terbinafine

Kalknagel(s) (171 meningen)
Voetschimmel (39 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (16 meningen)
Allergie (4 meningen)
Eczeem (4 meningen)
Schimmelinfectie van de hand (1 mening)
Netelroos (0 meningen)

12-02-2017 | Vrouw | 29
Voetschimmel
Gebruik: tegen Schimmelnagel. Veel bijwerkingen: uitslag gekregen die zeer moeilijk verdwijnt. Na 16 dagen al moeten stoppen met kuur. Schimmelnagel was wel al veel beter. Als je de medicatie verdraagt is het wel effectief, doch het is echte rommel voor je lichaam en zou het nooit meer nemen! Doorzetten met lokale behandelingen is gezonder en helpt ook, maar vergt meer[lees meer...] discipline.

11-08-2016 | Vrouw | 73
Kalknagel(s)
Ik had 2 jaar last van kalknagels, heb heel veel middeltjes gekocht bij drogist en apotheek, een half jaar 2 keer per dag een kwartier met m'n tenen in een bakje met verdunde azijn en geen enkele verbetering, maar met Terbinafina zijn m'n kalknagels verdwenen in 2 1/2 maand en helemaal geen last gehad van bijwerkingen, ik ben dolblij en nu maar hopen dat het niet meer ter[lees meer...]ug komt!

21-04-2016 | Vrouw | 43
Schimmelinfectie van de huid
Al jaren steeds terugkerende vaginale candida-infecties, terugkerende overmatige hoeveelheid gisten op de huid (zomergist), hoofdroos en een kalknagel. In feite zijn dat symptomen van een candidaovergroei in het hele lichaam. De winderigheid en diarree is naar mijn mening niet een bijwerking, maar gewoon een effect van een candida die-off in het lichaam. Dit middel werkt n[lees meer...]iet plaatselijk, maar systemisch, dus het pakt alle schimmels aan in het lichaam. Reken er maar op dat als je last hebt van terugkerende infecties, dat er sprake is van candida overgroei. Al helemaal met het dieet wat we tegenwoordig volgen. Dus in dit geval is diarree goed! De candida gaat dood, ook in de darm (waar altijd schimmels aanwezig zijn, alleen nu blijkbaar teveel) en wordt uitgescheiden. De gifstoffen die hierbij vrij komen, belasten idd de lever e.d. en daar kun je je best beroerd van voelen. Dat is ook het geval als je een anticandida dieet zou volgen (herzheimer reactie). De kalknagel... Ik lees dat iedereen er hier mee stoeit, maar het is voor mij niet de reden voor het gebruik van dit medicijn. Een kalknagel kun je heel effectief bestrijden door de nagel en huid in te sprayen met appelazijn, dan fijngesneden biologische knoflook op de nagel te leggen en deze 24 uur te omwikkelen met doorzichtige huishoudfolie. Als je het folie verwijderd, weet je niet wat je ziet. Dit zo nodig herhalen tot het weg is, het is alsof de schimmel uit de nagel trekt en wat aangetast is, is zo zacht dat je het heel eenvoudig verwijderd. Dit is echt een heel probaat middel en ik heb nog nooit zoiets effectiefs meegemaakt. Die van mij is na 2x dit doen gewoon weg. Dus mensen, als jullie dit middel nemen vanwege een kalknagel, probeer dit eens. Je zult verbluft zijn van het resultaat. Ik heb van dit middel nog geen verdere bijwerkingen, maar ik hoop natuurlijk niet op één van de hevige die ik van sommigen lees. Ik ben ook niet van plan het een maand te gebruiken, de huidschimmel krijg ik na het ergste straks ook verder wel weg met een zalfje en shampoos. Ondertussen is wel mooi allerlei overgroei uit mijn systeem verwijderd.

21-04-2016 | Vrouw | 27
Kalknagel(s)
Na vele negatieve reacties vooraf te hebben gelezen over dit medicijn ben ik het toch maar gaan proberen. Ik slik het nu een maandje. Tot op heden is het altijd goed gegaan. Geen klachten van bijwerkingen. Ik ben mezelf juist wat fitter gaan voelen is me opgevallen sinds ik dit medicijn gebruik (ik weet niet of het daar iets mee te maken heeft?). Voor het resultaat moet h[lees meer...]et allemaal nog gaan uitwijzen. Ik merk tot nu toe nog geen verbetering, maar ik heb sowieso nog 2 maanden te gaan en misschien dat een verlenging nodig is. Maar we gaan het zien. Ik hoop dat m'n kalknagels zullen gaan verbeteren op den duur.

25-03-2016 | Vrouw | 55
Schimmelinfectie van de huid
Ik had een kuur voor 15 dagen, wat heel zwaar was omdat ik regelmatig een onverdraaglijke last kreeg van jeuk over mijn hele lichaam. Dan ging ik onder de douche waardoor de jeuk wat verlichtte. Omdat er stond dat ik de kuur moest afmaken ben ik doorgegaan met innemen. Tot de 11e dag van de kuur. Het was mooi weer en ik ging in de zon zitten. Kort daarna voelde ik me beroe[lees meer...]rd worden en liet dit weten aan mijn vriend. Kort daarna verloor ik het bewustzijn. Hij probeerde me bij kennis te brengen maar dat lukte hem niet. In paniek ging hij in de buurt vragen wat hij moest doen en belde vervolgens 112. Een tijdje daarna kwam ik bij, mijn hele lichaam was knalrood en mijn gezicht lijkbleek. Ik ben naar het ziekenhuis gebracht waarbij verschillende onderzoekingen zijn verricht. Ze konden niets vinden, 1 dag later kreeg ik een zalfje van de huidarts voorgeschreven. Hier had ik niets aan, evenals aan de terbinafine, maar het gevolg was wel dat ik geen zon meer op mijn huid kon verdragen. In het MCU in Utrecht ben ik met lichttherapie van deze bijwerking af gekomen gelukkig. Ik heb deze bijwerkingen bij het lab gemeld. Gelet op mijn ervaringen en de overige reacties van anderen vind ik dat dit gevaarlijke medicijn verboden moet worden en uit de handel gehaald. De medici erkennen niet dat de terbinafine de oorzaak is van deze bijwerkingen. Maar ik ben overtuigd van wel. Ik ben altijd gezond geweest en gebruik nooit medicatie, ook op dat moment niet. Het kan om deze reden alleen van de terbinafine komen.

24-03-2016 | Vrouw | 42
Voetschimmel
Eerste weken van gebruik misselijk, veel jeuk en extremevermoeidheid alsof mijn lichaam langzaam aan het aftakelen is. Na 5 weken totale smaakverlies en erge keelpijn. Nu 3 weken gestopt met medicijn (totaal 6 wk geslikt) en geen enkele verbetering. Proef nog steeds niks, al 6 kg afgevallen, extreem vermoeid en zware spieren (net als bij griep). Bloed is onderzocht, maar i[lees meer...]s verder goed, geen ontsteking. Huisarts vermoed dat medicijnen zenuwstelsel heeft aangetast, waardoor ik keelpijn voel, maar het is afwachten. Ik lees nergens een ervaring van iemand hoe lang de smaak wegblijft? Iemand ervaring? Van mij mag dit medicijn van de markt! Een aftakeling van je lichaam!!

17-03-2016 | Vrouw | 27
Kalknagel(s)
Gisteren begonnen met terbinafine. Slechts 1 tablet gehad en daardoor smaakverlies en een sterk verminderd reukvermogen!!! Door 1 tablet!!! Ik mag hopen dat dit nog goed komt, ben ook nu dus onmiddellijk gestopt met het middel. Ik vind het een troep! Mensen wie dit leest, weet waar je aan begint!

08-02-2016 | Vrouw | 35
Kalknagel(s)
Voor mijn kalknagel. Al eerder gebruikt voor voetschimmel toen niets gehad. Opgezette handen, veel vocht vast houden, jeuk, tintelen in de mond geen eetlust meer (dat is niet zo erg ;) ), drukkend gevoel op borst, spierpijn. Vandaag bij huisarts geweest moet onmiddellijk stoppen, allergische reactie

03-02-2016 | Vrouw | 45
Kalknagel(s)
Last van schimmelnagels. Alle huis-tuin-en-keukenmiddeltjes al geprobeerd. Twee weken geleden gestart met de tabletten. Verbetering is nog niet te zien, maar vreselijk veel pijn in de rechterbovenbuik. Voelt als een gekneusde rib, maar is dus een gevoelige lever. Ben verder gezond en gebruik geen andere medicijnen. Huisarts gebeld en moet bloed prikken voor leverwaarde. Vr[lees meer...]ees dat ik dit geen 9 maanden vol ga houden.

18-12-2015 | Vrouw | 31
Kalknagel(s)
Na 2,5 week terbinafine een zeer heftige allergische reactie gehad met 5 nachten ziekenhuisopname als gevolg. Anti allergie medicatie mocht niet baten. Uiteindelijk pas met Prednison en een andere zware ontstekingsremmer onder controle gekregen. Het is niet met zekerheid te zeggen, maar artsen vermoeden zeer sterk dat terbinafine de veroorzaker is geweest. Uit onderzoeken [lees meer...]is tot nu toe niets anders naar voren gekomen, ik ben verder helemaal gezond en heb nog nooit eerder ergens allergisch op gereageerd. Inmiddels ben ik 1,5 week met de terbinafine gestopt en nu 4 dagen uit het ziekenhuis, maar de reactie is nog steeds niet volledig uit mijn lichaam verdwenen. Ik raak dit middel nooit meer aan!

25-10-2015 | Vrouw | 34
Kalknagel(s)
Na 2 weken vermindering van smaak, na overleg met de huisarts proberen vol te houden, maar uiteindelijk kuur toch niet afgemaakt. Ik heb 6 weken geslikt ipv 3 maanden. Nu inmiddels bijna 3 weken gestopt, ik heb nog altijd geen smaak, word misselijk als ik vast voedsel eet, ben slap duizelig en heb heel regelmatig flauwtes dat alles ff zwart word. Ook heb ik mijn menstruati[lees meer...]e overgeslagen. Ben ruim 10 kg afgevallen in nog geen 2 maanden. Ben nu onder begeleiding gesteld van hap, mijn lichaam is de hamsterperiode (als je te weinig eet, val je niet af, omdat je lichaam reserves hamstert) voorbij en begint uitvalverschijnselen te tonen.

02-09-2021 | Man | 44
Kalknagel(s)
Ik heb al jaren last van een kalknagel op mijn grote teen waar de middelen uit de drogist niet tegen helpen en daarom vroeg ik aan mijn huisarts om een recept voor Terbinafine, helaas weigerde hij die te geven dus daarom bestel ik dit medicijn zonder recept via internet. Op dit moment heb ik tabletten van het merk Actavis in huis maar ik heb ook die van Accord gehad en[lees meer...] wat andere merken waarvan ik de naam vergeten ben. Dit medicijn werkt bij mij goed, ik zie duidelijk dat het besmette deel van mijn nagel aan het uitgroeien is, echter gaat het wel heel langzaam, maar het grootste deel van mijn nagel ziet er nu schoon uit, dus ik heb goede hoop dat ik voor het eind van het jaar van mijn kalknagel af ben. Toen ik ging beginnen met deze tabletten maakte ik mij zorgen over de bijwerkingen, gelukkig vallen die bij mij reuze mee, ik heb alleen af en toe last van mijn maag.

01-07-2021 | Man | 76
Voetschimmel
Het middel werkt geweldig. kan de kuur (3 mnd) niet geheel afmaken, in verband met leververstoring.

26-09-2020 | Man | 54
Kalknagel(s)
Na 25 dagen trad een volledig smaakverlies op, na 1 maand is het nog steeds niet beter

09-07-2020 | Man | 63
Kalknagel(s)
Ik weet niet op welk moment je de pillen inneemt, ik deed het altijd voor het warm eten met een glas water, heb vrijwel geen bijwerkingen gehad. Succes.

06-07-2020 | Man | 63
Voetschimmel
Nu bijna een jaar na de start van de kuur met Tebinafine is dit kan ik wel zeggen de best en meest tot tevredenheid zijnde cosmetische actie van de laatste jaren. In augustus 2019 ( zie ook mijn verslag) begonnen met de eerste kuur van 3 maanden. Ik zag al snel verbetering maar van enkele nagels waaronder mijn grote tenen en een duim duurde het langer dan die tijd. In ov[lees meer...]erleg met mijn huisarts mocht ik de kuur nog met 3 maanden verlengen, de maximum tijd is dat. Mijn nagels zijn nu op een grote teen na ( nog heel klein stukje) die heel langzaam groeit weer helemaal gaaf. Mijn huidklachten zijn 0, nauwelijks nog eelt op mijn voeten. Normaal op slippers lopen, geen gene als je betaald of iemand een hand geeft of als je in het openbaar dingen opschrijft, geen handen meer onder tafel tijdens feestjes. Zo zijn er nog meer dingen waarmee ik de laatste jaren aan dacht om die lelijke nagels en huidklachten te verbergen. Misschien nog een maandje dan vier ik dat ik voor het eerst in meer dan 10 jaar weer 20 nagels normaal kan knippen. Zoals ik in mijn eerste verslag schreef... volhouden. Blij dat het is gelukt. Succes voor degene die het ook gaan doen.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum