Ervaringen met Gyno-Daktarin

miconazol

24-01-2019 | Vrouw | 27
Vaginale schimmelinfectie
Omdat Canesten Gyno (tablet en creme) van de drogist niet genoeg hielp, van de huisarts Gyno Daktarin 1200 mg gekregen. Bij Canesten reageerde ik niet goed op de uitwendige creme (brandde). In de capsule/het eitje van Daktarin zit ook een creme, dus je raadt het bijna al.. dolle pret! Half uur na inbrengen begon het meteen te branden. Heb met een natte handdoek en daar[lees meer...]na met een fles wijn op mijn poes gezeten om het 2,5 uur te koelen. Maandverband in, 2 uur geslapen, midden in de nacht wakker geworden omdat de creme er weer uitliep, oftewel: branden! Zit nu met de 2de fles wijn te koelen om 4 uur ‘s nachts. Vre-se-lijk. Een schimmelinfectie is bij mij alles behalve onschuldig of eenvoudig opgelost. Eerst ga je kapot van de jeuk, daarna ga je kapot van de medicijnen. Hoop dat dit helpt.

09-01-2019 | Vrouw | 37
Vaginale schimmelinfectie
Door het gebruik van antibiotica tegen blaasontsteking vaginale schimmelinfectie gekregen 3 eitjes van 400mg gehad en creme Creme tweemaal daags aanbrengen en eitje voor slapen gaan. Gisteren eerste ei nergens last van nu tweede ei 2 uurtjes geleden gedaan en gaan slapen want moet vroeg op. Na 10 minuten begon het zo erg te branden en jeuken Gelijk naar toilet wa[lees meer...]ssen gaat niet weg de jeuk en branden Ik dacht hoe kan dat heb misschien wondjes binnen of heb ik een allergische reactie of irritatie toen maar gegoogled kwam hier terecht en ben gelukkig niet de enige het hoort erbij Heb op advies van dames hier 2 paracetamol genomen is nu wat minder geworden hopen dat snel werk moet al over paar uur op. Vind wel eng om morgen laatste ei te nemen maar ja als het helpt want heb nog geen verschil gemerk heb nog last. We gaan het zien

07-12-2018 | Vrouw | 38
Schimmelinfectie van de huid
Niet geslapen door ernstige brandpijn en jeuk. Voelde zelfs mijn hartslag kloppen beneden, vreselijk! Al vaker gebruikt maar dit keer wel hele heftige reactie. Hopen maar dat het snel uitgewerkt is en ik van mijn schimmel infectie af ben.

28-08-2022 | Vrouw | 24
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb de Gyno- Daktarin 1 capsule voorgeschreven gekregen van mijn huisarts maar bij apotheek waren ze niet verkrijgbaar dus ik heb een 3 dagen kuur gekregen. Gisteren heb ik de eerste capsule ingebracht en na een half uur kreeg ik een soort van lichte branderige gevoel in mijn vagina en toen dacht ik bij mezelf het zal wel. Een kwartier later kon ik wel huilen ik kon nie[lees meer...]t normaal liggen ik bleef maar draaien want het voelde echt alsof ik peper bij mijn vagina had. Inmiddels was het al 03:00 en ik kon nogsteeds niet slapen. In de middag kreeg ik opeens een rare bloeding en dan kwamen er stukjes van de capsule er bij uit. Nu 22:40 heb ik de tweede capsule ingebracht en het brand wel minder dan gisteren. Ik kan niet wachten om hier van af te zijn.

26-05-2022 | Vrouw | 26
Vaginale schimmelinfectie
Anderhalf uur na het inbrengen van de capsule kreeg ik enorme jeuk en een branderig gevoel. Ik heb er een goed aantal uren van wakker gelegen helaas. Ik voelde me op dat moment heel moedeloos. Ik heb het middel eerder gebruikt (toen ik niet zwanger was) en heb deze klachten toen niet ervaren. De dagen na gebruik nog veel afscheiding, maar dat is m.i. niet zo'n groot ongema[lees meer...]k. De klachten van de schimmelinfectie zijn gelukkig verdwenen.

18-02-2022 | Vrouw | 19
Vaginale schimmelinfectie
Na alle ervaringen te hebben gelezen was ik super bang. Ook het innemen lukte daardoor niet vanwege de zenuwen maar de 2e keer ging hij er erg soepel in. Ik voelde de eerste nacht nauwelijks tot helemaal niks van de bijwerkingen maar toen ik de volgende ochtend ging plassen ging het best wel jeuken en ook wat branden maar niks wat je niet aan zou kunnen en al helemaal niet[lees meer...] te vergelijken met een aantal ervaringen die hier beschrijven zijn. Wel kreeg ik ook af en toe last van maagkrampen (menstruatie krampen) ook deze waren tot nu toe niet erg. Het is nu bijna een dag later en heb veel minder last van jeuk, wel is mijn vagina erg opgezwollen door de gyno hoop dat dit met de dagen wegtrekt. Maar tot nu toe best geveterden over het product

16-10-2021 | Vrouw | 34
Vaginale schimmelinfectie
Wat een vreselijk pil is dit zeg, het is erger dan die hele schimmelinfectie. Ik moest donderdagavond beginnen, nou ik wist na een kwartier niet waar ik het moest zoeken. Zoveel pijn en ontzettende jeuk, leek alsof me onderstel in brand stond. Ik kon niet slapen, moest nog werken dag erna. Dit is de laatste keer dat ik hier gebruik van maak, ik heb dit vaker gebruikt maar [lees meer...]dat was never nooit zo heftig. Ik wilde bijna huilen, vandaag me tweede pil, jeuk en branderige gevoel is wel minder, maar dit doen ik nooit meer. Want heb slaap en lig nu weer wakker pfff

28-08-2021 | Vrouw | 25
Vaginale schimmelinfectie
23u ingebracht en 4u later wakker met zeiknat ondergoed maar hey oke. MAAR DIE PIJN EN DAT BRANDEN EN DIE JEUK. Ik heb door de badkamer gekrópen niets hielp. Spoelen met water, washand, alles eruit peuteren, wattenstaafjes, zitten in teiltje water. Alles is meedere keren gepasseerd. Nu na paracetamol en een bevroren maandverband (post bevallingstip!!! ) is de rust wat wede[lees meer...]rgekeerd. En oh, ik heb zo gelachen om alle reacties, het feit dat ik niet alleen ben en dat meerdere berichten hiervan middenin de nacht zijn geschreven like mine. We got this girls 💪 Toch tip van de dag: VRAAG EEN ANDER MIDDEL AAN JE HUISARTS

08-08-2021 | Vrouw | 27
Vaginale schimmelinfectie
Kuur van 3 dagen. Eerste nacht nergens last van. Gisteravond voor het slapen pil 2 ingenomen. MIJN GOD, wat een jeuk heb ik gehad vannacht. Ik dacht dat ik gek werd. Ik kijk er ontzettend tegenop om de laatste in te nemen vanavond :( mag toch hopen dat dit werkt uiteindelijk.

04-06-2021 | Vrouw | 21
Vaginale schimmelinfectie
Ik ben nu 26 weken zwanger en heb onderhand al 8 weken last van vaginale schimmelinfecties. Een half uur geleden het ei capsule in gebracht en mijn hemel wat jeukt het. Zoveel jeuk ik zweette ervan en wist echt niet waar ik het zoeken moest. Gelukkig stelde deze reviews mij erg gerust, dat ik niet de enige was! De jeuk is erger dan de schimmelinfectie zelf maar ik gelukkig[lees meer...] nu iets afgenomen dus hopelijk blijft dat zo! Geen idee of de medicatie helpt, ik bid van wel want het is echt geen pretje dit gevoel.

21-05-2021 | Vrouw | 25
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb vaker last van een schimmelinfectie en een pilletje van de dokter werkt beter dan van de drogist. Het inbrengen ging prima. Tot ik in de nacht wakker werd van de jeuk. Daarna ging het ook nog eens branden. Wegspoelen onder de douche maakte geen verschil. 3 uur wakker gelegen van de pijn. Het doet wel goed zijn werk maar de bijwerkingen zijn heel rot. Gebruik dit in [lees meer...]het weekend en niet als je moet werken.

14-05-2021 | Vrouw | 22
Antibiotica profylaxe
Ik heb het gister avond voor t slapen ingebracht geen bijwerkingen gekregen pas tot dat ik wakker werd en moest plassen toen begon het heel erg te jeuken heb er iets kouds voor gelegd maar t jeukt nog steeds enorm heb er nog last van ik kreeg geen zalfje mee voor de jeuk

09-05-2021 | Vrouw | 26
Vaginale schimmelinfectie
Voor het slapen gaan ingebracht en 's ochtends wakker geworden met ZO VEEL JEUK en branderigheid dat ik echt niet meer wist waar ik het moest zoeken, ik kon wel huilen! Het was gelukkig weekend maar ik had hiermee écht niet naar werk gekund, zo erg was het. Voor wie dit ook heeft en dit leest, dit is hoe het bij mij uiteindelijk gestopt is: 1. Niet krabben of wrijven[lees meer...]! 2. Met een lauwwarme/koude douche alles wegspoelen, ook alle crème uit de vagina halen, zorgen dat er zo min mogelijk achterblijft 3. HEEL VEEL VASELINE, ruim aanbrengen in elk klein hoekje, ook in de vagina 4. Zorgen dat je vagina op natuurlijke wijze vochtig wordt (...wel in je eentje natuurlijk, je moet op dit moment echt niet denken aan seks). 5. Nog meer vaseline De schimmelinfectie is wel weg, dus het is het uiteindelijk wel waard geweest.

04-05-2021 | Vrouw | 35
Vaginale schimmelinfectie
Dit middel heeft mij altijd goed geholpen in het verleden. Nu ik een spiraaltje heb lijkt de pijn en jeuk te verergeren met dit middel. Na 1 pil inbrengen een slapeloze nacht gehad en het met koud water weg moeten spoelen. Stap nu over naar een oraal middel.

19-04-2021 | Vrouw | 33
Vaginale schimmelinfectie
Na Daktarin capsule 1200 mg vaginaal te hebben ingebracht (wat erg pijnlijk is bij een schimmelinfectie) kreeg ik 2 dagen later bloedverlies wat na 3/4 dagen alleen maar erger werd. Toch ook maar een urinetest gedaan en daar kwam uit dat ik ook te maken heb met een acute urineweg infectie. Antibiotica gekregen maar bloeden stopt niet. Word pas over 1 week ongesteld maar he[lees meer...]b op dit moment dezelfde krampen en bloedverlies als menstruatie. Verlies ook veel stolsels bloed tijdens het plassen. Morgen maar de dokter bellen..

02-01-2021 | Vrouw | 32
Vaginale schimmelinfectie
Wat een verschrikkelijk spul om te gebruiken. Het inbrengen alleen al was een hel! Want door de droge vagina deed het pijn om het “eitje” er goed diep in te krijgen. Vervolgens maar een heel piep klein druppeltje glijmiddel erop gedaan. Want anders kreeg ik het er echt niet in (zonder veel pijn) eenmaal dat achter de rug te hebben begon het verschrikkelijk te jeuken. Echt [lees meer...]om gek van te worden. De jeuk was zo heftig dat je er gewoon niet van kan slapen!