terbinafine

Kalknagel(s) (171 meningen)
Voetschimmel (39 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (16 meningen)
Allergie (4 meningen)
Eczeem (4 meningen)
Schimmelinfectie van de hand (1 mening)
Netelroos (0 meningen)

13-04-2020 | Vrouw | 42
Kalknagel(s)
Voor de 2e keer een kalknagel :( 6 jaar geleden ook al en toen ook dit medicijn gebruikt. Beviel me goed en combineert ook goed met mijn dagelijkse medicijnen (tramadol/meloxicam). Nooit ziek/misselijk geweest en de nagel groeit al mooi uit. Enige nadeel: Rustig aan met de alcohol ;)

11-07-2019 | Vrouw | 42
Kalknagel(s)
Eerste maand geen problemen, maar nu krijg ik overal kleine ontstekingen

24-03-2016 | Vrouw | 42
Voetschimmel
Eerste weken van gebruik misselijk, veel jeuk en extremevermoeidheid alsof mijn lichaam langzaam aan het aftakelen is. Na 5 weken totale smaakverlies en erge keelpijn. Nu 3 weken gestopt met medicijn (totaal 6 wk geslikt) en geen enkele verbetering. Proef nog steeds niks, al 6 kg afgevallen, extreem vermoeid en zware spieren (net als bij griep). Bloed is onderzocht, maar i[lees meer...]s verder goed, geen ontsteking. Huisarts vermoed dat medicijnen zenuwstelsel heeft aangetast, waardoor ik keelpijn voel, maar het is afwachten. Ik lees nergens een ervaring van iemand hoe lang de smaak wegblijft? Iemand ervaring? Van mij mag dit medicijn van de markt! Een aftakeling van je lichaam!!

21-04-2016 | Vrouw | 43
Schimmelinfectie van de huid
Al jaren steeds terugkerende vaginale candida-infecties, terugkerende overmatige hoeveelheid gisten op de huid (zomergist), hoofdroos en een kalknagel. In feite zijn dat symptomen van een candidaovergroei in het hele lichaam. De winderigheid en diarree is naar mijn mening niet een bijwerking, maar gewoon een effect van een candida die-off in het lichaam. Dit middel werkt n[lees meer...]iet plaatselijk, maar systemisch, dus het pakt alle schimmels aan in het lichaam. Reken er maar op dat als je last hebt van terugkerende infecties, dat er sprake is van candida overgroei. Al helemaal met het dieet wat we tegenwoordig volgen. Dus in dit geval is diarree goed! De candida gaat dood, ook in de darm (waar altijd schimmels aanwezig zijn, alleen nu blijkbaar teveel) en wordt uitgescheiden. De gifstoffen die hierbij vrij komen, belasten idd de lever e.d. en daar kun je je best beroerd van voelen. Dat is ook het geval als je een anticandida dieet zou volgen (herzheimer reactie). De kalknagel... Ik lees dat iedereen er hier mee stoeit, maar het is voor mij niet de reden voor het gebruik van dit medicijn. Een kalknagel kun je heel effectief bestrijden door de nagel en huid in te sprayen met appelazijn, dan fijngesneden biologische knoflook op de nagel te leggen en deze 24 uur te omwikkelen met doorzichtige huishoudfolie. Als je het folie verwijderd, weet je niet wat je ziet. Dit zo nodig herhalen tot het weg is, het is alsof de schimmel uit de nagel trekt en wat aangetast is, is zo zacht dat je het heel eenvoudig verwijderd. Dit is echt een heel probaat middel en ik heb nog nooit zoiets effectiefs meegemaakt. Die van mij is na 2x dit doen gewoon weg. Dus mensen, als jullie dit middel nemen vanwege een kalknagel, probeer dit eens. Je zult verbluft zijn van het resultaat. Ik heb van dit middel nog geen verdere bijwerkingen, maar ik hoop natuurlijk niet op één van de hevige die ik van sommigen lees. Ik ben ook niet van plan het een maand te gebruiken, de huidschimmel krijg ik na het ergste straks ook verder wel weg met een zalfje en shampoos. Ondertussen is wel mooi allerlei overgroei uit mijn systeem verwijderd.

02-09-2021 | Man | 44
Kalknagel(s)
Ik heb al jaren last van een kalknagel op mijn grote teen waar de middelen uit de drogist niet tegen helpen en daarom vroeg ik aan mijn huisarts om een recept voor Terbinafine, helaas weigerde hij die te geven dus daarom bestel ik dit medicijn zonder recept via internet. Op dit moment heb ik tabletten van het merk Actavis in huis maar ik heb ook die van Accord gehad en[lees meer...] wat andere merken waarvan ik de naam vergeten ben. Dit medicijn werkt bij mij goed, ik zie duidelijk dat het besmette deel van mijn nagel aan het uitgroeien is, echter gaat het wel heel langzaam, maar het grootste deel van mijn nagel ziet er nu schoon uit, dus ik heb goede hoop dat ik voor het eind van het jaar van mijn kalknagel af ben. Toen ik ging beginnen met deze tabletten maakte ik mij zorgen over de bijwerkingen, gelukkig vallen die bij mij reuze mee, ik heb alleen af en toe last van mijn maag.

17-06-2017 | Vrouw | 44
Kalknagel(s)
Ik had al jaren last van kleine stukjes schimmel op mijn nagels vd kleine tenen. In de zomer lakte ik ze en het was weg😉 Vorig jaar kreeg ik opeens aan mijn grote teen verschijnselen en heb toen, helaas!, gelnagels laten plaatsen. Die bleven een tijd zitten en daarna was mijn nagel helemaal aangetast... Dus op aanraden van de dermatologe drie maanden tabletten genomen en[lees meer...] werkelijk geen last gehad en mijn nagels zijn helemaal mooi aan het groeien. Ik ben heel tevreden!

16-03-2021 | Vrouw | 45
Kalknagel(s)
Vreselijk. Kreeg bijna alle bijwerkingen die er waren. Moeheid, spierpijn, hoofdpijn, hete grote vlekken op mijn gezicht en nek leek wel op verbranding. Grote bulten in gezicht en nek... Ben nu net 4 dagen bezig...ik kap ermee wat een troep!

02-07-2020 | Vrouw | 45
Kalknagel(s)
Na alles geprobeerd te hebben kreeg ik door de huisarts deze tabletten voorgeschreven. Nooit meer! Mijn lichaam reageerde er heel slecht op. Ben daarna terug gegaan naar de drogist voor een middel tegen kalknagels. Dat hielp, het is een set die herinfectie voorkomt. Wat bleek, door mijn eigen schoenen bleef ik mezelf infecteren. Groetjes,

03-02-2016 | Vrouw | 45
Kalknagel(s)
Last van schimmelnagels. Alle huis-tuin-en-keukenmiddeltjes al geprobeerd. Twee weken geleden gestart met de tabletten. Verbetering is nog niet te zien, maar vreselijk veel pijn in de rechterbovenbuik. Voelt als een gekneusde rib, maar is dus een gevoelige lever. Ben verder gezond en gebruik geen andere medicijnen. Huisarts gebeld en moet bloed prikken voor leverwaarde. Vr[lees meer...]ees dat ik dit geen 9 maanden vol ga houden.

13-05-2021 | Vrouw | 46
Kalknagel(s)
Aan mijn charcot voet waarvoor ik zware orthopedische schoenen draag die heel strak moeten zitten, heb ik 2 giga kalknagels op de grote tenen, dagelijks veel pijn ervan. Verder had ik een kleinere teen die een zwarte nagel kreeg, Kuur 5 weken vol moeten houden want telkens ook al meldde ik vanaf begin af aan al de heftige bijwerkingen, zelfs ook na melden van klinisch psy[lees meer...]chologe moest ik toch nog doorgaan, want het zou het enige zijn wat er is. Bijwerkingen waren extreem heftig niet normaal. Tijdens de kuur bleven mijn teen nagels gewoon in de schoenen helse pijnen geven en kreeg ik in de nacht last van hete naalden die als het ware in mijn teennagels werden gestoken, elke dag heftig hoofdpijnen, drama. Voor grote tenen heeft het volgens mij totaal geen effect gehad, ik heb wel gezien dat de kleinere zwart nagel weg is gegaan.

