Ervaringen met Dormicum

11-03-2022 | Vrouw | 64
midazolam (7,5mg)
Na gebruik zolpidem. Overgegaan op dormicum. Resultaat dieper slapen. Geen onrust meer.

09-02-2019 | Vrouw | 66
midazolam (15mg)
ik slaap er op, wordt , wel na elke droomcyclus gewoon wakker om te plassen, als ik de 30mg in 1 keer inneem slaap ik 4 - 5 uur. Als ik de tabletten apart in neem met interval van 3 uur, kan ik er 6-7 uur (onderbroken) slaap mee bereiken. bijwerking is de gehele morgen nog slaperig/moe. dit middel werkt goed genoeg. Lagere dosering wél geprobeerd, maar was niet effectie[lees meer...]f .

21-01-2019 | Vrouw | 41
midazolam (7,5mg)
Heyy .. ik ben ruim 1,5 jaar geleden aan de dormicum gezet( begonnen op 7,5 mg) omdat ik niet in slaap val en als ik slaap gek word van herbelevingen . Ik ben in november 2017 met 7,5 mg begonnen ( naast 45 mg mirtazapine, 75mg clomipramide,50 mg quetiapine en 25 mg quetiapine xr ) dosis door ggz binnen 3 weken naar 30 mg dormicum verhoogd (+ de rest ) .. deed de raarste[lees meer...] dingen na inname ( eten bestellen , buiten lopen , trap op en af , whatsappen maar de volgende dag verbaasd naar de app kijken WAT ik gestuurd had wist de volgende dag nergens meer vanaf !! Was smorgens net zo moe als de avond ervoor , sliep niet echt ( werd als ware uitgezet , net als narcose ) en precies 7 uur na inname ogen meteen open direct alert ,overdag geprikkeld .. in juni 2018 er zelf achtergekomen dat er totaal geen toezicht was op gebruik door mij ( behandeling ggz in jan 2018 overgezet naar huisarts die heeft medicatie op rol gezet en kreeg ze thuis ) dus slikte ze al 7 mnden in de 30 mg dosis ipv de voorgeschreven 2 weken max .. was letterlijk n zombie en door zelfbesef aan de bel getrokken .. afbouwen n ramp !!! Om de 3 weken n 3,75 mg eraf en om de 3 weken dus afkickverschijnselen lijkende op n afkickende heroinejunk .. was n hel .. trillen shaken ziek elke keer weer .. net voor de kerst afgelopen jaar was ik klaar met afbouwen ( de rest van de dosissen medicatie is hetzelfde gebleven )!! Eindelijk ... ! De eerste dagen na volledig afbouwen geweldig geslapen .. nu alweer 3 weken een ramp ! Alles van voorheen is weer terug , de herbelevingen sommige nachten 10x zo insentief als voorheen ! Dus weer ten einde raad !!! Maar Dormicum ???? NOOIT MEER VOOR MIJ !!!

08-07-2017 | Vrouw | 30
midazolam (15mg)
Ik mag dit middel 1 x per week om even op te laden.

23-08-2015 | Vrouw | 44
midazolam (15mg)
Ik slaap al jaren niet meer. Leef eigenlijk ook meer. Sluit mezelf op en ben radeloos. Dormicum neem ik niet meer. Geen enkel middel helpt.

04-11-2023 | Man | 75
chronische slapeloosheid

29-12-2021 | Man | 26
midazolam (15mg)
Ik gebruik dit medicijn nu ongeveer 1 jaar in tabletvorm (15MG). Reden is een (in)slaapstoornis waar ik al jaren mee kamp. Na meerdere slaapmedicatie geprobeerd te hebben (temazepam / zopiclon) van mijn huisarts Midazolam voorgeschreven gekregen. Voor mij werkt het perfect, binnen 20 minuten na inname word ik rustig en val doorgaans binnen 45 minuten na inname als een bl[lees meer...]ok in slaap. De volgende dag word ik uitgerust wakker en na 1 jaar gebruik kan ik mij niet heugen dat ik ooit last heb gehad van een bijwerking.

23-12-2016 | Man | 28
midazolam (15mg)
Ik heb een combinatie s'avonds van 300mg seroquel, 15mg dormicum, 2mg lormetazepam en 2 mg Flunitrazepam pas vanaf de Flunitrazepam erbij is gekomen slaap ik elke nacht toch wel een paar uurtjes daarvoor eens in de 4 a 5 dagen dus ben echt zeer tevreden. Ik heb een waslijst aan medicijnen geprobeerd in het verleden maar werkte allemaal niet.

02-02-2015 | Man | 67
midazolam
Naast jarenlange slaapproblemen heb ik eveneens jarenlang chronische pijn in het bekken en de onderrug. Nu (feb 2015) is de pijn er 24 uur op 7 dagen per week. Heb van alles geprobeerd, allerlei verschillende hulpverleners bezocht, maar de laatste, een orthopeed, zei dat, na botscan en mri scan gedaan te hebben, hij vertelde me dat hij niets meer voor me kon doen, want h[lees meer...]ij kon niets merkwaardigs vinden. Na verschillende pijnstillers te hebben gebruikt, beginnend met tramadol, diclofenac en oxycodon en ook verschillende soorten alternatieve hulpverlening hulp zoals magnetiseur en accupunctuur. Nu heb ik al dagenlang voortdurend een brandende pijn in mijn rug en heupstreek, zo erg dat ik teneinde raad ben. Nu heb ik al een paar keer gemerkt dat wanneer ik dormicum gebruik en iets in mijn lichaam plaatsvindt waardoor de pijn significant vermindert en wegblijft, Dat is voor mij een zegen want mijn leven wordt ondraaglijk. Zou er naast dormicum een soortgelijk medicijn zijn, met net een dosis waarbij je niet in slaap valt, maar de pijn doet verbinden. Gaat hier bij artsen of anderen geen lichtje branden, want dit medicijn dormicum heeft deze positieve bijwerking

02-05-2013 | Man | 54
midazolam
Ik gebruik dit pilletje maximaal 2 keer per week om eens wat bij te slapen. Werkt als een trein: je lichaam schokt nog eens twee keer, een half uur na het innemen en daarna weet je niets meer. De volgende ochtend altijd wel erg suf en ook een beetje somber. Slik op de andere dagen gewoon 6 mg Melatonine, en dat werkt eigenlijk ook goed, Op de een of andere manier is het to[lees meer...]ch steeds weer verleidelijk om na een paar dagen weer zo'n pilletje te nemen. Moet ik eigenlijk maar mee gaan stoppen.

23-03-2013 | Man | 49
midazolam
ik gebruik 3tab van 7,5 mg elke dag al 4 jaar .hoe kan ik het beste afbouwen .daarnaast gebruik ik ok 3 tab van 10 mr diasapam hoe kan ik deze het beste afbouwen ik wil stoppen maar weet geen afbouw hoe te doen .wie heeft hier ervaring mee

08-08-2012 | Man | 27
midazolam
Dormicum is gewoon heerlijk. Je moet 't alleen niet regelmatig gebruiken weliswaar. Alleen in noodsituaties. Ik gebruik 15 mg en voel me dan helemaal relaxed en ben voor ik 't weet in slaap gevallen. Je herinnert je weliswaar de laatste details steeds minder goed maar ja. Neem 't niet in als je niet 8 uur ononderbroken kan slapen. Zorg ook voor een rustgevende setting bij [lees meer...]inname. Span je niet teveel in om te slapen maar ga desnoods lekker laptoppen of bellen in bed. Het komt vanzelf wel. It's the best maar zoek naar alternatieven als je chronisch slaap tekort kom. Ik gebruik 't hooguit eens in de maand.