Ervaringen met Alendroninezuur

alendroninezuur

allergisch moeilijk in slaap vallen darm/maag van streek

16-02-2017 | Vrouw | 67
Osteoporose/botontkalking
Ik heb 2 ingezakte wervels en via specialist kreeg ik alendronaatatbletten, voordien ook nog risedronaat gebruikt, maar ook daar ben ik snel mee gestopt. Van beide middelen kreeg ik last van maagzuur en pijn in mijn slokdarm. Sind 2 maanden nu alendronaat in een drankje (Bonasol) en god zij dank geen klachten meer.

02-09-2015 | Vrouw | 67
Osteoporose/botontkalking
Hallo. Doordat ik eerst bij mijn drogist een meting heb gedaan door een homeopaat. Dit gebeurd met gel op je hand en zo kan hij een meting doen. ik schrok behoorlijk van deze meting. T-score -4,37 (-55%) . Ik leef toch redelijk gezond sport en krijg de nodige melk en karnemelk. Ik kreeg toen vrij dure capsules. D100-supreme. 2 soorten. Deze heb ik opgemaakt. Ben toen naar[lees meer...] mijn huisarts gegaan en wou toch de bevestiging. Ik had geen enkele in indicatie. Bovendien heeft een huisarts niks met een homepaat. Nu de uitslag er is de bevestiging. Ik heb osteoporose. Heeel erg vervelend. Nu krijg ik vit. d een pilletje elke dag (divisun) en een keer per week alendroninezuur. Zelf heb ik hier niet een goed gevoel bij, maar heb eerst een doosje van 4 en die gebruik ik op en ga dan weer naar mijn huisarts. Op de bijsluiter staat als je last van je slokdarm krijgt dan stoppen. Dan moet er wel een agressief middel in zitten. Nu krijg ik last van mijn rechterbeen. Een irritant gevoel. Onstabiel. Ik weet niet wat ik beter had kunnen doen. Bij de homeopaat blijven met die pillen wordt de afname van botten stabiel en met alendroninezuur 5 jaar wordt je bot sterker. Ik weet het even niet. Het voelt niet goed. Maar je moet wel wat. Wie kan mij helpen? In afw, Greetje

12-07-2014 | Man | 67
Vasculitis
Vanwege de noodzaak om 3 1/2 jaar geleden 90 mg/d Prednisolon te gebruiken om mijn Churg Strauss onder control te krijgen werden alendroninezuur en Calci chew voorgeschreven. Ik had veel last van maagzuur wat werd bestreden met esomeprazol. Alendroninezuur wordt voorlopig gestopt nu mijn prednisolon in 3 1/2 jaar is verlaagd tot 7.5 mg/d. Wel wordt een botporositeits[lees meer...]meting gedaan om te zien of dat kan zonder botafbraak.

09-05-2012 | Vrouw | 67
Osteoporose/botontkalking
Eén keer per maand slik ik BonViva, zodat (hopelijk)mijn botten weer sterker worden. Na inname een uur lang niet liggen of eten, maar dat is wel op te brengen. Of het zin heeft kan ik nog niet zeggen, want dat zou pas blijken na een jaar of 5. Mijn enige, en toch grote zorg, is het risico op slokdarm-beschadigingen, en ik moet er niet aan denken dat mijn kaak wordt aan[lees meer...]getast. Het lezen van de bijsluiter maakt je niet echt vrolijk, en soms vraag ik mij af om hiermee door te gaan.

15-09-2015 | Vrouw | 68
Osteoporose/botontkalking
Slik dit medicijn nog niet zo lang maar ik hoop dat het helpt.

23-01-2011 | Vrouw | 68
Osteoporose
misselijk na aantal minuten

03-02-2017 | Man | 69
Osteoporose/botontkalking
Wekelijks zaterdagsochtends 1 tablet van 70MG. Halverwege de week erop heftige bot- spier- en gewrichtspijnen. Moelijk opstaan, bukken en slecht slapen afnemend na woensdag. Gebruik naar behoefte pijstillers zoals omeprazol met maagzuurremmer en/of 2 stuks paracetamol. Wordt ook behandeld met Lucrin dat dezelfde klachten als bijwerking kan hebben. Zo zou alendroninezuur [lees meer...]voor 70% en lucrin voor 40% debet zijn aan de klachten. Met het gebruik van alendroninezuur wil ik stoppen, terwijl ik voor de bijwerking van lucrin op advies van een natuurarts dagelijks 1 tablet van 10MG loratadine inneem. Verder veel water drinken. Pas gestart, dus afwachten of het werkt.

04-05-2015 | Vrouw | 69
Osteoporose/botontkalking
Inname 1 x per week is te doen. Bijwerking: zeer moe, daarvoor minder bewegen en tot weinig in staat. Gevolg: lusteloos. Door weinig(minder) bewegen meer artrose klachten.

01-12-2011 | Vrouw | 69
alendroninezuur
medicijn is te groot- inname zeer moeilijk. moet heel doorgeslikt worden, blijft stabiel.

01-09-2011 | Vrouw | 69
Osteoporose
Vermindering eetlust dus afname gewicht, na 2 maanden zware hoofdpijn, vanaf de eerste keer duizelingen, verschrikkelijke pijn langs de hele linkerzijde van mijn llichaam te beginnen vanaf de linkerkant van mijn nek tot en met mijn knieeen. Droge ogen en mond. Ben gestopt met de medicijnen.

23-01-2011 | Vrouw | 69
Botontkalking
Het is vervelend dat ik tot een half uur na inname niet mag gaan liggen.Het werkt wel goed.

30-12-2017 | Vrouw | 70
Osteoporose/botontkalking
Gebruik nu 3 jaar Alendroninezuur in tabletvorm. Hou mij strikt aan de gebruiksvoorwaarden en heb totaal geen bijwerkingen. Drink er veel water bij en gebruik dan geen melkproducten als ontbijt. Moet over 2 jaar weer een botdichtheids meting laten doen en ben toch wel benieuwd of er resultaat is v.w.b. de botdichtheid. Dus ga nog 2 jaar door.

15-08-2017 | Vrouw | 70
Osteoporose/botontkalking
Ik slik dit omdat dit n.a.v. botdichtheidsmeting is gebleken dat ik botontkalking heb in rug en heupen. Was daar zeer verbaasd over, want ik beweeg volgens mij voldoende fiets en wandel nog nooit wat gebroken dus ik snapte dit niet. Maar slik toch maar dit medicijn om mogelijk erger te voorkomen.

23-01-2011 | Vrouw | 70
Ingezakte wervels
ik weet niet goed wat ik er van zeggen moet, heb niet het idee dat het werkt

11-05-2022 | Vrouw | 71
alendroninezuur (10mg)
Osteoporose/botontkalking
In februari vorig jaar (2021) mijn linker onderarm gebroken/ in gips 6 weken en langzame revalidatie. Nu nog steeds minder spierkracht in linkerhand (ruim 1 jr. na dato) Na de DEXA scan bleek osteoporose. Omdat ik mantelzorger ben voor mijn man, wil ik deze ellende van een botbreuk niet nógmaals meemaken. Ik ben té zeer nodig - man is palliatief kankerpatiënt. Eerst 1 [lees meer...]x per week een pil alendroninezuur, maar vanwege 48 uur obstipatie (!) overgestapt op 1x per dag een pil, een half uur vóór het eten. Dit moet ik dus 5 jaar volhouden. Sinds inname in oktober vorig jaar last van slapeloosheid. Weet niet of dit verband houdt, want ik lees er nooit over. Misschien ben ik uniek? Vindt het wel frappant. Elke dag om een uur of 5 wakker en dan niet meer inslapen. Ben maar overgestapt op vroeg opstaan om half 7 en dan de hond maar uitlaten. (ben gepensioneerd, dus zou liever na 41 jaar werken, lekker uitslapen). Het dagelijks innemen van de pil is routine geworden, een half uur vóór het ontbijt, met glas water. Lukt aardig maar lekker is anders.

27-08-2020 | Vrouw | 71
Osteoporose/botontkalking
Na een polsbreuk bleek ik bij onderzoek lichte botontkalking te hebben. Ik was verbaasd: neem genoeg calcium en 20mg vit d per dag. Daar bij ben ik lange stafmedewerker, ik fiets veel en ik ga naar de fysiofitness. Heb het middel slechts 3x gebruikt en had meteen ernstige bijwerkingen. Ik kon niet meer lopen, niet uit bed komen, niks van de grond pakken. Verder geen eetlu[lees meer...]st en heel vermoeid. Ook zie ik slechter. Na 3 innames acuut moeten stoppen maar intussen ben ik er nog steeds zo slecht aan toe. Het blijft blijkbaar heel lang in je lijf zitten. En ik vind nergens info, ook niet in het ziekenhuis, over de duur van deze ellende. Gaat dit nog weg? Word ik nog fit?Ik ga dit nooit meer slikken, net zo min als vervangers.