Ervaringen met Alendroninezuur

alendroninezuur

allergisch moeilijk in slaap vallen

22-09-2011 | Man | 42
Botafbraak door afstoot mediciatie
Moet het nuchter innemen en minstens een half uur niet liggen ik krijg er altijd een kater gevoel bij waarschijnlijk omdat je het nuchter moet innemen

12-02-2011 | Vrouw | 51
Osteoperose
Ik slik de tabletten één maal per week en kreeg bij de eerste inname na enkele dagen last van verschrikkelijke maagpijn en heb de inname gestaakt. Op advies van de huisarts heb ik eerst 2 weken Omeprazol geslikt. Daarna ben ik opnieuw met de tabletten begonnen en heb geen last meer gehad. Heb af en toe wel last van wat stijve gewrichten, maar zou dit van de medicijn kun[lees meer...]nen komen of zou dit een algemene "overgangsklacht" kunnen zijn? Het is even wennen om op de nuchtere maag de tabletten met zoveel water in te nemen maar het went. Verder nog geen effect omdat ik pas een half jaar de medicijnen gebruik.

20-11-2010 | Vrouw
Osteopenie
eerste 6 weken veel pijn in de gewrichten. nu geen klachten. na 2 jaar botscan of effect te kunnen meten. dus nog een jaartje wachten

16-07-2010 | Vrouw
Osteoperose
slik dit medicijn nog maar 4 weken ben er misselijk van los dit op door wat fruit te eten en bezig te blijven na het middag eten is de misselijkheid weg.

13-04-2010 | Vrouw
Ostopenie
Na een jaar te hebben gebruikt was de resultaat van de botmeting -1,8 (was -2,4), effectief dus! Bijwerkingingen: uitslag op mijn benen, maar was van korte duur; voornaamste is de winderigheid en opgeblazen gevoel, soms een harde buik, ook een raar geluid in mijn keel als ik lig. Gelukkig is dit niet altijd het geval maar de arts heeft voorgesteld om een ander middel t[lees meer...]e proberen, namelijk Actonel.

18-02-2024 | Vrouw | 61
Osteoporose/botontkalking
2019 begonnen met alendroninezuur. Na botmaking. Osteoporose diagnose. Vond het een heftig middel .maar ik heb doorgezet.bang om ern wervel breuk te krijgen. 2024 na de botmeting ben ik blij verrast .nu geen Osteoporose meer maar ostopenie diagnose. Zo goed is de botdichtheid van -3,8 naar -2,2 gegaan. Heel blij mee .nu 2 jaar stoppen dan weer een botmeting .

05-05-2023 | Vrouw | 60
Osteoporose/botontkalking
Armbotbreuk na val, na dexascan bleek osteoporose ondanks gezonde leefstijl en goede conditie. Zag erg op tegen gebruik van dit medicijn na alle reacties gelezen te hebben, echter het valt me tot nog toe erg mee. Gebruik het nu 2 maanden en heb alleen de eerste paar keer na inname last gehad van beetje hoofd- en spierpijn.

10-01-2021 | Vrouw | 59
Osteoporose/botontkalking
Mijn moeder bleek zeer ernstige osteoporose te hebben , en heel veel pijn na ingezakte wervels. Mij werd geadviseerd om ook een dexa scan te doen. Ik bleek in het voorstadium te zitten , osteopenie. Medicatie was nog niet nodig. Ik beweeg veel en leef gezond. Na 2 jaar op eigen initiatief opnieuw een dexascan laten maken, daaruit bleek dat het was veslechterd: osteoporos[lees meer...]e, de internist schreef Aledroninezuur Aurobindo 1 x per week en Calcium Tacal -D 1 x daags voor. Heb wat gevoeligere gewrichten en wat obstipatie, op eigen initiatief ben ik Magnesium erbij gaan gebruiken,. Na 5 jaar weer op eigen initiatief om n dexascan gevraagd. De score was verbeterd, de Röntgoloog gaf uitleg bij de foto, vond ik heel fijn. Ik zit nu weer in de Osteopenie score. Het heeft tot nu dus toch geholpen. Ik heb de huisarts gevraagd hoe lang ik dit mag en kan blijven innemen, hij zegt ga er maar mee door, ik gebruik het nu 6 jaar. In de bijsluiter kan ik niet vinden hoe lang dit gebruikt mag worden, dat vind ik wel lastig en zou dat wel willen weten.

15-12-2019 | Vrouw | 61
Osteoporose/botontkalking
Ik heb het middel van 1996 tot 2006 geslikt en moest er toen mee stoppen omdat je het maximaal 10 jaar achter elkaar mag slikken. In 2017 ging de botdichtheid snel achteruit en ben ik in overleg met de reumatoloog weer begonnen met Alendroninezuur. Het blijkt dat als je 10 jaar bent getopt, je het weer mag gebruiken. Ik vind het moeilijk te bepalen of de lichte gewrichts[lees meer...]pijn die ik heb van het medicijn komt of van de reumatische aandoening die ik heb. De haaruitval is na een paar maanden veel minder geworden. Ik heb niet veel last van het medicijn en ik heb bij mijn moeder gezien wat ingezakte wervels met je doen aan pijn dus ik kies ervoor door te gaan met dit medicijn.

30-12-2017 | Vrouw | 70
Osteoporose/botontkalking
Gebruik nu 3 jaar Alendroninezuur in tabletvorm. Hou mij strikt aan de gebruiksvoorwaarden en heb totaal geen bijwerkingen. Drink er veel water bij en gebruik dan geen melkproducten als ontbijt. Moet over 2 jaar weer een botdichtheids meting laten doen en ben toch wel benieuwd of er resultaat is v.w.b. de botdichtheid. Dus ga nog 2 jaar door.

30-04-2016 | Man | 57
Osteoporose/botontkalking
Innemen en 1/2 uur rechtop zittend staan is het enige vervelende. Moest stoppen en over op Prolia injecties.

17-04-2016 | Man | 56
Osteoporose/botontkalking
Eenmaal per week halfuurtje eerder opstaan om in te nemen, geen problemen nee gehad. Moest na spontane wervelinzakkingen en ribbreuken overstappen op Prolia/denosumab. Injectie 1 x per 1/2 jaar. Wat heb ik hier een spijt van. Spierpijn, veel meer gewrichtspijn, moe, kan minder lopen en kortademig, wou dat ik op de pillen was gebleven.

25-04-2015 | Vrouw | 55
Osteoporose/botontkalking
4 jaar geleden heb ik alendroninezuur gebruikt en na een aantal maanden er meegestopt, wegens ernstige kuitkrampen 's nachts. 1 1/2 maand geleden toch weer dexascan laten maken. De waarden waren toch achter uitgegaan. Nu opnieuw aan de alendroninezuur (5 weken nu). Kuiten voelen af en toe wel wat zwaar aan, maar geen last van spierkrampen. Ik gebruik zowel 's ochtends als[lees meer...] 's avonds een magnesium tablet. Ik denk wel dat dit helpt. Het innemen van de tablet 1x per week vind ik geen probleem. Doe ik op mijn vrije dag (vrijdag dus). Drink 2 glazen water en ga dan van alles en nog wat doen. Het half uurtje is dan ook zo om. Dan twee koppen thee en een broodje en dan het huishouden doen of ik ga lekker hardlopen. Ik heb de bijsluiter wel heel goed gelezen. Kan ik iedereen aanraden. Als ik bij de reviews lees hoeveel mensen klachten hebben en dan pas in een later stadium de bijsluiter gaan lezen, is natuurlijk ook niet verstandig. Maar ik snap het wel, want je wordt er niet vrolijk van van al die bijwerkingen.

12-09-2012 | Vrouw | 60
Reumatoïde artritis

12-09-2012 | Vrouw | 65
Osteoporose/botontkalking
gebruik in combinatie met colci chew 500mg dagelijks.

12-08-2011 | Vrouw | 44
Osteoporose na tumor bijschildklier
De eerste 3 weken veel last gehad van bijwerkingen zoals koortsaanvallen, vermoeidheid en concentratieproblemen. Verder signalen van depressie. Na deze weken echter geen last meer van deze verschijnselen.