zopiclon

Bojan Nikolik (27-04-2015)

25-08-2021 | Man | 34
zopiclon (7,5mg)
Half tabletje werkt prima. Je wordt binnen een half uur tot een uur rustig en slaperig. Dit bevalt mij velen malen beter dan zolpidem.

16-08-2021 | Man | 45
zopiclon (7,5mg)
Werkte voor mij prima in een stressvolle periode toen ik niet of nauwelijks meer sliep. Halve tablet was voor mij voldoende om prettig in slaap te vallen (dus 3,75 mg per avond). Het brengt zowel je lijf als je hoofd tot rust. Weinig bijwerkingen, alleen in het begin wat duf overdag. Maar alles is beter dan eindeloos veel nachten wakker liggen. Het helpt om weer even in [lees meer...]een ritme te komen en je kunt overdag het leven dan beter aan. Wegens kans op gewenning is het aan te raden om na 2 of 3 weken weer af te bouwen of om het alleen incidenteel te gebruiken indien nodig. Als zelfstandig slapen dan nog niet lukt, bijv door aanhoudende stress of depressie dan is het wellicht beter om over te stappen op Mirtazapine in lage dosering (7,5 mg). Dat heb ik ook gedaan na overleg met de huisarts. Ik slaap daar net zo goed op en geeft me overdag wat rust in mijn hoofd. Het geeft alleen wel wat meer bijwerkingen in het begin.

30-06-2021 | Man | 56
zopiclon (7,5mg)
Ik heb deze medicijn sins kort,rede?slapeloze nachten.maar is mijn 3de dag en ik ben heel tevreden. Gekregen via de huisarts. Hoop zonder dit in te nemen te kunnen slapen op ten duur.

16-05-2021 | Man | 53
zopiclon (7,5mg)
Ik gebruik het al jaren. Ben in die jaren niet meer gaan gebruiken, het laatste half jaar zit ik zelfs op een halve pil ipv. een hele. Jammer dat ik het via internet moet kopen i.p.v. dat ik het voorgeschreven krijg van de huisarts. De kwaliteit via internet wisselt nogal.. Ik ken best wel mensen die het ook gebruiken, waarom zo moeilijk? Je mag wel elke dag de hele dag la[lees meer...]m zijn van het blowen maar een slaappilletje kan niet elke dag voor het slapen gaan?

17-04-2021 | Vrouw | 29
zopiclon (7,5mg)
Hoelang voor het slapen gaan neemt u m in? Gelijk er voor half uur of n uur?? Daar ben ik namelijk nog aan het zoeken zoald afgelopen nacht bijna niet geslapen... ik slik nu wel naproxen ivm gekneusde rug dus misschien werkt die daardoor niet hoor... Liefs jennifer

16-04-2021 | Vrouw | 50
zopiclon (7,5mg)
ik slaap er heel goed op hoor

04-03-2021 | Vrouw | 41
zopiclon (7,5mg)
Heerlijk die roes. Heel gevaarlijk. Met 2 glazen wijn beland ik als een junk met 1 voet in de wc. Opgesloten in mijn douchecabine. Terwijl ik slechts de deur moet openen. Na inname, na 2 uur wakker met angsten. De grootste rommel die er is. Heel verslavend.

10-01-2021 | Vrouw | 60
zopiclon (7,5mg)
Vanaf mijn 40e ernstige slapeloosheid door stressgevoeligheid en paniekaanvallen. Ik slik zoplicon nu 20 jaar. Elke avond 1 tabletje van 7,5 mg voor het slapen, en soms 1,5 tablet. Daar slaap ik heel goed op. Zou er graag mee stoppen maar tot op heden niet gelukt. Ik functioneer er goed op trouwens. Hoop er ooit vanaf te kunnen komen.

05-11-2020 | Vrouw | 36
zopiclon (7,5mg)
Door slechte ervaring had ik slaapprobleem. HA schreef me Zopiclone EG voor. Ik heb 3jaar op 1 pilletje geslapen. Ik nam ze in, rookte een cigi en ging in bed. Ik sliep in 5 min tijd voor ruim 8u. Na 3j zit ik nu wel op 2 pillen. Zelfde routine... Ga direct gaan slapen of je doet dingen waar je da andere dag geen weet meer van hebt! Enigste bijwerking die ik heb is slechte[lees meer...] smaak, maar na het ontbijten en tanden poetsen is die weg. Ik slaap lekker en voel me lekker uitgeslapen. En raad dit alleen maar aan.

12-10-2020 | Man | 29
zopiclon (7,5mg)
Ik gebruik Zopiclon 1 x soms 2x in de maand. Dit heb de afgelopen vier maanden gedaan. Zoals ook vanavond, 2 uur geleden. Ik merk niks! Ben nog super helder in mijn hoofd.. Morgen gaat de wekker vroeg dus ik baal er van en vraag me af waarom ik niet moe word van de Zopiclon.. Ik gebruik het maar heel af en toe dus aan gewenning zou je nu al nog niet denken toch?

04-02-2020 | Vrouw | 72
zopiclon (7,5mg)
Ik gebruik het al jaren zonder problemen en slaap prima elke nacht. Ik ben er wel teveel aan gewend geraakt. Als ik het niet heb, slaap ik de hele nacht niet.

10-10-2019 | Vrouw | 29
zopiclon (7,5mg)
Temazepam deed eigenlijk niks, nu een halve van deze zo nodig, maximaal 2 keer per week. Ik laad enorm op na een nacht zopiclon. Word nog steeds veel wakker maar val dan binnen 2 minuten weer heerlijk in slaap. Zo ontspannen, het piekeren verdwijnt. De volgende dag voel ik me niet duf maar echt opgeladen. De bittere smaak houdt wel tot in de middag de volgende dag aan.

14-07-2019 | Vrouw | 48
zopiclon (7,5mg)
Diverse medicaties geprobeerd. Alle medicaties hebben bijwerkingen. In het begin nam ik 1 hele elke avond . Ik heb de vreselijkste nachtmerries beleefd in drie dagen dat ik niet meer durfde te slapen.( Dat mijn brein zo iets afschuwelijks kan fabriceren als die nachtmerries, in mijn leven nog niet zoiets naars beleefd ) over gegaan op een halve per dag . Mijn geheugen w[lees meer...]erkte niet goed meer waardoor communiceren lastig ging omdat ik niet meer wist waar ik het over had tijdens het gesprek of niet meer wist wat ik daarvoor had gezegd. Even gestopt een paar dagen en dan weer wel genomen om het gewenning effect tegen te gaan. Dat werkt goed. Over gegaan op een kwart. Wel last van bittere smaak door het gebroken tablet . De smaak blijft soms even hangen in je mond. Naar verloop van tijd last van zwelling van de speekselklieren . Daarvoor bij de kno. Mijn vermoeden is door het indikken van het speeksel door Zoplicon de speekselklieren verstopt raken? Het is na echo en uitgebreid onderzoek onverklaard gebleven. Na inname Zoplicon heb ik de volgende dag last van gezwollen speekselklieren . Bij geen inname Zoplicon incidenteel een zwelling vd speekselklier ,maar dan nog opvolgend van de dag ervoor. Ik neem het nu zo nodig. Bij teveel spanning ik niet kan slapen. Soms is de spanning te hoog waardoor het slapen met Zoplicon niet lukt. Dan voelt dat heel naar de volgende dag. Wat mij opvalt is dat ik nadat ik Zoplicon heb ingenomen ( kwart) ik smiddags wat somber ben en verdrietig / emotioneel voel. Dat trekt in de loop van de dag voorbij . Meestal nog wel wat suf en onoplettend de dag na inname Zoplicon . Bij verlaagde dosis , geen nachtmerries meer.

13-05-2019 | Vrouw | 44
zopiclon (7,5mg)
Ik vraag om hulp want denk dat Zoplicon erg slecht voor mij is. Ik gebruik het 3 a 4 keer daags 7,5mg. Ik heb last van tintelingen dikke tong, angst. Acute staar aan beiden ogen terwijl 44 ben. Ik denk dat ik hartproblemen heb maar kan dit het zijn? Tintelingen en vooral slapende armen en rechterbeen..Ook heb een miskraam gehad met 10 weken. Ben de wanhoop nabij..

26-03-2019 | Vrouw | 46
zopiclon (7,5mg)
Werkt als een tierelier. Val snel in slaap en slaap dan de hele nacht door. Neem dit middel af en toe in

30-01-2019 | Vrouw | 60
zopiclon (7,5mg)
Gebruikt dit al jaren tot okt 2018 werkte prima, , sindsdien idee of ze ingrediënten veranderd hebben en sinds nov niet meer verkrijgbaar nu 2 andere merken, Mylan, zelfs met 3 slaap ik nog niet, gebruik al jaren 2 tab, nu 3 vraag me af wanneer pch weer terug komt, en waarom die niet leverbaar is

Thyrax Duotab (862) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (573) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (526) - Antibiotica - penicillines breedspectrum