Ervaringen met Lormetazepam

Melatonine (164 meningen)
Dormicum (51 meningen)

13-01-2015 | Man | 32
lormetazepam (2mg)
Sinds de Wietpas er is gekomen, heb ik mijn geprefereerde slaapmiddel/kalmeringsmiddel moeten opgeven. Door de belangrijkheid van mijn job wil ik niet tot een crimineel herleidt worden. ( Ik rookte 1à3 joints per dag, afhankelijk hoe fit ik moet staan de volgende dag) Dit deed ik gedurende een jaar of 15 zonder enig problemen Hierna heb ik dus de in mijn ogen volgend vr[lees meer...]ijblijvend product gebruikt dwz bier (alle soorten en sterktes) maar hier heb ik een enorme gewenning en gewichtstoename aan overgehouden, samen met geheugenverlies; Aangezien ik soms (meestal) een bak (24fl) van 33cl/ avond opdronk. Hier is mijn risico tot alcoholisme enorm verhoogd. Ook het ontwaken is enorm moeilijk en gevaarlijk want bij een vroege ochtend bobcampagne kan ik nog steeds positief testen op alcohol.Wat niet alleen mijn leven in het gevaar brengt maar ook van de mensen die er toevallig in de buurt zijn. Ben recentelijk begonnen met een mix van Lormetazepam12mg, alprazolam 0.5mg en deze in combinatie met 3g paracetamol. En om heel eerlijk te zijn doet dit me niets, de rust die ik meteen voelde na het roken van een joint, de sufheid, het positieve gevoel dat alles wel in orde gaat komen (zorgen voor morgen) dat heb ik niet bij deze "gespecialiseerde" medicijnen. Maar aangezien ik in België woon zal ik na verloop van tijd met een cocktail van 20verschillende medicijen een vleugje van dezelfde rust kan vinden die 1 jointje mij kan brengen. Ik zal jullie je op de hoogte houden van mijn zoektocht

21-07-2022 | Vrouw | 34
lormetazepam (2mg)
Ik had 2mg. Nu 3 nachten geprobeerd. Elke nacht wakker. Ik slaap er 1 a 2 uurtjes van. In slaap vallen lukt wel. Maar doorslapen niet. Ik werd wakker in zweet en kon niet meer in slaap komen. Veel angst gevoelens weer. Ik stop ermee, hopelijk zijn er betere.

16-05-2017 | Man | 35
lormetazepam (1mg)
Dit medicijn voorgeschreven gekregen door de neuroloog, ivm slecht slapen, het was zeer effectief en ik merkte dat mijn hoofdpijn die ik dagelijks heb minder werd. Dus kreeg ik een hogere dosis, in het begin milde bijwerkingen, hoe langer ik het gebruik hoe meer mijn geheugen slecht word, het begon met een blackout elke avond. De volgende dag ben ik een uur kwijt voor het[lees meer...] slapen gaan. nu 10 jaar verder geheugenproblemen, alles vergeten (35jaar). Het middel ontspant lekker, je wordt rustig, slaapt goed. maar je hebt er steeds meer van nodig en je bouwt een flinke tolorantie op.

18-04-2021 | Vrouw | 36
lormetazepam (1mg)
Gezien ik door zolpidem soms begon te slaapwandelen vroeg ik de arts naar een alternatief. Zo ben ik op Lormetazepam gekomen. Al van de eerste nacht echter moest ik zoveel zweten s nachts dat ik al midden in de nacht wakker werd van natte lakens en hoofdkussen. Echt heel vies. Ik ging dan op de andere droge helft van mijn bed liggen, tegen ik moest opstaan was dus het hele[lees meer...] bed nat, mijn haar ook en mijn huid voelde alsof ik te lang in bad had gezeten. Ik heb erna nog een paar dagen geprobeerd het te nemen in de hoop dat het zou weggaan, maar dat gebeurde niet. Ik ben ermee gestopt, zo smerig wakker worden en de lakens kletsnat, dat is geen optie. Maar volgens de bijsluiter is dat zelden, misschien ligt het dus enkel aan mij.

27-03-2023 | Vrouw | 45
lormetazepam (2mg)
Lormetazepan 2 mg helpt me meestal om binnen een uur in slaap te vallen. Het zou al na 30 minuten werken, maar ik merk er pas wat van na 45-60 minuten. Soms, na een drukke dag, is 2 mg niet genoeg. In een heel enkele keer werkte het nauwelijks. Maar over het algemeen helpt deze 2 mg me om 'knock out' te gaan. Ik slaap er niet perse heel lang op, ca. 7 uur. Ik kan het ook g[lees meer...]erust om 01 uur innemen en om 7 uur weer actief worden. Ik voel me dan hooguit wat licht in m'n hoofd, wat ik ervaar als prettig rustgevend gevoel. Na een 5-daagse HRV-meting van Firstbeat (meet herstelvermogen van je lichaam gedurende dag en nacht) vanwege aanhoudende slaap- en energieproblemen, bleek dat ik bij inname van Lormetazepan slechtere slaapkwaliteit had. Ik was wel knock out, maar kwam nauwelijks in m'n diepe en remslaap. Daarom gestopt. Er zijn eigenlijk geen goede 'niet chemische' slaapmiddelen, hooguit 'middeltjes' die je wat duffer maken. Dit dwingt mij om ook via andere wegen en hulp serieus m'n slaapprobleem aan te gaan (cognitief, natuursupplementen en een andere levensstijl (> lees Bregje Hofstede 'Slaap vatten').

05-01-2017 | Man | 52
lormetazepam (2mg)
voor een slaapmiddel werkt dit, maar maximum voor 2 uur bij mij.

22-02-2015 | Vrouw | 52
Artrose
Ik heb al verschillende rug operatie's gehad, neem pijn medicatie en Lormetazepam om te slapen. Ik nam ook morfine stickers van 50 mg en toen ging het slapen behoorlijk, maar na 15 jaar morfine ben ik nu afgekickt en neem niets meer waar ik erg trots op ben, want het is echt afzien om er vanaf te komen.. Moet wel nog mijn oxi-contine 40mg nemen anders is de pijn ondraagli[lees meer...]jk, maar slapen lukt me niet meer, voel me wel ontspannen maar kan de slaap niet vatten dus voor mij is Lormetazepam geen oplossing meer en hoop op dat mijn huisdokter een beter middel vind zodat ik mijn nachtrust heb..Ik wil iedereenbij deze ook veel sterkte toewensen!!! Grtjes Linda

07-04-2016 | Man | 53
lormetazepam (2mg)
Ik heb, na een langdurige verslaving aan andere middelen slapeloosheid gekregen en Lormetazepam heeft een goede slaapwerking, soms om en om de dag innemen is het beste en bij ernstige slapeloosheid iedere dag 1 van 2 mg. Goed middel.

18-02-2015 | Vrouw | 53
COPD
Sinds ik begin 2014 na een traumatische ziekenhuisopname bijna een volle week op de IC gelegen heb en daar de dood in de ogen gekeken heb, heb ik geregeld moeite met inslapen. Daarvoor heb ik van de huisarts Lormetazepam voorgeschreven gekregen. Met de waarschuwing dat als ik die te lang achter elkaar zou nemen, de kans groot was dat ik daar verslaafd aan kon raken. Ik ben[lees meer...] begonnen het een paar avonden achter elkaar te nemen en telkens als ik dacht dat ik zonder kon, het ook zonder geprobeerd. Dat lukte niet meteen de eerste keren, maar gelukkig is het steeds vaker en langere periodes zo dat ik er geen extra medicatie meer voor nodig heb. Ik heb ze nu dus voor 'zo nodig' in huis. En nu, als ik erg gespannen ben en niet kan slapen maak ik er ook dankbaar gebruik van. Bijwerkingen heb ik zo ver ik weet niet.

04-02-2012 | Vrouw | 55
lormetazepam
De eerste keer dat ik het middel innam, deed het helemaal niets. De daarop volgende keren werkte het soms redelijk, soms goed. Ik doseer de tabletten en gebruik ze 3x per week om niet afhankelijk te worden. Wel hou ik rekening met de tijd die ik die nacht heb om te slapen. Als ik minder dan 8 uur heb tussen het naar bed gaan en opstaan (i.v.m. werk), neem ik geen lorme[lees meer...]tazepam. Het viel we wel tegen dat ik de tabletten zelf moest betalen, omdat ze niet vergoed worden.

26-10-2015 | Vrouw | 56
lormetazepam (1mg)
ik realiseer dat het verslavend is, ik zit nu in de slechtste tijd van mijn leven. ik ben zelf dokters assistente en overleg om de 2 weken met mijn huisarts, ik hoop het in de toekomst te kunnen afbouwen , ik ben veelste blij dat ik daardoor nu 5 uurtjes slaap soms 6.Uitgeput zou ik anders zijn.

10-08-2021 | Vrouw | 57
lormetazepam (1mg)
Ik gebruik het al 10 jaar lang. 0,5 mg per nacht en nooit meer dan dit. Ik slaap als een os, word fris wakker, geen enkele bijwerkingen. Top molecule.

12-05-2012 | Vrouw | 58
lormetazepam
erg veel pijn. straalt uit. Al jaren op zoek naar verlichting.

08-01-2018 | Man | 59
lormetazepam (2mg)
ik neem om 10uur mijn slappil en een uur nadien val ik int slaap werkt 8uur zanderdags ben ik niet senuuwwachtig ben kalm en rustig goede medicatie.

27-02-2015 | Man | 60
Angina pectoris
In het begin was ik gerustgesteld, en sliep er wel van, maar nu voel ik mij geruster, ook denk ik dat het een psychologisch affect heeft op langere termijn! maar als ik het niet neem...word ik er wel tijdens de nacht wakker van en dat maakt van mij verder een slapeloze nacht... Als ik mag zeggen werkt lormetazepam ( 2 mg. ) een genetiris medicijn! voldoende slaap heb ong[lees meer...]eveer 6-8 uur per nacht, wat overdag een goed gevoel geeft! Fabrikant is NV. - Veedijk 59 - 2300 Turnhout.

17-04-2013 | Man | 60
lormetazepam
Ben gestart met 1 tablet van 2 mg i.c.m.promethazine. Na een maand geen baat meer. Dosering is daarna verhoogd naar 2 tabletten.Geen noemenswaardige verbetering.Afgelopen 2 maanden helemaal NIETS meer.Voel me alléén gedurende de nacht erg rustig.Schakel deze week over naar Stilnoct 10 (zolpidem).Ik heb wel het idee dat ik Lormetazepam af moet bouwen.Overleg met arts of[lees meer...] apotheker.