Ervaringen met Alendroninezuur

alendroninezuur

allergisch moeilijk in slaap vallen darm/maag van streek

12-10-2013 | Vrouw | 51
Osteoporose/botontkalking
Tijdens een spondylodese ondekt dat mijn bot zwak was. Na een dexascan ondekt dat ik osteoporose had, ik was 47jaar. Heb 3 rugoperaties gehad met schroeven, samen met osteoporose is dat geen goede combi. Het medicijn is niet gebruiksvriendelijk het lijkt makkelijk 1xp.week, maar je moet een half uur rechtop op een nuchtere maag innemen en dat is moeilijk voor mij. Ik kan[lees meer...] niet zitten en niet lang op zijn, heb zenuwpijn, slik veel pijnstilling. Vaak heb ik eerder een oxycontin nodig, dan kan ik dit medicijn niet meer innemen. De tabletten die ik krijg zijn soms belachelijk groot en weet zeker dat oudere mensen die slecht kunnen slikken, er bestaan kleinere hoor, maar de fabrikant heeft blijkbaar lak aan hoe ouderen dit kunnen ervaren. Verder kan ik bij effectiviteit niet zeggen of het werkt, het zou de botafbraak remmen.

14-03-2013 | Vrouw | 60
Osteoporose/botontkalking
Een dag na inname van dit medicijn begon ik vage rugpijn te voelen. De dag erna was het zo heftig dat elke beweging vreselijk pijnlijk door mijn lijf ging. Ik was totaal geblokkeerd en moest in 1 stand op bed blijven liggen. Mijn nek, schouders, rug en heupen deden ongelooflijk veel pijn.Kon mezelf niet aankleden en naar het toilet gaan was een ramp. Na twee dagen de arts[lees meer...] gebeld die zei dat ik meteen moest stoppen.

16-11-2012 | Vrouw | 71
Osteoporose/botontkalking
kreeg 's nachts erge maagpijn, branderig gevoel, kon ervan niet slapen, nu gestopt en pijn is verdwenen

23-01-2012 | Vrouw | 74
Hoge bloeddruk
had al enkele maanden last met slikken en ineens op 18 september 2011 was ik zonder stem...en dat duurde 9 dagen....10/10 -11 laatste pil genomen [naar huisartsgeweest en mededeling gedaan] 21/11 nog steeds slikmoeilijkheden en begin Dec. geen last meer met slikken. IK NEEM GEEN ENKEL RISICO MEER...WIL DEZE PIL ALENDRONINEZUUR NOOIT MEER SLIKKEN. ik had deze pille[lees meer...]n voorgeschreven gekregen nadat ik 1/3-09 door een val...mijn knieschijf in 2 stukken had gebroken...en mijn heupen [volgens de foto in het ziekenhuis...nogal bros bleken te zijn. mijn geboortedatum 25-10-1937 heb REUMA en OSTEOPEROSE/ARTROSE gebruik hiervoor GEEN medicijnen meer..uit principe..maar eet geen vlees meer en houd rust. en het ''dip''-gevoel is nu OOK verdwenen. mijn bloedgroep is A

17-09-2011 | Vrouw | 60
alendroninezuur
Voor heel veel pijn van de nek tot in het been.ik heb zelf een nek hernia gehad maar ze hebben een misser van gemaakt.
heel veel pijn aan de liinkerkant van mijn lichaam.maanden lang.pijn tot dat ik naar 7 weken weer in de Rolstoel gezet werd.na 5uur in de roelstoel heb gezeten.en op bed werd gelegd. had ik zoveel pijn.en kreeg ik zo rare kleur in mijn voet tot onder de knie. nou heb de verpleegarts dit medicijn eraf gehaald maar ook het tabelet meloxicam.en nou maar hopen dat het weer l[lees meer...]eef baar word.voor mijn. ik hoop dat er andere mensen hier ook mee geholpenis gr mevr roelofs

01-09-2011 | Vrouw | 69
Osteoporose
Vermindering eetlust dus afname gewicht, na 2 maanden zware hoofdpijn, vanaf de eerste keer duizelingen, verschrikkelijke pijn langs de hele linkerzijde van mijn llichaam te beginnen vanaf de linkerkant van mijn nek tot en met mijn knieeen. Droge ogen en mond. Ben gestopt met de medicijnen.

13-07-2011 | Vrouw | 55
3.1 botontkalking
4 maaanden gebruikt, veel klachten; vermoeidheid ernstige, nachtelijke pijn torso (waarvoor 10 x fysio!! niemand had er aan gedacht dat dit te maken had met bijwerking van medicijn) slapeloosheid ivm pijnklachten, geïrriteerde slokdarm, soms vage misselijkheid en lichte diarree. Ben gestopt met medicatie, na 6 weken ben ik weer mezelf. Ik begin er niet meer aan! Wel wat[lees meer...] zorgen mbt toekomst en osteoperose

28-11-2010 | Vrouw
Botbreuken
Ik heb de pil eerst 1 maand op proef gehad en moest erg opletten of ik pijn in de keel/slokdarm en maag zou krijgen. Na een maand kreeg ik de tabletten voor een half jaar. Geen bijzondere bijwerkingen gemerkt. Na ruim een jaar kreeg ik last van mijn knieeen. Ik las een artikel over slokdarmkanker bij gebruik van Alendroninezuur. Heb de bijsluiter nog eens gelezen en las [lees meer...]dat een van de bijwerkingen last van gewrichten kon zijn. De combinatie van artikel en bijsluiter heeft mij doen beslissen te stoppen. Inmiddels ben ik 2 maanden verder en heb veel minder last van mijn knieen. Ik slik nu Mariandll Gelatinaat. Dat bevalt me heel goed. (red. tekst aangepast tot puur ervaringsinformatie)

27-10-2010 | Man
Preventief
Na 1e inname licht benauwd,na een uur was dat over. Na 2e inname een week later de hele dag benauwd en nog weer een dag later enorme pijn in liezen en benen, Ik moest een stootkuur prednison doen voor drie weken,achteraf had deze pil er helemaal niet bijgehoeven voor zo'n korte tijd.... nu een week later nog steesd beenpijn....laten we hopen dat het nog weer overgaat [lees meer...],want ik heb toch sterk het vermoeden dat het van deze pil komt.

13-09-2010 | Vrouw
Osteoperose
Ik kreeg 5 dagen na de eerste inname al klachten aan spieren en gewrichten.Elke ochtend om 4.00 uur werd ik wakker van spierpijn en gewrichtspijn.Mijn huisarts stuurde me door naar de reumatoloog, maar kon niets vinden.Deze stuurde me weer door naar de neuroloog.Deze kon ook niets vinden, dus de diagnose werd overbelasting. Overdag had ik geen pijn, alleen s'nachts vanaf [lees meer...]4.00 uur tot 1 uur na het opstaan.Ik had van de apotheek een beschrijving van het medicijn meegekregen, maar hier stond dit niet als bijwerking op.Wel op de bijsluiter in het doosje. Toen ben ik meteen gestopt met dit medicijn ,en de klachten zijn inmiddels ook weg. Nu kreeg ik van mijn huisarts Protelos en dit bevalt me goed.Alle onderzoeken hebben onnodig veel geld gekost!

23-11-2021 | Vrouw | 61
Osteoporose/botontkalking
Na een maand begon ik steeds slechter te zien. Wazig lichtflitsen en zwarte vlekken. Mijn oog begon geel te worden en had twee keer in 10 dagentijd een enorme gesprongen ader in een oog. Toen ik vanmorgen wakker werd en zwarte strepen zag ben ik bij de oogarts geweest die heeft niets gekunnen constateren. Gestopt met de pillen langzamerhand is het oog weer bijna normaal ge[lees meer...]worden. Bij het lareb waren hier ook gevallen van bekend.

20-03-2019 | Vrouw | 51
Osteoporose/botontkalking
Nu 4 weken gebruikt, vooral zware hoofdpijn en vermoeidheid is erg vervelend. Dat zou na de eerste maanden af moeten nemen. Voordat je er aan begint eerst je gebid laten controleren, die voorlichting vond ik onduidelijk. Ik was er al aan begonnen en moest toevallig voor controle naar de tandarts. Gemeld bij mijn tandarts dat ik dit medicijn slik, die gaf meteen aan dat a[lees meer...]ls ik iets aan mijn gebit ga mankeren hij mij zal doorverwijzen naar het ziekenhuis, tandarts neemt hierin geen risico. Met name tand of kies trekken doet tandarts niet als je dit medicijn gebruikt, te groot risico op complicaties. Dus laat eerst je gebit controleren en zorg dat je gebit in goede conditie is en dan pas beginnen met dit medicijn.

09-06-2018 | Vrouw | 72
Artrose
Heb het nu een paar maanden maar heb geen voldoening ervan. Heb 2 weken geleden een foto laten maken van nek en wervelkolom omdat ik erge pijn in mijn nek heb. 2 wervels ingezakt. Dus heb het idee dat het niet helpt.

15-08-2017 | Vrouw | 70
Osteoporose/botontkalking
Ik slik dit omdat dit n.a.v. botdichtheidsmeting is gebleken dat ik botontkalking heb in rug en heupen. Was daar zeer verbaasd over, want ik beweeg volgens mij voldoende fiets en wandel nog nooit wat gebroken dus ik snapte dit niet. Maar slik toch maar dit medicijn om mogelijk erger te voorkomen.

08-03-2017 | Vrouw | 45
veel klachten en na 3 weken na overleg gestopt

24-06-2016 | Vrouw | 52
Osteoporose/botontkalking
De hele dag heel misselijk en onwel, last van gewrichten. Kan wel eten, maar moet best doen het allemaal binnen te houden. ik hoop dat er een vervangend middel is, want elke week 1 dag helemaal onwel is niet zo fijn.