouw | 64
Ziekte van Hashimoto
al 12 jaar gebruik ik levothyroxide met wisselende resultaten. ben zelf gaan minderen van 125 ug naar 87,5 ug met 0,6 mg T3 soms verlaag ik een tijdje T4 (levothyroxide) naar 75ug, bij klachten als eerder moe en spierpijn weer omhoog. dit deed ik naar wens en alles ging goed, tot ongeveer vorige zomer. Net als ik hier bij vele klachten lees, kreeg ik weer mijn 'oude' [lees meer...]burn-out klachten, terwijl ik juist steeds beter op mijn gezondheid let, vaker vermoeid, spierpijn, maagpijn, druk rond hart, vermoeide ogen, slaapklachten...etc. Omdat ik vaak in Frankrijk verblijf en de medicijnen daar goedkoper zijn, koop ik hier mijn levothyrox. Merk: Merk Serono (Frans?) er werd mij ook een goedkopere generiek(?) aangeboden maar die weigerde ik, juist omdat ik dacht dat dat onzeker zou kunnen zijn, gezien de zeer gevoelige aard van de hoeveelheid levothyroxine... Omdat ik toevallig hoorde van Radar en de klachten, keek ik op deze site en stel dat er misschien wereldwijd iets aan de hand is met de synthetische stof, waar wordt die gefabriceerd? Er klopt iets niet dat is duidelijk. Ik ga natuurlijke/biologische tabletten uit de USA bestellen, heb ik al eerder gedaan met goed resultaat. en zo kan ik zien of mijn klachten verdwijnen, zo ja is er echt iets aan de hand met de synthetische en zouden we de fabrikant aansprakelijk kunnen stellen. wens u allen beterschap...

14-02-2022 | Vrouw | 27
levothyroxine (50ug)
Ziekte van Hashimoto
Inderdaad, ik lees veel van dezelfde ervaringen als de mijne. Geconstateerd met een lage T4 tijdens mijn zwangerschap... De dokter doet niet eens moeite om uit te leggen waarop dit kan wijzen. Gewoon even wat pilletjes nemen, dat is het beste voor jezelf en je kind. Ondertussen daalt mijn schildklierhormoon maar. Tijdens mijn tweede zwangerschap denkt de gynaecoloog er toc[lees meer...]h eens aan om te kijken of ik geen antistoffen heb. Hoge antistoffen, lage T4 en hoge TSH. Dan naar de dokter om uitleg te vragen (de informatie over antistoffen heb ik via correspondentie tussen de artsen gelezen, niemand doet de moeite om de patiënt te informeren). Volgens de dokter heb ik gewoon een beetje een probleem met een trage schildklier, komt heel vaak voor. Gewoon even pilletjes nemen en dan komt het wel goed. Ik ga naar een andere arts, ja, je hebt Hashimoto... Waarom die eerste arts en gynaecoloog dat niet kunnen zeggen tegen mij blijft voor mij een raadsel. Om thyreoditis uit te sluiten tijdens de zwangerschap lijkt mij maar ook dat mogen ze wel eens zeggen en mijn baby is ondertussen al een jaar dus tijd genoeg om dat aan je patiënt te melden lijkt mij. Ik had een enorme goiter, ben daar zelf achter gekomen, geen enkele arts die dat controleerd. Ik nam 50 mcg, was dat te hoog, verlaagd naar 25. Ik ben zelf aan de slag gegaan om de goiter weg te krijgen via spirulina, blaaswier, etc. Goiter was gekrompen en ik voelde me vele beter. Opnieuw gemeten, was mijn TSH verviervoudigd en mijn T4 nog lager dan zonder medicatie. Ik zit nu terug aan 50, extreem veel last van draaierigheid, hoofdpijn, moeite met inslapen... Leuk, aangename medicatie. Zeker als je nog maar 27 jaar bent...

24-09-2019 | Vrouw | 22
Ziekte van Hashimoto
Levothyroxine geeft meer bijwerkingen dan dat het helpt. 1.5 jaar geleden Hashimoto vastgesteld (tsh 291 en ft4 <0.1). Had eigenlijk geen klachten, behalve een gezwollen schildklier (tot verbazing van ha). Doorgestuurd naar internist en moest medicatie met 0.12 per week opbouwen tot 100 mcg. Na een maand last van duizeligheid, hoofdpijn, vermoeidheid en concentratie[lees meer...]problemen. Internist dacht dat het door opbouwen kwam. 3 mnd later controle bij de internist, waardes waren normaal. Na een half jaar nog niet beter, doorgestuurd naar kno arts (onderzoek evenwichtsorgaan) en later naar neuroloog. Kwam niets uit. Sinds een half jaar last van drukkend en pijnlijk gevoel achter ogen, sinds 3 mnd wazig zien. Bleek bij optometrist met rechteroog 50% en met linkeroog 45% te zien met de goede sterkte. Ik zag altijd 100% met beide ogen. Blijkt dat ik opeens net genoeg zie om auto te rijden. Moet daarom voldende mnd naar oogarts, ben benieuwd wat daar uit komt. 1.5 jaar na het beginnen met de medicijnen voel ik me slechter dan zonder. Het liefste neem ik de medicijnen niet meer in, maar dat lijkt me ook geen goed plan Zijn er mensen die dezelfde ervaringen hebben?

03-08-2016 | Vrouw | 47
levothyroxine (75ug)
Ziekte van Hashimoto
In April 2015 werd bij mijnde ziekte van Hasimoto vastgesteld door een Endocrinoloog en daarnaast een te traag werkende schildklier. Ik kreeg het medicijn levothyroxine voorgeschreven. Na 6 weken was de waarde van mijn schildklier al een stuk beter maar nog niet 'gezond'. Ik kreeg een verhoogde dosis levothyroxine. De klachten namen toe en ik voelde me een wrak: hoofdpijn[lees meer...], duizelingen, afwezig, concentratieproblemen, grote vermoeidheid en snel geïrriteerd. Tijdens mijn zomervakantie besloot ik dan ook te stoppen met het slikken en ik voelde me binnen een dag opknappen. Ik was al eerder op zoek gegaan naar alternatieve wegen voor genezing, ook omdat ik niet zomaar 'levenslang' krijg als het om medicijngebruik gaat. Ik zocht naar oorzaken van het ontstaan van Hashimoto en trof op het internet recente onderzoeksverslagen uit de VS die verbanden aantoonden tussen voedingspatronen en autoimmuunziekten zoals Hasimoto. Voor mij was dit aanleiding om mezelf op voedingsintoleranties te laten testen, ook omdat deze in mijn familie voorkomen. Ik bleek Inderdaad behoorlijk hoog intolerant voor gluten en zuivel. In augustus al paste ik mijn dieet aan en vanaf de intolerantie uitslag in oktober at ik gluten en zuivelvrij. Ook had ik via de VGNS het dierlijk schildklier hormoon ontdekt en nam dit sinds september. Dit medicijn had geen bijwerkingen heeft. Bij mijn bloedtest in december bleek mijn schildklier alweer normaal te functioneren. Ook mijn antistoffen waarde bleek gezakt van 600 naar 200. Ik besloot door te gaan met het dieet maar stopte per januari 2016 met het dierlijk hormoon. In maart was mijn bloed nog steeds goed en in juni van dit jaar ook. De Endocrinoloog heeft me achteraf gelijk gegeven met het alternatieve pad dat ik koos. Zelf kan ik nog steeds juichen dat ik me steeds sterker, fitter, en sportiever voel zonder enig medicijn te slikken. Er is denk ik vaker een weg terug baar genezing dan artsen en farmaceuten ons doen geloven. Wat mij nog het allermeest heeft verbaasd in dit proces is dat de Endocrinoloog niet wist hoe Hashimoto ontstond en hier ook geen enkele interesse in veinsde, terwijl het notabele zijn vak is en dit een van de meest voorkomende ziektes is onder vrouwen van midden 40. Mijn vraag: 'hoe kom ik aan deze ziekte? ' was duidelijk te veel gevraagd. Gelukkig voor mij, en ik vermoed voor vele anderen, wordt deze vraag ergens op deze wereld wel gesteld door een professional. Dankzij internet kunnen we delen in de kennis die sommige specialisten nog boven de pet gaat. Dit alles roept bij mij nog een vraag op: waartoe dient de medische en farmaceutische wetenschap in de allereerste plaats? Om er heel veel geld mee te verdienen of om de gezondheid en het welzijn van de mensheid te dienen?