Ervaringen met Fluconazol

duizeligheid misselijkheid

19-12-2020 | Vrouw | 29
fluconazol (200mg)
Vaginale schimmelinfectie
Dit is echt een super medicijn. Vroeger als ik een schimmelinfectie had nam ik of te wel de eitjes of de zalf die je soms wel 10 dagen moest opspuiten.. lastig dus.. Enkele jaren geleden heb ik daar een operatie gehad waardoor ik dus gevoeliger ben geworden voor infecties daar. Dus kreeg dan ook regelmatig een schimmelinfectie.. Waardoor de dokter dan de capsules is beginn[lees meer...]en voorschrijven. Omdat ik het regelmatig krijg kreeg ik voorschrift voor een doosje met 10 capsules. Wanneer ik merk dat ik een infectie heb neem ik eentje in en is makkelijk heb het altijd in huis. Na een paar uur direct al verlichting, bijna geen jeuk of getintel meer, wit verlies kan wel nog paar dagen aanhouden. Ik ben er op soms den dag vanaf, soms kan het wel tot 2 à 3 dagen duren. Geen gerotzooi meer dus met de zalfjes of eitjes..

04-04-2019 | Vrouw | 22
Vaginale schimmelinfectie
Bij een antibiotica kuur standaard een heftige schimmelinfectie. Geen ander middel helpt hiertegen behalve deze. Na een dag is alles weg.

24-07-2018 | Vrouw | 28
Vaginale schimmelinfectie
Blijft steeds terugkomen en zalfjes helpen niet. 's avonds 1 capsule genomen en dag erna geen jeuk meer

23-07-2018 | Vrouw | 16
Vaginale schimmelinfectie
Dit is de tweede keer dat ik een vaginale schimmelinfectie heb. De eerste keer was erg heftig en had meteen deze pil gekregen waardoor het in 3 dagen over was. Heb er nu dus weer last van en na een week gezeur en gebruik van andere producten (zalf & vaginale pillen) die niet hielpen, kreeg ik weer deze pil. Vandaag geslikt en merk al verschil. Minder jeuk en geen rode/opge[lees meer...]zette schaamlippen meer. Ik raad aan als je zalf hebt gekregen deze na de pil nog door te blijven smeren. Zo herstelt de gevoelige huid beter. Over het algemeen erg tevreden over deze pil.

02-11-2016 | Vrouw | 20
fluconazol (200mg)
Vaginale schimmelinfectie
Vaker last van een schimmel infectie. Kreeg een nieuwe dokter die mij deze capsule voorschreef en mijn klachten waren na een dag verdwenen.

23-09-2016 | Vrouw | 39
Vaginale schimmelinfectie
Pilletje werkt meteen. Na elke antibioticakuur houd ik een schimmelinfectie over. eerst vaginale pil en zalfjes gehad. niets hielp en sliep er slecht van. Daarna deze pil gekregen ( 1x150 gr) en zelfde dag was het verholpen. Vraag het nu standaard na een antibioticakuur ( dit is gelukkig niet vaak!). Gebruik echter verder geen enkele medicatie en lever functioneer[lees meer...]t prima. gezien voorgaande recaties is dat wellicht wel een voorwaarde.

25-08-2015 | Vrouw | 54
Schimmelinfectie van de huid
Overal schimmel na vele, vele antibioticakuren, ziekenhuisopnames, operaties enz., crohn met blijvend stoma. Jeuk overal, van kop tot teen, baarmoeder, darmen, tong, alles deed pijn. Overal witte vlekken, rond vagina, anus en witte tong. Hondsmoe... fluconazol gekregen van mijn lieve huisarts, die altijd zoekt naar goede effectieve oplossingen. M'n baarmoeder deed zel[lees meer...]fs pijn en was ontstoken door die vreselijke schimmel, God, wat kunnen die beestjes je leven verzieken! Na één tablet werd t al 'n stuk draaglijker! Wat ik er allemaal heb ingestopt wil je niet weten, canesten gyno, schimmeleitjes (van die parlemourkleurige ) tampons met azijn, cranberrysap, tea tree enz enz enz. Niks hielp. Maar de oneindige jeuk over mijn hele lichaam zei genoeg, de schimmel kan een heel lichaam bezetten, heftig! Fluconazol is top!

19-03-2014 | Vrouw | 22
Vaginale schimmelinfectie
Na meerdere kuren met Canesten pillen en zalf, die niet (lang) hielpen, lijkt mijn schimmel nu in één keer weg te zijn. Geen last gehad van bijwerkingen.

30-04-2013 | Vrouw | 27
fluconazol
Ik heb tijdens de borstvoeding een antibioticum gekregen tegen borstontsteking waar ik vervolgens een ernstige spruw infectie met verstopping van de melkklieren als gevolg kreeg. De fluconazol hielp vrijwel direct om de ergste verstopping te verminderen en de melk kon weer uit mijn borst. Heel fijn. Wel jammer dat veel artsen het niet kennen of voorschrijven in tenzij je e[lees meer...]r naar vraagt bij deze klachten.

27-03-2012 | Vrouw | 48
fluconazol
Fluconazol gebruik ik al jaren. Schimmelinfectie komt vaak terug door mijn verminderde weerstand. Ik gebruik 1 capsule van 150 mg per week. Soms is het met een week weg, soms heb ik drie capsules nodig. Hoe meer capsules ik inneem hoe meer bijwerkingen ik krijg. Veel buikpijn en diarree.

03-08-2010 | Vrouw
Schimmelinfectie aan polsen
Ik had een schimmelinfectie aan mijn polsen. Iedere keer weer een andere creme voorgeschreven gekregen. Toen in naar de arts in het ziekenhuis gingen dit medicijn voorgeschreven kreeg na ongeveer 3 dagen was het helemaal weg.

17-05-2010 | Vrouw

14-01-2010 | Vrouw
Vaginale schimmelinfectie
Meerdere malen voorgeschreven gekregen bij vaginale schimmelinfecties en heel tevreden! Werkt al binnen een paar uur na inname en je hoeft maar 1 tabletje te slikken. Veel gebruiksvriendelijker en comfortabeler dan crèmes die vaak worden voorgeschreven bij vaginale schimmelinfecties

18-12-2009 | Vrouw
Vaginale schimmelinfectie
Huisarts had eerst de bekende "3 paaseieren"voorgeschreven maar dat hielp niet...na inname van dit medicijn was de schimmelinfectie vrijwel meteen verdwenen.