Ervaringen met Terbinafine tabletten

terbinafine

misselijkheid vermoeidheid verlies van smaak gebrek aan eetlust bittere smaak huiduitslag hele lichaam spierpijn opgeblazen buik rugspierpijn spierpijn in benen en rug

Kalknagel(s) (212 meningen)
Voetschimmel (44 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (16 meningen)
Allergie (4 meningen)
Eczeem (4 meningen)
Schimmelinfectie van de hand (1 mening)
Netelroos (0 meningen)

15-06-2019 | Vrouw | 48
Kalknagel(s)
Na 40 dgn ineens geheel mijn smaak kwijt met name zoet..

30-09-2018 | Vrouw | 48
Voetschimmel
Mijn huisarts beweerde dat ik voetschimmel had, dus zei hij dat ik een kuur van 2 weken moest slikken. Na dag 8 kreeg ik ernstige hartkloppingen en ben ik ermee gestopt. 10 dagen later ineens opgezwollen neus en oren en zeer heftige huiduitslag op armen, hals, decolletƩ en gezicht. Het was horror. Ik verging van de jeuk, moest onmiddellijk naar de dermatoloog en ik heb [lees meer...]dagen gesmeerd met hormoon zalf, een prednison kuur van 10 dagen en anti allergie tabletten. Nog steeds ben ik gevoelig voor de zon, vraag mij af wanneer dit ooit over gaat. Dit middel moet verboden worden!!!! Bezoeken aan dermatologen die trouwens vertelden dat ik helemaal geen voetschimmel had maar eczeem!!!!

03-07-2020 | Vrouw | 49
Kalknagel(s)
Terbinafine Sandoz 250 mg kuur voor 3 maanden. Nu 1 maand voorbij, en ik wil de hele dag me voeten aaien zo zacht en "schoon" zijn ze, ik had altijd, en vooral in de zomer hele extreem droge vieten met velletjes en witte schilfers, mega mega lelijk en lastig door de jeuk en pijn. En nu, prachtige voeten, en de nagels gaan heeel langzaam groeit de schimmel eruit. Maak wel [lees meer...]een dagelijks ritueel met voeten wassen, insmeren met Daktarin, en poeder/spray in sokken en schoenen. Heb wel in deze periode al me schoenen weggegooid anders doe je dit voor nix! Zonde maar daar hecht ik geen waarde aan. Ik heb zelf totaal geen last vd bijwerkingen en slik ook nog zat andere middelen (flixotide,hormoonpillen, botontkalkingtabletten,en dan magnesium,biergist,visolie,chlorela spirulina) en eet echt niet heel gezond šŸ˜€

08-11-2023 | Man | 50
Kalknagel(s)
tjaaaaā€¦. wilde er niet aan beginnen, las online veelal dat veel last van de bijwerkingen hebben. Maar ja, wat is t alternatief als je 10 voetnagels met erge schimmel hebt en sinds een jaar ook 2 vingersā€¦. of niets doen, of toch met terbinafine gaan startenā€¦ al het andere helpt nl nietsā€¦. de kids hebben papa zijn voeten nog nooit gezienā€¦ nu ben ik geen slipperman maar tochā€¦[lees meer...]. nu 2 maanden 1 tablet per dag in de middag na het eten ingenomenā€¦. NUL bijwerkingen en ik zie al resultaatā€¦. šŸ‘ŠšŸ»het is nog niet helemaal weg maar je ziet bij de nagelriem al mooi de rondjes van een mooie nagel. De huisarts laat weten dat ik mogelijk nog zeker wel 3/4 maanden moet doorslikken, maar jaā€¦. dan moet het ook weg zijnā€¦ ik heb mijn kids laten weten dat ik een review online ga zetten op verschillende ā€œervaringen sitesā€ Want tja, ik denk toch dat het percentage review schrijvers hoger is bij de groep die last hebben van de bijwerkingen van terbinafine -immers je gaat dat weer online zoeken naar wat je moet doenā€¦. - ik vraag dan ook iedereen die dit leest en toch gaat beginnen ook een review te schrijven als je geen of bijna geen bijwerkingen hebtā€¦ de kids wilde dat papa zijn naam bij de review ging zetten maar dat ging papa toch net even te verā€¦ anonieme melding hebben jullie lezers zeker ook wat aan! blijf wel met je tengels van je nagels afā€¦ niet lekker scheuren met je handenā€¦. dat geeft een schrikreactie bij je nagelsā€¦ daar worden ze niet blij vanā€¦ en de schimmel gaat ook naar je handnagelsā€¦ ga bij de start direct naar een pedicureā€¦. schaam je er niet voorā€¦. de pedicure ziet dagelijks die kalknagelsā€¦. maar het om de 6/7 wkn even door een pedicure je nagels laten bijhouden moet je echt wel even doenā€¦ als ook iedere ochtend even sprayen op je voeten met HFL solution sprayā€¦. direct op je nagels en om de paar dagen ook in je schoenen sprayenā€¦. ik meld mij hier weer als het helemaal weg is. Succes iedereen šŸ€

20-05-2023 | Man | 50
Kalknagel(s)
Volledige kuur afgemaakt. Gestopt bij einde kuur om geen schade aan de lever te veroorzaken. Geen enkel effect.

23-04-2023 | Vrouw | 50
Kalknagel(s)
Een jaar geleden kreeg ik opeens kalknagels. Heb van de huisarts na een bloedtest terbinafine Focus gekregen. Na drie maanden leken mijn nagels schoon te groeien. Helaas bleek het enkele maanden later niet volledig weg te zijn. Na een tweede bloedtest weer begonnen en ben nu vier weken verder. Sinds een paar weken ik voel me moe en licht grieperig en heb regelmatig hoofdpi[lees meer...]jn. Dit had ik tijdens de eerste kuur ook wel vaker bedenk ik me nu. Mijn huid in mijn gezicht laten kleine ontstekingen zien, net alsof ik puntbloedingen heb, maar er zitten ontstekingen onder. Dit is progressief. De behandeling ga ik afbreken. Jammer want de schimmelnagel lijkt wel al minder te worden.

10-07-2019 | Vrouw | 50
Schimmelinfectie van de huid
Na 4 weken kreeg ik uitslag en jeuk. Gestopt met terbinafine. Mijn lichaam staat vol rode vlekken. En mijn lichaam zit vol met jeuk. Mijn gevoel en zichtbaar op mijn huid is dat dit medicijn naar buiten wil. Mijn lichaam lijkt op sterk verbrand. Mijn smaak is weg. Ik hoop dat mijn huid weer geneest en mijn smaak volledig hersteld. Wat een nare bijwerkingen.

12-03-2024 | Vrouw | 51

bittere smaak

14-07-2023 | Vrouw | 51
Kalknagel(s)
Na jaren allerlei middeltjes gebruikt te hebben en niks hielp toch maar naar de huisarts gegaan voor mijn kalk/schimmel nagels en dit medicijn mee gekregen voor 3 maand, was in het begin nog wel huiverig dus in eerste instantie nog niet aan begonnen maar ik wilde toch na jaren een keer open schoenen aan in de zomer. Heb het medicijn voor 3 maand mee gekregen maar in de twe[lees meer...]ede maand had ik gewoon moeite met het innemen van het medicijn. Ik voelde me op een gegeven moment gewoon misselijk door de vieze ijzer smaak die ik in mijn mond kreeg , ik was een week eerder ook al naar de huisarts geweest omdat ik het idee dat er wat in mijn keel zat maar na bloedprikken is daar niks uit gekomen . Ik kreeg ook een zere tong en inmiddels totaal geen smaak meer dus ben na 2 maand meteen op aanraden van de huisarts met het medicijn gestopt . Inmiddels 1,5 week verder maar ik proef totaal niks meer, ik eet omdat ik honger heb maar in principe maakt het niet uit wat ik eet, kan net zo goed de hele dag kale crackers eten omdat ik niks meer proef of het smaakt allemaal heel wrang en bitter, zelfs water smaakt vies. Zou willen dat ik er nooit aan begonnen was, maak me echt zorgen om mijn smaak, komt hij ooit terug? Ik hoef niet eens meer gezellig uit eten te gaan of wat lekkers te eten. Ik proef geen zout en geen zoetigheid meer. Ook het gevoel dat er iets in mijn keel zit (brokgevoel) is niet weg.

25-05-2019 | Vrouw | 51
Kalknagel(s)
Na lang wikken en wegen en ervaringen lezen op internet toch een 3 maanden kuur gedaan. Gestart op 2 januari, de pillen bij het avondeten gebruikt en geen alcohol gedronken tijdens de kuur. Na een maand bloed laten controleren op leverfunctie: geen enkele afwijking. Nagels telkens bij laten werken door de pedicure, iedere dag schone sokken aan, Daktarin voetpoeder gestroo[lees meer...]id in sokken en schoenen. Ik heb geen bijwerkingen gehad en ben echt zeer tevreden met het resultaat. Ik kan met mooie roze en gladde nagels de zomer in!

23-01-2023 | Vrouw | 54

26-09-2020 | Man | 54
Kalknagel(s)
Na 25 dagen trad een volledig smaakverlies op, na 1 maand is het nog steeds niet beter

17-01-2024 | Vrouw | 55
Kalknagel(s)
Kuur gekregen voor 3 maanden. Na precies 30 dagen kreeg ik een enorme huiduitslag over mijn hele lichaam. In overleg met huisartsenpost gestopt met dit afschuwelijke paardenmiddel. Zo te lezen komt het veel vaker voor. Bizar dat dit middel nog op de markt is. Nu 6 dagen gestopt de uitslag zit er nog steeds en trekt nog niet weg. Nu antihistamine tabletten sinds 3 dagen, di[lees meer...]e helpen nog niet.

17-05-2023 | Vrouw | 56
Kalknagel(s)
Na een eerste kuur merkte ik dat de kalknagels weer terugkwamen. De eerste kuur geen bijwerkingen gehad dus ben sinds 5 weken met een tweede kuur bezig. Nu opeens enorme huiduitslag in de vorm van galbulten. Ben dus meteen gestopt en wacht nog op een alternatiefrecept van de dokter eventueel . Ook de binnenkant van mijn handen jeukten 2 nachten vreselijk... Heel erg balen[lees meer...] want ik vind die kalknagels vreselijk!

20-06-2022 | Vrouw | 56
Kalknagel(s)
Probleem: kalknagel. Na 44 dagen 1 pil/dag (van 56 pillen in doos): extreem slechte zoute SMAAK. Zowel tijdens het eten als tussen de maaltijden door. Enkel verlichting met pepermuntjes. Na 46 dagen behandeling stopgezet en 10 dagen later nog geen verbetering.

12-02-2020 | Vrouw | 56
Kalknagel(s)
Ik kreeg deze Terbinafine Sandoz tabletten voorgeschreven door mijn huisarts ivm een kalknagel aan mijn grote teen. De bedoeling was dat ik dagelijks gedurende drie maanden 1 tablet zou innemen, echter na 10 dagen kreeg ik een jeukende, branderige vuurrode huiduitslag over mijn hele lichaam, behalve mijn gezicht. Ben meteen gestopt met de tabletten en heb anthistamine tab[lees meer...]letten gekregen en hormoonzalf, Diprosone. Nu maar afwachten of het gaat helpen. De huiduitslag is enorm.