Ervaringen met Gyno-Daktarin

miconazol

21-05-2021 | Vrouw | 25
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb vaker last van een schimmelinfectie en een pilletje van de dokter werkt beter dan van de drogist. Het inbrengen ging prima. Tot ik in de nacht wakker werd van de jeuk. Daarna ging het ook nog eens branden. Wegspoelen onder de douche maakte geen verschil. 3 uur wakker gelegen van de pijn. Het doet wel goed zijn werk maar de bijwerkingen zijn heel rot. Gebruik dit in [lees meer...]het weekend en niet als je moet werken.

14-05-2021 | Vrouw | 22
Antibiotica profylaxe
Ik heb het gister avond voor t slapen ingebracht geen bijwerkingen gekregen pas tot dat ik wakker werd en moest plassen toen begon het heel erg te jeuken heb er iets kouds voor gelegd maar t jeukt nog steeds enorm heb er nog last van ik kreeg geen zalfje mee voor de jeuk

09-05-2021 | Vrouw | 26
Vaginale schimmelinfectie
Voor het slapen gaan ingebracht en 's ochtends wakker geworden met ZO VEEL JEUK en branderigheid dat ik echt niet meer wist waar ik het moest zoeken, ik kon wel huilen! Het was gelukkig weekend maar ik had hiermee écht niet naar werk gekund, zo erg was het. Voor wie dit ook heeft en dit leest, dit is hoe het bij mij uiteindelijk gestopt is: 1. Niet krabben of wrijven[lees meer...]! 2. Met een lauwwarme/koude douche alles wegspoelen, ook alle crème uit de vagina halen, zorgen dat er zo min mogelijk achterblijft 3. HEEL VEEL VASELINE, ruim aanbrengen in elk klein hoekje, ook in de vagina 4. Zorgen dat je vagina op natuurlijke wijze vochtig wordt (...wel in je eentje natuurlijk, je moet op dit moment echt niet denken aan seks). 5. Nog meer vaseline De schimmelinfectie is wel weg, dus het is het uiteindelijk wel waard geweest.

04-05-2021 | Vrouw | 35
Vaginale schimmelinfectie
Dit middel heeft mij altijd goed geholpen in het verleden. Nu ik een spiraaltje heb lijkt de pijn en jeuk te verergeren met dit middel. Na 1 pil inbrengen een slapeloze nacht gehad en het met koud water weg moeten spoelen. Stap nu over naar een oraal middel.

19-04-2021 | Vrouw | 33
Vaginale schimmelinfectie
Na Daktarin capsule 1200 mg vaginaal te hebben ingebracht (wat erg pijnlijk is bij een schimmelinfectie) kreeg ik 2 dagen later bloedverlies wat na 3/4 dagen alleen maar erger werd. Toch ook maar een urinetest gedaan en daar kwam uit dat ik ook te maken heb met een acute urineweg infectie. Antibiotica gekregen maar bloeden stopt niet. Word pas over 1 week ongesteld maar he[lees meer...]b op dit moment dezelfde krampen en bloedverlies als menstruatie. Verlies ook veel stolsels bloed tijdens het plassen. Morgen maar de dokter bellen..

02-01-2021 | Vrouw | 32
Vaginale schimmelinfectie
Wat een verschrikkelijk spul om te gebruiken. Het inbrengen alleen al was een hel! Want door de droge vagina deed het pijn om het “eitje” er goed diep in te krijgen. Vervolgens maar een heel piep klein druppeltje glijmiddel erop gedaan. Want anders kreeg ik het er echt niet in (zonder veel pijn) eenmaal dat achter de rug te hebben begon het verschrikkelijk te jeuken. Echt [lees meer...]om gek van te worden. De jeuk was zo heftig dat je er gewoon niet van kan slapen!

21-10-2020 | Vrouw | 55
miconazol (20mg/g)
Ik ondervind net dezelfde klachten, wat kan dit toch zijn ?

27-02-2019 | Vrouw | 23
Vaginale schimmelinfectie
Ik ben een jonge vrouw van 23 jaar, die het afgelopen half jaar geen menstruatie heeft gehad. Afgelopen week werd ik 's ochtends wakker, mijn vagina brandde enorm en was gezwollen en ik dacht heel nodig te moeten plassen. Het plassen deed enorm zeer en er kwam een hele zurige geur vanaf gevolgd door allemaal wit slijm. Bij inspectie van mijn vagina, ondekte ik allemaal wit[lees meer...]te schilfers tussen mijn schaamlippen. Aangezien ik op dat moment een weekend weg ging, ben ik wezen douchen en heb ik mijn foef grondig gereinigd. Tip doe dit niet, het brandden werd erger en erger. Aangezien ik in het algemeen een moeilijke huid heb, durfde ik niet zomaar een middeltje bij de kruidvat te halen. Maandag mijn midweekendje afgebroken en zodra het kon de huisarts gebeld. De assistente kon mij echter al vertellen, dat het om een schimmelinfectie ging en schreef mij gyno-Daktarin crème voor de schaamlippen en 3 capsules voor vaginaal gebruik. Het inbrengen van de capsule was niet moeilijk en stelde niet voor, beetje huiverig over het gebruik en bang voor bijwerkingen. De bijwerkingen zijn gelukkig niet extreem, nu op dag twee begint het echter wat meer te branden (minder heftig als van de infectie zelf). De tip is zeker om een maandverbandje in te doen, het medicijn en mijn afscheiding vloeien hevig. Vanavond breng in de laatste keer een capsule in, hopelijk verdwijnt de infectie na deze week, want het is absoluut geen pretje. Ik voelde mij ontzettend vies, terwijl het waarschijnlijk veroorzaakt is, door een te goede hygiëne. Voor alles dames die er last van hebben en angstig zij om te bellen. Schaam je niet, de assistente vertelde mij dat het de vaakst voorkomende klacht is bij vrouwen aan hun vagina en ze bijna iedere week wel iemand spreekt, met deze infectie. Wat begon als een beetje een beschamend gesprek, eindigde in een lachend, gekscherend gesprek. Waarin ze mij vertelde dat 'mijn gevaren driehoek' snel over moest zijn. Mochten de capsules niet voldoende zijn, kan ik de crème blijven gebruiken. Pas wel op let sex! De crème en capsules kunnen een condoom beschadigen, waardoor de werking niet betrouwbaar is!

18-01-2019 | Vrouw | 35
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb na gebruik nog wel jeuk dus nu een zalf. Heb al teee dagen na inbrengen rode oranje afscheiding. Dit was niet de kleur van de capsule dus denk dat het bloed is vermengt met de capsuleinhoud?!

17-07-2018 | Vrouw | 19
Allergische reactie
Mijn schaamlippen waren erg opgezwollen en jeukte enorm. Ook had ik een korrelige uitscheiding. Geen andere geuren. Ben naar de dokter geweest en hij gaf mij deze zalf om alleen te gebruiken om op mijn schaamlippen te smeren. Maar is het normaal dat dat het uitdroogt?????

16-07-2018 | Vrouw | 18
Vaginale schimmelinfectie
Had erg veel last van jeuk, korrelige afscheiding en een branderig gevoel tijdens mijn schimmelinfectie. Vandaag een capsule opgehaald bij de apotheek. 2 uur geleden ingebracht ( met moeite, maar moet maar...) en verga nu van vreselijke en ondraagbare jeuk. Heb tussen de benen een koud washandje gelegd. Nu maar hopen dat het zsm mogelijk weg is en dat deze capsule wel doet[lees meer...] wat die moet doen 🙌🏽

05-07-2018 | Vrouw | 19
Vaginale schimmelinfectie
Inbrengen ging prima. Beetje jeuk gehad erna maar verder nergens last van gehad en prima geslapen. Zit nu op dag 2 na dat ik het inbracht en heb nog een beetje afscheiding, denk dat dit de 3e dag wel over is. Tip: slaap met maandverband na inbrengen en verder inlegkruisje.

04-07-2018 | Vrouw | 23
Vaginale schimmelinfectie
In het begin dacht ik lekker erin duwen en slapen. Maar nee hoor zoveel jeuk en branderigheid heb ik nog nooit gehad. Hele nacht misschien maar 2/3uur geslapen. Een maandverband is zeker nog voor de hele nacht en in de ochtend ivm de hoeveelheid afscheiding die ik had. Effectiviteit wordt pas na 3 dagen gemerkt nou ik ben benieuwd! Dus overweeg je om te gebruiken? Dit is d[lees meer...]e laatste hulpmiddel hoe erg de vaginale schimmel ook is.

16-08-2022 | Vrouw | 25
Vaginale schimmelinfectie
Na een half uur begint het, dit is al de zoveelste keer dat ik een schimmelinfectie heb en de zoveelste keer dat ik dit rot kuurtje neem, het is het enige wat helpt dat is een ding.. maar liever zou ik dit nooit gebruiken ik sta om de tien minuten onder de douche om te koelen en weg te spoelen ik kan gewoon niet zitten niet liggen niet staan! Je vergaat gewoon van de jeuk [lees meer...]echt absurt !!

16-07-2022 | Vrouw | 22
Vaginale schimmelinfectie
Ik ben 39w3d zwanger en heb nu paar dagen last van schimmelinfectie, nu moest ik eigelijk 1 capsule met hogere dosis maar die was op dus kreeg de lagere dosis capsules en moest ik er meer instoppen, het is nu 3 uur snachts en had buikpijn omdat me blaas zo vol was dus ging ik plassen en toen begon de jeuk! Echt verschrikkelijk! Ik heb een ijs pack gepakt en in een washan[lees meer...]dje er tegenaan gehouden, het verkoeld wel een beetje maar die jeuk is er nog… Hoop dat het spul werkt! Ik kan er gewoon niet van slapen, zo erg jeukt het

06-06-2022 | Vrouw | 37
Vaginale schimmelinfectie
23:30 tablet ingenomen ivm schimmelinfectie,, 00:30 begon de Heftige jeuk jeuk jeuk…. En branderig gevoel niet vol te houden!!!! Na 3 uren werd de klachten minder kon ik pas slapen. Dit heb ik drie dagen lang herhaalde en dus volgehouden! :-((( heftig. Deze medicijnen helpt zeker,,, maar de bijwerkingen zijn heftig! Ik raad het niet aan !!!!!!!

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum