Ervaringen met Terbinafine tabletten

terbinafine

misselijkheid gebrek aan eetlust bittere smaak vermoeidheid rugspierpijn spierpijn opgeblazen buik

Kalknagel(s) (208 meningen)
Voetschimmel (44 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (16 meningen)
Allergie (4 meningen)
Eczeem (4 meningen)
Schimmelinfectie van de hand (1 mening)
Netelroos (0 meningen)

06-03-2024 | Man | 36
Kalknagel(s)

gebrek aan eetlust misselijkheid vermoeidheid

Jaren last gehad van kalknagels en voetschimmel. Na alles geprobeerd te hebben en op afraden van de huisarts toch besloten dit middel te gebruiken, had ik maar geluisterd. Kalknagels en voetschimmel zijn volledig verdwenen, maar wat een drama waren deze 3 maanden. Misselijkheid direct na inname, en de hele dag energie en lusteloos. We zijn nu ruim een jaar verder en kan[lees meer...] nog niet zeggen dat alle klachten verdwenen zijn. Fijn dat het wel heeft geholpen, maar als ik dit allemaal van te voren had geweten was ik het avontuur niet aangegaan

08-11-2023 | Man | 50
Kalknagel(s)
tjaaaa…. wilde er niet aan beginnen, las online veelal dat veel last van de bijwerkingen hebben. Maar ja, wat is t alternatief als je 10 voetnagels met erge schimmel hebt en sinds een jaar ook 2 vingers…. of niets doen, of toch met terbinafine gaan starten… al het andere helpt nl niets…. de kids hebben papa zijn voeten nog nooit gezien… nu ben ik geen slipperman maar toch…[lees meer...]. nu 2 maanden 1 tablet per dag in de middag na het eten ingenomen…. NUL bijwerkingen en ik zie al resultaat…. 👊🏻het is nog niet helemaal weg maar je ziet bij de nagelriem al mooi de rondjes van een mooie nagel. De huisarts laat weten dat ik mogelijk nog zeker wel 3/4 maanden moet doorslikken, maar ja…. dan moet het ook weg zijn… ik heb mijn kids laten weten dat ik een review online ga zetten op verschillende “ervaringen sites” Want tja, ik denk toch dat het percentage review schrijvers hoger is bij de groep die last hebben van de bijwerkingen van terbinafine -immers je gaat dat weer online zoeken naar wat je moet doen…. - ik vraag dan ook iedereen die dit leest en toch gaat beginnen ook een review te schrijven als je geen of bijna geen bijwerkingen hebt… de kids wilde dat papa zijn naam bij de review ging zetten maar dat ging papa toch net even te ver… anonieme melding hebben jullie lezers zeker ook wat aan! blijf wel met je tengels van je nagels af… niet lekker scheuren met je handen…. dat geeft een schrikreactie bij je nagels… daar worden ze niet blij van… en de schimmel gaat ook naar je handnagels… ga bij de start direct naar een pedicure…. schaam je er niet voor…. de pedicure ziet dagelijks die kalknagels…. maar het om de 6/7 wkn even door een pedicure je nagels laten bijhouden moet je echt wel even doen… als ook iedere ochtend even sprayen op je voeten met HFL solution spray…. direct op je nagels en om de paar dagen ook in je schoenen sprayen…. ik meld mij hier weer als het helemaal weg is. Succes iedereen 🍀

11-06-2023 | Man | 36
Kalknagel(s)
Na jaren last te hebben gehad van schimmel/kalknagels aan mijn voet besloten dit medicijn te gaan gebruiken. Ieder zalfje tot aan laseren geprobeerd zonder resultaat. Enige angst voor de bijwerkingen toch maar in gang gezet. Medicatie 3 maanden gebruikt en minimaal last van de bijwerkingen gehad. Wat hoofdpijn, misselijkheid en een opgeblazen buik. Resultaat goed zicht[lees meer...]baar, nagel groeit netjes uit maar zal nog wel even duren. Ben tevreden over het resultaat.

20-05-2023 | Man | 50
Kalknagel(s)
Volledige kuur afgemaakt. Gestopt bij einde kuur om geen schade aan de lever te veroorzaken. Geen enkel effect.

