terbinafine

Kalknagel(s) (171 meningen)
Voetschimmel (39 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (16 meningen)
Allergie (4 meningen)
Eczeem (4 meningen)
Schimmelinfectie van de hand (1 mening)
Netelroos (0 meningen)

12-02-2017 | Man | 62
Kalknagel(s)
Al jaren last van kalknagels. Gesmeerd met die dure vloeistoffen. Maar het bleef er altijd onder zitten. Wilde nooit pillen vanwege de indianenverhalen. Uiteindelijk toch van de huisarts gekregen. Had al heel snel resultaat. En het is nu praktisch uitgegroeid. Absoluut nergens last van gehad. Denk ook dat er naast al deze slechte ervaringen, een veelvoud van goeie ervaring[lees meer...]en is. Alleen, die lees je nooit. Dus vandaar deze review. Ik lees hier dat sommige mensen het middel uit de roulatie willen. Ik denk dat bij elk medicijn wel iemand een keer heel veel pech heeft. Dus een beetje kort door de bocht om het medicijn te willen verbieden. Jammer. Hou gewoon je lichaam goed in de gaten. Dan gaat het meestal gewoon goed.

10-01-2017 | Man | 55
Kalknagel(s)
Het medicijn heb ik gekregen tegen een kalknagel. Sinds begin jaren 80 (meer dan 30 jaar) heb ik last van chronisch droog eczeem op de voetzool van mijn linkervoet. Ik heb dat destijds gekregen na een gebruik van voetpoeder dat ik van mijn toenmalige huisarts kreeg tegen behandeling van zweetvoeten. De diverse huisartsen sindsdien hebben altijd gezegd dat dit gewoon eczeem[lees meer...] was. Binnen een week nadat ik begonnen was met de terbinafinekuur was de voetzool tot mijn verrassing geheel hersteld. Blijkbaar was het dus geen gewoon eczeem maar een schimmel. De voetzool is weer even soepel als van mijn rechtervoet. Na zes weken heb ik de kuur overigens gestaakt omdat mijn smaak plotseling verdween. De schimmelnagel is niettemin ook hersteld en de smaak is na een maand teruggekeerd. Het smaakverlies vond ik erg vervelend, omdat ik me toch wel zorgen maakte of de smaak wel zou terugkomen, ondanks dat je leest dat het tijdelijk is. Maar een maand zonder smaak was het resultaat zeker waard. Ook na een jaar heb ik nog elke dag plezier van het resultaat.

21-12-2016 | Man | 36
Eczeem
Na vijf jaar rondgelopen met eczeem op handen en voeten (ik kon zelfs geen schoenen dragen) een kuurtje gehad en was volledig genezen. Het bleek dus dat de eczeem een uitwerking was van de schimmel. Geen bijwerkingen gehad behalve de ontwenning van de algehele alcohol onthouding šŸ˜œ.

19-10-2016 | Man | 29
Kalknagel(s)
Het werkt absoluut; de kalknagel is vrijwel helemaal weg. Na zo'n twee maanden trad er bij mij een vreemde bijwerking op: dubbelzien. Linkeroog zwakte helemaal af naar beneden en ik keek compleet scheel, ook zag ik duidelijk twee beelden boven elkaar. Huisarts, oogarts en neuroloog (plus MRI scan) gehad, maar de oorzaak werd niet gevonden. De kans dat het deze tabletten w[lees meer...]aren was voor hun zeer zeer klein. Paar maanden later ben ik weer met de kuur gestart om het dit keer wel af te maken; na 5 tabletten/dagen begon ik weer lichtelijk dubbel te zien. Direct gestopt en het zicht is weer normaal. Disclaimer: ik weet dus niet of het dubbelzien hierdoor kwam. Ik wil het wel genoteerd hebben mocht het bij iemand anders ook voorkomen.

15-10-2016 | Man | 38
Schimmelinfectie van de huid
Volgens mij vinden vooral de "horrorverhalen" hun weg naar het internet. Dit was voor mij de tweede kuur, twee weken. Vorige keer drie weken. Nooit bijwerkingen gehad. Wel oppassen met alcohol, want de lever moet wel vol aan de bak met dit medicijn. Alcohol dus beter volledig laten staan!

19-09-2016 | Man | 61
Bacteriƫle infectie
Na enkele dagen zeer hoge koorts 40.7 en hartritme van 150. Opgenomen in ziekenhuis op de IC. Kregen in eerste instantie de koorts en hart niet onder controle. Ook uitval van de nieren. Na 3 dagen op de IC kregen ze alles een beetje onder controle.

