categorie

Urologie - incontinentie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Urologie - incontinentie

25-12-2023 | Vrouw | 72
Incontinentie
Ik ben naar de uroloog gegaan omdat ik niet of bijna niet kon plassen. Vaak heel weinig pijnlijk en.ik hebMCD en tig beroertes gehad.

23-11-2023 | Vrouw | 57
oxybutynine
Al een aantal jaren extreme opvliegers gehad, waarbij drijfnat van top tot teen. Dag en nacht door. Enorm uitputtend waardoor ik niet meer kon functioneren. Door mijn ms heb ik een zwakke blaas, waardoor ook urineverlies. Na clonidine wat moeilijk verkrijgbaar was door medicijn tekorten, op advies overgestapt op Oxybutynine. Kwa werking echt super. Eigenlijk geen opvliege[lees meer...]rs meer. Het urine verlies is verbeterd niet weg. Helaas wel extreme hartkloppingen maar op een holter werd niks bijzonders gevonden. Dus echt door de medicatie. Toch wil ik nog even volhouden want de bijwerkingen vind ik toch minder erg dan de extreme klachten die ik had.

08-11-2023 | Vrouw | 51
Overgang
Afschuwelijk veel last van opvliegers/zweten tijdens overgang, 4x per uur, dag en nacht en kon niet meer normaal functioneren. Onmiddelijk na ingebruikname van oxybutine zijn de oplviegers en het zweten met 80% verminderd. Ik heb dit voorgeschreven gekregen omdat ik geen hormonen mag gebruiken ivm borstkanker in het verleden. Een echte uitkomst. Ik heb nagenoeg geen bijwer[lees meer...]kingen en heb sinds 2 maanden mijn leven weer terug

20-10-2023 | Vrouw | 27
Overmatig zweten
Let op: Over het algemeen ben ik vrij gevoelig voor bijwerkingen van medicijnen. Ook heb ik een angststoornis. Ik ben begonnen met oxybutynine slikken omdat ik vond dat ik veel zweette. Vaak al een natte rug na een klein stukje fietsen. De eerste twee weken slikte ik 2,5mg/dag, daarna opgehoogd naar 5mg/dag. Tegen het zweten hielp het deels, ik denk dat dit vooral in mijn[lees meer...] hoofd zat. In de eerste week werd ik vaak overvallen door een angstig gevoel. Ook had ik last van een zeer droge mond. Des te langer ik dit medicijn slikte, des te meer bijwerkingen ik kreeg. Op een gegeven moment was ik zo verschrikkelijk moe dat ik het gevoel had niks meer te kunnen. Ook kreeg ik angstige gedachtes die ik niet herkende van mezelf, waardoor de angst nog erger werd. Bij alles wat ik at bleef de eerste hap in mijn slokdarm hangen, ik werd vaak misselijk na iets te eten en had constant buikpijn. Na 6 weken ben ik ermee gestopt. Hierna gingen de bijwerkingen snel over en ging ik mij mentaal ook weer beter voelen. Mijn advies bij overmatig zweten zou zijn: praat erover met je omgeving! Probeer eerst andere methoden voordat je aan deze medicijnen begint, zeker als je al mentale problemen hebt.

13-10-2023 | Vrouw | 73
Overmatig zweten
Al plm. 25 jaar extreem zweten bij een temp. van plm. 18gr. vanaf mijn voorhoofd, met stralen tegelijk en vanaf midden onderrug waarvoor meestal achter in onderbroek n handdoekje oid. welke het vocht opneemt. Mijn oudere broers zaten ook vaak hun kaal hoofd te drogen maar bij mij is het t ergst helaas. Kan het niet meer dragen en wil weten wat er aan de hand is. Ik func[lees meer...]tioneer 6 maanden van het jaar niet en als ik ergens binnen ben of sta te praten dan is het hevig. Mijn lichaam voelt helemaal klam, water komt ook op mijn onderbenen soms te staan en kot soms ook uit mijn handen! Wil een specialistisch specifiek onderzoek in de hoop dat ik geholpen kan worden! Dus geen last van handen, voeten, oksels maar alleen hoofd en onderrug. Twee kranen gaan meermalen overdag open mits het overdag wat aangenaam weer is, dus vanaf de lente tot de herfst. Oxybutynine helpt niet bij gebruik van 1 tablet daags en bij het opvoeren naar 3 x daags lag ik de hele dag op de bank, energieloos. Daarom dit jaar niet meer opgehoogd maar 1x daags helpt niet. Wat nu???

27-08-2023 | Man | 64
Overactieve blaas
Dit middel is voor mij een "wondermiddel". Na uitwendige bestraling van prostaatkanker bleek stralings cystitis te hebben gekregen. Ik was incontinent, vooral bij bewegen, moest zeer vaak in de nacht uit bed om kleine beetjes te plassen. De plasjes die ik deed waren bijzonder pijnlijk. De uroloog schreef aanvankelijk Betmiga en Vesicare voor, maar dit werkte voor mij onvol[lees meer...]doende. Toen hij besloot om mij oxybutynine te geven werden de klachten heel snel minder. Ik kreeg weer meer nachtrust, had geen pijn meer met plassen (voor mij een heel groot winstpunt!) en ik ben weer veel minder incontinent. Van dit middel heb ik geen merkbare bijwerkingen. Ik ben zeer tevreden.

