Ervaringen met Fluconazol

duizeligheid misselijkheid

26-10-2012 | Vrouw | 38
fluconazol
Al jarenlang heb ik helaas last van dit kwaaltje, het komt en gaat. Voor de bekende zalfjes wordt mijn lichaam eens in de zoveel tijd immuun en dan schakel ik even over op dit medicijn, hetzij oraal of de vaginale capsules. De werking is ok, maar de bijwerkingen vind ik elke keer lastig. Ik krijg een drukkende gevoel in mijn hoofd en mijn handen zwellen op, jeuken en brand[lees meer...]en erg. Er ontstaan rode plekken en de huid gaan strak staan, na verloop van tijd worden dit blaren. Deze trekken wel weg maar dat duurt even.

08-10-2012 | Vrouw | 15

27-03-2012 | Vrouw | 48
fluconazol
Fluconazol gebruik ik al jaren. Schimmelinfectie komt vaak terug door mijn verminderde weerstand. Ik gebruik 1 capsule van 150 mg per week. Soms is het met een week weg, soms heb ik drie capsules nodig. Hoe meer capsules ik inneem hoe meer bijwerkingen ik krijg. Veel buikpijn en diarree.

28-03-2011 | Vrouw | 25
Vaginale schimmelinfectie
1maal een capsule moeten slikken. Ik kon kiezen tussen vaginale en orale capsules, dan maar liever oraal! Echter na 2 dagen kreeg ik last van mijn tong, voelde verbrand aan. Dag later kwamen er ook blaasjes op en het is de afgelopen 5 dagen van het midden van mijn tong naar het puntje gegaan, gevoeligheid wordt wel iets minder maar het is ontzettend pijnlijk geweest de eer[lees meer...]ste 4 dagen. Waarschijnlijk allergische reactie, maar voor mij nooit meer dit middel.

20-09-2010 | Vrouw
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb wel vaker last van een schimmeltje, en de fluconazol helpt daar perfect tegen. Het enige nadeel is dat ik er op mn handpalm en mn pols 2 ronde plekken van huiduitslag kreeg, wat begon met jeuk, daarna pijn en daarna werd het een blaar en daarna trekt het langzaam weg.. Buiten dat om ben ik erg tevreden want het werkt direct en je hoeft maar 1 tablet te slikken..

03-08-2010 | Vrouw
Schimmelinfectie aan polsen
Ik had een schimmelinfectie aan mijn polsen. Iedere keer weer een andere creme voorgeschreven gekregen. Toen in naar de arts in het ziekenhuis gingen dit medicijn voorgeschreven kreeg na ongeveer 3 dagen was het helemaal weg.

17-05-2010 | Vrouw

14-01-2010 | Vrouw
Vaginale schimmelinfectie
Meerdere malen voorgeschreven gekregen bij vaginale schimmelinfecties en heel tevreden! Werkt al binnen een paar uur na inname en je hoeft maar 1 tabletje te slikken. Veel gebruiksvriendelijker en comfortabeler dan crèmes die vaak worden voorgeschreven bij vaginale schimmelinfecties

18-12-2009 | Vrouw
Vaginale schimmelinfectie
Huisarts had eerst de bekende "3 paaseieren"voorgeschreven maar dat hielp niet...na inname van dit medicijn was de schimmelinfectie vrijwel meteen verdwenen.

12-12-2009 | Vrouw
Vaginale schimmelinfectie
Enorme hoofdpijn gehad en infectie niet over.

08-12-2009 | Vrouw
Afscheiding

06-07-2018 | Man | 71
fluconazol (200mg)
Schimmelinfectie van de mond
In eerste instantie werkte het prima. Na herhaalde klachten wederom voorgeschreven. Na 2 dagen een behoorlijke allergische reactie in het gezicht. Rode vlekken en veel jeuk. Ben er direct mee gestopt

15-10-2010 | Man
Pyshose