19-05-2017 | Vrouw | 47
Kalknagel(s)
Gebruik: tegen schimmelnagel Na een paar weken totale smaakverlies , onaangename smaak in mijn mond, erg misselijk, duizelig, moe, hoofdpijn. Ik heb na bijna 7 weken besloten om te stoppen. Hopelijk gaat mijn schimmelinfectie weg en is het tenminste niet voor niets geweest, dus over effectiviteit kan ik nu niet echt beoordelen. Succes!

15-06-2019 | Vrouw | 48
Kalknagel(s)
Na 40 dgn ineens geheel mijn smaak kwijt met name zoet..

30-09-2018 | Vrouw | 48
Voetschimmel
Mijn huisarts beweerde dat ik voetschimmel had, dus zei hij dat ik een kuur van 2 weken moest slikken. Na dag 8 kreeg ik ernstige hartkloppingen en ben ik ermee gestopt. 10 dagen later ineens opgezwollen neus en oren en zeer heftige huiduitslag op armen, hals, decolleté en gezicht. Het was horror. Ik verging van de jeuk, moest onmiddellijk naar de dermatoloog en ik heb [lees meer...]dagen gesmeerd met hormoon zalf, een prednison kuur van 10 dagen en anti allergie tabletten. Nog steeds ben ik gevoelig voor de zon, vraag mij af wanneer dit ooit over gaat. Dit middel moet verboden worden!!!! Bezoeken aan dermatologen die trouwens vertelden dat ik helemaal geen voetschimmel had maar eczeem!!!!

03-07-2020 | Vrouw | 49
Kalknagel(s)
Terbinafine Sandoz 250 mg kuur voor 3 maanden. Nu 1 maand voorbij, en ik wil de hele dag me voeten aaien zo zacht en "schoon" zijn ze, ik had altijd, en vooral in de zomer hele extreem droge vieten met velletjes en witte schilfers, mega mega lelijk en lastig door de jeuk en pijn. En nu, prachtige voeten, en de nagels gaan heeel langzaam groeit de schimmel eruit. Maak wel [lees meer...]een dagelijks ritueel met voeten wassen, insmeren met Daktarin, en poeder/spray in sokken en schoenen. Heb wel in deze periode al me schoenen weggegooid anders doe je dit voor nix! Zonde maar daar hecht ik geen waarde aan. Ik heb zelf totaal geen last vd bijwerkingen en slik ook nog zat andere middelen (flixotide,hormoonpillen, botontkalkingtabletten,en dan magnesium,biergist,visolie,chlorela spirulina) en eet echt niet heel gezond 😀

10-07-2019 | Vrouw | 50
Schimmelinfectie van de huid
Na 4 weken kreeg ik uitslag en jeuk. Gestopt met terbinafine. Mijn lichaam staat vol rode vlekken. En mijn lichaam zit vol met jeuk. Mijn gevoel en zichtbaar op mijn huid is dat dit medicijn naar buiten wil. Mijn lichaam lijkt op sterk verbrand. Mijn smaak is weg. Ik hoop dat mijn huid weer geneest en mijn smaak volledig hersteld. Wat een nare bijwerkingen.

08-03-2018 | Vrouw | 50
Kalknagel(s)
Slik het nu 2,5 maand. Begon 2 weken geleden echt effect te zien bij de nagels. Dit gaf reden om de kuur af te maken, anders was ik gestopt ivm de bijwerkingen. Droge mond was al na 3 dagen. Opgeblazen gevoel is over the top. Misselijk maar geen hinder bij het functioneren overdag. Ook lichte huid uitslag.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum