Ervaringen met Lormetazepam

10-07-2023 | Man | 66

29-04-2023 | Man | 74

27-03-2023 | Vrouw | 45
lormetazepam (2mg)
Lormetazepan 2 mg helpt me meestal om binnen een uur in slaap te vallen. Het zou al na 30 minuten werken, maar ik merk er pas wat van na 45-60 minuten. Soms, na een drukke dag, is 2 mg niet genoeg. In een heel enkele keer werkte het nauwelijks. Maar over het algemeen helpt deze 2 mg me om 'knock out' te gaan. Ik slaap er niet perse heel lang op, ca. 7 uur. Ik kan het ook g[lees meer...]erust om 01 uur innemen en om 7 uur weer actief worden. Ik voel me dan hooguit wat licht in m'n hoofd, wat ik ervaar als prettig rustgevend gevoel. Na een 5-daagse HRV-meting van Firstbeat (meet herstelvermogen van je lichaam gedurende dag en nacht) vanwege aanhoudende slaap- en energieproblemen, bleek dat ik bij inname van Lormetazepan slechtere slaapkwaliteit had. Ik was wel knock out, maar kwam nauwelijks in m'n diepe en remslaap. Daarom gestopt. Er zijn eigenlijk geen goede 'niet chemische' slaapmiddelen, hooguit 'middeltjes' die je wat duffer maken. Dit dwingt mij om ook via andere wegen en hulp serieus m'n slaapprobleem aan te gaan (cognitief, natuursupplementen en een andere levensstijl (> lees Bregje Hofstede 'Slaap vatten').

19-02-2023 | Man | 25
Slaapeloosheid door MDD

17-01-2023 | Vrouw | 72
Werkt bij mij fantastisch Gebruik het al 8 jaar

02-12-2022 | Vrouw | 28
lormetazepam (2mg)
Door een moeilijke periode slikte ik lormetazepam een week achter elkaar. Na die week wilde ik ermee stoppen, maar kon vervolgens een paar dagen totaal niet meer zonder pil in slaap komen. Zo snel went lormetazepam dus. Voor mij een teken dat het troep is.

21-07-2022 | Vrouw | 34
lormetazepam (2mg)
Ik had 2mg. Nu 3 nachten geprobeerd. Elke nacht wakker. Ik slaap er 1 a 2 uurtjes van. In slaap vallen lukt wel. Maar doorslapen niet. Ik werd wakker in zweet en kon niet meer in slaap komen. Veel angst gevoelens weer. Ik stop ermee, hopelijk zijn er betere.

10-08-2021 | Vrouw | 57
lormetazepam (1mg)
Ik gebruik het al 10 jaar lang. 0,5 mg per nacht en nooit meer dan dit. Ik slaap als een os, word fris wakker, geen enkele bijwerkingen. Top molecule.

18-04-2021 | Vrouw | 36
lormetazepam (1mg)
Gezien ik door zolpidem soms begon te slaapwandelen vroeg ik de arts naar een alternatief. Zo ben ik op Lormetazepam gekomen. Al van de eerste nacht echter moest ik zoveel zweten s nachts dat ik al midden in de nacht wakker werd van natte lakens en hoofdkussen. Echt heel vies. Ik ging dan op de andere droge helft van mijn bed liggen, tegen ik moest opstaan was dus het hele[lees meer...] bed nat, mijn haar ook en mijn huid voelde alsof ik te lang in bad had gezeten. Ik heb erna nog een paar dagen geprobeerd het te nemen in de hoop dat het zou weggaan, maar dat gebeurde niet. Ik ben ermee gestopt, zo smerig wakker worden en de lakens kletsnat, dat is geen optie. Maar volgens de bijsluiter is dat zelden, misschien ligt het dus enkel aan mij.

08-05-2020 | Vrouw | 30
lormetazepam (2mg)
Ik gebruik het middel al vrij lang. In het begin werkte het wel aardig. Maar ik had steeds meer nodig om te kunnen slapen. Bij 2 mg werd ik standaard rond 3 uur wakker. Ik moest dan eerst mijn bed verschonen door ernstig nachtzweten, En begon dan snachts vanalles te eten. Maar daar kwam ik vaak sochtends pas achter. Ik was het vergeten. Nu bij 4 mg wat inmiddels al niet me[lees meer...]er genoeg is ga ik overstappen op een ander middel. Al zal dat wel een tijdje duren ivm zoeken naar een goede vervanger en het moeten afbouwen van de medicatie. Ik neem nu het tablet (4mg) om half elf in en begin ik met ‘Spoken’ vanalles eten (Brood, crackers, koekjes maar ook drinken van thee tot sterker (alcohol) dan rond 11/12 uur word ik ineens moe en lig ik in bed.( gebruik geluidsopnames om dit na te volgen omdat ik niet goed meer weet wat ik savonds en snachts heb gedaan. In het begin kon ik aardig doorslapen maar inmiddels word ik Midden in de nacht wakker en val pas in de ochtend in slaap. Ik wil niet nog meer gebruiken met al deze bijwerkingen. Het werkt kortdurend maar zeker niet aan te raden voor langer termijn. Ik voel me ontoerekeningsvatbaar na inname ga gekke dingen doen / eten terwijl ik dat niet wil. ( soort dronkenschap lijkt het op) En zit vaak heel de nacht op na 3 uur slaap. Geheugen is enorm verslechterd En concentratie vermogen is slecht kan bijna niet meer lezen. NachtZweten ook groot probleem Enorm verslavend. Steeds meer nodig en zonder niet kunnen slapen.

04-12-2019 | Vrouw | 22
lormetazepam (2mg)
Hoop dat ik geen 4 5 .8...8...uur lig te wachten. In de donker, in het niets ...tot (als) ik slaap , want dan kan ik enkel piekeren . Maar ik blijf piekeren en analyseren over van alles en nog wat terwijl ik ergens wel al geloof dat mijn angtsten ongegrond zijn. krop ik dat gevoel echter opkomk helemaal gek ! En mijn vriend kan ni altijd na mij luistere he midden in de nac[lees meer...]ht heeft ook een job en is moe. hoop dat deze pil werkt . (Mijnmedicijn.nl: tekst verkort tot ervaring)

04-08-2019 | Man | 62
lormetazepam (2mg)
Pak het nu 10 dagen heb er een slecht gevoel bij Neerslachtig moe in mijn lichaam en hoofdpijn als ik wakker word. Nam voorheen Bromazepam 3mg al jaren nooit geen last of bijwerkingen gehad.Is nu niet meer te verkrijgen zegt de Apotheker Dit is niet goed, ga morgen uitleg vragen

20-02-2019 | Vrouw | 63
lormetazepam (2mg)
ik heb al ruim 2 maanden last van slapeloosheid, ben voorbij moe. Hiervoor temazepam gehad, hiep helemaal niet. Gisteren eindelijk de juiste medicatie Blijkt. Ben super blij, dat ik eindelijk na maanden de hele nacht heb geslapen.

08-01-2019 | Vrouw | 22
Depressief

08-01-2018 | Man | 59
lormetazepam (2mg)
ik neem om 10uur mijn slappil en een uur nadien val ik int slaap werkt 8uur zanderdags ben ik niet senuuwwachtig ben kalm en rustig goede medicatie.

16-05-2017 | Man | 35
lormetazepam (1mg)
Dit medicijn voorgeschreven gekregen door de neuroloog, ivm slecht slapen, het was zeer effectief en ik merkte dat mijn hoofdpijn die ik dagelijks heb minder werd. Dus kreeg ik een hogere dosis, in het begin milde bijwerkingen, hoe langer ik het gebruik hoe meer mijn geheugen slecht word, het begon met een blackout elke avond. De volgende dag ben ik een uur kwijt voor het[lees meer...] slapen gaan. nu 10 jaar verder geheugenproblemen, alles vergeten (35jaar). Het middel ontspant lekker, je wordt rustig, slaapt goed. maar je hebt er steeds meer van nodig en je bouwt een flinke tolorantie op.