Ervaringen met Terbinafine tabletten

terbinafine

misselijkheid vermoeidheid verlies van smaak gebrek aan eetlust bittere smaak huiduitslag hele lichaam spierpijn opgeblazen buik rugspierpijn spierpijn in benen en rug

Kalknagel(s) (212 meningen)
Voetschimmel (44 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (16 meningen)
Allergie (4 meningen)
Eczeem (4 meningen)
Schimmelinfectie van de hand (1 mening)
Netelroos (0 meningen)

13-08-2019 | Vrouw | 29
Kalknagel(s)
Ik merkte al snel verschil, mijn kleine (8) teennagels zijn binnen 2 maanden volledig uitgegroeid en ik kreeg er gezonde nagels voor terug. Mijn twee grote teen nagels groeien trager, (stootnagel) maar ook daar is de nagel nu 1/4 gezond. Het liefst blijf ik ze nog slikken tot de grote nagels verder uitgroeien maar dat wou de HA niet hebben ivm de lever. Ik ben tevreden!

23-07-2019 | Vrouw | 29
Kalknagel(s)
Na jarenlang tobben met kalknagels (tenen) en smeerseltjes en mezelf steeds opnieuw besmetten, uiteindelijk om de terbinafine gevraagd omdat ik bang was mijn kindje te besmetten. Ik had dit jaren eerder al moeten doen. De eerste maand was er weinig vooruitgang zichtbaar, maar daarna werd het steeds beter. Nu na 3 maanden is het bijna helemaal uitgegroeid! Ik durf eindelijk[lees meer...] weer op blote voeten rond te lopen. Er zijn wel wat bijwerkingen, maar ik moet zeggen dat het goed te doen is als je er eenmaal aan gewend bent en ze verdwijnen snel na het einde van de kuur. Wat mij betreft was het het zeker waard!

12-07-2019 | Vrouw | 30
Kalknagel(s)
Na 4 weken gebruik is mijn smaak van de een op de andere dag weg! Vreselijk! Onderschat deze bijwerking niet!! Alle eet en drinkmomenten op een dag (en pas nu merk ik hoeveel dit er zijn), zijn nu drama. Weerstand tegen eten is groot! Nu op vakantie, maar genieten van eten zit er niet in. En pas nu merk ik hoe vreselijk gemis dat is...:-( Liever 10 kalknagels dan d[lees meer...]it. Hopelijk keert de smaak snel terug, voor mij deze pillen nooit meer!

11-07-2019 | Vrouw | 42
Kalknagel(s)
Eerste maand geen problemen, maar nu krijg ik overal kleine ontstekingen

10-07-2019 | Vrouw | 50
Schimmelinfectie van de huid
Na 4 weken kreeg ik uitslag en jeuk. Gestopt met terbinafine. Mijn lichaam staat vol rode vlekken. En mijn lichaam zit vol met jeuk. Mijn gevoel en zichtbaar op mijn huid is dat dit medicijn naar buiten wil. Mijn lichaam lijkt op sterk verbrand. Mijn smaak is weg. Ik hoop dat mijn huid weer geneest en mijn smaak volledig hersteld. Wat een nare bijwerkingen.

15-06-2019 | Vrouw | 48
Kalknagel(s)
Na 40 dgn ineens geheel mijn smaak kwijt met name zoet..

15-06-2019 | Vrouw | 29
Voetschimmel
Flinke uitslag in het gezicht gekregen na 3 weken, ontlasting werd ook steeds slechter. Werd ook erg emotioneel vlak. Helaas nog kalknagels, maar ik slik het niet weer. Ps. Alcohol niet aan te raden

25-05-2019 | Vrouw | 51
Kalknagel(s)
Na lang wikken en wegen en ervaringen lezen op internet toch een 3 maanden kuur gedaan. Gestart op 2 januari, de pillen bij het avondeten gebruikt en geen alcohol gedronken tijdens de kuur. Na een maand bloed laten controleren op leverfunctie: geen enkele afwijking. Nagels telkens bij laten werken door de pedicure, iedere dag schone sokken aan, Daktarin voetpoeder gestroo[lees meer...]id in sokken en schoenen. Ik heb geen bijwerkingen gehad en ben echt zeer tevreden met het resultaat. Ik kan met mooie roze en gladde nagels de zomer in!

14-04-2019 | Vrouw | 58
Schimmelinfectie van de huid
slik nu 2 dagen dit middel, na innemen direct beroerd gevoel, misselijk en veel diarree. Ik probeer nu regelmatig kleine beetje te eten vanwege de slechte smaak in de mond. kuur is voor 14 dagen. Nadeel ook: duitse bijsluiter! kan ik dus niet lezen

10-03-2019 | Vrouw | 21
terbinafine (250mg)
Ik slik nu het medicijn voor twee maanden en ben over het algemeen tevreden, heb bijna helemaal geen last van bijwerkingen. Ik heb na een maand lichte uitslag op mn pols gekregen, maar die is nu weggetrokken (ik weet niet zeker of het door dit medicijn komt, of het een allergische reactie door iets anders was). De nagels groeien mooi en schimmelvrij uit, nog nooit zo bli[lees meer...]j geweest. Als je erover twijfelt om het medicijn te gebruiken, zou ik het absoluut gewoon aanraden om uit te proberen. In de meeste gevallen gaat het gewoon goed. Mijn huisarts heeft het meer dan 90 keer uitgeschreven en niemand had last van bijwerkingen!

13-01-2019 | Vrouw | 84
Kalknagel(s)
ben na 11 dagen gestopt met inname wegens ernstige klachten. Fabrikant is Laboratorios Liconsa S.A., Azuqueca de Henares, Spanje

01-01-2019 | Vrouw | 24
Kalknagel(s)
medicijn werkt goed, was erg bang voor de bijwerkingen maar heb tot nu toe alleen nog maar een erg vieze smaak in mijn mond. wel erg vervelend, maar heb ik er wel voor over om van mijn kalknagels af te komen

10-12-2018 | Vrouw | 28
terbinafine (250mg)
ik heb een nare ervaring met terbinafine. ik heb weinig tot geen smaak meer in me mond. last van hoofdpijn. de smaken in me mond ervaar is ik als zeer vervelend. warneer stopt dit?

09-12-2018 | Vrouw | 17
Kalknagel(s)
Ik ben heel erg tevreden met dit medicijn. Bij mij zijn de kalknagels volledig verdwenen en een jaar later zijn ze ook nog steeds niet terug gekomen. Na een maand zag ik al veel verschil. Ik heb helemaal geen last gehad van bijwerkingen, behalve de gekke ijzerachtige en mindere smaak in mijn mond de eerste twee weken. Aangezien het bij mij zo goed heeft uitgepakt en ik nau[lees meer...]welijks bijwerkingen had, ben ik zeer tevreden over dit medicijn. Al die negatieve verhalen over dit medicijn hoeven dus helemaal niet altijd waar te zijn.

30-09-2018 | Vrouw | 48
Voetschimmel
Mijn huisarts beweerde dat ik voetschimmel had, dus zei hij dat ik een kuur van 2 weken moest slikken. Na dag 8 kreeg ik ernstige hartkloppingen en ben ik ermee gestopt. 10 dagen later ineens opgezwollen neus en oren en zeer heftige huiduitslag op armen, hals, decolleté en gezicht. Het was horror. Ik verging van de jeuk, moest onmiddellijk naar de dermatoloog en ik heb [lees meer...]dagen gesmeerd met hormoon zalf, een prednison kuur van 10 dagen en anti allergie tabletten. Nog steeds ben ik gevoelig voor de zon, vraag mij af wanneer dit ooit over gaat. Dit middel moet verboden worden!!!! Bezoeken aan dermatologen die trouwens vertelden dat ik helemaal geen voetschimmel had maar eczeem!!!!

10-09-2018 | Vrouw | 61
terbinafine (250mg)
Afgelopen voorjaar had ik vijf schimmelnagels. Ik heb allerlei middelen van de drogist zorgvuldig gebruikt; niets hielp. Ook na bezoek aan medisch pedicure was er geen genezing van de schimmelnagel. De huisarts gaf me Terbinafine; top resultaat. Mijn nagels zijn weer schoon en gezond. Geen enkele bijwerking gehad.