Ervaringen met Terbinafine tabletten

terbinafine

bittere smaak opgeblazen buik rugspierpijn spierpijn

Kalknagel(s) (208 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (16 meningen)
Allergie (4 meningen)
Eczeem (4 meningen)
Schimmelinfectie van de hand (1 mening)
Netelroos (0 meningen)

12-03-2024 | Vrouw | 51

bittere smaak

14-01-2024 | Vrouw | 43
Voetschimmel
Na 1 tablet aantal uren later extreem ziek. Het kwam er van voor en achteren uit en werd enorm duizelig. Extreem veel geslapen. Niet kunnen eten. Wat een rotzooi is dit!

23-01-2023 | Vrouw | 54

15-08-2020 | Vrouw | 67
Voetschimmel
mijn huisarts wil ze niet langer dan 30 dagen voorschrijven maar na 6 maanden stopte de werking.

30-09-2018 | Vrouw | 48
Voetschimmel
Mijn huisarts beweerde dat ik voetschimmel had, dus zei hij dat ik een kuur van 2 weken moest slikken. Na dag 8 kreeg ik ernstige hartkloppingen en ben ik ermee gestopt. 10 dagen later ineens opgezwollen neus en oren en zeer heftige huiduitslag op armen, hals, decolleté en gezicht. Het was horror. Ik verging van de jeuk, moest onmiddellijk naar de dermatoloog en ik heb [lees meer...]dagen gesmeerd met hormoon zalf, een prednison kuur van 10 dagen en anti allergie tabletten. Nog steeds ben ik gevoelig voor de zon, vraag mij af wanneer dit ooit over gaat. Dit middel moet verboden worden!!!! Bezoeken aan dermatologen die trouwens vertelden dat ik helemaal geen voetschimmel had maar eczeem!!!!

28-06-2017 | Man | 68

12-02-2017 | Vrouw | 29
Voetschimmel
Gebruik: tegen Schimmelnagel. Veel bijwerkingen: uitslag gekregen die zeer moeilijk verdwijnt. Na 16 dagen al moeten stoppen met kuur. Schimmelnagel was wel al veel beter. Als je de medicatie verdraagt is het wel effectief, doch het is echte rommel voor je lichaam en zou het nooit meer nemen! Doorzetten met lokale behandelingen is gezonder en helpt ook, maar vergt meer[lees meer...] discipline.

24-03-2016 | Vrouw | 42
Voetschimmel
Eerste weken van gebruik misselijk, veel jeuk en extremevermoeidheid alsof mijn lichaam langzaam aan het aftakelen is. Na 5 weken totale smaakverlies en erge keelpijn. Nu 3 weken gestopt met medicijn (totaal 6 wk geslikt) en geen enkele verbetering. Proef nog steeds niks, al 6 kg afgevallen, extreem vermoeid en zware spieren (net als bij griep). Bloed is onderzocht, maar i[lees meer...]s verder goed, geen ontsteking. Huisarts vermoed dat medicijnen zenuwstelsel heeft aangetast, waardoor ik keelpijn voel, maar het is afwachten. Ik lees nergens een ervaring van iemand hoe lang de smaak wegblijft? Iemand ervaring? Van mij mag dit medicijn van de markt! Een aftakeling van je lichaam!!

08-03-2024 | Vrouw | 58

opgeblazen buik spierpijn rugspierpijn

Na een week gebruik is het in mijn rug geschoten, pijn in gewrichten en spierpijn. Ook een opgeblazen gevoel Ik ben er mee gestopt

12-12-2021 | Vrouw | 17
Voetschimmel
Ik nam Terbafine op aanraden van de dermatoloog omwille van een voetschimmel. Na drie dagen voelde ik me plots heel futloos en kreeg ik enorme buikpijn en voelde ik me misselijk. Ook had ik last van darmklachten. Na bezoek aan de huisdokter stopte ik met de kuur (die normaalgezien 14 dagen zou duren). Jammer, want het medicijn had, na de 3 dagen, wel al een goede invloed[lees meer...] op de voetschimmel.

15-06-2019 | Vrouw | 29
Voetschimmel
Flinke uitslag in het gezicht gekregen na 3 weken, ontlasting werd ook steeds slechter. Werd ook erg emotioneel vlak. Helaas nog kalknagels, maar ik slik het niet weer. Ps. Alcohol niet aan te raden

14-05-2020 | Vrouw | 39
Voetschimmel
Dit is de tweede keer dat ik een kuur van 30 dagen heb gehad. De eerste kuur was 4 jaar geleden. In beide gevallen raakte ik na 3 weken mijn smaak vollédig kwijt en ontstond er een constant aanwezige, héle vieze smaak in mijn mond. Ook het doorslikken van bepaalde voeding gaat zeer moeizaam. Hoe lang het vorige keer duurde voordat mijn smaak terug kwam weet ik niet meer, m[lees meer...]aar deze keer ben ik inmiddels al 3,5 week geleden gestopt met inname en mijn smaak is nog altijd niet terug. Het feit dat je reukvermogen onaangetast blijft, maakt het éxtra moeilijk. Je blijft door de geuren verlangen naar bepaald eten en een bepaalde smaaksensatie, maar kunt dat niet bevredigen. Zéér frustrerend, onderschat het niet!

06-06-2017 | Vrouw | 56

30-12-2019 | Vrouw | 23
Voetschimmel
Ik heb Terbinafine geslikt voor 3 maanden lang vanwege schimmelnagels aan de voeten. Ik was een beetje bang voor de bijwerkingen maar uiteindelijk is me dat mee gevallen. Ik slik ook de anticonceptiepil en daar had het bij mij wel invloed op waardoor ik helaas ruim 2 weken per maand menstrueerde (in meer en mindere mate). Verder af en toe een opgeblazen gevoel, wat vermoei[lees meer...]d of hoofdpijn, maar daar was prima mee om te gaan.

22-12-2019 | Man | 31

31-08-2019 | Man | 62
Voetschimmel
Veel té lang doorgelopen (10+ jaar)met schimmelnagels en huid, veel huis tuin en keukenmiddeltjes gebruikt waarbij na maanden nog niets te zien was. Van de 20 nagels maar één hand helemaal gaaf de rest was bros, dik en geel, handen en voetzolen vaak velletjes, plekken op mijn huid, gevoel van vingertoppen en voorvoet minder, veel eelt op voeten maar ook mijn hand en klove[lees meer...]n. (ook in de zomer) Ik was al een tijdje met appelazijn aan het deppen en dopen, maak m'n hand vet met vaseline en slaap dus met een katoenen handschoen, gebruik ook micanazolnitraat wat voor mijn huidplekken soms afdoende is maar voor de nagels is het niks. Tijd voor actie, dan maar weer een keer een paardenmiddel gebruiken en ik moet zeggen dat bij de bijwerkingen mee vallen, een enkele keer lichte hoofdpijn en soms een beetje duizelig en een licht weeïg gevoel in m'n maag. Hier is mee te leven denk ik en bijna alle medicijnen hebben wel een vorm van bijwerking. Enig resultaat binnen 10 dagen al aanwezig. Natuurlijk nog niet van de nagels maar het gevoel, maar mijn hand en voetzolen zijn bijna velletjesloos en voelen al heel zacht en het z.g. papiergevoel is weg. Heb m'n bloed laten testen, was in orde dus hoop zonder meer bijwerkingen door te kunnen gaan tot er weer acceptabel uitziet. Dus ik slijp mijn nagels dun, probeer alle aangetaste delen eraf te halen, gebruik appelazijn en strooi poeder in mijn schoenen en gebruik Terbinafine pillen en miconazolnitraat. Bestrijden van binnen en buitenaf. Tip... volhouden!