zopiclon

Bojan Nikolik (27-04-2015)

30-03-2022 | Vrouw | 71
zopiclon (3,75)
2020 / 2021 - Na overlijden zoon (kanker) is 9 maanden daarna mijn man overleden (kanker). Vanwege slapeloze nachten heeft mijn huisarts Zopiclon 7,5 mg voorgeschreven. In het najaar 2021 ben ik overgestapt op 3,75 mg omdat ik graag wil afbouwen.

28-03-2022 | Vrouw | 25
zopiclon (7,5mg)
Ivm slecht slapen door mentale problemen dit medicijn gaan gebruiken. K probeer om de dag het te nemen en k merk dat k wel iets beter slaap dan op de dagen dat ik t niet neem. Vgm wel iets meer drogere mond, maar kan ook van antidepressiva komen. In de ochtend niet een slaperig gevoel.

29-12-2021 | Vrouw | 63
zopiclon (7,5mg)
Het is zwaarder dan Zolpidem maar werkt ook trager. Volgende dag stond ik heel vermoeid,enigszins verward en met gezwollen gezicht en vingers op! Apotheker had geen Zolpidem meer en gaf mij dus dit .Want dit zou hetzelfde zijn .Niks is minder waar. Zoplicon is veel zwaarder dan Zolpidem! En blijkbaar zit er een stof in waarvoor ik allergisch ben.Dus neen voor mij nooit [lees meer...]meer al werkt het goed tegen de pijn Maar ik pas

18-11-2021 | Man | 21
zopiclon (7,5mg)
Voor mij werkt dit medicijn niet optimaal. Ik heb het geprobeerd om te stoppen met de Lorzapam op 1/2 MG voor het slapen gaan omdat ik met de Lorazepam s'nachts toch vaak wakker word. Helaas vond ik het "ontspannen" effect van Zopiclon niet aangenaam en voelde me zwaar en had pijn aan mijn spieren. Daarnaast de zelfde nacht nog een nachtmerrie gehad waar ik als ik wakker [lees meer...]werd en weer in slaap viel weer terug in kwam en de volgende dag voel ik mij erg brak en versufd. Misschien voor andere mensen een goede optie voor tijdelijk als slaapmiddel maar voor mij slechte reactie op. Echter viel ik wel snel in slaap, maar niet op een fijne manier.

18-10-2021 | Vrouw | 32
zopiclon (7,5mg)
Aardig geslapen met behulp van Zopiclon, maar ik werd er suf van en voelde me 's morgens nooit erg uitgerust. Nu gebruik ik Mirtazapine en dat helpt mij beter om goed te slapen. Ik word echt uitgerust wakker en was alleen in het begin een beetje suf overdag.

25-08-2021 | Man | 34
zopiclon (7,5mg)
Half tabletje werkt prima. Je wordt binnen een half uur tot een uur rustig en slaperig. Dit bevalt mij velen malen beter dan zolpidem.

16-08-2021 | Man | 45
zopiclon (7,5mg)
Werkte voor mij prima in een stressvolle periode toen ik niet of nauwelijks meer sliep. Halve tablet was voor mij voldoende om prettig in slaap te vallen (dus 3,75 mg per avond). Het brengt zowel je lijf als je hoofd tot rust. Weinig bijwerkingen, alleen in het begin wat duf overdag. Maar alles is beter dan eindeloos veel nachten wakker liggen. Het helpt om weer even in [lees meer...]een ritme te komen en je kunt overdag het leven dan beter aan. Wegens kans op gewenning is het aan te raden om na 2 of 3 weken weer af te bouwen of om het alleen incidenteel te gebruiken indien nodig. Als zelfstandig slapen dan nog niet lukt, bijv door aanhoudende stress of depressie dan is het wellicht beter om over te stappen op Mirtazapine in lage dosering (7,5 mg). Dat heb ik ook gedaan na overleg met de huisarts. Ik slaap daar net zo goed op en geeft me overdag wat rust in mijn hoofd. Het geeft alleen wel wat meer bijwerkingen in het begin.

30-06-2021 | Man | 56
zopiclon (7,5mg)
Ik heb deze medicijn sins kort,rede?slapeloze nachten.maar is mijn 3de dag en ik ben heel tevreden. Gekregen via de huisarts. Hoop zonder dit in te nemen te kunnen slapen op ten duur.

16-05-2021 | Man | 53
zopiclon (7,5mg)
Ik gebruik het al jaren. Ben in die jaren niet meer gaan gebruiken, het laatste half jaar zit ik zelfs op een halve pil ipv. een hele. Jammer dat ik het via internet moet kopen i.p.v. dat ik het voorgeschreven krijg van de huisarts. De kwaliteit via internet wisselt nogal.. Ik ken best wel mensen die het ook gebruiken, waarom zo moeilijk? Je mag wel elke dag de hele dag la[lees meer...]m zijn van het blowen maar een slaappilletje kan niet elke dag voor het slapen gaan?

17-04-2021 | Vrouw | 29
zopiclon (7,5mg)
Hoelang voor het slapen gaan neemt u m in? Gelijk er voor half uur of n uur?? Daar ben ik namelijk nog aan het zoeken zoald afgelopen nacht bijna niet geslapen... ik slik nu wel naproxen ivm gekneusde rug dus misschien werkt die daardoor niet hoor... Liefs jennifer

16-04-2021 | Vrouw | 50
zopiclon (7,5mg)
ik slaap er heel goed op hoor

04-03-2021 | Vrouw | 41
zopiclon (7,5mg)
Heerlijk die roes. Heel gevaarlijk. Met 2 glazen wijn beland ik als een junk met 1 voet in de wc. Opgesloten in mijn douchecabine. Terwijl ik slechts de deur moet openen. Na inname, na 2 uur wakker met angsten. De grootste rommel die er is. Heel verslavend.

10-01-2021 | Vrouw | 60
zopiclon (7,5mg)
Vanaf mijn 40e ernstige slapeloosheid door stressgevoeligheid en paniekaanvallen. Ik slik zoplicon nu 20 jaar. Elke avond 1 tabletje van 7,5 mg voor het slapen, en soms 1,5 tablet. Daar slaap ik heel goed op. Zou er graag mee stoppen maar tot op heden niet gelukt. Ik functioneer er goed op trouwens. Hoop er ooit vanaf te kunnen komen.

05-11-2020 | Vrouw | 36
zopiclon (7,5mg)
Door slechte ervaring had ik slaapprobleem. HA schreef me Zopiclone EG voor. Ik heb 3jaar op 1 pilletje geslapen. Ik nam ze in, rookte een cigi en ging in bed. Ik sliep in 5 min tijd voor ruim 8u. Na 3j zit ik nu wel op 2 pillen. Zelfde routine... Ga direct gaan slapen of je doet dingen waar je da andere dag geen weet meer van hebt! Enigste bijwerking die ik heb is slechte[lees meer...] smaak, maar na het ontbijten en tanden poetsen is die weg. Ik slaap lekker en voel me lekker uitgeslapen. En raad dit alleen maar aan.

12-10-2020 | Man | 29
zopiclon (7,5mg)
Ik gebruik Zopiclon 1 x soms 2x in de maand. Dit heb de afgelopen vier maanden gedaan. Zoals ook vanavond, 2 uur geleden. Ik merk niks! Ben nog super helder in mijn hoofd.. Morgen gaat de wekker vroeg dus ik baal er van en vraag me af waarom ik niet moe word van de Zopiclon.. Ik gebruik het maar heel af en toe dus aan gewenning zou je nu al nog niet denken toch?

04-02-2020 | Vrouw | 72
zopiclon (7,5mg)
Ik gebruik het al jaren zonder problemen en slaap prima elke nacht. Ik ben er wel teveel aan gewend geraakt. Als ik het niet heb, slaap ik de hele nacht niet.

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum