Ervaringen met Terbinafine tabletten

terbinafine

misselijkheid vermoeidheid verlies van smaak gebrek aan eetlust bittere smaak huiduitslag hele lichaam spierpijn opgeblazen buik rugspierpijn spierpijn in benen en rug

Kalknagel(s) (212 meningen)
Voetschimmel (44 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (16 meningen)
Allergie (4 meningen)
Eczeem (4 meningen)
Schimmelinfectie van de hand (1 mening)
Netelroos (0 meningen)

10-04-2021 | Vrouw | 42

23-12-2020 | Vrouw | 42
Kalknagel(s)
Jaren last gehad van kalknagels aan mijn tenen. Van alles geprobeerd door de jaren heen, maar ipv verbetering breidde de infectie zich uit naar steeds meer nagels. Ik vond het verschrikkelijk en schaamde me voor mijn eigen voeten. Via de huisarts deze tabletten gekregen en wat een uitkomst! Geen enkele last van bijwerkingen gehad en mijn kalknagels zijn helemaal verdwenen,[lees meer...] nadat ik de tabletten 6 maanden gebruikt heb (2x kuur van 3 maanden). Ik kijk werkelijk met trots naar mijn voeten/tenen. Ook mijn droge, ruwe voeten met eelt en kloven zijn veranderd in mooie zachte voeten. Ik ben een gelukkig mens :-)

13-04-2020 | Vrouw | 42
Kalknagel(s)
Voor de 2e keer een kalknagel :( 6 jaar geleden ook al en toen ook dit medicijn gebruikt. Beviel me goed en combineert ook goed met mijn dagelijkse medicijnen (tramadol/meloxicam). Nooit ziek/misselijk geweest en de nagel groeit al mooi uit. Enige nadeel: Rustig aan met de alcohol ;)

11-07-2019 | Vrouw | 42
Kalknagel(s)
Eerste maand geen problemen, maar nu krijg ik overal kleine ontstekingen

14-01-2024 | Vrouw | 43
Voetschimmel
Na 1 tablet aantal uren later extreem ziek. Het kwam er van voor en achteren uit en werd enorm duizelig. Extreem veel geslapen. Niet kunnen eten. Wat een rotzooi is dit!

01-04-2022 | Vrouw | 43
Kalknagel(s)
Deze kuur heb ik al een keer eerder gehad, kreeg toen vreselijke uitslag gordelroos en moest toen stoppen. Na 7 jaar toch maar weer proberen eerst bloed prikken anders krijg je ze niet. Ik had alleen even last van hoofdpijn, toen dacht hey het gaat goed. Kreeg ik na een week toch weer jeuk gelukkig ben ik er nu snel bij. Direct dokter gebeld volgens dokter kwam het niet do[lees meer...]or de tabletten kon niet pff wel heel toevallig elke keer als ik deze tabletten slik uitslag. Maar ok ik was niet van plan om met deze tabletten te stoppen want dit is mijn enigste kans om er vanaf te komen. Ik ben ze gaan slikken in combi met antihestimine en wonder boven wonder kan ik gewoon door gaan. Ik heb wel een hele grote rode uitslag vlek op mijn dijbeen staat echt lelijk. Maar teminste heb ik geen last van. Alleen ik slik het nu een maand maar ik zie nog geen resultaat. Dus ik hoop maar dat het aanslaat. Maar ik blijf het gewoon door slikken

10-04-2024 | Man | 44
Kalknagel(s)
Ik ben overgeschakeld van itraconazol naar terbinafine. Het verschil is zeer duidelijk. Terbinafine werkt een stuk beter en ook verschillende onderzoeken laten dit zien. Ik was altijd bang voor bijwerkingen maar zowel met itra als deze geen last. Ik gebruik dit nu 35 dagen. Ik moet wel zeggen dat ik veel sport, niet rook/drink en verder gezond leef. Als je dit gebruikt [lees meer...]lijkt het me niet verstandig te drinken ook al mag het.

25-12-2021 | Vrouw | 44
Kalknagel(s)
Hooguit wat last van maagdarmkanaal/minder eetlust, maar persoonlijk vond ik dat niet erg. Door de vele negatieve ervaringen heb ik het eigenlijk te lang uitgesteld. Achteraf onnodig. Leverwaarden goed, bijwerkingen bijna niet en prima resultaat.

02-09-2021 | Man | 44
Kalknagel(s)
Ik heb al jaren last van een kalknagel op mijn grote teen waar de middelen uit de drogist niet tegen helpen en daarom vroeg ik aan mijn huisarts om een recept voor Terbinafine, helaas weigerde hij die te geven dus daarom bestel ik dit medicijn zonder recept via internet. Op dit moment heb ik tabletten van het merk Actavis in huis maar ik heb ook die van Accord gehad en[lees meer...] wat andere merken waarvan ik de naam vergeten ben. Dit medicijn werkt bij mij goed, ik zie duidelijk dat het besmette deel van mijn nagel aan het uitgroeien is, echter gaat het wel heel langzaam, maar het grootste deel van mijn nagel ziet er nu schoon uit, dus ik heb goede hoop dat ik voor het eind van het jaar van mijn kalknagel af ben. Toen ik ging beginnen met deze tabletten maakte ik mij zorgen over de bijwerkingen, gelukkig vallen die bij mij reuze mee, ik heb alleen af en toe last van mijn maag.

24-02-2024 | Vrouw | 45
Kalknagel(s)
Nu 5 weken bezig met de kuur. Zie bij verschillende nagels al een mooie nagel komen bij het nagelbed. Na 4 weken bloedgeprikt, de waardes zij goed, dus mag verder met de kuur. Heb tot nu toe geen bijwerkingen

16-03-2021 | Vrouw | 45
Kalknagel(s)
Vreselijk. Kreeg bijna alle bijwerkingen die er waren. Moeheid, spierpijn, hoofdpijn, hete grote vlekken op mijn gezicht en nek leek wel op verbranding. Grote bulten in gezicht en nek... Ben nu net 4 dagen bezig...ik kap ermee wat een troep!

02-07-2020 | Vrouw | 45
Kalknagel(s)
Na alles geprobeerd te hebben kreeg ik door de huisarts deze tabletten voorgeschreven. Nooit meer! Mijn lichaam reageerde er heel slecht op. Ben daarna terug gegaan naar de drogist voor een middel tegen kalknagels. Dat hielp, het is een set die herinfectie voorkomt. Wat bleek, door mijn eigen schoenen bleef ik mezelf infecteren. Groetjes,

28-06-2023 | Vrouw | 46
Kalknagel(s)
Nu ruim zeven weken bezig met kuur van drie maanden en vandaag besloten dat ik per direct stop. Ik lig inmiddels hele dagen en nachten op bed. Geen eetlust. Overal vreselijke pijn en steken. Alsof iemand me onder stroom zet. Vooral in benen, armen en nek en rug. Ik functioneer niet meer. Voelt alsof ik mezelf vergiftig en heb niet eens de indruk dat het effectief is.

27-06-2022 | Vrouw | 46
Kalknagel(s)
Na een tiental jaren erg lelijke nagels te hebben gehad, die alleen maar lelijker werden heb ik toch de stap genomen deze pillen te gaan slikken. Ik droeg alleen nog maar dichte schoenen. Ik schaamde me enorm voor mijn voeten. Nu ben ik 3 maanden verder en zijn alleen mijn grote teennagels nog aangetast. Ze groeien mooi uit maar ze zijn voor de helft nog schimmelnagels. Ik[lees meer...] hoop dat dit nog doorzet, begreep dat de medicijnen nog 3 maanden in je lijf blijven zitten en dus nog nawerken. Ik heb 3 maanden de medicijnen geslikt en slik nu dagelijk vitamine B extra. Hoop dat ik de nagels daardoor een beetje kan bevorderen met doorgroeien. In het begin had ik echt last van de bijwerkingen van de pillen, duizelig, ontzettend opgezette buik. Vol gevoel en misselijk. Na 6 weken mocht ik bloedprikken om de leverwaardes te controleren en die waren gelukkig goed. De bijwerkingen bleven. Na een zoektocht op internet kwam ik erachter dat je de medicijnen met wat eten in zou kunnen nemen om de bijwerkingen te verminderen. Vanaf het moment dat ik dat deed ging het stukken beter en heb ik eigenlijk geen last meer gehad. Nu verder uitgroeien en dan lekker weer mijn slippers aan!

13-05-2021 | Vrouw | 46
Kalknagel(s)
Aan mijn charcot voet waarvoor ik zware orthopedische schoenen draag die heel strak moeten zitten, heb ik 2 giga kalknagels op de grote tenen, dagelijks veel pijn ervan. Verder had ik een kleinere teen die een zwarte nagel kreeg, Kuur 5 weken vol moeten houden want telkens ook al meldde ik vanaf begin af aan al de heftige bijwerkingen, zelfs ook na melden van klinisch psy[lees meer...]chologe moest ik toch nog doorgaan, want het zou het enige zijn wat er is. Bijwerkingen waren extreem heftig niet normaal. Tijdens de kuur bleven mijn teen nagels gewoon in de schoenen helse pijnen geven en kreeg ik in de nacht last van hete naalden die als het ware in mijn teennagels werden gestoken, elke dag heftig hoofdpijnen, drama. Voor grote tenen heeft het volgens mij totaal geen effect gehad, ik heb wel gezien dat de kleinere zwart nagel weg is gegaan.

19-04-2022 | Man | 47
Kalknagel(s)
Na ruim 10 jaar kalknagels aan minstens 6 teennagels (en meerdere in opkomst) en alles geprobeerd te hebben zonder resultaat: van de geijkte smeersels en de huis-tuin-en-keukenmiddelen tot aan laserbehandelingen van ruim 300 euro toe, toch maar besloten tot medicatie over te gaan. Ik was huiverig gemaakt door met name de internetverhalen over leverellende etc. Tevens ma[lees meer...]g je er niet mee in de zon, dus toen gewacht tot het nieuwe jaar en gelijk per 01/01/22 begonnen. Daarvoor eerste een nulmeting gedaan van de leverwaarden, die waren goed dus kon gaan starten. De eerste 6 weken geen alcohol genuttigd, daarna weer een bloedafname laten doen voor de leverwaarden en die waren weer goed. In overleg met huisarts gematigd alcoholgebruik gestart (er staat niets over alcohol in de bijsluiter?!). Bijwerkingen vallen mee, tot lichte hoofdpijn en wat gematigd fit voelen tot soms wat darmklachten en slechte smaak in de mond bij ontwaken, daar is het bij gebleven. Je merkt wel dat een biertje hard en snel inslaat, dus je gaat vanzelf rustig aan doen. Daarna nog twee keer leverwaarden laten testen en ook die waren goed. Nu bijna 4 maanden verder. Ik ben elke maand naar de pedicure geweest om de nagels te laten vijlen etc. Als ik het resultaat aanschouw kan ik bijna huilen van geluk. Het ziet er niet meer geel, brokkelig, smerig en aangetast aan. Het is duidelijk te zien dat de schimmel morsdood is en dat het aan het uitgroeien is (de grote teen) en uitgegroeid is aan de kleine(re) tenen. Rest mij nog een laatste strip en dan houd ik ermee op. Blijf elke dag poederen met Daktarin, de schoenen wisselen, slippers dragen, aparte voetenhanddoek, schoenen sprayen met ProtectAir om herbesmetting te voorkomen. Hoop er voor altijd vanaf te zijn en weer mooie teennagels te behouden!!