terbinafine

Kalknagel(s) (176 meningen)
Voetschimmel (40 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (16 meningen)
Allergie (4 meningen)
Eczeem (4 meningen)
Schimmelinfectie van de hand (1 mening)
Netelroos (0 meningen)

19-05-2017 | Man | 58
Kalknagel(s)
Voor een schimmelinfectie van de huid een kuurtje van twee weken voorgeschreven gekregen. Schimmel verdwijnt als sneeuw voor de zon zonder bijwerkingen. Tot mijn grote verbazing begint ook de schimmel in mijn kalknagel uit te groeien in de maanden daarna. Eerder had ik al diverse vruchteloze pogingen ondernomen de kalknagel te bestrijden (bijv met Lamisil), echter zonder s[lees meer...]ucces. Nu leek mijn kalknagel geheel te gaan genezen. Op het moment dat het aangetaste deel bijna volledig was uitgegroeid begon de schimmel echter weer dieper in de nagel door te dringen. Heb onlangs (ca. een half jaar na de eerste kuur) de tweewekelijkse kuur herhaald in de hoop dat de kalknagel alsnog definitief geneest.

27-02-2017 | Man | 24
Schimmelinfectie van de huid
Na een lezen van vele negatieve recensies wilde ik een review schrijven dat meer genuanceerd was naar mijn ervaring. Dit medicijn heb ik voorgeschreven gekregen nadat de huisarts een ringworm had geconstateerd op mijn armen. Dit begon met kleine witte vlekjes en groeide na maanden uit tot grotere witte vlekken die meer begonnen te jeuken, rood werden, begonnen te schilf[lees meer...]eren en vocht afgaven nadat ze gekrabd waren. Het medicijn werkt langzaam, maar na 7 weken zijn de rode en schilferende vlekken bijna verdwenen. Alleen de witte vlekken zijn nog over. Tevens heeft het effect gehad op een opkomende kalknagel en naar mijn grote verbazing heeft het een groot effect gehad op plaatselijke eczeem op de vingers. Deze onderhuidse (eczeem) ontstekingen zijn nagenoeg verdwenen. Hopelijk voor langere termijn. Als bijwerkingen merkte ik aan het begon op dat mijn lichaam af en toe plots een temperatuur verhoging kreeg maar niet tot een zorgwekkende mate. Tevens veranderde mijn ontlasting van kleur en consistentie. Dit is grotendeels verholpen door het slikken van probiotica en enzym-complex. Al en met tevreden met de werking ondanks dat het heel lang duurt voordat het iets verhelpt.

12-02-2017 | Man | 62
Kalknagel(s)
Al jaren last van kalknagels. Gesmeerd met die dure vloeistoffen. Maar het bleef er altijd onder zitten. Wilde nooit pillen vanwege de indianenverhalen. Uiteindelijk toch van de huisarts gekregen. Had al heel snel resultaat. En het is nu praktisch uitgegroeid. Absoluut nergens last van gehad. Denk ook dat er naast al deze slechte ervaringen, een veelvoud van goeie ervaring[lees meer...]en is. Alleen, die lees je nooit. Dus vandaar deze review. Ik lees hier dat sommige mensen het middel uit de roulatie willen. Ik denk dat bij elk medicijn wel iemand een keer heel veel pech heeft. Dus een beetje kort door de bocht om het medicijn te willen verbieden. Jammer. Hou gewoon je lichaam goed in de gaten. Dan gaat het meestal gewoon goed.

10-01-2017 | Man | 55
Kalknagel(s)
Het medicijn heb ik gekregen tegen een kalknagel. Sinds begin jaren 80 (meer dan 30 jaar) heb ik last van chronisch droog eczeem op de voetzool van mijn linkervoet. Ik heb dat destijds gekregen na een gebruik van voetpoeder dat ik van mijn toenmalige huisarts kreeg tegen behandeling van zweetvoeten. De diverse huisartsen sindsdien hebben altijd gezegd dat dit gewoon eczeem[lees meer...] was. Binnen een week nadat ik begonnen was met de terbinafinekuur was de voetzool tot mijn verrassing geheel hersteld. Blijkbaar was het dus geen gewoon eczeem maar een schimmel. De voetzool is weer even soepel als van mijn rechtervoet. Na zes weken heb ik de kuur overigens gestaakt omdat mijn smaak plotseling verdween. De schimmelnagel is niettemin ook hersteld en de smaak is na een maand teruggekeerd. Het smaakverlies vond ik erg vervelend, omdat ik me toch wel zorgen maakte of de smaak wel zou terugkomen, ondanks dat je leest dat het tijdelijk is. Maar een maand zonder smaak was het resultaat zeker waard. Ook na een jaar heb ik nog elke dag plezier van het resultaat.

21-12-2016 | Man | 36
Eczeem
Na vijf jaar rondgelopen met eczeem op handen en voeten (ik kon zelfs geen schoenen dragen) een kuurtje gehad en was volledig genezen. Het bleek dus dat de eczeem een uitwerking was van de schimmel. Geen bijwerkingen gehad behalve de ontwenning van de algehele alcohol onthouding šŸ˜œ.

19-10-2016 | Man | 29
Kalknagel(s)
Het werkt absoluut; de kalknagel is vrijwel helemaal weg. Na zo'n twee maanden trad er bij mij een vreemde bijwerking op: dubbelzien. Linkeroog zwakte helemaal af naar beneden en ik keek compleet scheel, ook zag ik duidelijk twee beelden boven elkaar. Huisarts, oogarts en neuroloog (plus MRI scan) gehad, maar de oorzaak werd niet gevonden. De kans dat het deze tabletten w[lees meer...]aren was voor hun zeer zeer klein. Paar maanden later ben ik weer met de kuur gestart om het dit keer wel af te maken; na 5 tabletten/dagen begon ik weer lichtelijk dubbel te zien. Direct gestopt en het zicht is weer normaal. Disclaimer: ik weet dus niet of het dubbelzien hierdoor kwam. Ik wil het wel genoteerd hebben mocht het bij iemand anders ook voorkomen.

15-10-2016 | Man | 38
Schimmelinfectie van de huid
Volgens mij vinden vooral de "horrorverhalen" hun weg naar het internet. Dit was voor mij de tweede kuur, twee weken. Vorige keer drie weken. Nooit bijwerkingen gehad. Wel oppassen met alcohol, want de lever moet wel vol aan de bak met dit medicijn. Alcohol dus beter volledig laten staan!

19-09-2016 | Man | 61
Bacteriƫle infectie
Na enkele dagen zeer hoge koorts 40.7 en hartritme van 150. Opgenomen in ziekenhuis op de IC. Kregen in eerste instantie de koorts en hart niet onder controle. Ook uitval van de nieren. Na 3 dagen op de IC kregen ze alles een beetje onder controle.

04-09-2016 | Man | 29
Kalknagel(s)
Nadat ik verschillende middeltjes had geprobeerd zoals Nailner ben ik naar de huisarts gestapt. Die vertelde dat deze middeltjes niet werken omdat je ze op de nagel smeert en de schimmel net onder de nagelriem zit; er zal dus gewoon weer een schimmelnagel terug komen. Na wat zoekwerk op internet wist ik dat ik deze tabletten wilde proberen. Ze zouden wellicht bijwerking[lees meer...]en geven, maar vaak wel werken. Van die bijwerkingen is uiteindelijk vrijwel niks terecht gekomen gelukkig. Misschien een dag of twee een ijzersmaak in mijn mond, maar dat is alles. 7 van de 10 teennagels hadden schimmel, inmiddels is dat nog maar bij 1 (waar het begon) en ook dat groeit langzaam uit. Effectiviteit is dus geweldig. Verwacht alleen niet in de eerste maand resultaat zoals sommigen hier aangeven, een schimmel in de teennagel duurt nou eenmaal wat langer voor het er uit groeit.

29-08-2016 | Man | 41
Kalknagel(s)
In het verleden heb ik een pulsbehandeling gehad voor kalknagels aan een voet, 2x een week. Was effectief, kalknagels jaren weg. Na een antibiotica kuur voor iets anders, kwamen kalknagels terug. Dit keer kreeg ik 3 maanden terbinafine. Ik voelde wel direct vermoeidheid, maar dacht niet aan medicijn. Na 6 weken vond ik eten flauw smaken. Na 7 weken was mijn smaak volledig [lees meer...]aangetast. Alles smaakt naar zeezout. Kilo's afgevallen en erg beroerd geweest. Bloedonderzoek was goed. Nu, na 6 weken stoppen met Terbinafine, komt smaak gelukkig weer stapsgewijs terug. Veel stress gehad door internet reviews over mensen die hun smaak niet meer terug kregen, of nooit meer een reactie hebben geplaatst. Ik verwacht dat mijn smaak binnen 1 Ć  2 weken wel weer hersteld is.

20-08-2016 | Man | 50
Kalknagel(s)
In eerste instantie leek mijn kalknagels (heb er slechts een) goed te reageren op het middel, hoewel de kalknagel nooit helemaal genas. Na te zijn gestopt, kwam de kalknagel weer snel terug. Uiteindelijk dus een nutteloze kuur gebleken. Bovendien is het middel ook nog eens slecht voor je lever en nieren en leidt soms mogelijk tot haaruitval.

07-07-2016 | Man | 21
Voetschimmel
Ik heb een goede ervaring met het product. geen bijwerkingen gehad.

01-07-2016 | Man | 25
Kalknagel(s)
Ik heb 18 ar last gehad van schimmelnagels maar durfde nooit de stap te zetten om te beginnen met het slikken van de medicijnen. Ik ben blij dat ik deze stap toch heb genomen. Ik had in totaal 9 besmette nagels en deze zijn eigenlijk aan het uitgroeien, na drie maanden slikken. Tip: let niet op de verhalen van de bijwerkingen op het internet, waardoor u afgeschrikt raakt. [lees meer...]Juist de mensen met slechte ervaringen plaatsen dit online. In de bijsluiter valt te lezen dat de bijwerkingen waarover de mensen hier klagen slecht bij 1 op de zovelen voorkomt. Probeer het dus gewoon. (RED: helaas komen zeer ernstige bijwerkingen zo vaak voor als ze voorkomen. We hebben op mijnmedicijn.nl geen probleem met meer negatieve dan positieve verhalen. Wat er dus negatief binnenkomt, is dus gewoon serieus te nemen als signaal. Dat iedereen anders reageert, dat is wel een gegeven. Wat een ander overkomt, hoeft jou niet te overkomen. Maar van alert zijn is niemand nog slechter geworden).

15-06-2016 | Man | 55
Kalknagel(s)
Geen bijwerkingen. Gemakkelijk in te nemen. Verdwijnen infectie kan lang op zich laten wachten (meer dan 3 maanden).

28-05-2016 | Man | 27
Kalknagel(s)
Veel bijwerkingen gebruik van 2 weken. Voelde me steeds wakker worden. Vaak diarree gehad. En krijg nog last van behoorlijke duizeligheid, alsof er iets los gaat in de hersens. De gene die dit medicijn heeft ontwikkelt, moet het eens zelf gaan gebruiken. Het is een en al troep. Het geeft ook veel depressie en stress, waardoor duizeligheid moeilijk ook afneemt, lijkt alsof[lees meer...] je gewoon op de grond komt. Ik zou dus het gebruik zeer afraden, en als iedereen mee werkt, dan kan ie ook failliet gaan. Als je het leven zat bent, dan is dit medicijn zeker een aanrader. De naam zegt het al he, pharmachemie, een en al chemische stoffen.

12-04-2016 | Man | 22
Kalknagel(s)
Hoi, Erg veel slechte verhalen gehoord van huisarts en mede-gebruikers op deze website. Was voorafgaand erg huiverig voor de bijwerkingen, maar nu na 4 maanden slikken nog steeds nergens last van. Ben een gezonde jonge van begin 20 en sport 2x per week en eet genoeg groente en fruit. Tenen zijn ondertussen vrijwel geheel van schimmel verwijderd. Heb nog 14 pillen te[lees meer...] gaan en dan ben ik klaar met mijn kuur.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (433) - Antibiotica - penicillines breedspectrum