05-08-2023 | Vrouw | 64
Overactieve blaas
Ik heb een neurogene overactieve blaas door multiple Sclerose. Deze medicijnen helpen mij niet voldoende.

28-06-2023 | Vrouw | 63
Overactieve blaas
Slechte ervaring, klachten waartegen ik ze kreeg, kwamen juist weer "erger" terug.

14-05-2023 | Vrouw | 60
Urine-incontinentie
Ik heb MS en heb daardoor lichamelijke klachten, waaronder urge-incontinentie en daarom schreef de uroloog Betmiga voor. Ik slikte het in de ochtend en twee tot drie uren na inname ging het redelijk goed. In de loop van de middag nam de incontinentie weer flink toe. Een vervelende bijwerking was voor mij dat ik oedeem kreeg. mijn onderbeen/enkel werd dik en daardoor werd[lees meer...] het moeilijker om mijn evenwicht te bewaren. Door de MS was mijn evenwicht toch al niet zo heel groot, maar het werd nog slechter. Na overleg met de uroloog is een ander medicijn voorgeschreven en de oedeem is weg.

10-04-2023 | Man | 44
Incontinentie
Na een long-operatie in 2006 lichaam voor de helft verdoofd door Morfine via het ruggemerg. Urine-cath gehad omdat je niet voelde dat je plaste. Na ontslag urine-cath door beginnende zuster verwijdert. Ballon niet goed leeg laten lopen. Tot 2x toe. Moet bij man in 1x eruit getrokken worden. Blaaskringspier hierdoor beschadigd. Oxybutynine gehad. Helpt iets, maar hierna[lees meer...]ast ook genoodzaakt om Tena Slip luiers te gebruiken overdag/nacht. Tis niet anders.

26-02-2023 | Man | 79
Kan de urine sterk ruiken bij het gebruik van betmiga mt 50 mg

21-02-2023 | Vrouw | 68
Overactieve blaas
Blaaskramp en aandrang. Betmiga helpt tegen de kramp en de aandrang. Daar ben ik blij mee. ik heb wel last van enkele bijwerkingen. Vooral een duf hoofd, tegen hoofdpijn aan. Ik hoop dat dit verdwijnt als ik het middel langer gebruik. Ook een beetje droge mond en wat vermoeid. Ik gebruik het middel nu ruim 2 weken. Ik heb veel meer controle op de blaas .

Emselex

09-02-2023 | Vrouw | 59
darifenacine
Overactieve blaas
Sinds 7 maanden neem ik nu emseex in op recept vd de uroloog. Moest heel vaak plassen, vooral s’nachts. Ik heb nu 9 weken last van slijm in mijn longen, het zit vast , taai dik slijm wat heel moeizaam omhoog komt met het vele hoesten . er zijn enkele weken geleden longfotos gemaakt, bronchitis kwam er uit. Een puffer gekregen, maar de klachten blijven. Mijn vraag is, zo[lees meer...]u de emselex ervoor kunnen zorgen dat het slijm zo dik blijft!! Heeft iemand hier vaker last van gehad!

06-02-2023 | Vrouw | 67
Urine-incontinentie
Ik vind dat de pilletjes moeilijk uit de strip gaan en als het dan kunt dat springen er uit…….

Mictonorm

01-02-2023 | Man | 64
propiverine
Urine-incontinentie
Na bestralingen last van urge-incontinentie, aandrang incontinentie. Ruim 1/2 jaar later beter maar niet voldoende. Uroloog heeft forte van 45 mg voorgeschreven en met onmiddellijk goed resultaat. Na 10 dagen zeer tevreden. Vesicare eerder geprobeerd maar had weinig effect.

16-01-2023 | Vrouw | 51
Overactieve blaas
Helpt bij mij om mijn overactieve blaas rustig te houden. Slik het circa 5 jaar. Geen bijwerkingen. Nu niet leverbaar en merk je na een paar dagen weer onrustige blaas. Geen bijwerkingen

27-12-2022 | Man | 64
Incontinentie
Urge-incontinent is niet verholpen. Geen verschil

14-11-2022 | Man | 70
Mirabegron
Heb korte tijd dit middel geslikt tegen de blaas krampen die ik kreeg na prostaat verwijdering. werkte redelijk goed die paar weken

14-11-2022 | Man | 70
solifenacine
Ben helaas door dit medicijn gevoel dat je plast kwijt geraakt, moet nu kijken, voelen of luisteren of ik uitgeplast ben.

Tolterodine

20-09-2022 | Man | 84
tolterodine
Veel plassen
Man 84 moet het medicijn slikken om het vele urineren met kleine beetjes plas te verminderen maar het werkt tegendraads en heeft veel meer aandrang om de kwartier naar de WC te gaan het is niet te doen. Komt niet aan slapen toe heb constant aandrang tot plassen om gek van te worden. Ook het geheugen geeft meer verwardheid. In de nacht als de slaap een half uur van moeheid[lees meer...] in daalt doe ik het in de broek. Moet het middel 29 dagen slikken en dan de dokter weer bellen. Hoop dat ik van dat constant plassen verlost word. Met vriendelijke groet

12-09-2022 | Vrouw | 35
Overactieve blaas
Ik heb dit middel een aantal maanden geslikt ivm overactieve blaas. Ik heb geen last van bijwerkingen gehad, en mijn blaas is er een stuk rustiger van geworden. Ook nu ik gestopt ben met het middel zijn de klachten nog steeds zo goed als weg

14-08-2022 | Vrouw | 57
Incontinentie
eenmedicijn waar ik het nut niet van snap want ik heb van veel mensen gehoord dat het niet helpt maar toen dat niet bleek te helpen en ik wel steeds meer urine ging verliezen ben ik gewoon overgestapt op luiers ik ben 57 en ik draag toch al jaren luiers , maar ik vind het absoluut niet erg meer dat ik nu helemaal incontinent ben geworden . ik ben er gewoon aan gewend d[lees meer...]at ik nooit meer voel dat ik moet plassen en dat ik ook nooit meer een wc hoef op te zoeken . ik vind het heerlijk dat ik smorgens een schone luier aan kan doen en dan een groot gedeelte van de dag kan doen wat ik wil zonder me zorgen te hoeven maken van of ik wel optijd een wc kan vinden

26-07-2022 | Man | 25
Urine-incontinentie
Nachtelijk urine verlies. Erg vervelend ook voor het aangaan van relaties natuurlijk. Het lijkt nu beetje betet te gaan. Maar ben erg moe sinds ik dit medicijn slik. Maar zijn er meer jonge mensen die ervaringen hebben met dit medicijn, en het hebben van zulke klachten? ( nachtelijk urineverlies) en mogelijke oplossingen?

26-07-2022 | Man | 25

06-04-2022 | Vrouw | 59
oxybutynine
ben niet gerust met deze pillen te nemen. mihn gyneacoloog voorgeschreven ipv hormoonpillen voor de menopauze. opvliegers. ik ondervind niet dat het betert met deze pillen oxybutynine. nog altijd evenveel opvliegers. moet ik stoppen ?

24-02-2022 | Man | 70
Blaaskanker
dagelijks dilateren van urine buis in de blaas omdat de operatie wond samen trekt. Daardoor kan er geen controle plaats vinden. Betmiga geeft beetje rust in de pijnlijke leider en blaas

24-02-2022 | Man | 70
Incontinentie
flink nadruppelen en niet op kunnen houden. Helaas door dit middel ben ik gevoel tijdens plassen kwijtgeraakt en en weet zonder te kijken, luisteren of voelen niet of ik uit geplast ben. Heb middel paar maanden gebruikt en na jaren is gevoel nooit terug gekomen.

12-01-2022 | Man | 70
Urine-incontinentie
belangrijkste is dat ik totale gevoel tijdens plassen kwijt ben, weet dus niet wanneer ik klaar ben met plassen zonder te kijken, voelen of luisteren. Na jaren is gevoel nooit meer terug gekomen.

Emselex

07-01-2022 | Man | 59
darifenacine
Urine-incontinentie
Niet te gebruiken bij spierziekte Myasthenia Gravis. Het gaat een tijdje goed. Daarna minder effectief met bijwerkingen. Sinds kort gestopt. Er is geen alternatief medicijn.

11-12-2021 | Vrouw | 69
Overmatig zweten
Heel mijn leven last van zweten gehad, over mijn hele lichaam, vooral zeer zichtbaar in mijn gezicht en zeker bij stressvolle situaties, opwinding, dan ook nog de overgang erbij , het was niet meer te doen! Ik werd depressief hierdoor! Vele dingen geprobeerd zoals vele jaren hormonen en zelfs 2 dagen in het ziekenhuis opgenomen voor onderzoek naar mijn zweten! Na een bezo[lees meer...]ek aan dermatoloog begonnen met S‘ochtends 2,5 mg en s’avonds 2,5 mg, wel met een maagbeschermer erbij. Wel droge mond en drogere huid! Ik neem deze medicijnen al 7 jaren! IK HEB MIJN LEVEN WEER TERUG MET PER DAG 5 mg Oxybutynine, GEWELDIG 👍🙏😊

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6341)
Anticonceptie - overig (4481)
Cholesterol (3285)
Depressie - antidepressiva overig (3117)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2865)
ADHD - psychostimulantia (2537)
Pijn - morfine-achtigen (2518)
Verslavingsziekten (2308)
Pijn (2257)
Bloeddruk - betablokkers (1922)
Maagzuur - protonpompremmers (1782)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1714)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1665)
Anticonceptie - eenfase (1593)
Angststoornissen (1574)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1447)
Antibiotica - urineweginfectie (1278)
Depressie - antidepressiva TCA (1233)