terbinafine

Kalknagel(s) (178 meningen)
Voetschimmel (40 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (16 meningen)
Allergie (4 meningen)
Eczeem (4 meningen)
Schimmelinfectie van de hand (1 mening)
Netelroos (0 meningen)

19-09-2016 | Man | 61
Bacteriële infectie
Na enkele dagen zeer hoge koorts 40.7 en hartritme van 150. Opgenomen in ziekenhuis op de IC. Kregen in eerste instantie de koorts en hart niet onder controle. Ook uitval van de nieren. Na 3 dagen op de IC kregen ze alles een beetje onder controle.

04-02-2020 | Man | 62
Voetschimmel
Ik heb een heel goede ervaring met terbinafine 250mg, hoop na zeker 10 jaar met allerlei huis tuin en keukenmiddels eindelijk van mijn huid, handen en voeten en nagelklachten verlost te zijn. Ik heb dit medicijn 6 maanden gebruikt en op het laatste stukje uitgroeien van de grote teen nagels is alles weer zoals het hoort.

31-08-2019 | Man | 62
Voetschimmel
Veel té lang doorgelopen (10+ jaar)met schimmelnagels en huid, veel huis tuin en keukenmiddeltjes gebruikt waarbij na maanden nog niets te zien was. Van de 20 nagels maar één hand helemaal gaaf de rest was bros, dik en geel, handen en voetzolen vaak velletjes, plekken op mijn huid, gevoel van vingertoppen en voorvoet minder, veel eelt op voeten maar ook mijn hand en klove[lees meer...]n. (ook in de zomer) Ik was al een tijdje met appelazijn aan het deppen en dopen, maak m'n hand vet met vaseline en slaap dus met een katoenen handschoen, gebruik ook micanazolnitraat wat voor mijn huidplekken soms afdoende is maar voor de nagels is het niks. Tijd voor actie, dan maar weer een keer een paardenmiddel gebruiken en ik moet zeggen dat bij de bijwerkingen mee vallen, een enkele keer lichte hoofdpijn en soms een beetje duizelig en een licht weeïg gevoel in m'n maag. Hier is mee te leven denk ik en bijna alle medicijnen hebben wel een vorm van bijwerking. Enig resultaat binnen 10 dagen al aanwezig. Natuurlijk nog niet van de nagels maar het gevoel, maar mijn hand en voetzolen zijn bijna velletjesloos en voelen al heel zacht en het z.g. papiergevoel is weg. Heb m'n bloed laten testen, was in orde dus hoop zonder meer bijwerkingen door te kunnen gaan tot er weer acceptabel uitziet. Dus ik slijp mijn nagels dun, probeer alle aangetaste delen eraf te halen, gebruik appelazijn en strooi poeder in mijn schoenen en gebruik Terbinafine pillen en miconazolnitraat. Bestrijden van binnen en buitenaf. Tip... volhouden!

12-02-2017 | Man | 62
Kalknagel(s)
Al jaren last van kalknagels. Gesmeerd met die dure vloeistoffen. Maar het bleef er altijd onder zitten. Wilde nooit pillen vanwege de indianenverhalen. Uiteindelijk toch van de huisarts gekregen. Had al heel snel resultaat. En het is nu praktisch uitgegroeid. Absoluut nergens last van gehad. Denk ook dat er naast al deze slechte ervaringen, een veelvoud van goeie ervaring[lees meer...]en is. Alleen, die lees je nooit. Dus vandaar deze review. Ik lees hier dat sommige mensen het middel uit de roulatie willen. Ik denk dat bij elk medicijn wel iemand een keer heel veel pech heeft. Dus een beetje kort door de bocht om het medicijn te willen verbieden. Jammer. Hou gewoon je lichaam goed in de gaten. Dan gaat het meestal gewoon goed.

09-07-2020 | Man | 63
Kalknagel(s)
Ik weet niet op welk moment je de pillen inneemt, ik deed het altijd voor het warm eten met een glas water, heb vrijwel geen bijwerkingen gehad. Succes.

06-07-2020 | Man | 63
Voetschimmel
Nu bijna een jaar na de start van de kuur met Tebinafine is dit kan ik wel zeggen de best en meest tot tevredenheid zijnde cosmetische actie van de laatste jaren. In augustus 2019 ( zie ook mijn verslag) begonnen met de eerste kuur van 3 maanden. Ik zag al snel verbetering maar van enkele nagels waaronder mijn grote tenen en een duim duurde het langer dan die tijd. In ov[lees meer...]erleg met mijn huisarts mocht ik de kuur nog met 3 maanden verlengen, de maximum tijd is dat. Mijn nagels zijn nu op een grote teen na ( nog heel klein stukje) die heel langzaam groeit weer helemaal gaaf. Mijn huidklachten zijn 0, nauwelijks nog eelt op mijn voeten. Normaal op slippers lopen, geen gene als je betaald of iemand een hand geeft of als je in het openbaar dingen opschrijft, geen handen meer onder tafel tijdens feestjes. Zo zijn er nog meer dingen waarmee ik de laatste jaren aan dacht om die lelijke nagels en huidklachten te verbergen. Misschien nog een maandje dan vier ik dat ik voor het eerst in meer dan 10 jaar weer 20 nagels normaal kan knippen. Zoals ik in mijn eerste verslag schreef... volhouden. Blij dat het is gelukt. Succes voor degene die het ook gaan doen.

27-10-2017 | Vrouw | 64
Kalknagel(s)
Onder 8 teennagels en 3 vingernagels helaas schimmelinfectie. Uiteindelijk toch voor tabletten gekozen. Ging een week of 3 goed, dan opeens een muffe smaak in mijn mond. Eerst vroeg ik of het eten bedorven was, maar mijn echtgenoot at smakelijk. De muffe smaak werd steeds erger, daar werd ik niet vrolijk van. Na overleg met de huisarts gestopt met de medicijnen. Nu weer l[lees meer...]akken, tegen beter in.....

23-08-2019 | Vrouw | 66
Kalknagel(s)
ik heb dit middel slechts 2 weken gebruikt dus effectiviteit kan ik niet beoordelen. Maar wat een troep zeg, althans zeker voor mij. Heel overmatig transpireren, gevoel van ziek zijn, zware hoofdpijn,misselijk, geen eetlust meer heel erg vermoeid en veel spierklachten. Ik dacht eerst aan een opgelopen virus , toen ben ik na 14 dagen gestopt met innemen, de andere dag al g[lees meer...]een hoofdpijn meer, de misselijkheid verdween en eetlust kwam weer terug. Nog wat vermoeid maar na 3 dagen weer helemaal de oude.

15-08-2020 | Vrouw | 67
Voetschimmel
mijn huisarts wil ze niet langer dan 30 dagen voorschrijven maar na 6 maanden stopte de werking.

28-06-2017 | Man | 68

01-10-2017 | Man | 70
Kalknagel(s)
Na pogingen met Micosan -kwastje meer dan een jaar lang- en Nailner viltstift daar maar mee gestopt. Op mijn verzoek -goede ervaring vele járen geleden- heeft huisarts Terbinafine verstrekt. Alle griezelverhalen ten spijt merk ik niets tot misschien íéts: mijn ontlasting is vrij continu dikke brei-achtig. Komt dat van de Terbinafine? Mogelijk. Ik ben 70, gebruik geen ander[lees meer...]e medicijnen, drink nauwelijks alcohol, rook niet. Na ca. 6 maanden zie ik dat de kalknagel -linker grote teen is het slechtst- duidelijk terrein verliest. Bij knippen teennagels vijl ik de aangetaste nagel aan de bovenzijde behoorlijk diep weg. Mogelijk is dat ook een hulp. Ik ken dus geen vervelende bijwerkingen!

08-04-2018 | Vrouw | 71
Kalknagel(s)
Kreeg van huisarts Terbinafine (Sandoz) voorgeschreven omdat ik een kalknagel heb waar een beugel onder geplaatst moet worden. Dit zou de nagel sterk genoeg moeten maken om de beugel te kunnen plaatsen. Ik had net twee keer de griep gehad en dacht dat de meeste symptomen (behalve de langdurige vieze nasmaak) nog naweeen waren van de griep. Zeer droge mond en keel, keelpij[lees meer...]n, kriebel in de keel, heel heftige hoestbuien, vervolgens na drinken van water de neus snuiten en dan even wat verlichting. Ik zwakte steeds meer af door o.a. slaapgebrek. Na twee en een halve maand gestopt met tabletten in overleg met huisarts, binnen twee dagen was ik van de symptomen af en de kalknagel heb ik nog.

11-08-2016 | Vrouw | 73
Kalknagel(s)
Ik had 2 jaar last van kalknagels, heb heel veel middeltjes gekocht bij drogist en apotheek, een half jaar 2 keer per dag een kwartier met m'n tenen in een bakje met verdunde azijn en geen enkele verbetering, maar met Terbinafina zijn m'n kalknagels verdwenen in 2 1/2 maand en helemaal geen last gehad van bijwerkingen, ik ben dolblij en nu maar hopen dat het niet meer ter[lees meer...]ug komt!

01-07-2021 | Man | 76
Voetschimmel
Het middel werkt geweldig. kan de kuur (3 mnd) niet geheel afmaken, in verband met leververstoring.

06-07-2018 | Vrouw | 81
Schimmelinfectie van de huid
na 4 weken terbinafine gebruikt te hebben, ben ik mijn smaak verloren, dit is afschuwelijk. Met veel moeite dwing ik mij om wat te eten, zelfs water is vies. Dit duurt nu al 6 weken, is er iemand die mij goede raad kan geven? P.S. De fabrikant is Medical Valley Invest AB, deze staat niet op bovenstaande lijst.

13-01-2019 | Vrouw | 84
Kalknagel(s)
ben na 11 dagen gestopt met inname wegens ernstige klachten. Fabrikant is Laboratorios Liconsa S.A., Azuqueca de Henares, Spanje