terbinafine

Kalknagel(s) (180 meningen)
Voetschimmel (40 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (16 meningen)
Allergie (4 meningen)
Eczeem (4 meningen)
Schimmelinfectie van de hand (1 mening)
Netelroos (0 meningen)

01-01-2019 | Vrouw | 24
Kalknagel(s)
medicijn werkt goed, was erg bang voor de bijwerkingen maar heb tot nu toe alleen nog maar een erg vieze smaak in mijn mond. wel erg vervelend, maar heb ik er wel voor over om van mijn kalknagels af te komen

02-07-2018 | Vrouw | 29
terbinafine (250mg)
Bijwerkingen: Drie maanden kuur. Eerste twee weken erg misselijk en duizelig geweest. Ook depri/ angst-gevoelens maar dat kan ook (versterkte) winterdip zijn geweest. Na twee weken geen bijwerkingen meer gehad. Misselijkheid en verminderde eetlust, duizeligheid en gebrek aan energie namen geleidelijk tot ik zo goed als nergens meer last van had. Effectiviteit: Gebruiks[lees meer...]vriendelijk 1 tablet (redelijk klein en smal) per dag innemen met water. Ik had al meer dan 4 jaar (in zwangerschap uitgebreid) 7 nagels besmet met schimmel (kleine teennagels beide al veel langer). Drie nagels begonnen te vervormen en af te breken/ brokkelen. Gesmeerd en gedaan met allerlei (natuurlijke) huis-tuin-keuken middeltjes(ook i.v.m. borstvoeden). Niets wat duurzaam werkte. Reden voor mij om toch een kuur te starten want durfde niet meer met blote voeten naar buiten wat het probleem alleen maar verergerde. Kuur gestart met enige zorgen over de bijwerkingen. Wel erg misselijk en duizelig/ draaierig geweest en depri gevoelens gehad eerste twee weken. Dit nam geleidelijk weer af. Verder gelukkig geen ernstige bijwerkingen meer gehad maar dit was wel even erg onplezierig. De kuur was wel erg effectief. Ik werkte mijn nagels ook elke keer bij met een elektrisch (telkens ontsmet) pedicuresetje (van de lidl). Hiermee haalde ik elke keer zoveel mogelijk besmet gebied weg (soms wel bijna mijn hele nagel). Veel pijn gehad van afgebroken nagels/ ingroeien enzo. Dit samen heeft ervoor gezorgd dat ik al veel resultaat had na drie maanden kuur. Nu half jaar verder sinds start an de kuur en mijn nagels groeien allemaal gezond uit. Ze groeien langzaam maar zeker weer voorbij nagelbed en zijn allemaal vlak, roze en zien er afgezien van wat kleine onregelmatigheden gezond uit. Ik neem verder veel voor-/ nazorgsmaatregelen door mijn sokken, beddengoed etc op minimaal 60 graden en een maal in de maand op 90 graden te wassen. Ik heb al mijn sokken en schoenen en handdoeken en badmatten vervangen toen mijn nagels weer zo goed als gezond waren en bestrooi mijn schoenen met anti schimmel poeder. Ik zal dit ook blijven doen tot mijn nagels zeker weten weer gezond zijn en blijven. Ook met mijn eten let ik op dat ik niet teveel schimmelbevorderende producten eet zoals (suiker, paddenstoelen, rozijnen, pinda's etc) Ik hoop na een jaar met zekerheid te kunnen zeggen dat de behandeling en mijn extra interventies succesvol waren, dus tegen februari 2019, en zal dan ook nog weer een update plaatsen.

19-03-2018 | Vrouw | 40
schimmel aan tenen

12-12-2017 | Man | 35
Voetschimmel
Na ruim 25 (!) jaar rondgelopen te hebben met schimmelnagels (alle 10 de voetnagels) heb ik na de zomer toch de moed bij elkaar verzameld om naar de huisarts te stappen. Deze heeft me een kuur van 3 maanden Terbinafine tabletten voorgeschreven. Ik was angstig na het lezen van de horrorverhalen op het internet en de waarschuwingen van de huisarts, maar heb besloten het t[lees meer...]och te proberen. Elke 3 weken ga ik netjes bloedprikken om mijn leverfunctie te controleren. Ik heb absoluut nergens last van gehad en zie langzaam maar zeker resultaat. 2 nagels zijn al volledig schoon (tot verbazing van mijn huisarts ook). Er moet nog een hoop gebeuren, maar ik heb geduld. In januari ga ik met mijn 2e kuur beginnen!

01-10-2017 | Man | 70
Kalknagel(s)
Na pogingen met Micosan -kwastje meer dan een jaar lang- en Nailner viltstift daar maar mee gestopt. Op mijn verzoek -goede ervaring vele járen geleden- heeft huisarts Terbinafine verstrekt. Alle griezelverhalen ten spijt merk ik niets tot misschien íéts: mijn ontlasting is vrij continu dikke brei-achtig. Komt dat van de Terbinafine? Mogelijk. Ik ben 70, gebruik geen ander[lees meer...]e medicijnen, drink nauwelijks alcohol, rook niet. Na ca. 6 maanden zie ik dat de kalknagel -linker grote teen is het slechtst- duidelijk terrein verliest. Bij knippen teennagels vijl ik de aangetaste nagel aan de bovenzijde behoorlijk diep weg. Mogelijk is dat ook een hulp. Ik ken dus geen vervelende bijwerkingen!

15-09-2017 | Vrouw | 51
Kalknagel(s)
Zag er tegen op na alle verhalen op internet, maar heb ze 128 dagen geslikt zonder enige bijwerking. Na paar weken levercontrole die goed was, het uitgroeien duurde lang maar ik had deze kalknagel al een jaar of 10. Laatste jaar liet nagel los en deed teen zeer in mijn schoen, dus toch maar kuur gehaald. Ben blij met mijn mooie platte nagel nu

17-06-2017 | Vrouw | 44
Kalknagel(s)
Ik had al jaren last van kleine stukjes schimmel op mijn nagels vd kleine tenen. In de zomer lakte ik ze en het was weg😉 Vorig jaar kreeg ik opeens aan mijn grote teen verschijnselen en heb toen, helaas!, gelnagels laten plaatsen. Die bleven een tijd zitten en daarna was mijn nagel helemaal aangetast... Dus op aanraden van de dermatologe drie maanden tabletten genomen en[lees meer...] werkelijk geen last gehad en mijn nagels zijn helemaal mooi aan het groeien. Ik ben heel tevreden!

19-05-2017 | Man | 58
Kalknagel(s)
Voor een schimmelinfectie van de huid een kuurtje van twee weken voorgeschreven gekregen. Schimmel verdwijnt als sneeuw voor de zon zonder bijwerkingen. Tot mijn grote verbazing begint ook de schimmel in mijn kalknagel uit te groeien in de maanden daarna. Eerder had ik al diverse vruchteloze pogingen ondernomen de kalknagel te bestrijden (bijv met Lamisil), echter zonder s[lees meer...]ucces. Nu leek mijn kalknagel geheel te gaan genezen. Op het moment dat het aangetaste deel bijna volledig was uitgegroeid begon de schimmel echter weer dieper in de nagel door te dringen. Heb onlangs (ca. een half jaar na de eerste kuur) de tweewekelijkse kuur herhaald in de hoop dat de kalknagel alsnog definitief geneest.

27-02-2017 | Man | 24
Schimmelinfectie van de huid
Na een lezen van vele negatieve recensies wilde ik een review schrijven dat meer genuanceerd was naar mijn ervaring. Dit medicijn heb ik voorgeschreven gekregen nadat de huisarts een ringworm had geconstateerd op mijn armen. Dit begon met kleine witte vlekjes en groeide na maanden uit tot grotere witte vlekken die meer begonnen te jeuken, rood werden, begonnen te schilf[lees meer...]eren en vocht afgaven nadat ze gekrabd waren. Het medicijn werkt langzaam, maar na 7 weken zijn de rode en schilferende vlekken bijna verdwenen. Alleen de witte vlekken zijn nog over. Tevens heeft het effect gehad op een opkomende kalknagel en naar mijn grote verbazing heeft het een groot effect gehad op plaatselijke eczeem op de vingers. Deze onderhuidse (eczeem) ontstekingen zijn nagenoeg verdwenen. Hopelijk voor langere termijn. Als bijwerkingen merkte ik aan het begon op dat mijn lichaam af en toe plots een temperatuur verhoging kreeg maar niet tot een zorgwekkende mate. Tevens veranderde mijn ontlasting van kleur en consistentie. Dit is grotendeels verholpen door het slikken van probiotica en enzym-complex. Al en met tevreden met de werking ondanks dat het heel lang duurt voordat het iets verhelpt.

11-08-2016 | Vrouw | 73
Kalknagel(s)
Ik had 2 jaar last van kalknagels, heb heel veel middeltjes gekocht bij drogist en apotheek, een half jaar 2 keer per dag een kwartier met m'n tenen in een bakje met verdunde azijn en geen enkele verbetering, maar met Terbinafina zijn m'n kalknagels verdwenen in 2 1/2 maand en helemaal geen last gehad van bijwerkingen, ik ben dolblij en nu maar hopen dat het niet meer ter[lees meer...]ug komt!

07-07-2016 | Man | 21
Voetschimmel
Ik heb een goede ervaring met het product. geen bijwerkingen gehad.

01-07-2016 | Man | 25
Kalknagel(s)
Ik heb 18 ar last gehad van schimmelnagels maar durfde nooit de stap te zetten om te beginnen met het slikken van de medicijnen. Ik ben blij dat ik deze stap toch heb genomen. Ik had in totaal 9 besmette nagels en deze zijn eigenlijk aan het uitgroeien, na drie maanden slikken. Tip: let niet op de verhalen van de bijwerkingen op het internet, waardoor u afgeschrikt raakt. [lees meer...]Juist de mensen met slechte ervaringen plaatsen dit online. In de bijsluiter valt te lezen dat de bijwerkingen waarover de mensen hier klagen slecht bij 1 op de zovelen voorkomt. Probeer het dus gewoon. (RED: helaas komen zeer ernstige bijwerkingen zo vaak voor als ze voorkomen. We hebben op mijnmedicijn.nl geen probleem met meer negatieve dan positieve verhalen. Wat er dus negatief binnenkomt, is dus gewoon serieus te nemen als signaal. Dat iedereen anders reageert, dat is wel een gegeven. Wat een ander overkomt, hoeft jou niet te overkomen. Maar van alert zijn is niemand nog slechter geworden).

15-06-2016 | Man | 55
Kalknagel(s)
Geen bijwerkingen. Gemakkelijk in te nemen. Verdwijnen infectie kan lang op zich laten wachten (meer dan 3 maanden).

21-04-2016 | Vrouw | 43
Schimmelinfectie van de huid
Al jaren steeds terugkerende vaginale candida-infecties, terugkerende overmatige hoeveelheid gisten op de huid (zomergist), hoofdroos en een kalknagel. In feite zijn dat symptomen van een candidaovergroei in het hele lichaam. De winderigheid en diarree is naar mijn mening niet een bijwerking, maar gewoon een effect van een candida die-off in het lichaam. Dit middel werkt n[lees meer...]iet plaatselijk, maar systemisch, dus het pakt alle schimmels aan in het lichaam. Reken er maar op dat als je last hebt van terugkerende infecties, dat er sprake is van candida overgroei. Al helemaal met het dieet wat we tegenwoordig volgen. Dus in dit geval is diarree goed! De candida gaat dood, ook in de darm (waar altijd schimmels aanwezig zijn, alleen nu blijkbaar teveel) en wordt uitgescheiden. De gifstoffen die hierbij vrij komen, belasten idd de lever e.d. en daar kun je je best beroerd van voelen. Dat is ook het geval als je een anticandida dieet zou volgen (herzheimer reactie). De kalknagel... Ik lees dat iedereen er hier mee stoeit, maar het is voor mij niet de reden voor het gebruik van dit medicijn. Een kalknagel kun je heel effectief bestrijden door de nagel en huid in te sprayen met appelazijn, dan fijngesneden biologische knoflook op de nagel te leggen en deze 24 uur te omwikkelen met doorzichtige huishoudfolie. Als je het folie verwijderd, weet je niet wat je ziet. Dit zo nodig herhalen tot het weg is, het is alsof de schimmel uit de nagel trekt en wat aangetast is, is zo zacht dat je het heel eenvoudig verwijderd. Dit is echt een heel probaat middel en ik heb nog nooit zoiets effectiefs meegemaakt. Die van mij is na 2x dit doen gewoon weg. Dus mensen, als jullie dit middel nemen vanwege een kalknagel, probeer dit eens. Je zult verbluft zijn van het resultaat. Ik heb van dit middel nog geen verdere bijwerkingen, maar ik hoop natuurlijk niet op één van de hevige die ik van sommigen lees. Ik ben ook niet van plan het een maand te gebruiken, de huidschimmel krijg ik na het ergste straks ook verder wel weg met een zalfje en shampoos. Ondertussen is wel mooi allerlei overgroei uit mijn systeem verwijderd.

01-05-2022 | Man | 29
Kalknagel(s)
Gelukkig sloeg de kuur aan. Bijwerkingen waren in tegenstelling tot veel reviews minimaal (enkel eerste dagen lichte hoofdpijn (niet gehele dag/chronisch). Lever waarden bleven ok. Zou het middel zeker aanraden!

25-12-2021 | Vrouw | 44
Kalknagel(s)
Hooguit wat last van maagdarmkanaal/minder eetlust, maar persoonlijk vond ik dat niet erg. Door de vele negatieve ervaringen heb ik het eigenlijk te lang uitgesteld. Achteraf onnodig. Leverwaarden goed, bijwerkingen bijna niet en prima resultaat.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum