terbinafine

Kalknagel(s) (171 meningen)
Voetschimmel (39 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (16 meningen)
Allergie (4 meningen)
Eczeem (4 meningen)
Schimmelinfectie van de hand (1 mening)
Netelroos (0 meningen)

18-03-2017 | Vrouw | 50
Kalknagel(s)
Helemaal ontdaan...na 18 jaar kalknagels en alle middeltjes en consequent gebruik. Dacht ik zal ik dan maar 3 maanden tabletten nemen om toch van m'n kalknagels af te komen? immers mijn partner en zoon hebben t jaren geleden gebruikt (denk lamisil). Eerste weken erg misselijk maar dacht doorzetten ...niet zeuren!! Na 6 weken vermindering smaak ..akelig gevoel in mond. Nu [lees meer...]sinds 5 dagen totale smaakverlies......oh my god wat vind ik dit een troep. Ben helemaal verdrietig ..hoop dat t nog terugkomt...denk na aub!!!!!!!!

16-03-2017 | Vrouw | 50
Kalknagel(s)
7 weken deze pillen genomen. Ben heel misselijk en duizelig geweest maar dag...wil na 15 jaar wel eens van kalknagels tenen af. doorzetten dus...toen verminderde de smaak...en verdween helemaal. gisteren acuut moeten stoppen van huisarts. zal nog enkele weken duren dat smaak terugkomt. ....ik hoop t toch zeg!!!

20-08-2016 | Man | 50
Kalknagel(s)
In eerste instantie leek mijn kalknagels (heb er slechts een) goed te reageren op het middel, hoewel de kalknagel nooit helemaal genas. Na te zijn gestopt, kwam de kalknagel weer snel terug. Uiteindelijk dus een nutteloze kuur gebleken. Bovendien is het middel ook nog eens slecht voor je lever en nieren en leidt soms mogelijk tot haaruitval.

25-05-2019 | Vrouw | 51
Kalknagel(s)
Na lang wikken en wegen en ervaringen lezen op internet toch een 3 maanden kuur gedaan. Gestart op 2 januari, de pillen bij het avondeten gebruikt en geen alcohol gedronken tijdens de kuur. Na een maand bloed laten controleren op leverfunctie: geen enkele afwijking. Nagels telkens bij laten werken door de pedicure, iedere dag schone sokken aan, Daktarin voetpoeder gestroo[lees meer...]id in sokken en schoenen. Ik heb geen bijwerkingen gehad en ben echt zeer tevreden met het resultaat. Ik kan met mooie roze en gladde nagels de zomer in!

09-02-2018 | Man | 51
Kalknagel(s)
Na te zijn gestart is na twee weken de leverfunctie gecontroleerd, die was goed. 2 weken daarna kreeg ik lichte huiduitslag, ik wist niet wat het was en gaf er weinig aandacht aan. Dit sloeg een paar dagen later om naar ernstige huiduitslag die over mijn hele lichaam uitbreidde behalve mijn hals en hoofd. Het werd steeds roder tot vuurrood. Diverse malen de huisarts bezoc[lees meer...]ht en verschillende malen het ziekenhuis. Achteraf moest ik het volgens de Dermatoloog vergelijken met 2e graads brandwonden. Met behulp van verschillende medicijnen is het nu weer onder controle. Wel is mijn huid nog wat verkleurd en dat zal nog een half jaar tot een jaar duren voor dit helemaal hersteld is. Mijn kalknagels werden al wel minder maar ik heb het tekort gebruikt voor echte resultaten.

15-09-2017 | Vrouw | 51
Kalknagel(s)
Zag er tegen op na alle verhalen op internet, maar heb ze 128 dagen geslikt zonder enige bijwerking. Na paar weken levercontrole die goed was, het uitgroeien duurde lang maar ik had deze kalknagel al een jaar of 10. Laatste jaar liet nagel los en deed teen zeer in mijn schoen, dus toch maar kuur gehaald. Ben blij met mijn mooie platte nagel nu

26-09-2020 | Man | 54
Kalknagel(s)
Na 25 dagen trad een volledig smaakverlies op, na 1 maand is het nog steeds niet beter

10-01-2017 | Man | 55
Kalknagel(s)
Het medicijn heb ik gekregen tegen een kalknagel. Sinds begin jaren 80 (meer dan 30 jaar) heb ik last van chronisch droog eczeem op de voetzool van mijn linkervoet. Ik heb dat destijds gekregen na een gebruik van voetpoeder dat ik van mijn toenmalige huisarts kreeg tegen behandeling van zweetvoeten. De diverse huisartsen sindsdien hebben altijd gezegd dat dit gewoon eczeem[lees meer...] was. Binnen een week nadat ik begonnen was met de terbinafinekuur was de voetzool tot mijn verrassing geheel hersteld. Blijkbaar was het dus geen gewoon eczeem maar een schimmel. De voetzool is weer even soepel als van mijn rechtervoet. Na zes weken heb ik de kuur overigens gestaakt omdat mijn smaak plotseling verdween. De schimmelnagel is niettemin ook hersteld en de smaak is na een maand teruggekeerd. Het smaakverlies vond ik erg vervelend, omdat ik me toch wel zorgen maakte of de smaak wel zou terugkomen, ondanks dat je leest dat het tijdelijk is. Maar een maand zonder smaak was het resultaat zeker waard. Ook na een jaar heb ik nog elke dag plezier van het resultaat.

15-06-2016 | Man | 55
Kalknagel(s)
Geen bijwerkingen. Gemakkelijk in te nemen. Verdwijnen infectie kan lang op zich laten wachten (meer dan 3 maanden).

25-03-2016 | Vrouw | 55
Schimmelinfectie van de huid
Ik had een kuur voor 15 dagen, wat heel zwaar was omdat ik regelmatig een onverdraaglijke last kreeg van jeuk over mijn hele lichaam. Dan ging ik onder de douche waardoor de jeuk wat verlichtte. Omdat er stond dat ik de kuur moest afmaken ben ik doorgegaan met innemen. Tot de 11e dag van de kuur. Het was mooi weer en ik ging in de zon zitten. Kort daarna voelde ik me beroe[lees meer...]rd worden en liet dit weten aan mijn vriend. Kort daarna verloor ik het bewustzijn. Hij probeerde me bij kennis te brengen maar dat lukte hem niet. In paniek ging hij in de buurt vragen wat hij moest doen en belde vervolgens 112. Een tijdje daarna kwam ik bij, mijn hele lichaam was knalrood en mijn gezicht lijkbleek. Ik ben naar het ziekenhuis gebracht waarbij verschillende onderzoekingen zijn verricht. Ze konden niets vinden, 1 dag later kreeg ik een zalfje van de huidarts voorgeschreven. Hier had ik niets aan, evenals aan de terbinafine, maar het gevolg was wel dat ik geen zon meer op mijn huid kon verdragen. In het MCU in Utrecht ben ik met lichttherapie van deze bijwerking af gekomen gelukkig. Ik heb deze bijwerkingen bij het lab gemeld. Gelet op mijn ervaringen en de overige reacties van anderen vind ik dat dit gevaarlijke medicijn verboden moet worden en uit de handel gehaald. De medici erkennen niet dat de terbinafine de oorzaak is van deze bijwerkingen. Maar ik ben overtuigd van wel. Ik ben altijd gezond geweest en gebruik nooit medicatie, ook op dat moment niet. Het kan om deze reden alleen van de terbinafine komen.

12-02-2020 | Vrouw | 56
Kalknagel(s)
Ik kreeg deze Terbinafine Sandoz tabletten voorgeschreven door mijn huisarts ivm een kalknagel aan mijn grote teen. De bedoeling was dat ik dagelijks gedurende drie maanden 1 tablet zou innemen, echter na 10 dagen kreeg ik een jeukende, branderige vuurrode huiduitslag over mijn hele lichaam, behalve mijn gezicht. Ben meteen gestopt met de tabletten en heb anthistamine tab[lees meer...]letten gekregen en hormoonzalf, Diprosone. Nu maar afwachten of het gaat helpen. De huiduitslag is enorm.

06-06-2017 | Vrouw | 56
Voetschimmel

14-04-2019 | Vrouw | 58
Schimmelinfectie van de huid
slik nu 2 dagen dit middel, na innemen direct beroerd gevoel, misselijk en veel diarree. Ik probeer nu regelmatig kleine beetje te eten vanwege de slechte smaak in de mond. kuur is voor 14 dagen. Nadeel ook: duitse bijsluiter! kan ik dus niet lezen

19-05-2017 | Man | 58
Kalknagel(s)
Voor een schimmelinfectie van de huid een kuurtje van twee weken voorgeschreven gekregen. Schimmel verdwijnt als sneeuw voor de zon zonder bijwerkingen. Tot mijn grote verbazing begint ook de schimmel in mijn kalknagel uit te groeien in de maanden daarna. Eerder had ik al diverse vruchteloze pogingen ondernomen de kalknagel te bestrijden (bijv met Lamisil), echter zonder s[lees meer...]ucces. Nu leek mijn kalknagel geheel te gaan genezen. Op het moment dat het aangetaste deel bijna volledig was uitgegroeid begon de schimmel echter weer dieper in de nagel door te dringen. Heb onlangs (ca. een half jaar na de eerste kuur) de tweewekelijkse kuur herhaald in de hoop dat de kalknagel alsnog definitief geneest.

17-08-2019 | Vrouw | 59
Kalknagel(s)
Sinds 10 jaar heb ik een schimmelnagel ( grote teen) niets hielp o.a. laser geprobeerd Nu slik ik sinds 1 maand de Terbinafine tabletten. Sinds een paar dagen voel ik me nogal misselijk! Na het weekend ga ik bloed prikken om de lever en nierwaarden te bepalen. Mijn nagel groeit heel goed uit. Omdat mijn nagels heel snel groeien zie ik echt al heel goed resultaat! Ik hoo[lees meer...]p dat ik de kuur kan afmaken

10-09-2018 | Vrouw | 61
terbinafine (250mg)
Afgelopen voorjaar had ik vijf schimmelnagels. Ik heb allerlei middelen van de drogist zorgvuldig gebruikt; niets hielp. Ook na bezoek aan medisch pedicure was er geen genezing van de schimmelnagel. De huisarts gaf me Terbinafine; top resultaat. Mijn nagels zijn weer schoon en gezond. Geen enkele bijwerking gehad.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum