categorie

Urologie - incontinentie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Urologie - incontinentie

15-09-2019

Overmatig zweten

Winters, zomers, ALTIJD zweten. Zelfs bij de minste inspanning. En nu dus dit wondermiddel gevonden dankzij de huisarts. Echt, echt mijn sociaal leven is véél aangenamer ! Ook op het werk hoef ik mij niet meer te schamen over overmatig zweten, het zweet die zo over mijn gezicht liep, zelfs al zonder enige inspanning ! Ik ben écht gelukkig nu !!
08-09-2019

Overactieve blaas

Na een turp operatie gaat plassen voortreffelijk alleen de frequentie is te veel.. Visicare moet de blaas tot rust brengen ... maar heeft geen effect bij mij.
05-09-2019

Overactieve blaas

Heb ook een neuromodulator in mijn lichaam. Op advies van behandelende arts, Betmiga 50 mg. een paar maanden te gebruiken, om de overactive blaas te verbeteren. Na ongeveer 6 weken gebruikt gestopt, omdat het mijnprobleem alleen maar verergert.
16-08-2019

Overmatig zweten

Ik had altijd veel last van blozen gepaard met overmatig gezicht zweet, nu gebruik ik elke ochtend 2 tabletjes en het werkt super. De eerste weken merk je niet zoveel maar na ongeveer 3/4 weken begon ik het verschil te merken. Wanneer ik een dag de dosis vergeet dan merk ik dit ook direct, het blozen en zweten is dan meteen weer terug. Het heeft mij ook geholpen op sociaal[lees meer...] gebied, ik had altijd de angst om te blozen en zweten in het openbaar en nu ben ik hier helemaal vanaf!
13-08-2019

Urineverlies

geen enkele resultaat bemerkt na 3 maanden gebruik.
28-07-2019

Overmatig zweten

Reden van gebruik: overmatig zweten. Handpalmen, liezen, voeten, oksels. Ik had met name veel hinder van het zweten van mn handpalmen. Niet klam maar echt nat. Ook in de winter en daar kreeg ik ijskoude handen van. Medicatie heeft het zweten tot rust gebracht. Als ik al een heftig zweet dan houd het veel eerder op. Ook vaak gewoon droge handen. Een heerlijke ervaring. [lees meer...] Wel wat last van droge ogen en in het begin droge mind. Daarom houd ik het bij deze dosis. Ook meer last van extreme hitte (Zomer 2019 😁). Op hete dagen neem ik minder in zodat ik voldoende functioneel kan zweten maar dan nog heb ik het gevoel dat ik onvoldoende afkoel. Twee keer migraine gehad op een warme dag. Voorheen nog nooit migraine gehad door warmte. Ik gebruik het middel nu enkele maanden. Het is een uitkomst voor me. Ik beleef mijn lijf anders doordat ik minder zweet. Wb de migraine ga ik in de gaten houden.
27-06-2019

Urine-incontinentie

heb ook vesicare (zeer negatieve ervarigen) geslikt en bekkenbodemtherapie gehad Dit na een prsotaatoperatie van nu één jaar geleden
06-06-2019

Betmiga (Mirabegron)

Ik kreeg na drie weken behoorlijke hartritmestoornissen. Zodra ik me maar even inspande, sloeg mij hart volledig op hol, heel akelig. Jammer, want het medicijn werkte wel bij mij.
30-05-2019

Betmiga (Mirabegron)

Moest herhaaldelijk naar toilet gaan,ook s'nachts 3 tot 4 maal opstaan van de pijn in de onderbuik om dan maar een beetje te kunnen plassen,ga nu naar een neuraaltherapeut en voel mij veel beter
28-05-2019

Emselex (darifenacine)
Urine-incontinentie

als ik moet plassen, haal ik de toilet al niet meer. De emselex gaat steeds minder werken, moet er zeker 2 x per nacht uit en als ik op de bank zit haal ik het toilet al niet meer volgens mij ben ik er ook een beetje duizelig van. Ik ga morgen naar de dokter vragen of ik een sacrale neurostimulator kan krijgen., omdat ik ook ont. inco heb. Daarvoor zijn klemmetjes op m[lees meer...]ijn darm gezet , maar die gaan om de paar maanden los en dan moet ik weer de hele dag naar het ziekenhuis.
01-05-2019

MS (multiple sclerose)

Betmiga ruim 4 weken gebruikt. Waar ik eerst, door overactieve blaasspier 15x per dag naar de wc moest, is dit nu 7x, 16x, 11x. Helpt niet en het plassen is nu helemaal losgeslagen. Dan kies ik bijna liever voor de zekerheid wetende zo’n 15x per dag, om het uur, ‘s middags wat rustiger. Dan dit. Uroloog wil dat ik doorga en Vesicare daarbij neem. Ik ben bang; als ik zie[lees meer...] wat de bijwerkingen van Vesicare zijn, ben ik verder van huis, àls het al werkt. Want hiernaast zorg ik alleen voor 3 kinderen. Was grafisch ontwerper maar al 100% afgekeurd. Ik wil niet. En neem nu Quertilla. Dit helpt heel goed. Vooral tegen aandrang.
09-03-2019

Toviaz (fesoterodine)
Veel plassen

Voor gebruik, regelmatig aandrang en s'nachts tot wel 5 x eruit, nu nog maar 1 x per nacht en ga overdag normaal om de 1 á 2 uur naar toilet
30-01-2019

Betmiga (Mirabegron)

Bleef in de nacht meerdere keren ( soms om het uur ) naar de WC gaan. Waardoor uiteindelijk slaapgebrek een probleem werd, ook voor mijn vrouw. Het plassen duurde gevoelsmatig een half uur, zolang dat ik steeds meer moeite kreeg met weer in slaap komen. Betmiga 50mg in combinatie met Tamsulosine 0,4 HCI Sandoz retard Sinds vandaag 30-01-2019 wijzigt Apotheek in opdr[lees meer...]acht van Z&Z dat ik Tamsulosine HCI 0,4 Ranbaxy ( i.p.v Sandoz ) krijg. Ben benieuwd of dit problemen op gaat leveren. Laat het dan zeker weten.
12-01-2019

Urine-incontinentie

niet opgelost. na het gebruik van vesicare is vooral de droge mond verdwenen maar incontinentie is verhoogd
31-12-2018

Betmiga (Mirabegron)

Ik kreeg zeker 15 keer per dag aandrang om te plassen. Volgens mijn huisarts had ik een zwakke blaas en schreef hij Betmiga 50 mg tabletten voor. Na enkele dagen had ik hier baat bij. Toen ik deze tabletten 3 weken had gebruikt, ben ik met inname hiervan gestopt om te kijken wat het verdere resultaat was. Na een week moest ik weer zo'n 15 x per dag plassen. Vervolgens be[lees meer...]n ik de tabletten weer in gaan nemen en het plassen werd gereduceerd naar 5 á 7 keer per dag. Heb geen bijwerkingen.
25-12-2018

Tolterodine (tolterodine)

Al jaren veel moeten plassen en regelmatig de WC niet halen ( vooral snachts). Doordat ik dacht dat de oorzaak veel stress was, liet ik het lang zo. Nu maanden aan Tolterodine. Het medicijn heeft een lange periode nodig voor het gaat werken, soms voelt het of ik minder moet, maar dan blijkt het toch niet zo te zijn. Al jaren heb ik gebroken nachten en dat is er niet mi[lees meer...]nder op geworden. De bijwerkingen zijn nihil. Ik drink s'avonds na 20 uur niets meer, neem alleen smorgens vroeg 1 mok koffie en drink weinig alcohol.
13-12-2018

Vesicare (solifenacine)

ik moest altijd wel 3 tot 4 keer mijn bed uit om te plassen en nu nog maar 1 keer. Slaap daardoor weer voldoende op een nacht, waardoor ik me een stuk fijner voel. Dus voor mij werkt dit medicijn prima met de bijwerkingen kan ik leven.
07-11-2018

