Ervaringen met Alendroninezuur

alendroninezuur

allergisch moeilijk in slaap vallen darm/maag van streek

23-01-2011 | Vrouw | 53
Osteoperose
geen mening

05-10-2017 | Vrouw | 54
alendroninezuur (10mg)
Osteoporose/botontkalking
Gebruik het bijna 2 jaar, ben giga qua gezondheid achteruit gegaan, mijn reumaklachten zijn verergerd. Veel maag en darmproblemen. Bij de tandarts kan ik niets meer laten doen. Vermoeid en lusteloos. etc etc! slecht zien, slikproblemen. Ik ga stoppen en hoop op een beetje leven terug te krijgen. Lees de bijsluiter en ervaringen!

27-07-2017 | Vrouw | 54
Osteoporose/botontkalking
Ik slik nu 3 jaar elke week een capsule alendroninezuur. Houd me strikt aan de gebruikersvoorschrift. Ben zeer tevreden, heb geen vervelende bijwerking. Het lopen / bewegen gaat zelfs beter. Voel me top.

27-05-2017 | Vrouw | 54
Osteoporose/botontkalking
Kreeg hiervan klachten slokdarm en brandend gevoel in mijn longen.

28-07-2014 | Vrouw | 54
Osteoporose/botontkalking
Heb ze nu pas 2 weken ingenomen tot nu toe geen bijwerkingen maar als ik het allemaal zo lees ben ik benieuwd of dat zo blijft

10-01-2014 | Vrouw | 54
Osteoporose/botontkalking
inmiddels ben ik bij de tandarts geweest, die verklaarde de zwarte vlek als pigmentatie. ook naar de kaakchirurg geweest en er is GEEN kaaknecrose vastgesteld, maar problemen met kaakgewricht en kaakspieren door overbelasting, kauwgum kauwen , stress??

26-12-2013 | Vrouw | 54
Osteoporose/botontkalking
Na 4 maanden gebruik kreeg ik kaakpijn , de laatste week pas. toen ik in mijn mond keek zag ik achter mijn laatste kies een Zwarte vlek op mijn tandvlees! Ik,stop er meteen mee! En ga mijn huisarts en apotheek na de kerst meteen bellen.

21-07-2021 | Vrouw | 55
Osteoporose/botontkalking
Na de eerste tablet klachten gedurende een paar dagen, na de tweede tablet verergering klachten en gedurende de hele week. Op advies van specialist gestopt.

25-04-2015 | Vrouw | 55
Osteoporose/botontkalking
4 jaar geleden heb ik alendroninezuur gebruikt en na een aantal maanden er meegestopt, wegens ernstige kuitkrampen 's nachts. 1 1/2 maand geleden toch weer dexascan laten maken. De waarden waren toch achter uitgegaan. Nu opnieuw aan de alendroninezuur (5 weken nu). Kuiten voelen af en toe wel wat zwaar aan, maar geen last van spierkrampen. Ik gebruik zowel 's ochtends als[lees meer...] 's avonds een magnesium tablet. Ik denk wel dat dit helpt. Het innemen van de tablet 1x per week vind ik geen probleem. Doe ik op mijn vrije dag (vrijdag dus). Drink 2 glazen water en ga dan van alles en nog wat doen. Het half uurtje is dan ook zo om. Dan twee koppen thee en een broodje en dan het huishouden doen of ik ga lekker hardlopen. Ik heb de bijsluiter wel heel goed gelezen. Kan ik iedereen aanraden. Als ik bij de reviews lees hoeveel mensen klachten hebben en dan pas in een later stadium de bijsluiter gaan lezen, is natuurlijk ook niet verstandig. Maar ik snap het wel, want je wordt er niet vrolijk van van al die bijwerkingen.

13-07-2011 | Vrouw | 55
3.1 botontkalking
4 maaanden gebruikt, veel klachten; vermoeidheid ernstige, nachtelijke pijn torso (waarvoor 10 x fysio!! niemand had er aan gedacht dat dit te maken had met bijwerking van medicijn) slapeloosheid ivm pijnklachten, geïrriteerde slokdarm, soms vage misselijkheid en lichte diarree. Ben gestopt met medicatie, na 6 weken ben ik weer mezelf. Ik begin er niet meer aan! Wel wat[lees meer...] zorgen mbt toekomst en osteoperose

29-01-2023 | Vrouw | 56
Osteoporose/botontkalking
Ik slik ze nu bijna 1 jaar, en heb overal pijn in mijn lichaam bijna elke dag hoofdpijn en nekpijn ik loop moeilijker en heb last van oorsuizen ,mijn haar is ook heel dun geworden en zie mijn hoofdhuid er doorheen komen heb ook last van obstipatie. Ik ga met de arts overleggen om te stoppen met het medicijn

18-12-2021 | Vrouw | 56
Osteoporose/botontkalking
Pols gebroken. Bleek botontkalking. Gecompliceerde breuk met complicaties in bloedsomloop. Heb snel last van !jaarlijks en duizelig zijn. Maar dit???? Heb 2 weken elke week 1 pil gehad. Afschuwelijk. Ong na 2,5 week was ik weer 'normaal'. Omdat ik mijn ribben tijdens gebruik bezeerd had, na enkele weken nog 1 keer geprobeerd. Ben weer doodziek geweest. Ik kon de eerste 4 d[lees meer...]agen niets. Vooral sHetlwxht zien, ontstoken ogen, pijn overal, niet kunnen wandelen en eten. Kotsbak mee. Van bed naar bank. Echt niet te doen. Ike erd er angsrig van. Wat nu? Dit wil ik nooit meer! Het viel me tegen en vond het niet te doen. Ben sinds dat ik ermee begon mezelf niet meer. Huilbuien en warrig, depressief. Natuurlijk kan dit alles bij elkaar zijn. Maar van de meeste de bijwerkingen zijn die duidelijk door dit medicijn. Echt afzien!!!!

08-07-2021 | Vrouw | 56
Osteoporose/botontkalking
Ik ben 56 jaar en mijn hele leven gewerkt als huishoudelijke hulp. Wandel elk weekend rond de 10 km. Begin januari last van me enkel,de huisarts dacht aan een ontstoken pees. Lang verhaal kort...na 3 maanden maar eens een foto laten maken. En bleek dat mijn kuitbeen gebroken was. Ik kreeg ook een Dexascan,uitslag -2,8 heup en lwk. En ook nog atrose in me voeten. Ik [lees meer...]krijg nu sinds 4 weken alendroninezuur. Innemen is geen probleem. Maar na een dag of 3 kan ik bijna niet lopen van de gewrichtspijn,en botpijn. Gaat dit na een tijdje over? Ik ben erg onzeker,vooral omdat ik nooit iets mankeerde.

05-02-2017 | Vrouw | 56
Osteoporose/botontkalking
Ik gebruik de medicijnen 7 weken en last van ernstige vermoeidheid erg veel pijn in mijn rechterbeen, diarree, slecht slapen en afgelopen maandag met hartklachten naar het ziekenhuis geweest maar die zijn ook te wijten aan deze medicijnen. iom met huisarts nu gestopt en hopen dat ik me weer beter ga voelen. Ik snap werkelijk niet dat ze zulke medicijnen met deze bijwerking[lees meer...]en voorschrijven.

17-04-2016 | Man | 56
Osteoporose/botontkalking
Eenmaal per week halfuurtje eerder opstaan om in te nemen, geen problemen nee gehad. Moest na spontane wervelinzakkingen en ribbreuken overstappen op Prolia/denosumab. Injectie 1 x per 1/2 jaar. Wat heb ik hier een spijt van. Spierpijn, veel meer gewrichtspijn, moe, kan minder lopen en kortademig, wou dat ik op de pillen was gebleven.

30-03-2023 | Vrouw | 57
alendroninezuur (10mg)
Osteoporose/botontkalking
Invaliderende myalgie. Rugpijn kon mij niet omdraaien in bed. Daarbij grieperig gevoel. Dat heeft ca. 48 uur geduurd.