terbinafine

Kalknagel(s) (172 meningen)
Voetschimmel (40 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (16 meningen)
Allergie (4 meningen)
Eczeem (4 meningen)
Schimmelinfectie van de hand (1 mening)
Netelroos (0 meningen)

25-05-2019 | Vrouw | 51
Kalknagel(s)
Na lang wikken en wegen en ervaringen lezen op internet toch een 3 maanden kuur gedaan. Gestart op 2 januari, de pillen bij het avondeten gebruikt en geen alcohol gedronken tijdens de kuur. Na een maand bloed laten controleren op leverfunctie: geen enkele afwijking. Nagels telkens bij laten werken door de pedicure, iedere dag schone sokken aan, Daktarin voetpoeder gestroo[lees meer...]id in sokken en schoenen. Ik heb geen bijwerkingen gehad en ben echt zeer tevreden met het resultaat. Ik kan met mooie roze en gladde nagels de zomer in!

09-12-2018 | Vrouw | 17
Kalknagel(s)
Ik ben heel erg tevreden met dit medicijn. Bij mij zijn de kalknagels volledig verdwenen en een jaar later zijn ze ook nog steeds niet terug gekomen. Na een maand zag ik al veel verschil. Ik heb helemaal geen last gehad van bijwerkingen, behalve de gekke ijzerachtige en mindere smaak in mijn mond de eerste twee weken. Aangezien het bij mij zo goed heeft uitgepakt en ik nau[lees meer...]welijks bijwerkingen had, ben ik zeer tevreden over dit medicijn. Al die negatieve verhalen over dit medicijn hoeven dus helemaal niet altijd waar te zijn.

02-10-2018 | Man | 28
Kalknagel(s)
Gebruikt ivm kalknagels en een vervelende andere gist/schimmel. Perfect!

10-09-2018 | Vrouw | 61
terbinafine (250mg)
Afgelopen voorjaar had ik vijf schimmelnagels. Ik heb allerlei middelen van de drogist zorgvuldig gebruikt; niets hielp. Ook na bezoek aan medisch pedicure was er geen genezing van de schimmelnagel. De huisarts gaf me Terbinafine; top resultaat. Mijn nagels zijn weer schoon en gezond. Geen enkele bijwerking gehad.

01-08-2018 | Vrouw | 24
Kalknagel(s)
Al tweede keer 3 maanden kuur. 2 jaar geleden geen enkele last gehad van bijwerkingen en kalknagel leek helemaal hersteld, maar spijtig genoeg toch terug gekomen. Nu halfweg tweede kuur, en ondanks waarschuwingen van dokter en apotheker gelukkig weer geen enkele last van bijwerkingen. Zorg er wel altijd voor dat ik de pil bij het eten pak. Schimmel is alweer half aan h[lees meer...]et wegtrekken uit nagel, hopelijk blijft ie deze keer ook definitief weg.

11-06-2018 | Vrouw | 21
Kalknagel(s)
Vorig jaar 3 maanden kuur gehad, geen enkele bijwerkingen gelukkig en ondertussen al een tijd helemaal normale nagels dus kan het alleen maar aanraden.

07-04-2018 | Vrouw | 23
Kalknagel(s)
Na alle horror verhalen hier, totaal geen last van bijwerkingen! Was ik maar eerder hieraan begonnen. Normaal ben ik altijd erg gevoelig voor bijwerkingen maar het gaat super. Ik mag nog 1,5 maand en dan hoop ik dat het helemaal weg is.

02-01-2018 | Vrouw | 41
Kalknagel(s)
Na 3 maanden slikken 2018 in met mooie teennagels! Nog lang wikken en wegen toch de stap genomen om 3 maanden lang de pillen te slikken. 3 nagels gingen er steeds slechter uitzien. Ik merkte wel pas aan het eind van de 3 maanden verbetering. Mijn nagel moet nog wel verder uitgroeien maar ze zien er echt stukken beter uit! Ik ben benieuwd over een paar maanden hoe ze er da[lees meer...]n uitzien en of ik er helemaal vanaf ben. Verder helemaal geen last van bijwerkingen gehad! Alcohol zoals vermeld is niet heel verstandig. Eigenwijs toch een paar keer geprobeerd met stappen maar dat was niet heel verstandig ;-)

23-10-2017 | Vrouw | 25
Kalknagel(s)
Ik had al 3,5 jaar een kalknagel op mijn grote teen. Deze periode nagellakmiddeltjes van de drogist gebruikt, maar geen enkel resultaat. In deze periode is mijn nagel 3x losgelaten, dus uiteindelijk samen met de huisarts besloten een kuur te starten van 3 maanden. Leverfunctie na 1 maand gecontroleerd door bloedafname. Deze was prima. Inmiddels ben ik klaar met mijn kuur e[lees meer...]n heb geen bijwerkingen gehad. De nagel is weer mooi en bijna helemaal uitgegroeid. Uit voorzorg heb ik alcohol volledig laten staan gedurende de kuur aangezien de kuur al belastend genoeg is voor de lever. Ik ben heel erg tevreden over dit medicijn!

31-05-2017 | Vrouw | 29
Kalknagel(s)
Ik had al zo'n 12 jaar lang last van schimmelnagels aan mijn voeten, het begon met één nagel, maar uiteindelijk alle nagels geinfecteerd, de nagel van mijn ene grote teen liet zelfs steeds los. Na lang twijfelen, en overleg met de huisarts, begonnen aan een kuur van 3 maanden. Elke avond moest ik 1 tablet nemen. Geen last gehad van bijwerkingen, het viel me alleen op dat m[lees meer...]ijn transpiratie en urine wat onders rook, vooral sochtends. Niks ergs. Na ongeveer 1,5 maand ging ik wat resultaat zien. De nagels die het laatst waren geinfecteerd (in mijn geval die van de grote tenen) waren het eerst weer helemaal mooi. De nagel waar het ooit mee was begonnen (kleine teen) duurde vreemd genoeg het langst. Na ongeveer 5 a 6 maanden waren alle nagels weer schoon, roze, glad. Ik was toen al lang met de kuur gestopt maar volgens de huisarts werkte die nog door na die 3 maanden. Het medicijn is niet goed voor je lichaam zegt men, ik geloof dat zeker, maar het gevoel wat ik deze zomer heb, wanneer ik naar mijn voeten kijk (/eindeloos staar! Zo blij!) is niet te omschrijven, en ik kan operecht zeggen dat ik hierdoor zo veel beter in mijn vel zit! Ik wou dat ik het veel eerder had gedaan!

12-02-2017 | Man | 62
Kalknagel(s)
Al jaren last van kalknagels. Gesmeerd met die dure vloeistoffen. Maar het bleef er altijd onder zitten. Wilde nooit pillen vanwege de indianenverhalen. Uiteindelijk toch van de huisarts gekregen. Had al heel snel resultaat. En het is nu praktisch uitgegroeid. Absoluut nergens last van gehad. Denk ook dat er naast al deze slechte ervaringen, een veelvoud van goeie ervaring[lees meer...]en is. Alleen, die lees je nooit. Dus vandaar deze review. Ik lees hier dat sommige mensen het middel uit de roulatie willen. Ik denk dat bij elk medicijn wel iemand een keer heel veel pech heeft. Dus een beetje kort door de bocht om het medicijn te willen verbieden. Jammer. Hou gewoon je lichaam goed in de gaten. Dan gaat het meestal gewoon goed.

10-01-2017 | Man | 55
Kalknagel(s)
Het medicijn heb ik gekregen tegen een kalknagel. Sinds begin jaren 80 (meer dan 30 jaar) heb ik last van chronisch droog eczeem op de voetzool van mijn linkervoet. Ik heb dat destijds gekregen na een gebruik van voetpoeder dat ik van mijn toenmalige huisarts kreeg tegen behandeling van zweetvoeten. De diverse huisartsen sindsdien hebben altijd gezegd dat dit gewoon eczeem[lees meer...] was. Binnen een week nadat ik begonnen was met de terbinafinekuur was de voetzool tot mijn verrassing geheel hersteld. Blijkbaar was het dus geen gewoon eczeem maar een schimmel. De voetzool is weer even soepel als van mijn rechtervoet. Na zes weken heb ik de kuur overigens gestaakt omdat mijn smaak plotseling verdween. De schimmelnagel is niettemin ook hersteld en de smaak is na een maand teruggekeerd. Het smaakverlies vond ik erg vervelend, omdat ik me toch wel zorgen maakte of de smaak wel zou terugkomen, ondanks dat je leest dat het tijdelijk is. Maar een maand zonder smaak was het resultaat zeker waard. Ook na een jaar heb ik nog elke dag plezier van het resultaat.

21-12-2016 | Man | 36
Eczeem
Na vijf jaar rondgelopen met eczeem op handen en voeten (ik kon zelfs geen schoenen dragen) een kuurtje gehad en was volledig genezen. Het bleek dus dat de eczeem een uitwerking was van de schimmel. Geen bijwerkingen gehad behalve de ontwenning van de algehele alcohol onthouding 😜.

15-10-2016 | Man | 38
Schimmelinfectie van de huid
Volgens mij vinden vooral de "horrorverhalen" hun weg naar het internet. Dit was voor mij de tweede kuur, twee weken. Vorige keer drie weken. Nooit bijwerkingen gehad. Wel oppassen met alcohol, want de lever moet wel vol aan de bak met dit medicijn. Alcohol dus beter volledig laten staan!

04-09-2016 | Man | 29
Kalknagel(s)
Nadat ik verschillende middeltjes had geprobeerd zoals Nailner ben ik naar de huisarts gestapt. Die vertelde dat deze middeltjes niet werken omdat je ze op de nagel smeert en de schimmel net onder de nagelriem zit; er zal dus gewoon weer een schimmelnagel terug komen. Na wat zoekwerk op internet wist ik dat ik deze tabletten wilde proberen. Ze zouden wellicht bijwerking[lees meer...]en geven, maar vaak wel werken. Van die bijwerkingen is uiteindelijk vrijwel niks terecht gekomen gelukkig. Misschien een dag of twee een ijzersmaak in mijn mond, maar dat is alles. 7 van de 10 teennagels hadden schimmel, inmiddels is dat nog maar bij 1 (waar het begon) en ook dat groeit langzaam uit. Effectiviteit is dus geweldig. Verwacht alleen niet in de eerste maand resultaat zoals sommigen hier aangeven, een schimmel in de teennagel duurt nou eenmaal wat langer voor het er uit groeit.

12-01-2016 | Man | 38
Kalknagel(s)
Ik heb bijna 15 jaar las gehad van enkele kalknagels met ingroei tot gevolg. Uiteindelijk meerdere jaren bij de pedicure geweest en van allerlei middeltjes geprobeerd. Spray, azijn, Betadine enz. Soms leek het goed te gaan maar helaas.. Het feit dat één van mijn kinderen ook een kalknagel leek te krijgen, gaf mij de doorslag om in goed overleg met de huisarts met de terbin[lees meer...]afinekuur te beginnen. Je leest hier behoorlijke horrorverhalen over op internet, maar met een goede opvolging bij de huisarts heb ik het aangedurfd. Eerst twee weken proberen (in deze periode wel behoorlijke hinder ondervonden van mijn spijsvertering, lamlendig e.d. standaard ziektebeeld welke na een paar dagen begon en vervolgens na een dikke week weer verdwenen was) dan na een maand controle van de leverfunctie (en die was prima) en vervolgens nog drie maanden doorgezet. na circa 6 maanden al mooi resultaat en liep ik weer op slippers buiten. Maatregelen welke ik nu nog dagelijks neem is: 2 x daags nog altijd de nagels behandelen met HFL schimmelnagelspray en/of Kruidvat kalknagel olie. Sokken en schoenen geregeld inspuiten met schoen en sok preventief van de pedicure. Om de 8 weken nog steeds naar de pedicure gaan. Na iedere douchebeurt de douche uitspuiten met schoonmaak azijn. Sokken en badmat e.d. wassen op 60C. Dit is gelukkig allemaal een gewoonte geworden in de loop der jaren ;-). Nu hopen dat het voor altijd wegblijft en ik niemand meer kan besmetten.. Resume: helpen alle middeltjes niet, probeer dan in goed overleg met je huisarts de terbinafinekuur. De bijwerkingen verschilt echt per persoon en wie weet heb je er weinig hinder van! Maar houd wel rekening met een consequente opvolging om schoenen/sokken/douche enz. te blijven ontsmetten in deze periode, maar ook daarna. PS en alle verhalen welke na een paar dagen of weken al succes hebben, is natuurlijk onzin, een teennagel heeft bijna een jaar nodig om volledig uit te groeien. Succes!

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum