terbinafine

Kalknagel(s) (171 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (16 meningen)
Allergie (4 meningen)
Eczeem (4 meningen)
Schimmelinfectie van de hand (1 mening)
Netelroos (0 meningen)

24-08-2019 | Man | 11

18-04-2019 | Man | 20
Voetschimmel
Veel negatieve reacties op internet. Elk lichaam reageert anders dus laat je niet afschrikken door al die reacties. Bij mij werkte het prima. Had schimmel op me voeten en dat is zo goed als verdwenen. Ook de kalknagels verdwijnen behalve die van me kleine teen links en rechts. Verder soms een opgeblazen gevoel en niet helemaal fit alleen het valt allemaal reuze mee!

07-07-2016 | Man | 21
Voetschimmel
Ik heb een goede ervaring met het product. geen bijwerkingen gehad.

31-05-2014 | Vrouw | 22
Voetschimmel
Nadat bijna al mijn voetnagels kalknagels werden en ik op mijn handen tussen vingers erge uitslag had, kreeg ik dit voorgeschreven. Ik slik het inmiddels een half jaar, geen bijwerkingen en mijn nagels groeien mooi uit! Ik ben zo blij dat ik eindelijk weer open schoenen aan zal kunnen deze zomer : ) Er zit nu nog een klein randje bij mijn grote teen, maar over een paar maa[lees meer...]nden zal dat er ook wel uit zijn gegroeid. Hopelijk blijft het weg! Mijn handuitslag is er alleen wel nog steeds (in vlagen).

30-12-2019 | Vrouw | 23
Voetschimmel
Ik heb Terbinafine geslikt voor 3 maanden lang vanwege schimmelnagels aan de voeten. Ik was een beetje bang voor de bijwerkingen maar uiteindelijk is me dat mee gevallen. Ik slik ook de anticonceptiepil en daar had het bij mij wel invloed op waardoor ik helaas ruim 2 weken per maand menstrueerde (in meer en mindere mate). Verder af en toe een opgeblazen gevoel, wat vermoei[lees meer...]d of hoofdpijn, maar daar was prima mee om te gaan.

15-06-2019 | Vrouw | 29
Voetschimmel
Flinke uitslag in het gezicht gekregen na 3 weken, ontlasting werd ook steeds slechter. Werd ook erg emotioneel vlak. Helaas nog kalknagels, maar ik slik het niet weer. Ps. Alcohol niet aan te raden

12-02-2017 | Vrouw | 29
Voetschimmel
Gebruik: tegen Schimmelnagel. Veel bijwerkingen: uitslag gekregen die zeer moeilijk verdwijnt. Na 16 dagen al moeten stoppen met kuur. Schimmelnagel was wel al veel beter. Als je de medicatie verdraagt is het wel effectief, doch het is echte rommel voor je lichaam en zou het nooit meer nemen! Doorzetten met lokale behandelingen is gezonder en helpt ook, maar vergt meer[lees meer...] discipline.

22-12-2019 | Man | 31

27-11-2014 | Man | 33
Voetschimmel
Hallo lezers, zoals vele mensen op dit form hebben beschreven kreeg ik ook enorme bijwerkingen waaronder: Ernstige nachtmerries, hoofdpijn, jeuk aan de armen, geen ruikvermogen, geen smaak, diarree, enorme duizeligheid. Deze bijwerkingen kreeg ik begin 2e week. Daarna gestopt met toestemming van de huisarts. Voor mij nooit meer Terbinafine. Weet wat je slikt! [lees meer...]Ik weet niet wat de effecten zouden zijn als ik het langer zou slikken, maar als ik de bijwerkingen lees kan het rode vlekken veroorzaken, haaruitval, gewicht afname etc. Nu ben ik bezig met een lotion MYK-1 20 ml zonder bijwerkingen. Hoop dat dit middel een beter alternatief is.

12-12-2017 | Man | 35
Voetschimmel
Na ruim 25 (!) jaar rondgelopen te hebben met schimmelnagels (alle 10 de voetnagels) heb ik na de zomer toch de moed bij elkaar verzameld om naar de huisarts te stappen. Deze heeft me een kuur van 3 maanden Terbinafine tabletten voorgeschreven. Ik was angstig na het lezen van de horrorverhalen op het internet en de waarschuwingen van de huisarts, maar heb besloten het t[lees meer...]och te proberen. Elke 3 weken ga ik netjes bloedprikken om mijn leverfunctie te controleren. Ik heb absoluut nergens last van gehad en zie langzaam maar zeker resultaat. 2 nagels zijn al volledig schoon (tot verbazing van mijn huisarts ook). Er moet nog een hoop gebeuren, maar ik heb geduld. In januari ga ik met mijn 2e kuur beginnen!

14-05-2020 | Vrouw | 39
Voetschimmel
Dit is de tweede keer dat ik een kuur van 30 dagen heb gehad. De eerste kuur was 4 jaar geleden. In beide gevallen raakte ik na 3 weken mijn smaak vollédig kwijt en ontstond er een constant aanwezige, héle vieze smaak in mijn mond. Ook het doorslikken van bepaalde voeding gaat zeer moeizaam. Hoe lang het vorige keer duurde voordat mijn smaak terug kwam weet ik niet meer, m[lees meer...]aar deze keer ben ik inmiddels al 3,5 week geleden gestopt met inname en mijn smaak is nog altijd niet terug. Het feit dat je reukvermogen onaangetast blijft, maakt het éxtra moeilijk. Je blijft door de geuren verlangen naar bepaald eten en een bepaalde smaaksensatie, maar kunt dat niet bevredigen. Zéér frustrerend, onderschat het niet!

19-03-2018 | Vrouw | 40
schimmel aan tenen

24-03-2016 | Vrouw | 42
Voetschimmel
Eerste weken van gebruik misselijk, veel jeuk en extremevermoeidheid alsof mijn lichaam langzaam aan het aftakelen is. Na 5 weken totale smaakverlies en erge keelpijn. Nu 3 weken gestopt met medicijn (totaal 6 wk geslikt) en geen enkele verbetering. Proef nog steeds niks, al 6 kg afgevallen, extreem vermoeid en zware spieren (net als bij griep). Bloed is onderzocht, maar i[lees meer...]s verder goed, geen ontsteking. Huisarts vermoed dat medicijnen zenuwstelsel heeft aangetast, waardoor ik keelpijn voel, maar het is afwachten. Ik lees nergens een ervaring van iemand hoe lang de smaak wegblijft? Iemand ervaring? Van mij mag dit medicijn van de markt! Een aftakeling van je lichaam!!

30-09-2018 | Vrouw | 48
Voetschimmel
Mijn huisarts beweerde dat ik voetschimmel had, dus zei hij dat ik een kuur van 2 weken moest slikken. Na dag 8 kreeg ik ernstige hartkloppingen en ben ik ermee gestopt. 10 dagen later ineens opgezwollen neus en oren en zeer heftige huiduitslag op armen, hals, decolleté en gezicht. Het was horror. Ik verging van de jeuk, moest onmiddellijk naar de dermatoloog en ik heb [lees meer...]dagen gesmeerd met hormoon zalf, een prednison kuur van 10 dagen en anti allergie tabletten. Nog steeds ben ik gevoelig voor de zon, vraag mij af wanneer dit ooit over gaat. Dit middel moet verboden worden!!!! Bezoeken aan dermatologen die trouwens vertelden dat ik helemaal geen voetschimmel had maar eczeem!!!!

16-08-2015 | Man | 48
Voetschimmel
Eerste maanden ok, daarna onverklaarbare keelpijn. Later ook oorsuizen en oorpijn. s 'nachts niet kunnen slapen van de pijn, dit medicijn vind ik werkelijk vergif! Afblijven!

13-06-2014 | Vrouw | 55
terbinafine
Voetschimmel
De eerste 20 tabletten ging het prima weinig of niets te merken. Dan plots rode puntjes op voeten, later bobbeltjes/blaasjes aan de zijkanten van de vingers en over het hele lichaam. Uitgezonderd gezicht rode plekjes. De handen jeukten verschrikkelijk, vooral net na het opstaan. Gebruik handschoenen bij karweitjes in de tuin en bij schoonmaken en afwas. Op aanraden van d[lees meer...]e huisarts met medicijn gestopt, met het idee dat de klachten zullen afnemen en dit aan het medicijn ligt. Ook een keer spontaan overgegeven, ontbijt.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum