terbinafine

Kalknagel(s) (176 meningen)
Voetschimmel (40 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (16 meningen)
Allergie (4 meningen)
Eczeem (4 meningen)
Schimmelinfectie van de hand (1 mening)
Netelroos (0 meningen)

01-01-2019 | Vrouw | 24
Kalknagel(s)
medicijn werkt goed, was erg bang voor de bijwerkingen maar heb tot nu toe alleen nog maar een erg vieze smaak in mijn mond. wel erg vervelend, maar heb ik er wel voor over om van mijn kalknagels af te komen

10-12-2018 | Vrouw | 28
terbinafine (250mg)
ik heb een nare ervaring met terbinafine. ik heb weinig tot geen smaak meer in me mond. last van hoofdpijn. de smaken in me mond ervaar is ik als zeer vervelend. warneer stopt dit?

09-12-2018 | Vrouw | 17
Kalknagel(s)
Ik ben heel erg tevreden met dit medicijn. Bij mij zijn de kalknagels volledig verdwenen en een jaar later zijn ze ook nog steeds niet terug gekomen. Na een maand zag ik al veel verschil. Ik heb helemaal geen last gehad van bijwerkingen, behalve de gekke ijzerachtige en mindere smaak in mijn mond de eerste twee weken. Aangezien het bij mij zo goed heeft uitgepakt en ik nau[lees meer...]welijks bijwerkingen had, ben ik zeer tevreden over dit medicijn. Al die negatieve verhalen over dit medicijn hoeven dus helemaal niet altijd waar te zijn.

30-09-2018 | Vrouw | 48
Voetschimmel
Mijn huisarts beweerde dat ik voetschimmel had, dus zei hij dat ik een kuur van 2 weken moest slikken. Na dag 8 kreeg ik ernstige hartkloppingen en ben ik ermee gestopt. 10 dagen later ineens opgezwollen neus en oren en zeer heftige huiduitslag op armen, hals, decolleté en gezicht. Het was horror. Ik verging van de jeuk, moest onmiddellijk naar de dermatoloog en ik heb [lees meer...]dagen gesmeerd met hormoon zalf, een prednison kuur van 10 dagen en anti allergie tabletten. Nog steeds ben ik gevoelig voor de zon, vraag mij af wanneer dit ooit over gaat. Dit middel moet verboden worden!!!! Bezoeken aan dermatologen die trouwens vertelden dat ik helemaal geen voetschimmel had maar eczeem!!!!

10-09-2018 | Vrouw | 61
terbinafine (250mg)
Afgelopen voorjaar had ik vijf schimmelnagels. Ik heb allerlei middelen van de drogist zorgvuldig gebruikt; niets hielp. Ook na bezoek aan medisch pedicure was er geen genezing van de schimmelnagel. De huisarts gaf me Terbinafine; top resultaat. Mijn nagels zijn weer schoon en gezond. Geen enkele bijwerking gehad.

01-08-2018 | Vrouw | 24
Kalknagel(s)
Al tweede keer 3 maanden kuur. 2 jaar geleden geen enkele last gehad van bijwerkingen en kalknagel leek helemaal hersteld, maar spijtig genoeg toch terug gekomen. Nu halfweg tweede kuur, en ondanks waarschuwingen van dokter en apotheker gelukkig weer geen enkele last van bijwerkingen. Zorg er wel altijd voor dat ik de pil bij het eten pak. Schimmel is alweer half aan h[lees meer...]et wegtrekken uit nagel, hopelijk blijft ie deze keer ook definitief weg.

06-07-2018 | Vrouw | 81
Schimmelinfectie van de huid
na 4 weken terbinafine gebruikt te hebben, ben ik mijn smaak verloren, dit is afschuwelijk. Met veel moeite dwing ik mij om wat te eten, zelfs water is vies. Dit duurt nu al 6 weken, is er iemand die mij goede raad kan geven? P.S. De fabrikant is Medical Valley Invest AB, deze staat niet op bovenstaande lijst.

02-07-2018 | Vrouw | 29
terbinafine (250mg)
Bijwerkingen: Drie maanden kuur. Eerste twee weken erg misselijk en duizelig geweest. Ook depri/ angst-gevoelens maar dat kan ook (versterkte) winterdip zijn geweest. Na twee weken geen bijwerkingen meer gehad. Misselijkheid en verminderde eetlust, duizeligheid en gebrek aan energie namen geleidelijk tot ik zo goed als nergens meer last van had. Effectiviteit: Gebruiks[lees meer...]vriendelijk 1 tablet (redelijk klein en smal) per dag innemen met water. Ik had al meer dan 4 jaar (in zwangerschap uitgebreid) 7 nagels besmet met schimmel (kleine teennagels beide al veel langer). Drie nagels begonnen te vervormen en af te breken/ brokkelen. Gesmeerd en gedaan met allerlei (natuurlijke) huis-tuin-keuken middeltjes(ook i.v.m. borstvoeden). Niets wat duurzaam werkte. Reden voor mij om toch een kuur te starten want durfde niet meer met blote voeten naar buiten wat het probleem alleen maar verergerde. Kuur gestart met enige zorgen over de bijwerkingen. Wel erg misselijk en duizelig/ draaierig geweest en depri gevoelens gehad eerste twee weken. Dit nam geleidelijk weer af. Verder gelukkig geen ernstige bijwerkingen meer gehad maar dit was wel even erg onplezierig. De kuur was wel erg effectief. Ik werkte mijn nagels ook elke keer bij met een elektrisch (telkens ontsmet) pedicuresetje (van de lidl). Hiermee haalde ik elke keer zoveel mogelijk besmet gebied weg (soms wel bijna mijn hele nagel). Veel pijn gehad van afgebroken nagels/ ingroeien enzo. Dit samen heeft ervoor gezorgd dat ik al veel resultaat had na drie maanden kuur. Nu half jaar verder sinds start an de kuur en mijn nagels groeien allemaal gezond uit. Ze groeien langzaam maar zeker weer voorbij nagelbed en zijn allemaal vlak, roze en zien er afgezien van wat kleine onregelmatigheden gezond uit. Ik neem verder veel voor-/ nazorgsmaatregelen door mijn sokken, beddengoed etc op minimaal 60 graden en een maal in de maand op 90 graden te wassen. Ik heb al mijn sokken en schoenen en handdoeken en badmatten vervangen toen mijn nagels weer zo goed als gezond waren en bestrooi mijn schoenen met anti schimmel poeder. Ik zal dit ook blijven doen tot mijn nagels zeker weten weer gezond zijn en blijven. Ook met mijn eten let ik op dat ik niet teveel schimmelbevorderende producten eet zoals (suiker, paddenstoelen, rozijnen, pinda's etc) Ik hoop na een jaar met zekerheid te kunnen zeggen dat de behandeling en mijn extra interventies succesvol waren, dus tegen februari 2019, en zal dan ook nog weer een update plaatsen.

11-06-2018 | Vrouw | 21
Kalknagel(s)
Vorig jaar 3 maanden kuur gehad, geen enkele bijwerkingen gelukkig en ondertussen al een tijd helemaal normale nagels dus kan het alleen maar aanraden.

08-04-2018 | Vrouw | 71
Kalknagel(s)
Kreeg van huisarts Terbinafine (Sandoz) voorgeschreven omdat ik een kalknagel heb waar een beugel onder geplaatst moet worden. Dit zou de nagel sterk genoeg moeten maken om de beugel te kunnen plaatsen. Ik had net twee keer de griep gehad en dacht dat de meeste symptomen (behalve de langdurige vieze nasmaak) nog naweeen waren van de griep. Zeer droge mond en keel, keelpij[lees meer...]n, kriebel in de keel, heel heftige hoestbuien, vervolgens na drinken van water de neus snuiten en dan even wat verlichting. Ik zwakte steeds meer af door o.a. slaapgebrek. Na twee en een halve maand gestopt met tabletten in overleg met huisarts, binnen twee dagen was ik van de symptomen af en de kalknagel heb ik nog.

07-04-2018 | Vrouw | 23
Kalknagel(s)
Na alle horror verhalen hier, totaal geen last van bijwerkingen! Was ik maar eerder hieraan begonnen. Normaal ben ik altijd erg gevoelig voor bijwerkingen maar het gaat super. Ik mag nog 1,5 maand en dan hoop ik dat het helemaal weg is.

19-03-2018 | Vrouw | 40
Voetschimmel
schimmel aan tenen

08-03-2018 | Vrouw | 50
Kalknagel(s)
Slik het nu 2,5 maand. Begon 2 weken geleden echt effect te zien bij de nagels. Dit gaf reden om de kuur af te maken, anders was ik gestopt ivm de bijwerkingen. Droge mond was al na 3 dagen. Opgeblazen gevoel is over the top. Misselijk maar geen hinder bij het functioneren overdag. Ook lichte huid uitslag.

21-02-2018 | Vrouw | 31
Kalknagel(s)
Momenteel slik ik deze pillen al ruim een maand tegen kalknagels. Ik moet ze nog 2 maanden slikken en zie daar best tegenop. De eerste weken geen last gehad van bijwerkingen maar nu heb ik een rare smaak ik mijn mond. Last van maagzuur, misselijkheid, buikpijn en mijn ontlasting ziet er ook niet normaal uit. Dus tja moet ik nou hiermee doorgaan? Ben die kalknagels zo zat m[lees meer...]aar wat een troep moet je hiervoor innemen zeg..

03-02-2018 | Vrouw | 37
Schimmelinfectie van de huid
Enkele uren na gebruik al maagklachten, geen eetlust. Dit trekt gelukkig bij na een week gebruik bij mij. Aanhoudende gewrichtsklachten in onderrug en knieën. Spierspasmen in onderbenen. Moeheidsklachten en hoofdpijn. Je voelt aan alles dat het geen mals medicament is. Ik hoop op grote effectiviteit want loop al te lang met een schimmelziekte in mijn huid die maar niet weg[lees meer...] wil gaan. Crèmes hebben tot nu toe helemaal niet geholpen. Nu dit paardenmiddel.

02-01-2018 | Vrouw | 41
Kalknagel(s)
Na 3 maanden slikken 2018 in met mooie teennagels! Nog lang wikken en wegen toch de stap genomen om 3 maanden lang de pillen te slikken. 3 nagels gingen er steeds slechter uitzien. Ik merkte wel pas aan het eind van de 3 maanden verbetering. Mijn nagel moet nog wel verder uitgroeien maar ze zien er echt stukken beter uit! Ik ben benieuwd over een paar maanden hoe ze er da[lees meer...]n uitzien en of ik er helemaal vanaf ben. Verder helemaal geen last van bijwerkingen gehad! Alcohol zoals vermeld is niet heel verstandig. Eigenwijs toch een paar keer geprobeerd met stappen maar dat was niet heel verstandig ;-)

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum