Ervaringen met Baclofen

Tizanidine (3 meningen)
Dantrium (3 meningen)

18-04-2016 | Vrouw | 30
Spierspasmes
Beste mensen, Ik heben dit medicijn een aantal jaren geslikt met nare consequenties. Ik gebruikte dit medicijnen vanwege spasme aan de linkerkant van mijn lichaam.. Heel die kant heb ik last van spasme. Het had wel het gewenste effect, maar het enige nadeel was dat mijn darmen stil kwam te liggen en consequenties daarvan waren niet te overzien allemaal negatieve dingen.[lees meer...].. Toen we erachter kwamen ben ik onmiddellijk gestopt godzijdank... Nu ga ik gelukkig de goede kant op met mij darmen, maar ben er lang niet niet. Dus dit medicijn voor mij nooit meer. Groetjes Salina

24-02-2016 | Man | 56
baclofen (1,5mg/ml)
Beenkrampen
Ik heb de baclofen pomp voor mijn spasmes onder voor mijn enkel en voet te onderdrukken. Ik heb jarenlang door mijn spasme van de enkel behoorlijk te schoppen als ik in bed lag. Zo al 16 jaar lang. Mijn vrouw word er ook wakker van, dat vind ik niet zo leuk. Ook gebroken nachtrust. Ik zei dat mijn nippel van de baclofen niet goed zat. Iedere keer zwaardere pijnstiller voor[lees meer...] mijn en keer van mijn pijn in rug de baclofen pomp verhoogd. De arts komt voor je spasme moet verhoogd worden. Het was zo heftig, laatste moment rontgenfoto gemaakt bij mijn rug en bleek toch dat slangetje gescheurd is. Met spoed operaties gedaan worden. Lastige operatie de rug moest open voor slangetje en de nippel eruit de rug uit gehaald worden en de nieuwe baclofen pomp weer in gezet worden in rug in de zenuwbaan. Na de operatie bleef het hersenvocht lekken. De baclofen pomp meer uit mijn. Met zwaardere pillen onder controle. Twee weken in ziekenhuis gelegen als erg ziek van met tweede operatie. Nu slik ik baclofen pillen 100% meer dan in baclofen pomp. 4 keer 25 mg per dag. De hersenvocht 2 weken met de pillen onder de controleren in ziekenhuis goed was. De baclofen pomp wordt weer teruggeplaatst. Wel naar ander ziekenhuis, de andere arts heb ik geen meer vertrouwen in. Dat wil ik even kwijt in hart te luchten voor ander hoe ik denk over mijn zelf. Nadeel van mijn Baclofen: lippen duf en slappe spieren, niet goed nadenken en val in slaap enz. Dus goede reden om de baclofen pomp terug te zetten. Let niet op mijn schrijfstijl. Ik heb afasie. Hartelijke groet, Guido.

09-02-2016 | Vrouw | 43
MS (multiple sclerose)
Toen ik pas begonnen was met dit medicijn kreeg ik het heel warm, maar wanneer ik mijn hand op b.v. mijn been legde, voelde ik een normale temperatuur. Na een paar dagen verdween deze vervelende bijwerking. Minder spierkracht is een andere bijwerking? Maar volgens mij kun je dit geen bijwerking noemen omdat de spasmen wel verdwenen en daarvoor is het nodig dat de spier [lees meer...]minder krachtig samentrekt. De effectiviteit is wat dat betreft hoog.

03-02-2016 | Man | 61
Alcoholverslaving
Gebruik van baclofen volgens de methode van Dr. Olivier Ameisen door te starten met 15mg p/dag en dit langzaam op te voeren tot de z.g. "switch" is bereikt (afkeer van alcohol) waarna er langzaam afgebouwd wordt naar een onderhoudsdosering. Let wel: doseringen en bijwerkingen kunnen bij een ieder verschillend zijn. Lees meer over baclofen op de site van Sjoerd Talsma op n[lees meer...]ulpromille.nl

20-01-2016 | Man | 50

12-01-2016 | Vrouw | 69
baclofen (25mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik gebruik sinds kort Baclofen in eerste instantie alleen 's avonds om beter te slapen, ivm Restless legs syndroom, naast mijn medicatie hiervoor van Pramipexol 4 x 0,088mg 's avonds. Het (b)lijkt goed te werken, en voel me 's ochtends uitgerust, spierpijnvrij, en lekker zuurstofrijk in mijn hoofd. En voor mijn verslavings-aanleg en -verleden kan het ook geen kwaad, alho[lees meer...]ewel ik daar geen problemen meer door en mee heb. Ik hoop dat het zo blijft! Groet Sirene

05-10-2015 | Vrouw | 42
Alcoholverslaving
Neem je nu ook geen baclofen meer? Bij mij werkt dit heel goed als ik het inneem, maar als ik ermee stop is de drang naar alcohol er direct weer.

19-08-2015 | Man | 59
baclofen (10mg)
voor het slapengaan 3 (soms 4) x10mg. Toch vaak nog spiertrekkingen en 's morgens zeer stijf. Rek/strekoefeningen steeds meer noodzakelijk, maar ook midden in de nacht?

29-06-2015 | Man | 63
Stoppen met roken
Mijn neef is zwaar verslaafd geweest aan drugs heroine cocaine allerlei pillen wiet etc. Alles geprobeerd om eraf te komen, kiboets in israel, afkickklinieken, werkelijk alles geprobeerd. In 2013 boek gelezen van dr Ameizen over baclofen en is werkelijk met 70 mg baclofen drugs vrij. Op oud en nieuw bij zijn vader op visite en vertelde mij over baclofen en zij begin morgen[lees meer...] ik heb 7 pillen van hem gekregen en ik rook zeker 50 jaar en na de eerste pil heb ik geen haaltje meer genomen en nu nog steeds niet maar je moet er echt willen stoppen want de sigaret blijft gewoon smaken neemt alleen de drang weg 5 sterren en heel weinig bijwerking.

19-06-2015 | Vrouw | 30
Spierpijn
Vanwege een ongeval heb ik chronische hoofd- en spierpijn. Na van alles geprobeerd te hebben met geen tot zeer gering resultaat heb ik in overleg met mijn pijnspecialist besloten om voor pijnmedicatie te gaan. Ik kreeg een combinatie van zaldiar (paracetamol/tramadol 3 maal daags 1 tablet) en baclofen(spierverslappers, opbouwen van 10 naar uiteindelijk 40). Ik moest eerst [lees meer...]met de zaldiar beginnen en 2 weken later mocht ik ook met baclofen starten. Van de zaldiar kreeg ik vreselijke bijwerkingen en bleek later ook niet samen te kunnen met mijn antidepressiva. Daar ben ik dus al gauw mee gestopt. De baclofen verdroeg ik in kleine dosering wel, maar hoe hoger de dosering, hoe erger de bijwerkingen. Ik kreeg last van migraineaanvallen toen ik bij 30 mg was. Ik heb mijn lichaam de kans gegeven aan de baclofen te wennen, maar na een paar weken was ik het toch wel beu. Ik had me in geen tijden zo beroerd gevoeld! Een lage dosering is helaas geen optie, omdat dit gewoonweg geen effect heeft op de pijnklachten. Zonde om er dan toch mee door te gaan.

19-06-2015 | Man | 52
baclofen (25mg)
Alcoholverslaving
Het boek 'Het einde van mijn verslaving' van Olivier Ameisen was een feest der herkenning voor mij. Toen in 2012 mijn alcoholgebruik zeer problematisch werd heb ik, na lang zoeken, een kliniek in Amsterdam gevonden die Baclofen bij mijn behandeling wilde toepassen. In een lage dosering (30 Mg) merkte ik een gunstig effect op mijn angststoornis (ook beschreven in het boek [lees meer...]van Ameisen). Bovendien ging ik er beter door slapen, waar mijn alcoholgebruik zijn oorsprong vindt. Van het zuchtremmend effect heb ik persoonlijk niet veel gemerkt, misschien omdat ik daarvoor niet hoog genoeg in de dosering ben gegaan (150 Mg maximaal). Waar trek in alcohol omslaat in aversie of onverschilligheid is voor ieder persoon verschillend (treedt in circa tweederde van de gevallen op). Door Baclofen heb ik kunnen stoppen met het gebruik van Anafranil (antidepressivum) en heb ik mijn aan mijn alcoholgebruik ten grondslag liggende slaaptrauma kunnen verwerken. Daarmee heb ik de oorzaak opgelost en kan ik nu probleemloos de alcohol laten staan. Het gebruik van Baclofen moet worden op/afgebouwd. Meest voorkomende bijwerking is slaperigheid (voorbijgaand, zo ook bij mij) en wees zeer voorzichtig met het gebruik van alcohol in combinatie met Baclofen (kan dan de ademhaling vergaand onderdrukken, wat ook kan optreden bij overdosering). Al mijn persoonlijke ervaringen zijn te lezen op mijn nulpromille.nl website.

13-06-2015 | Man | 42
Alcoholverslaving
Drink al meer dan 25 jaar. Afgelopen half jaar 2 keer opgenomen in verslavingskliniek. Van verslavingsarts 30 mg Baclofen per dag voorgeschreven gekregen. Heb me niet gehouden aan de dagelijkse hoeveelheid, omdat de craving nog aanwezig was. Heb het zelf naar 70 mg per dag gebracht, en had hiermee het gewenste resultaat. Maar was gebonden aan het recept voor 30 mg per dag,[lees meer...] wat daarmee dus een probleem geeft. Een afspraak gemaakt met de verslavingsarts, om op te hogen, maar deze was daar niet over te spreken, ondanks mijn geboekte resultaat.Okay ik kreeg 10 mg meer per dag. Moet me nu dus houden aan de voorgeschreven dosering, wat nu heeft geleid dat ik toch maar ben gaan drinken in dit weekeinde, omdat de dosis te laag is.Ook heb ik Baclofen via een amerikaanse site proberen te bestellen via creditcard, dat is me dus niet gelukt, wegen restricties in EU. Volgens de verslavingsarts ben ik nu mijn zware alcoholverslaving aan het inruilen voor een hoge dosis baclofen. Daar ben ik het niet eens mee. Ook liep ik met zware angststoornissen en met chronische rugklachten, zelfs deze zijn gereduceerd door baclofen. Ook slaap ik heerlijk, en word uitgerust wakker zoals een mens zou moeten.

28-05-2015 | Man | 43
baclofen (10mg)
Ik heb Baclofen genomen tegen mijn doorslaapproblemen i.v.m. mijn ADD-stoornis. Dat hielp buitengewoon goed. Slaapmedicatie hielp niet of nauwelijks door snelle gewenning en daarmee redde ik hooguit 5 uur slaap. Met Baclofen sliep ik weer 8 a 9 uur en dat was me in geen tientallen jaren meer overkomen. Bijwerking was in het begin een beetje sufheid maar dat verdween na een[lees meer...] paar dagen. Positief was dat ik weer genoeg sliep om de dag erop weer goed te kunnen functioneren en ik in mijn hoofd een stuk rustiger was. Helaas is het niet als slaapmedicijn geregistreerd, zodat de huisarts het voorschreef voor een andere aandoening.

08-04-2015 | Vrouw | 54
baclofen (10mg)
Door "stijve spieren"moeite met bewegen, baclofen verslapte de spieren waardoor bewegen makkelijker ging en daardoor de pijn minder werd.

31-03-2015 | Man | 43
Alcoholverslaving
Ben al vanaf dag 1 dat ik in aanraking kwam met alcohol (nu 26 jr geleden) een alcoholist van het ergste soort. Heb diverse dingen geprobeerd zoals de AA, opnames in klinieken, naltrexon, diazepam, librium. Niets hielp, binnen een week ging ik toch weer de fout in, op het ergste moment zat ik op 2l whisky per dag wat een dure grap is. De laatste 2 jaar vrij stabiel op 3 to[lees meer...]t 6 liter kanon per dag, soms in combinatie met een jointje. Meermaals in het ziekenhuis beland wegens blackouts en als gevolg daarvan valpartijen met als gevolg botbreuken en kneuzingen. Omdat ik thuis steeds de fout in ga, liever geen opnames meer, gegoogled en ook het boek van Ameisen gekocht en gelezen. Zeer herkenbaar en motiverend. Verder gezocht en nu een behandeling gevonden via de Baclofen-studie. Mijn huisarts wil het nl. ook niet voorschrijven. Voorwaarde is dat je dan eerst gedetoxed moet zijn, en dat traject heb ik 3 keer verknald door toch weer toe te geven aan de zucht en het tegengaan van de ontwenningsverschijnselen, die bij mij inmiddels echt wel ernstig zijn. Heb oa een blaasapparaat nu thuis en dat is wel ontluisterend, ik heb een gewenning en tolerantie opgebouwd waar ik nu echt van af wil, het is levensgevaarlijk aan het worden. Ter info: na 1 kanon (0.5L) blaas ik 1.5 promille. Laat staan waar je op zit als je er 6 of zelfs 8 neemt op een avond. De volgende ochtend zat ik dan nog steeds op 4 promille, stapte vrolijk in de auto om te gaan werken. In de weekenden begon ik vaak al meteen met alcohol drinken bij het wakker worden. Vorige week was de intake, je moet dan enkele tests afleggen en uiteraard 0 promille blazen. Omdat ik zeer gemotiveerd ben om te stoppen, hield ik de detox vol en en haalde de tests, en kreeg de Baclofen ook dezelfde dag nog geleverd. Omdat ik blijkbaar in de categorie 'zoekt zeer koppig steeds weer de grenzen op' val en er op het potje staat dat het OF baclofen OF een placebo kan zijn, besloot ik dit te testen door toch weer alcohol in huis te halen en te kijken of het effect 'anders' zou zijn. Nou, reken maar dat dat het geval is, en het stomste wat ik heb gedaan, ook al weet ik nu 100% zeker dat ik geen placebo heb. De dagen daarna was ik nog nooit zo ziek geweest en het duurde veel langer dan normaal om weer op de 0 promille te geraken. Uiteraard waren de huis- en verslavingsarts en psychologe absoluut niet blij met mijn achteraf zeer stomme en ook nog eens levensgevaarlijke actie. Drie keer detoxen in een korte periode vraagt fysiek enorm veel van het lichaam, daar ben ik nu wel achter. Ik ben via googlen op 'baclofen bijwerkingen' op deze site beland en besloten me me aan te melden. Uit andere commentaren maak ik op dat de eerste week hoe dan ook zwaar is en inmiddels alweer 2 dagen op 0 promille en helemaal klaar met alcohol. De roes is inderdaad veel te prettig, maar ik heb geen enkele grens als ik eenmaal begin ('1 is teveel en 100 is te weinig') en wil absoluut niet nogmaals door de hel van het detoxen heen. Eenmaal langer dan 2 dagen 0 blazen maakt ook dat je veel beter proeft, ruikt en ziet en gewoon veel fitter bent. Ik merk vandaag dat ik me eindelijk weer redelijk normaal en rustig voel en de 'zucht' is duidelijk minder, eigenlijk volledig afwezig tot nu toe. Ben alleen wat 'klam' en inderdaad een droge mond. Ik ben benieuwd hoe dit traject verloopt, mijn (nieuwe) werkgever heb ik alles maar eerlijk in vertrouwen verteld. Omdat het traject nog geen week van start is, heb ik besloten om op deze site mijn ervaringen te delen, minimaal eens per week. Dit zal ook betekenen dat 'mijn mening' zal veranderen, deze is voor nu een momentopname, er is nog een hoop werk te doen en 16 weken is natuurlijk niets op 26 jaar. Hoop overigens ook dat er een 'mening van een expert' over dit middel wordt gepost. Mvg, Alcoholicus

21-01-2015 | Vrouw | 43
baclofen
Alcoholverslaving
Sinds 5 maanden gestart met baclofen voor mijn alcohol verslaving. ik merk dat het vooral effect heeft op mijn depressieve/angsstoornis. daarnaast slik ik ook Lyrica tegen mijn paniekaanvallen. Wat ik vooral merk is dat ik aanzienlijk minder gespannen ben, minder angstig, aanzienlijk minder negatieve gedachte. Positiever ben gaan denken, constructiever keuzes maak. mind[lees meer...]er angstig ben voor een leven zonder alcohol, de zucht naar is stukken minder. Algehele verlossing van de hunkering naar beneveld zijn is (nog) niet weg. vandaar dat ik nog steeds aan het ophogen ben. Start: 3x5mg p.d. Nu 3 maanden later: 1x 40mg, 1x55mg, 1x50mg. Wil nog langzaam verder ophogen.....Maar ben een beetje angstig. Heb last gekregen van kloppend/bonzend gevoel in mijn oren. Vooral 's nachts duidelijker aanwezig niet alleen qua gevoel, ik hoor het ook duidelijk bonzen/kloppen. Heeft iemand daar ervaring mee? Weet iemand wat dit is/ Ben bang dat ik door midhoge/hoge dosis van gebruik baclofen kans heb om tinittus op te lopen of iets anders onherstelbaars. Ik kan nergens iets vinden over deze bijwerking. Iemand? NB: ben erg blij met dit medicijn. Het geeft me hoop, geeft me kracht, positiviteit, een uitweg uit de ellende in mijn lichaam en hoofd en wil graag met Baclofen door!