Emselex (darifenacine)
Overactieve blaas

Geeft de blaas rust waardoor het aantal keren plassen per dag (en vooral s'nachts) sterk verminderd. Ik neem het in de avond in omdat je er net na het innemen een beetje moe van wordt. Ontzettend blij dat dit medicijn er is!
24-10-2018

Urine-incontinentie

Last van gemengde urineincontinentie. Betmiga geprobeerd. Eigenlijk nauwelijks effect. Vesicare daarbij gedaan na twee maanden betmiga, geen veranderingen behalve vervelende bijwerking obstipatie. Denk dat ik er mee ga stoppen.
19-10-2018

Overactieve blaas

Ik gebruik het medicijn Betmiga nu 4 dagen en merk nog helemaal niks, ook geen bijwerkingen. Kan iemand mij vertellen hoelang het ongeveer duurt voordat het medicijn gaan werken? Ook heb ik een neurostimulator dus hoop dat het enig effect gaat geven. Ik plas zo’n 14 tot 16x per 24 uur waarvan 4x ‘s nachts. Wordt er gek van!!
25-09-2018

Oxybutynine Tabletten (oxybutynine)

Tijdens een wandeling zoveel zweet produceren dat ik kletsnat thuiskwam, zelfs mijn haren kletsnat!
19-09-2018

Overactieve blaas

Zeer effectief tegen overactieve blaas, wellicht tè actief. Geen plotselinge, onverwachte druk meer op de blaas, maar plassen gaat in het grootste deel van de gevallen wel heel traag.
09-09-2018

Overmatig zweten

Na mijn wandelingen kletsnat van het zweet thuis komen
06-09-2018

Prostaatklachten (overig)

Na eerst een onderzoek van de oncoloog naar prostaatkanker, was er geen prostatkanker, daarna naar uroloog die mij wegens het vele plassen in de nacht vesicare 5Mg voorschreef. De volgende dag 1 tablet in genomen, even later kreeg ik, Hartpatient zeer ernstige hartklachten en benauwdheid met daarbij komende, ontzettend raar in het hoofd als ok in ook nog een flinke dosis [lees meer...]morfine had in genomen en viel steeds in slaap aan de tafel, toen ik wat beter was geworden direct het ziekenhuis op gebeld en het bovenvermelde gemeld, de reactie was, onmiddellijk stoppen met dit medicijn dit is een zeer heftige reactie, thans na een nieuw gesprek moet ik Furosemide 20 gaan gebruiken in de avond, zodat ik misschien eindelijk snachts weer eens rustig kan slapen zonder steeds het bed uit te moeten.
05-09-2018

Urine-incontinentie

Of ik de Betmiga 's ochtends of s'avonds inneem, na ca. 3 maanden gebruik, nog geen resultaat, wel alle genoemde bijwerkingen.
03-09-2018

Urine-incontinentie

Ik heb dit medicijn ca. 3 maanden ingenomen. Tot nog toe geen verbetering. Heb het idee, dat het erger is geworden of/en ik last heb van bijwerkingen.
13-08-2018

Overmatig zweten

Ik gebruik dit middel al jaren. Dit verliep altijd zonder veel problemen en ik zweet ook bijna niet meer. Dit is mij echter bijna fataal geworden omdat ik kort voor een hitteberoerte heb gestaan. Mijn appartement is in de zomer niet koel te krijgen en door de extreme weersomstandigheden van de laatste tijd is mij dat bijna noodlottig geworden. In mijn woning was het sinds [lees meer...]maanden niet koeler dan 26 graden ( ook in de nacht) met als absolute piek de 33 graden van 27 juli. Er was geen koel plekje te vinden in het hele appartement en een koude douche was de enige mogelijkheid om enigszins af te koelen. Het effect was natuurlijk steeds van korte duur. Doordat ik niet zweet kan ik mijn lichaamstemperatuur niet controleren en ik werd alsmaar zieker en zieker. Door te zweten koel je tenminste nog enigszins af. Door het gebruik van oxybutynine zweette ik namelijk helemaal niet meer. Ik werd dus letterlijk gaar gestoomd in mijn eigen woning. Omdat ik het middel al meer dan vijf jaar slik was het min of meer een gewoonte geworden. In het begin van het gebruik heb ik natuurlijk de bijsluiter wel gelezen en ik was blij dat ik van dat vervelende zweten af was. Door de extreme temperaturen in mijn woning werd ik met de dag zieker en ik voelde me erg beroerd. Op 27 juli ben ik minstens twee keer flauw gevallen en voor mij was de maat vol. Ik heb toen een dure airco aangeschaft en geplaatst. Dit is waarschijnlijk mijn redding geweest. Ik durf er niet over na te denken wat er was gebeurd als ik die airco niet had gekocht. Een hitteberoerte kan namelijk fataal aflopen. Door de airco is het nu redelijk koel in huis en sindsdien ben ik op zoek gegaan naar de reden van mijn overdreven reatie op die hitte. Na dagenlang speuren op het internet ben ik er toen achter gekomen dat ik op zijn minst last had van hittestuwing en misschien zelfs een hitteberoerte. Ik wist echter nog steeds niet waarom het zover gekomen was en waarom ik zo slecht tegen de hitte kan. Ik zocht verder op het internet en zodoende kwam ik erachter dat het een bijwerking is van de oxybutynine. Als ik de bijsluiter wat vaker had gelezen dan was dit alles niet gebeurt en was ik niet zo ziek geworden. Maar wie leest er nu elke keer weer die vervelende bijsluiter? Ik niet in elk geval. Had ik het maar wel gedaan! Mijn eerste reactie was dan ook om direct te stoppen. Ik heb dit ook een aantal dagen vol gehouden. Maar omdat ik alweer behoorlijk last heb van overmatig zweten ben ik helaas gedwongen om het middel weer in te nemen. Ik weet nu in elk geval dat ik bij heet weer op moet passen om niet oververhit te raken. Ik ga in elk geval wel zoeken naar alternatieven. Overmatig zweten is beslist geen pretje maar de bijwerkingen van oxybutynine kunnen ook zeer ernstig zijn. Dit heb ikzelf aan den lijve ondervonden. Ik moet nu alleen nog met mijn verhuurder gaan uitvechten of deze airco wel mag blijven hangen. Ik heb dit namelijk zonder toestemming gedaan. Het is voor mij echter erg belangrijk dat ik het enigzinds koel kan krijgen in mijn appartement. Met de buren heb ik het al geregeld en deze hebben geen bezwaar als ik de airco gebruik. Nu alleen de verhuurder nog overtuigen van de bittere noodzaak van het hebben van een airco.
02-08-2018

Overactieve blaas

Merk erg weinig verschil helaas, wel heb ik dagelijks last van de bijwerkingen: constipatie. Erg vervelend en pijnlijk. Weet niet of het de moeite waard is nog langer betmiga te slikken. Neem het nu ruim 2 weken.
09-07-2018

Toviaz (fesoterodine)
Veel plassen

Vanwege veel plassen en moeilijk ophouden van deze plas prostaatoperatie ondergaan.Het vele plassen vooral in de nacht bleef.Het ophouden is beter geworden.Daarom is mij door de specialist TOVIAZ voor geschreven.Helaas zonder resultaat.
04-07-2018

Overactieve blaas

Gebruik nu 2 weken en merk geen verbetering. Heeft iemand ervaring met langer gebruik en dan wel effect? Graag reactie Ik gebruikte eerst oxybutynine, bood geen soulaas

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4776)
Anticonceptie - overig (3503)
Cholesterol (2762)
Depressie - antidepressiva overig (2561)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2183)
Pijn - morfine-achtigen (2084)
Pijn (1888)
Verslavingsziekten (1797)
ADHD - psychostimulantia (1793)
Bloeddruk - betablokkers (1574)
Maagzuur - protonpompremmers (1493)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1427)
Anticonceptie - eenfase (1311)
Angststoornissen (1110)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1056)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1054)
Depressie - antidepressiva TCA (980)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (915)