Ervaringen met Baclofen

Tizanidine (3 meningen)
Dantrium (3 meningen)

15-01-2015 | Man | 37
baclofen
September 2012 voorgeschreven gekregen door vnn i.v.m GHB verslaving en het dagelijks drinken van alcohol het middel werk echt top het haalt de trek weg en geeft weer zin aan het leven Jaren geleden is bij mij een bipolaire stoornis vastgesteld en ik heb het idee dat baclofan de stemmings- wisseling ook behoorlijk verbeterd ik gebuikte de baclofan niet meer teg[lees meer...]en de verslavings- trekjes maar meer om mij goed en normaal te voelen Het grote nadeel ervan vind ik persoonlijk dat je er slecht van gaat uitzien het is natuurlijk een spier verslapper en dat zie je bij mij echt terug in mijn gezicht gebruik het inmiddels alleen nachts , maar ik merk wel dat ik minder levenslust heb en vaker depressief ben

10-11-2014 | Vrouw | 44
Alcoholverslaving
Ik gebruik Baclofen nu zo'n 6 jaar, maar blijf het combineren met alcohol. Vnl. voor de roes die je dan krijgt. Ik shop bij verschillende dokters en bezoek verschillende apothekers opdat het niet zou opvallen. Ik zit ruim over de voorgeschreven dosis van 3 x 3 dagelijks.

15-10-2014 | Vrouw | 51
Pijn (algemeen)
Ruim 35 jaar veel pijn in benen. Baclofen gekregen van neuroloog, super gelukkig de eerste weken, voor het eerst sinds jaren redelijk pijnvrij. Moest helaas wel steeds meer slikken om het effect te houden. Slik het nu om de pijn te reduceren en dat helpt aardig. Alleen bijwerkingen last van licht in het hoofd en darmen, waardoor ik niet wil ophogen.

08-10-2014 | Man | 57
baclofen (25mg)
Alcoholverslaving
ik neem sinds mei baclofen in, begonnen met 2x10mg en dan nu opgebouwd tot 4x25mg per dag. toch wanneer er spanningen zijn of na het werk krijg ik wel de behoefte om te drinken, wel minder, maar toch drink ik dan wel. ook heb ik bijwerkingen, ik voel me draaierig en heb ook last aan mijn ogen en blijf er last van hebben van die symptonen. Mijn vraag is of ik ze zo goed inn[lees meer...]eem zoals het nu is of anders moet doen. is het waar dat je baclofen moet innemen volgens gewicht en dat het ook de libido verminderd als het volgens het gewicht zou moeten worden ingenomen. ik weeg 118kg weet iemand dan hoe ik ze zou moeten innemen. ik neem ook venlaxfaxine in al 7jaar ben van 150mg naar 37.5mg ben nu al 14 dagen aan afbouwen door er kleine pilletjes uit te halen, omdat er geen kleine hoeveelheden van bestaan. iemand ook ervaring mee. vriendelijke groeten beni

26-09-2014 | Vrouw | 41
Alcoholverslaving
Ik neem het sinds 1 week, schitterend resultaat, neem 4x 10mg per dag(voorlopig), ik heb ook het boek gelezen maar 1 ding is me niet duidelijk, moet je je hele leven baclofen blijven nemen of kun je er na enkele jaren mee stoppen en blijft de hunkering dan weg? Kan iemand me hierbij helpen? Alvast bedankt!

13-06-2014 | Vrouw | 38
baclofen
Ik ben op recept Baclofen gaan gebruiken voor een gegeneraliseerde angststoornis en overmatig alcohol gebruik. Eerst Campral en Refusal gebruikt en de AA bezocht. Gering resultaat. Met Baclofen begonnen 3 keer 5 mag per dag, daarna langzaam opgehoogd naar 80 mg per dag en op dit moment nog verder aan het ophogen. Dit is het beste medicijn dat ik ooit heb gehad! Wat een won[lees meer...]der en wat een schande dat dit niet breder bekend is in onze maatschappij. Zo veel mensen lijden aan angst, paniek en verslaving terwijl er gewoon een oplossing is. Omdat de rechten/patenten op dit medicijn verlopen zijn verdienen de producenten en apotheken er niet veel aan. Ook de sigaretten- en alcohol industrie zijn geen voorstander van dit medicijn, en al helemaal niet de verslavingszorg die dan veel cliënten zou mislopen. De overheid zit ook al niet te wachten op dit medicijn omdat het dan accijnzen misloopt op de verkoop van drank en sigaretten. Promotie op grote schaal zit er dus niet in. In het begin vond ik de bijwerkingen wel heftig, het is wel doorbijten. De eerste nachten moeite met slapen, onrustig gevoel, onrustige benen (Roosvicee met ijzer voor het slapengaan helpt) daarna juist heel diep slapen, derde dag last van misselijkheid gehad. Als je het medicijn gewoon goed na/tijdens het eten inneemt heb je daar geen last meer van. De wijn blijft bij mij nu in de koelkast staan en op een feestje drink ik sociaal een glas mee maar hoef thuis niet nog minimaal een fles leeg te drinken. Belangrijk is dat je de dagelijkse dosis van Baclofen echt heel rustig moet opbouwen. Op dit moment ben ik 27 dagen bezig en zijn de bijwerkingen vrijwel nihil. Bij iedere ophoging van 5 mg per keer blijf ik 2 a 3 dagen daarop staan en hoog dan verder op. Ik ben deze week ook gestopt met roken en als ik ontwenningsverschijnselen voel en dan de Baclofen inneem dan voel ik dat nare gewoon heel snel wegtrekken. Psychisch gezien heb ik mij nog nooit beter gevoeld. Ik heb veel meer energie, word niet meer belemmerd door negatieve gedachten. Er is een nieuwe wereld voor mij opengegaan en dit gun ik iedereen!

17-04-2014 | Man | 42
Alcoholverslaving
Dankzij het boek "het einde van mijn verslaving" van dr. Oliver Ameisen, ben ik op 12/10/2013 begonnen met Baclofen. Ik slik nu 4 x 25mg en soms 5x. Je moet het zelf opvoeren tot het werkt. Ondanks dat het, helaas, nog steeds een "off label" medicijn betreft (er is nooit officieel onderzoek gedaan naar alcoholverslaving en Baclofen) heb ik dit medicijn via mijn huisarts g[lees meer...]ekregen. Ik heb haar het boek gegeven en zij staat er gelukkig volledig achter. Tot op de dag van vandaag geen hunkering naar alcohol gehad en niet genuttigd, maar wel eens zin in een biertje. Bijwerkingen waren er wel in het begin, slecht slapen, duizeligheid, druk (ik had in ene zin om te gaan klussen) en geen honger. Ik ben in zes maanden 21 kilo afgevallen en nu op gezond gewicht. Wat is dit medicijn mijn redding geweest. Het medicijn heeft mijn leven drastisch veranderd. Geen drank meer, lekker veel naar de sportschool, niet meer elke dag naar de klote, geen katers meer maar vrolijk wakker worden en voor mijn vrouw een hele ander man en voor mijn kinderen een hele andere vader, in positieve zin uiteraard. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het leven op dit moment soms wel saai vind. Het lekkere gevoel wat je krijgt bij het nuttigen van alcohol is er niet meer bij. Feestjes, verjaardagen, voetbal en bijv. ook Apres skiën MET alcohol is er ook niet meer bij.... en dat mensen, is zo wennen. In plaats daarvan moet je echt andere bezigheden gaan verzinnen. Beste mensen, dit medicijn kan je redding zijn. Redding v.w.b. je baan, je huwelijk etc. Mijn mening is dat Baclofen alleen helpt alleen als je zelf voor 100% wilt stoppen (dus niet minderen, dat is een valkuil)Tip: koop het boek van dr. Ameisen en lees het zelf, laat je partner of familie het lezen en geef het aan de huisarts wanneer deze twijfelt. Ik hoop dat jullie aan deze review wat hebben. Succes allemaal.

25-02-2014 | Vrouw | 40
baclofen (10mg)
Alcoholverslaving
Ik ben zware wijn drinkster geweest en met dit middel ben ik na 2 jaar helemaal gestopt met alcohol. Tussentijd had ik wel een aantal keer terugval gehad, maar steeds kortere periodes tot een einde. Ik heb geen behoefte meer aan alcohol.

21-02-2014 | Man | 26
Alcoholverslaving
werkt super. Ben nu compleet kalm en hoef geen alcohol meer om de onrust te dempen!

03-11-2013 | Man | 50
baclofen (25mg)
Alcoholverslaving
Baclofen helpt mij prima tegen mijn angststoornis (OCD, obsessief compulsief) en helpt mij daardoor ook om definitief af te rekenen met mijn alcoholverslaving. Ik heb het vervelende Anafranil (antidepressivum) bijna niet meer nodig (van 75 naar 10Mg/dg). (red.: ivm verwijzing naar persoonlijke gegevens hebben wij deze ervaring iets aangepast.)

17-08-2013 | Vrouw | 37
baclofen
ik kreeg baclofen vanwege ernstige spierkrampen op eigen verzoek want ik wilde zelf met diazepam stoppen, maar wat een fiasco ik werd ontzettend misselijk en heb nog nooit zoveel in mijn leven moeten braken werd er ook enorm emotioneel van echt jantje lacht jantje huiltbijna op waanideeen toe vreselijk middel, ik dacht dat het iets veiliger zou zijn dan Diazepam in verband[lees meer...] met helderheid en bewust omgaan met gevoelens, maar dat was niet zo. Wat een rotmiddel ik heb laten meden er allergisch voor te zijn

03-04-2013 | Vrouw | 39
baclofen
Na jaren verslaafd te zijn gewwest aan Zopiclon ben ik sins December er vanaf. Het neemt de hunkering weg.

22-03-2013 | Vrouw | 52
baclofen
Ik heb een ernstige angststoornis met OBS (obsessief compulsieve stoornis). Een angstaanval kan enkele maanden duren. Er valt nauwelijks mee te leven. Ik ben met Baclofen begonnen nadat ik er intensief literatuuronderzoek naar had gedaan. Daar kwam ik tegen dat het werking heeft tegen angststoornissen. Op fora kwam ik tegen dat mensen met alcoholproblemen vaak geholpen war[lees meer...]en met Baclofen omdat het de oorzaak van het drinken neutraliseerde, namelijk de angsten. Daarom heb ik het geprobeerd, opgebouwd met 3 x 5 mg. per dag. Ik had besloten tot max. 90 mg. per dag te gaan, maar ben opgehouden met meerderen bij 3x10. De angstaanval die al 2 maanden bezig was, was in 3 dagen over. Ik ben nu in staat om iets constructiefs te doen met mijn angstaanvallen (zoals een programma om de amygdala bewust te kalmeren en te trainen niet meer te overreageren op de minste prikkel). Van bijwerkingen heb ik alleen wat last van maagzuur als ik het inneem vlak voor naar bed gaan. Dat doe ik dus niet meer, geen probleem. In tegenstelling tot anti-depressiva is dit middel echt werkzaam, en in tegenstelling tot de benzodiazepinen is dit middel niet verslavend en veel prettiger in het gebruik.

14-03-2013 | Man | 45
baclofen
Na jarenlang vechten tegen mijn verslaving en verschillende behandelingen eindelijk iets wat mij helpt. Moest lang zoeken voordat ik een verslavingskliniek vond die mij dit voor kon schrijven. Op aanraden van een vriend naar Sijthoff & Van Empel in Amsterdam. Geen opname (dus ik kon blijven werken) en goede, persoonlijke behandeling en begeleiding bij opbouwen van baclofen[lees meer...]. In het begin soms wat suffig bij verhogen van de dosis maar na een paar weken geen bijwerkingen en EINDELIJK zonder dat constante gevecht van de drank af.

24-01-2013 | Man | 47
Paniekaanvallen
Dit medicijn heeft echt mijn leven gered. Vind het ontwaken uit een roes van 30 jaar nog wel wat pittig zo nu en dan, maar goed, ik kan zonder drugs. Geweldig, aanrader, gewoon aan je huisarts vragen!

25-10-2012 | Man | 59
baclofen
Mijn werkelijke reden voor het gebruik van Baclofen is "alcohol-misbruik". 2 jaar geleden begonnen met 3x5mg. p/d. Langzaam opgebouwd naar 3x20mg, p/d. Werkt voor mij 100% ! Totaal géén behoefte/craving meer in/naar alcohol. Verder géén last meer van angst/paniek/depressie. Ik wil er wel bij zeggen, dat "motivatie" een heel belangrijke "must" is ! écht een[lees meer...] aanrader voor verslaafde personen.