Ervaringen met Zopiclon

Slapeloosheid (140 meningen)

Bojan Nikolik (27-04-2015)

20-01-2019 | Man | 30
zopiclon (7,5mg)
IK WIL SANDOZ, Ik kreeg lamotrigine, natriumvalproaat, mirtazapine allemaal van auribindo. Ik moest bij ieder innamen bijna over geven. (Mijmedicijn: tekst verkort tot eigen ervaring)

11-05-2018 | Man | 33
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik slik nu Zopiclon al meer dan 4 maanden. Hiervoor slikte ik de maand December en halve maand January Quetiapine, Wat is dat troep zeg maar gelukkig had ik in die maanden geen last van vuurwerk. Zopiclon slik ik omdat ik PTSS heb na mijn uitzending Iraq in 2003. Ik vind deze pillen een goede combinatie met wat ik al slik op een dag. Dankzij deze pillen slaap ik de he[lees meer...]le nacht door maar daar integer moet ik echt bij komen in de ochtend en auto rijden zit er ook niet meer in voor mij.

03-02-2018 | Man | 44
zopiclon (7,5mg)
Je slaapt er lekker op maar wat een troep. Overdag ben je een zombie. Kan amper op mijn benen blijven staan. Heel erg last van sufheid en duizelig...kan helemaal niets meer. Ben 44 maar voor mij zwaar bejaard

30-01-2018 | Man | 41
zopiclon (7,5mg)
Fijn slaapmiddel, voor als je echt een goede nacht wilt maken, kalmeert, en maakt slaperig. Echter wel bij uitzondering gebruiken, verliest bij veelvuldig gebruik zijn kracht

29-01-2018 | Man | 44
zopiclon (7,5mg)
Het middel werkt echt prima om te slapen...om de dag 1 pil. 1 dag bijna niet slapen en met de pil 6 uurtjes. Maar ik ben zo duizelig als het maar kan en zie alles wazig. Omdat het middel goed werkt ga je als je de avond niet mag gebruiken toch de hele tijd denken zal ik er 1 pakken om toch te slapen. Maar kan mij gelukkig sterk houden. Maar ipv uitgerust te worde ben ik n[lees meer...]et een zombie ...Mijn lichaam doet het maar mijn hoofd zweeft

13-11-2017 | Man | 67
zopiclon (7,5mg)
Ik gebruik af en toe een kwart pilletje per keer. Ik doe met 30 tabletten ruim drie jaar, dat is dik over de max gebruiksdatum, maar de werking blijft hetzelfde. Toen ik nog werkte nam ik alleen als ik het gevoel had dat ik niet goed zou slapen en het nog geen 22:00 uur was, omdat ik om zes uur weer op moest. Thans maakt het niet zoveel, uit omdat ik met pensioen ben en du[lees meer...]s kan uitslapen zolang ik wil.

15-09-2017 | Man | 75

07-07-2017 | Man | 22
zopiclon (7,5mg)
Ik heb een hele tijd zopiclon gebruikt voor chronische slapeloosheid door een verlaat slaapfase syndroon. Het werkte in het begin best goed, maar de slaapproblemen waren chronisch en ik mocht het niet dagelijks innemen vanwege afhankelijkheid en tolerantie. Op een gegeven moment merkte ik dat ik het eerder begon te nemen dan nodig en dat mijn geheugen steeds meer achteruit[lees meer...]gang. Ben overgestapt naar een lage dosering quetiapine, dat werkt voor mij beter.

02-07-2017 | Man | 37
je mag op mij reageren

24-04-2017 | Man | 37
zopiclon (7,5mg)
ik kan ook niet zonder dus weet hoe het voelt

01-04-2017 | Man | 60
zopiclon (7,5mg)
Ik slik nu al zo'n 10 of 11 jaar lang Zoplicon, meestal een kwart of een derde tablet per nacht, omdat ik anders erg weinig slaap en overdag niet goed functioneer. Ik ervaar niet veel bijwerkingen, hooguit wat geheugenverlies, maar ik weet niet of dit een directe relatie met deze tabletten heeft. Dit medicijn zorgt er voor dat ik meestal redelijk tot goed slaap en daarna[lees meer...] overdag prima kan functioneren. Maar ik realiseer me goed dat ik de dosis niet moet verhogen.Ik probeer er van af te komen, maar dat lukt erg slecht. Zonder tablet blijf ik maar wakker en maak me steeds meer zorgen dat ik niet slaap. Het gevolg is dat ik na een uur wakker liggen toch maar weer een tabletje neem. Toch over algemeen best tevreden met dit medicijn.

03-10-2016 | Man | 18
zopiclon (7,5mg)
Vanwege mijn depressie had ik veel slaapproblemen, de psychiater heeft mij zopiclon voorgeschreven. In combinatie met olanzapine slaap ik er heerlijk op! Zonder wekker soms wel 10 uur lang wat voorheen 4 à 5 uurtjes was. Wel last van een bittere smaak in de mond, maar omdat ik nu al een tijd gebruik ben ik daar aan gewend.

07-09-2016 | Man | 45
Onrust
Ik heb altijd onrust in mijn kop gepaard gaande met sociale angsten en inactiviteit. Zopiclon is voor mij het wondermiddel waardoor ik na een 15 min. daadwerkelijk rust krijg en niet meer bang ben om de buren etc. te ontmoeten. Met die zopi's krijg ik ook weer initiatief om naar buiten te gaan. Ik gebruik ze 's morgens na wakker worden tegen depressie, om 12 uur 1 om naar [lees meer...]buiten te gaan en 's avonds om rustig TV te kunnen kijken. Het mooie is dat ik er overdag geen slaap krijg maar rust in mijn kop!!!

06-09-2016 | Man | 58
zopiclon (7,5mg)
Rohypnol gaf zeer ernstige bijwerkingen, daarna gebruik ik langdurig Zopiclon tegen slapeloosheid. Ik slaap in zonder problemen, wordt fris en helder wakker de volgende dag en heb nooit last gehad van bijwerkingen.

17-08-2016 | Man | 61
zopiclon (7,5mg)
Bij de juiste dosering prima middel. Geeft (bij mij althans) geen gewenning, ik heb dus niet steeds méér nodig zoals bij veel benzodiazepinen. Niet duf de volgende morgen.

07-05-2016 | Man | 22
zopiclon (7,5mg)
Ik moet binnen blijven, omdat ik de medicatie zopiclon die je maar 2 weken volgens de wettelijke bijsluiter mag gebruiken en waardoor ik in een verwarde en moeilijk in slaap te komen toestand blijf. Ik durf de zopiclon niet meer te slikken, maar smokkel hem vanaf nu totdat ik een gesprek met arts krijg. Dit is voor iedereen, omdat ze hun zopiclon moeten houden.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum