Ervaringen met Terbinafine tabletten

terbinafine

misselijkheid gebrek aan eetlust bittere smaak vermoeidheid rugspierpijn spierpijn opgeblazen buik

Kalknagel(s) (208 meningen)
Voetschimmel (44 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (16 meningen)
Allergie (4 meningen)
Eczeem (4 meningen)
Schimmelinfectie van de hand (1 mening)
Netelroos (0 meningen)

31-08-2019 | Man | 62
Voetschimmel
Veel té lang doorgelopen (10+ jaar)met schimmelnagels en huid, veel huis tuin en keukenmiddeltjes gebruikt waarbij na maanden nog niets te zien was. Van de 20 nagels maar één hand helemaal gaaf de rest was bros, dik en geel, handen en voetzolen vaak velletjes, plekken op mijn huid, gevoel van vingertoppen en voorvoet minder, veel eelt op voeten maar ook mijn hand en klove[lees meer...]n. (ook in de zomer) Ik was al een tijdje met appelazijn aan het deppen en dopen, maak m'n hand vet met vaseline en slaap dus met een katoenen handschoen, gebruik ook micanazolnitraat wat voor mijn huidplekken soms afdoende is maar voor de nagels is het niks. Tijd voor actie, dan maar weer een keer een paardenmiddel gebruiken en ik moet zeggen dat bij de bijwerkingen mee vallen, een enkele keer lichte hoofdpijn en soms een beetje duizelig en een licht weeïg gevoel in m'n maag. Hier is mee te leven denk ik en bijna alle medicijnen hebben wel een vorm van bijwerking. Enig resultaat binnen 10 dagen al aanwezig. Natuurlijk nog niet van de nagels maar het gevoel, maar mijn hand en voetzolen zijn bijna velletjesloos en voelen al heel zacht en het z.g. papiergevoel is weg. Heb m'n bloed laten testen, was in orde dus hoop zonder meer bijwerkingen door te kunnen gaan tot er weer acceptabel uitziet. Dus ik slijp mijn nagels dun, probeer alle aangetaste delen eraf te halen, gebruik appelazijn en strooi poeder in mijn schoenen en gebruik Terbinafine pillen en miconazolnitraat. Bestrijden van binnen en buitenaf. Tip... volhouden!

24-08-2019 | Man | 11

30-07-2019 | Man | 24
Kalknagel(s)
Ik ben vorig jaar begonnen met de mycosan kalknagel behandelsset, op dat moment waren al mijn teennagels aangetast. Ik heb de instructies exact gevolgd, vijlen + correct aanbrengen, maar ben er binnen 2 maanden mee gestopt, omdat er geen zichtbaar resultaat was terwijl er was aangegeven dat er zichtbaar resultaat is binnen 2 weken. Hierna ben ik overgestapt naar micona[lees meer...]zolnitraat, dit had mijn huisarts ooit opgemerkt. Ook bij dit medicijn heb ik exact de instructies gevolg. De hechtplijsters kan je redelijk goedkoop in grotere hoeveelheid aanschaffen op internet. Maar een deel van mijn nagels vielen eraf. Helaas mocht dit medicijn ook niet baten, ik heb dit toch wel zo'n 3 maanden volgehouden maar zonder merkbaar resultaat, met uitzondering van 1 teennagel die er wel op voorruit ging. Overigens is het ook een hoop gedoe. Toen ben ik naar de huisarts gegaan en die heeft mij een recept voor Terbinafine gegeven, en die gaf aan dat hij in zijn lange carrière maar 1 patiënt had gehad die er echt ziek van werd en die was er ook direct mee gestopt. Ik heb zelf geen bijeffecten ervaren, behalve een droge mond bij het wakker worden, gelukkig heb ik hier nooit keelpijn van gekregen. Nadat ik het 2 weken lang had ingenomen is er nog een bloedtest geweest, die gaf aan dat het allemaal goed zat. Ik heb vervolgens terbinafine elke avond ingenomen 3 maanden lang en na 1 maand zag ik al een verbetering en na 3 maanden is het bijna allemaal uitgegroeid. Nog een maand en dan is het helemaal verdwenen. Kortom, ik ben er zeer tevreden mee, en achteraf had ik hier eerder aan moeten beginnen, maar was toch huiverachtig vanwege mogelijke bijeffecten. Nog een tip voor degenen die twijfelen ga naar je huisarts, je bent zeker niet de enige en bespreek het en hou ook rekening met het nocebo-effect. Verder, zie ook: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK279546/ Met name deze passage is belangrijk: “If several nails are infected by the fungus, or if the infection has spread out more on the affected nails, it’s usually necessary to take oral medication. And if the infection started at the base of the nail, it’s highly likely that only tablets will help.”

18-04-2019 | Man | 20
Voetschimmel
Veel negatieve reacties op internet. Elk lichaam reageert anders dus laat je niet afschrikken door al die reacties. Bij mij werkte het prima. Had schimmel op me voeten en dat is zo goed als verdwenen. Ook de kalknagels verdwijnen behalve die van me kleine teen links en rechts. Verder soms een opgeblazen gevoel en niet helemaal fit alleen het valt allemaal reuze mee!

15-02-2019 | Man | 24
Kalknagel(s)
Ik heb van alles geprobeerd tegen kalknagels maar niets hielp. De huisarts schreef terbinafine voor 1x per dag 1 tablet. Na 1 maand zag ik dat de schimmel uit de nagel groeide. Geen bijwerkingen.

12-02-2019 | Man | 26
Kalknagel(s)
Ik krijg er een allergische reactie van de huid van! Met cetrizinetabletjes weet ik deze te onderdrukken maar het was zeker geen pretje.

02-10-2018 | Man | 28
Kalknagel(s)
Gebruikt ivm kalknagels en een vervelende andere gist/schimmel. Perfect!

09-02-2018 | Man | 51
Kalknagel(s)
Na te zijn gestart is na twee weken de leverfunctie gecontroleerd, die was goed. 2 weken daarna kreeg ik lichte huiduitslag, ik wist niet wat het was en gaf er weinig aandacht aan. Dit sloeg een paar dagen later om naar ernstige huiduitslag die over mijn hele lichaam uitbreidde behalve mijn hals en hoofd. Het werd steeds roder tot vuurrood. Diverse malen de huisarts bezoc[lees meer...]ht en verschillende malen het ziekenhuis. Achteraf moest ik het volgens de Dermatoloog vergelijken met 2e graads brandwonden. Met behulp van verschillende medicijnen is het nu weer onder controle. Wel is mijn huid nog wat verkleurd en dat zal nog een half jaar tot een jaar duren voor dit helemaal hersteld is. Mijn kalknagels werden al wel minder maar ik heb het tekort gebruikt voor echte resultaten.

12-03-2024 | Vrouw | 51

bittere smaak

08-03-2024 | Vrouw | 58

opgeblazen buik spierpijn rugspierpijn

Na een week gebruik is het in mijn rug geschoten, pijn in gewrichten en spierpijn. Ook een opgeblazen gevoel Ik ben er mee gestopt

01-03-2024 | Vrouw | 34
Kalknagel(s)
Na lang twijfelen en 10 jaar doodschamen voor mijn lelijke vieze schimmel nagels toch maar besloten de gok te wagen en Terbinafine geprobeerd. Ik had alles al gedaan; van een jaar lang elke dag een azijnbadje, vaporub, bleek tot verschillende kalknagelpennen. Niets hielp en al mijn teennagels waren geïnfecteerd, mijn grote teennagels zelfs zo erg dat 1 was weggerot en op [lees meer...]een dag eraf viel. Wat een schrik en schaamte. Zomers was ik elke week in het geheim mijn teennagels aan het veilen en lakken zodat niemand door had dat ik zulke zieke nagels had. Als ik een vriendje mee naar huis nam was ik altijd bezig met 'Oh als hij maar niet mijn lelijke nagels ziet, heb ik ze wel goed bijgelakt?'. Dus, na jarenlang schaamte, zorgen en lakken toch maar besloten om de gok te wagen. Naar de dokter gegaan en een recept gekregen. Wegens het risico op bijwerkingen had ik besloten de tablet savonds te nemen. Ik begon te slikken en ik had geen last van bijwerkingen. Uit gemak ben ik toen na een paar weken overgestapt naar 1 tablet in de ochtend en nog steeds had ik geen bijwerkingen. Jippie! Pas na 1.5 maand slikken zag ik het verschil. Ik merkte dat ze minder dik waren en dat bij de kleine nageltjes een randje rose te voorschijn kwam. Het werkte! Nu bijna 6 maanden verder en de kuur bijna voltooid zijn al mooi uitgegroeid. Alleen op de top van de nagel nog wat dooie schimmelresten, maar mijn nagels zijn weer mooi en gezond. Nu kan ik komende lente en zomer eindelijk weer op blote voeten door het leven en slippers aan, zonder mij zorgen te hoeven maken. Ik ben een persoon van 34, jong en gezond, dus dat heeft mogelijk ook wel bijgedragen aan dat ik geen bijwerkingen heb ervaringen. Ik ben zeer positief en ontzettend tevreden over Terbinafine!

24-02-2024 | Vrouw | 45
Kalknagel(s)
Nu 5 weken bezig met de kuur. Zie bij verschillende nagels al een mooie nagel komen bij het nagelbed. Na 4 weken bloedgeprikt, de waardes zij goed, dus mag verder met de kuur. Heb tot nu toe geen bijwerkingen

12-02-2024 | Vrouw | 20

misselijkheid

Ik ben zonder dat ik de verhalen op deze site had gelezen begonnen aan Terbinafine, ik had een kuur van 3 maanden. Het was vooral aan het einde flink doorbijten, omdat ik iedere middag misselijk werd. Echter zijn mijn nagels al snel helemaal uitgegroeid, waar ik ontzettend blij mee ben. Het is even doorbijten, maar ik vond het die 3 maanden misselijkheid dubbel en dwars wa[lees meer...]ard.

30-01-2024 | Vrouw | 37
Kalknagel(s)
Door de vele enge verhalen te hebben gelezen op internet over de vervelende bijwerkingen, toch de moed bij elkaar geraapt om ze te gaan proberen. In het begin even last gehad van hoofdpijn en vermoeidheid verder helemaal geen bijwerkingen gehad. Ik begin nou aan mijn laatste maand, ik zie al wat verbetering en hoop dat als mijn grote teennagel straks uitgegroeid is ik weer[lees meer...] zonder schaamte op slippers kan lopen van de zomer.

17-01-2024 | Vrouw | 55
Kalknagel(s)
Kuur gekregen voor 3 maanden. Na precies 30 dagen kreeg ik een enorme huiduitslag over mijn hele lichaam. In overleg met huisartsenpost gestopt met dit afschuwelijke paardenmiddel. Zo te lezen komt het veel vaker voor. Bizar dat dit middel nog op de markt is. Nu 6 dagen gestopt de uitslag zit er nog steeds en trekt nog niet weg. Nu antihistamine tabletten sinds 3 dagen, di[lees meer...]e helpen nog niet.

14-01-2024 | Vrouw | 43
Voetschimmel
Na 1 tablet aantal uren later extreem ziek. Het kwam er van voor en achteren uit en werd enorm duizelig. Extreem veel geslapen. Niet kunnen eten. Wat een rotzooi is dit!