04-09-2016 | Man | 29
Kalknagel(s)
Nadat ik verschillende middeltjes had geprobeerd zoals Nailner ben ik naar de huisarts gestapt. Die vertelde dat deze middeltjes niet werken omdat je ze op de nagel smeert en de schimmel net onder de nagelriem zit; er zal dus gewoon weer een schimmelnagel terug komen. Na wat zoekwerk op internet wist ik dat ik deze tabletten wilde proberen. Ze zouden wellicht bijwerking[lees meer...]en geven, maar vaak wel werken. Van die bijwerkingen is uiteindelijk vrijwel niks terecht gekomen gelukkig. Misschien een dag of twee een ijzersmaak in mijn mond, maar dat is alles. 7 van de 10 teennagels hadden schimmel, inmiddels is dat nog maar bij 1 (waar het begon) en ook dat groeit langzaam uit. Effectiviteit is dus geweldig. Verwacht alleen niet in de eerste maand resultaat zoals sommigen hier aangeven, een schimmel in de teennagel duurt nou eenmaal wat langer voor het er uit groeit.

29-08-2016 | Man | 41
Kalknagel(s)
In het verleden heb ik een pulsbehandeling gehad voor kalknagels aan een voet, 2x een week. Was effectief, kalknagels jaren weg. Na een antibiotica kuur voor iets anders, kwamen kalknagels terug. Dit keer kreeg ik 3 maanden terbinafine. Ik voelde wel direct vermoeidheid, maar dacht niet aan medicijn. Na 6 weken vond ik eten flauw smaken. Na 7 weken was mijn smaak volledig [lees meer...]aangetast. Alles smaakt naar zeezout. Kilo's afgevallen en erg beroerd geweest. Bloedonderzoek was goed. Nu, na 6 weken stoppen met Terbinafine, komt smaak gelukkig weer stapsgewijs terug. Veel stress gehad door internet reviews over mensen die hun smaak niet meer terug kregen, of nooit meer een reactie hebben geplaatst. Ik verwacht dat mijn smaak binnen 1 Ć  2 weken wel weer hersteld is.

20-08-2016 | Man | 50
Kalknagel(s)
In eerste instantie leek mijn kalknagels (heb er slechts een) goed te reageren op het middel, hoewel de kalknagel nooit helemaal genas. Na te zijn gestopt, kwam de kalknagel weer snel terug. Uiteindelijk dus een nutteloze kuur gebleken. Bovendien is het middel ook nog eens slecht voor je lever en nieren en leidt soms mogelijk tot haaruitval.

07-07-2016 | Man | 21
Voetschimmel
Ik heb een goede ervaring met het product. geen bijwerkingen gehad.

01-07-2016 | Man | 25
Kalknagel(s)
Ik heb 18 ar last gehad van schimmelnagels maar durfde nooit de stap te zetten om te beginnen met het slikken van de medicijnen. Ik ben blij dat ik deze stap toch heb genomen. Ik had in totaal 9 besmette nagels en deze zijn eigenlijk aan het uitgroeien, na drie maanden slikken. Tip: let niet op de verhalen van de bijwerkingen op het internet, waardoor u afgeschrikt raakt. [lees meer...]Juist de mensen met slechte ervaringen plaatsen dit online. In de bijsluiter valt te lezen dat de bijwerkingen waarover de mensen hier klagen slecht bij 1 op de zovelen voorkomt. Probeer het dus gewoon. (RED: helaas komen zeer ernstige bijwerkingen zo vaak voor als ze voorkomen. We hebben op mijnmedicijn.nl geen probleem met meer negatieve dan positieve verhalen. Wat er dus negatief binnenkomt, is dus gewoon serieus te nemen als signaal. Dat iedereen anders reageert, dat is wel een gegeven. Wat een ander overkomt, hoeft jou niet te overkomen. Maar van alert zijn is niemand nog slechter geworden).

15-06-2016 | Man | 55
Kalknagel(s)
Geen bijwerkingen. Gemakkelijk in te nemen. Verdwijnen infectie kan lang op zich laten wachten (meer dan 3 maanden).

28-05-2016 | Man | 27
Kalknagel(s)
Veel bijwerkingen gebruik van 2 weken. Voelde me steeds wakker worden. Vaak diarree gehad. En krijg nog last van behoorlijke duizeligheid, alsof er iets los gaat in de hersens. De gene die dit medicijn heeft ontwikkelt, moet het eens zelf gaan gebruiken. Het is een en al troep. Het geeft ook veel depressie en stress, waardoor duizeligheid moeilijk ook afneemt, lijkt alsof[lees meer...] je gewoon op de grond komt. Ik zou dus het gebruik zeer afraden, en als iedereen mee werkt, dan kan ie ook failliet gaan. Als je het leven zat bent, dan is dit medicijn zeker een aanrader. De naam zegt het al he, pharmachemie, een en al chemische stoffen.