08-02-2023 | Man | 39
Kalknagel(s)
Al 20 jaar heb ik op mijn grote teen een vieze verkleurde teennagel. In de afgelopen jaren heb ik echt veel creme's en poedertjes gebruikt omdat ik dan ook voetschimmel had op de huid van mijn voet. De voetschimmel op de huid ging dan wel weg maar de nagel van mijn teen werd niet beter. Op een gegeven moment was ik er klaar mee omdat mij echt begon te schamen over mijn n[lees meer...]agel. Hierop internet geraadpleegd en zodoende uitgekomen bij Terbinafine. Uiteindelijk naar de dokter gegaan welke mij wel wees op de mogelijke heftige bijwerkingen. Toch maar begonnen met de kuur. Ik gebruik nu al 3 maanden de tabletten en zie echt dat het super goed werkt. De vieze teennagel groeit nu netjes uit. Ik denk nog 2 maanden de kuur te moeten gebruiken. De enige bijwerking die ik heb is dat ik wat meer moe ben dan normaal

15-11-2022 | Man | 31
Kalknagel(s)
Ik slik het middel nu 3 maanden ik zie minimaal verschil dat is ook omdat teennagels langzaam groeien 3mm per maand. Heb weer een nieuwe keur van 3 maanden gekregen en hopelijk is het na 3 maanden wel verdwenen ik zal dan weer een update geven. Ik loop al vanaf mijn 15e rond met kalknagels op 5 tenen ik ben inmiddels 31 heb 16jaar niet met teenslippers durven lopen.

01-05-2022 | Man | 29
Kalknagel(s)
Gelukkig sloeg de kuur aan. Bijwerkingen waren in tegenstelling tot veel reviews minimaal (enkel eerste dagen lichte hoofdpijn (niet gehele dag/chronisch). Lever waarden bleven ok. Zou het middel zeker aanraden!

19-04-2022 | Man | 47
Kalknagel(s)
Na ruim 10 jaar kalknagels aan minstens 6 teennagels (en meerdere in opkomst) en alles geprobeerd te hebben zonder resultaat: van de geijkte smeersels en de huis-tuin-en-keukenmiddelen tot aan laserbehandelingen van ruim 300 euro toe, toch maar besloten tot medicatie over te gaan. Ik was huiverig gemaakt door met name de internetverhalen over leverellende etc. Tevens ma[lees meer...]g je er niet mee in de zon, dus toen gewacht tot het nieuwe jaar en gelijk per 01/01/22 begonnen. Daarvoor eerste een nulmeting gedaan van de leverwaarden, die waren goed dus kon gaan starten. De eerste 6 weken geen alcohol genuttigd, daarna weer een bloedafname laten doen voor de leverwaarden en die waren weer goed. In overleg met huisarts gematigd alcoholgebruik gestart (er staat niets over alcohol in de bijsluiter?!). Bijwerkingen vallen mee, tot lichte hoofdpijn en wat gematigd fit voelen tot soms wat darmklachten en slechte smaak in de mond bij ontwaken, daar is het bij gebleven. Je merkt wel dat een biertje hard en snel inslaat, dus je gaat vanzelf rustig aan doen. Daarna nog twee keer leverwaarden laten testen en ook die waren goed. Nu bijna 4 maanden verder. Ik ben elke maand naar de pedicure geweest om de nagels te laten vijlen etc. Als ik het resultaat aanschouw kan ik bijna huilen van geluk. Het ziet er niet meer geel, brokkelig, smerig en aangetast aan. Het is duidelijk te zien dat de schimmel morsdood is en dat het aan het uitgroeien is (de grote teen) en uitgegroeid is aan de kleine(re) tenen. Rest mij nog een laatste strip en dan houd ik ermee op. Blijf elke dag poederen met Daktarin, de schoenen wisselen, slippers dragen, aparte voetenhanddoek, schoenen sprayen met ProtectAir om herbesmetting te voorkomen. Hoop er voor altijd vanaf te zijn en weer mooie teennagels te behouden!!

02-09-2021 | Man | 44
Kalknagel(s)
Ik heb al jaren last van een kalknagel op mijn grote teen waar de middelen uit de drogist niet tegen helpen en daarom vroeg ik aan mijn huisarts om een recept voor Terbinafine, helaas weigerde hij die te geven dus daarom bestel ik dit medicijn zonder recept via internet. Op dit moment heb ik tabletten van het merk Actavis in huis maar ik heb ook die van Accord gehad en[lees meer...] wat andere merken waarvan ik de naam vergeten ben. Dit medicijn werkt bij mij goed, ik zie duidelijk dat het besmette deel van mijn nagel aan het uitgroeien is, echter gaat het wel heel langzaam, maar het grootste deel van mijn nagel ziet er nu schoon uit, dus ik heb goede hoop dat ik voor het eind van het jaar van mijn kalknagel af ben. Toen ik ging beginnen met deze tabletten maakte ik mij zorgen over de bijwerkingen, gelukkig vallen die bij mij reuze mee, ik heb alleen af en toe last van mijn maag.

01-07-2021 | Man | 76
Voetschimmel
Het middel werkt geweldig. kan de kuur (3 mnd) niet geheel afmaken, in verband met leververstoring.

26-09-2020 | Man | 54
Kalknagel(s)
Na 25 dagen trad een volledig smaakverlies op, na 1 maand is het nog steeds niet beter

09-07-2020 | Man | 63
Kalknagel(s)
Ik weet niet op welk moment je de pillen inneemt, ik deed het altijd voor het warm eten met een glas water, heb vrijwel geen bijwerkingen gehad. Succes.

06-07-2020 | Man | 63
Voetschimmel
Nu bijna een jaar na de start van de kuur met Tebinafine is dit kan ik wel zeggen de best en meest tot tevredenheid zijnde cosmetische actie van de laatste jaren. In augustus 2019 ( zie ook mijn verslag) begonnen met de eerste kuur van 3 maanden. Ik zag al snel verbetering maar van enkele nagels waaronder mijn grote tenen en een duim duurde het langer dan die tijd. In ov[lees meer...]erleg met mijn huisarts mocht ik de kuur nog met 3 maanden verlengen, de maximum tijd is dat. Mijn nagels zijn nu op een grote teen na ( nog heel klein stukje) die heel langzaam groeit weer helemaal gaaf. Mijn huidklachten zijn 0, nauwelijks nog eelt op mijn voeten. Normaal op slippers lopen, geen gene als je betaald of iemand een hand geeft of als je in het openbaar dingen opschrijft, geen handen meer onder tafel tijdens feestjes. Zo zijn er nog meer dingen waarmee ik de laatste jaren aan dacht om die lelijke nagels en huidklachten te verbergen. Misschien nog een maandje dan vier ik dat ik voor het eerst in meer dan 10 jaar weer 20 nagels normaal kan knippen. Zoals ik in mijn eerste verslag schreef... volhouden. Blij dat het is gelukt. Succes voor degene die het ook gaan doen.

20-05-2020 | Man | 32
Kalknagel(s)
Eerste weken waren redelijk afzien ivm vermoeidheid. Naar verloop van tijd prima. Bijzonder te zien dat medicijn na paar dagen al positief effect op huur liet zien. Alcoholgebruik (matig) en het medicijn was bij mij geen goede combinatie. Had al 8 jaar last van ernstige schimmelnagels, uiteindelijk vergroeide nagels en zelfs bijna verdwenen nagels. Ook uiteindelijk voets[lees meer...]chimmel. Alle mogelijke middelen gebruikt uit binnen en buitenland plus 6x nagels laten laseren ook. Ruim 6 maanden medicijn gebruikt dagelijks en inmiddels 90% hersteld, wachten op laatste uitgroei na 7 maanden sinds starten kuur.

04-02-2020 | Man | 62
Voetschimmel
Ik heb een heel goede ervaring met terbinafine 250mg, hoop na zeker 10 jaar met allerlei huis tuin en keukenmiddels eindelijk van mijn huid, handen en voeten en nagelklachten verlost te zijn. Ik heb dit medicijn 6 maanden gebruikt en op het laatste stukje uitgroeien van de grote teen nagels is alles weer zoals het hoort.

22-12-2019 | Man | 31