12-04-2016 | Man | 22
Kalknagel(s)
Hoi, Erg veel slechte verhalen gehoord van huisarts en mede-gebruikers op deze website. Was voorafgaand erg huiverig voor de bijwerkingen, maar nu na 4 maanden slikken nog steeds nergens last van. Ben een gezonde jonge van begin 20 en sport 2x per week en eet genoeg groente en fruit. Tenen zijn ondertussen vrijwel geheel van schimmel verwijderd. Heb nog 14 pillen te[lees meer...] gaan en dan ben ik klaar met mijn kuur.

12-01-2016 | Man | 38
Kalknagel(s)
Ik heb bijna 15 jaar las gehad van enkele kalknagels met ingroei tot gevolg. Uiteindelijk meerdere jaren bij de pedicure geweest en van allerlei middeltjes geprobeerd. Spray, azijn, Betadine enz. Soms leek het goed te gaan maar helaas.. Het feit dat Ć©Ć©n van mijn kinderen ook een kalknagel leek te krijgen, gaf mij de doorslag om in goed overleg met de huisarts met de terbin[lees meer...]afinekuur te beginnen. Je leest hier behoorlijke horrorverhalen over op internet, maar met een goede opvolging bij de huisarts heb ik het aangedurfd. Eerst twee weken proberen (in deze periode wel behoorlijke hinder ondervonden van mijn spijsvertering, lamlendig e.d. standaard ziektebeeld welke na een paar dagen begon en vervolgens na een dikke week weer verdwenen was) dan na een maand controle van de leverfunctie (en die was prima) en vervolgens nog drie maanden doorgezet. na circa 6 maanden al mooi resultaat en liep ik weer op slippers buiten. Maatregelen welke ik nu nog dagelijks neem is: 2 x daags nog altijd de nagels behandelen met HFL schimmelnagelspray en/of Kruidvat kalknagel olie. Sokken en schoenen geregeld inspuiten met schoen en sok preventief van de pedicure. Om de 8 weken nog steeds naar de pedicure gaan. Na iedere douchebeurt de douche uitspuiten met schoonmaak azijn. Sokken en badmat e.d. wassen op 60C. Dit is gelukkig allemaal een gewoonte geworden in de loop der jaren ;-). Nu hopen dat het voor altijd wegblijft en ik niemand meer kan besmetten.. Resume: helpen alle middeltjes niet, probeer dan in goed overleg met je huisarts de terbinafinekuur. De bijwerkingen verschilt echt per persoon en wie weet heb je er weinig hinder van! Maar houd wel rekening met een consequente opvolging om schoenen/sokken/douche enz. te blijven ontsmetten in deze periode, maar ook daarna. PS en alle verhalen welke na een paar dagen of weken al succes hebben, is natuurlijk onzin, een teennagel heeft bijna een jaar nodig om volledig uit te groeien. Succes!

01-12-2015 | Man | 27
Kalknagel(s)
Ik ben ergens in 2014 begonnen met Terbinfine. Ik had langdurig (lees vanaf mijn puberteit) schimmelnagels en geneerde me er dood voor. Ik was er praktisch elke dag mee bezig en besloot dat het genoeg was. De pedicure man vertelde dat hij te oud was om me leeg te zuigen van geld en zei: dokter is het enige. Dus naar de dokter en die raadde dit aan. Ernst van mij tenen. Lin[lees meer...]ker voet alle behalve middelste, rechtervoet alleen de middelste (ying yang?:P). Goed best heftig en al erg lang. Ik was er klaar mee. Bijwerkingen. Eerste week voelde ik me licht in mijn hoofd als ik snel op stond, ik had online veel horror verhalen gelezen en was bang voor van alles. Tweede week, geen licht gevoel meer. Dokter raadde alcohol af en dat heb ik 5 - 6 weken volgehouden. Daarna een enkele keer een biertje maar dat voelde wat raar in mijn zij, lever was toch te druk met medicijn denk ik. Volgens mijn kapper trok mijn haarlijn terug en is dat nu pas na een jaar weer normaal. Effect: het duurde ruim anderhalve maand voor ik enig resultaat begon te zien en na 3 maanden waren mijn teennagels schoon. Ik ben erg blij het te hebben gedaan maar raad je aan goed je huisarts te raadplegen. Gezondheid: Ik sportte regelmatig en deed dat ervoor ook al. Ik was gewoon fit en denk dat dit zeker belangrijk is.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum