categorie

Urologie - incontinentie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Urologie - incontinentie

Toviaz

01-12-2021 | Vrouw | 60
fesoterodine
Urine-incontinentie
Kan het nu beter ophouden, verlies geen urine meer.

02-11-2021 | Man | 66
Overactieve blaas
Werking is matig. Nog steeds driemaal per nacht uit bed. Lichte maar vervelende hoofdpijn bij gebruik. Nu tweemaal zeer ernstige obstipatie gehad. Eerste keer klysma gehad na 24 uur. Tweede keer. Ik ben al 2 dagen doende. Troep!

18-10-2021 | Man | 84
Overactieve blaas
Gebruik al jaren tamsulosine voor mijn prostaat. Maar had toch plasproblemen. Moest meerdere malen 's nachts uit bed om te plassen ook het plassen was pijnlijk. De uroloog schreef mij betmiga 59 mg voor. Na een paar maanden was het minder pijnlijk en ik moest nog maar 1x 's nachts uit bed. Voor mij een prima middel.

30-09-2021 | Man | 66
Overactieve blaas
vaak moeten plassen, niet goed kunnen uitplassen/nadruppelen

14-09-2021 | Man | 83
Incontinentie
Ik ben al weer 5 jaar geldeden aan prostaat verwijdering geopereerd vanweg kanker ( dacht men) Het was niet kwaadaardig zei men maar de prostaat is verwijderd. Al die jaren ben ik incontinet. Men zei eerst als oplossing Bekkenspier oefenen. Deed dat een jaar maar het hielp niet. Toen ik de Uroloog hiermee confronteerde was zijn reactie "Tja die spieren zijn ook al 80 e[lees meer...]n die zullen nooit weer jonger worden of beter dan nu gaan functioneren. Vesicair ben ik niet voor maar heb ze een half jaar gebruikt. Op de bijsluiter staat het kan de lever beinvloeden en op het doosje een geel stickertje "kan de rijvaardigheid beinvloeden." Dus Vesicare ben ik mee gestopt. Ik ben 83 en ga mijn lever niet beschadigen. De Incontinetie is stevig maar enkele keren natte broek neem ik dan maar op de koop toe. Niets is te vinden dat helpen kan.

31-08-2021 | Man | 65
Overactieve blaas
Dit middel werkt op de blaas, gebruik het nu enkele maanden, in het begin leek er sprake van een verbetering, maar toen begin de jeuk en huiduitslag en ipv verbetering werd het van kwaad tot erger. Van het middel wat ik hiervoor gebruikte, Tamsulosine 0.4 mg en werkt op de prostaat, kreeg ik het gevoel dat het beter kon, dus werd mij het middel Betmiga aangeraden om te geb[lees meer...]ruiken. Ik ben er nu van overtuigd, dat Betmiga minder goed bij mij werkt en ook nog eens vele malen duurder is dan Tamsulosine. Nu werd mij geadviseerd om deze 2 middelen in combinatie te gebruiken. Wij gaan het zien­čÖĆ

21-05-2021 | Vrouw | 46
Overactieve blaas
Erge droge ogen, ik kon niet meer lezen, en droge mond en neus slijmvlies. Ik ben hiermee gestopt.

21-05-2021 | Vrouw | 46
Overactieve blaas
Zeer tevreden over het medicijn. Voor het eerst sinds jaren nachten doorgeslapen. Blaaskrampen zijn gestopt. Enige is een beetje een droge mond, maar lang niet zo erg als bij Vesicare.

20-05-2021 | Vrouw | 61
Overactieve blaas
Reden: blaaskramp Bijwerking: Droge mond zeer overheersend, maakt spreken zonder drinken van water, praktisch onmogelijk. Sociaal is dit problematisch. Gevolgen voor gezondheid gebit en tandvlees, worden door tandarts opgemerkt.

Tolterodine

13-05-2021 | Man | 69
tolterodine
Urineverlies
Frequente sterke andrang op te plassen met licht urine verlies

24-04-2021 | Man | 77
Overactieve blaas
ik moet nu meer en snel na elkaar veel plassen - niet op kunnen houden tot aan het toilet ver gebruik ik dutasteride en tamsulosine

21-03-2021 | Vrouw | 55
Overactieve blaas
Na een rugoperatie had ik een urineretentie van 1,5 liter. Om die reden heb ik 3 maanden een catheter gehad. Daarna kon ik weer zelf plassen. Doordat ik de blaasvulling niet voelde en bij een bepaalde blaasvulling de blaas reflexmatig werd leeggedrukt verloor ik meerdere keren per dag behoorlijk wat urine. Daarom gestart met solifenacine. Het heeft een maand geduurd totdat[lees meer...] ik geen urine meer verloor. Gelukkig ondervind ik nauwelijks bijwerkingen. Af en toe een beetje droge mond. Met de uroloog heb ik nu afgesproken om over 6 maanden te stoppen. Ik ben heel benieuwd hoe dit zal gaan. Het incontinentiemateriaal bewaar ik nog even.

28-02-2021 | Man | 69
Pijn (algemeen)
heb jaren geleden vesicare langere tijd gebruikt. Om dat bij aandrang de urine direct begon te stromen. Had bij mij geen effect daarop wel dat ik na jaren nogsteeds wel aandrang voel maar niet of ik plas of dat ik klaar ben. Mag hand er onder houden of zo gaan staan/zitten dan ik kan kijken

26-02-2021 | Man | 27
Mirabegron
Gebruik sinds 4 dagen dit medicijn. Heb dag ervoor bij de huisartsenpost gelegen vanwege extreme pijn aanvallen in lies, blaas, schaamstreek. Volgens 2 doktoren bleken dit blaaskrampen te zijn. Sinds medicijn geen aanvallen meer gehad maar heb wel een beetje een rommelige buik en wat vermoeid. Ook is het plassen heel raar het brand een beetje en heb bijna nooit het gevoel [lees meer...]dat ik moet plassen. Het is altijd dat ik zelf na een paar uur denk : zal ik niet eens gaan plassen nu.

18-01-2021 | Vrouw | 63
Urine-incontinentie
Heb urgincontinentie. Neem bedmiga 50 mg maar helpt niet. Heb nu 2 dagen 50m +25 mg (halve tablet) genomen. Dit werkt perfect. Mag dit? Of noemen ze dit een overdosis? Risico? Ik ben 63 jaar maar vind het veel te vroeg om "luiers" te dragen, hoe dun ook! Neemt mijn vrouwelijkheid af!

11-11-2020 | Vrouw | 32
Mirabegron
Ik gebruikt de medicatie nu een 1 dag, alleen heb de bijwerking dat ik mijn blaas niet leeg plas of toch loze drang heb. Dus ga die niet meer pakken maar weet iemand of dit vlug uit mijn bloed is. Aangezien het ook maar 1 dag is en niet echt een spiegel heeft op kunnen bouwen? Graag zie ik reacties tegemoet.

04-11-2020 | Vrouw | 49
Overactieve blaas
Vanwege overactieve blaas (aandrang-incontinentie) solifenacine gaan gebruiken, 2,5 jaar geleden. Ik begon met een dosis van 5 mg en ik merkte snel effect. Ik kon veel langer zonder te moeten plassen, hoefde 's nachts niet meer naar de wc. Dus ik was er erg blij mee, maar na een poos werd het effect minder. Mijn blaas was weer gevoeliger en ik had weer vaker sterke aandran[lees meer...]g bij een niet volle blaas. Toen kreeg ik een dosis van 10 mg en ook nu weer was het effect merkbaar. Inmiddels weer een poos verder en het effect is weer weg. Mijn blaas is weer gevoeliger geworden, en minder gevoelig voor het medicijn, zo lijkt het. Er treedt dus gewenning op en ik heb een steeds hogere dosis nodig. Moet overleggen met mijn huisarts. Bijwerkingen heb ik nauwelijks; alleen soms een droge mond.

04-09-2020 | Man | 58
Urine-incontinentie
Vesicare heeft bij mij ook niet geholpen Medicijn werd na testen in ziekenhuis aanbevolen

Tolterodine

02-09-2020 | Man | 60
tolterodine
Prostaatklachten (overig)
Gebruik katheter. Medicijn heeft totaal geen effect. Elke 10 min. Kramp om te plassen.

13-04-2020 | Vrouw | 30
Overactieve blaas
Al 2jaar heb ik blaasklachten en buikpijn die uitstralend was naar de heupen. 3 blaasonstekingen gehad uit het niks... bij het plassen had ik zware blaaskrampen. Ik ging na een jaar aanmodderen naar de uroloog. Er werden onderzoeken gedaan en het verdict was: een overactieve blaas. Ik moest Betmiga en Pelvicare proberen. Betmiga werkt super, zo goed als klachtenvrij maar n[lees meer...]og regelmatig blaas die geprikkeld is. Na proberen terug controle. Betmiga gaf mij geen bijwerkingen.

18-03-2020 | Man | 21
Overmatig zweten
Ik slik dit medicijn nu al vijf jaar en het helpt waanzinnig goed tegen zweethanden. Echter heb ik wel last van bijwerkingen. Het lastige is dat ik soms van merk moet switchen omdat het ene merk niet meer leverbaar is. Vooral dan heb ik veel last van slaperigheid, een soort mist in mijn hoofd en daardoor concentratieproblemen. Verder is het een heel gemakkelijk te gebruike[lees meer...]n medicijn en los van de droge mond ben ik er erg tevreden over. De periodes van slapheid neem ik maar even voor lief, kijkende naar het grotere plaatje.

01-02-2020 | Vrouw | 52
Overmatig zweten
Ik kreeg van de apotheek bij een herhaalrecept de Aurobindo variant. Helaas werkt deze bij mij veel minder effectief. Ik heb wel baat bij de Accord variant. Jammer, dat gewissel vanwege wel/geen vergoeding zorgverzekeraar.

Emselex

15-01-2020 | Vrouw | 66
darifenacine
Overactieve blaas
Ik heb de emselex een week gebruikt. Ze voor het slapen gaan ingenomen. Al na dag 2een heel moe gevoel, als het ware apatisch. Geen zin of energie om iets te doen. Dit heeft niets met slapen of slaaptekort te maken. Want inslapen gaf ook problemen . Ik ben gestopt met dit medicijn. Kan niet normaal functioneren, laat staan deelnemen aan het verkeer. Voel me down en neers[lees meer...]lachtig

18-12-2019 | Man | 27
Overmatig zweten
Ik ben echt superblij met dit medicijn. Ik heb al jaren dat ik veel teveel zweet. Als ik 15 minuten fietste, kwam ik zowat doorweekt op m'n bestemming aan; bij kleine huishoudelijke taken moest ik meteen zweten; tijdens seks was ik super bezweet; etc. Heel lang dacht ik dat dit nu eenmaal zo was. Toen ben ik dit medicijn gaan gebruiken en nu zweet ik bijna niet meer. Echt [lees meer...]geweldig! Bij extreme inspanning (zwaar sporten, 45 minuten fietsen, etc) zweet ik nog steeds, maar gewoon in normale proporties, en in alle voor genoemde situaties gewoon niet meer. In het begin merkte ik inderdaad dat ik een drogere mond had, maar dat is nu voor m'n gevoel weer bijgetrokken. Dus weegt zeker niet op tegen de positieve effecten. Ik heb vanuit de dermatoloog dit medicijn opgebouwd over 6 weken van 2,5mg per dag tot nu 10mg per dag; wat voor mij perfect werk. Iedereen die zich ergert aan hoeveel hij/zij zweet raad ik echt met klem aan dit te nemen, want het is echt een wondermiddel.

28-11-2019 | Vrouw | 75
Overmatig zweten
tijdens wandelingen sterk zweten met zelfs klets natte haren, dit is helemaal verdwenen en ik ben dolgelukkig !

22-10-2019 | Man | 53
Overactieve blaas
Omdat ik overactieve blaas had moest ik Oxybutynine gebruiken.ik heb met 5mg begonnen met 2keer per dag. Na 3 maanden heb ik verminderd naar 2.5mg. Momenteel neem ik nog altijd 2.5mg per dag maar ik heb gemerkt dat ik moeilijke erectie krijg. Maar als ik stop paar dagen te nemen word mijn erectie op normaal niveau

15-09-2019 | Man | 50
Overmatig zweten
Winters, zomers, ALTIJD zweten. Zelfs bij de minste inspanning. En nu dus dit wondermiddel gevonden dankzij de huisarts. Echt, echt mijn sociaal leven is v├ę├ęl aangenamer ! Ook op het werk hoef ik mij niet meer te schamen over overmatig zweten, het zweet die zo over mijn gezicht liep, zelfs al zonder enige inspanning ! Ik ben ├ęcht gelukkig nu !!

08-09-2019 | Man | 65
Overactieve blaas
Na een turp operatie gaat plassen voortreffelijk alleen de frequentie is te veel.. Visicare moet de blaas tot rust brengen ... maar heeft geen effect bij mij.

05-09-2019 | Man | 78
Overactieve blaas
Heb ook een neuromodulator in mijn lichaam. Op advies van behandelende arts, Betmiga 50 mg. een paar maanden te gebruiken, om de overactive blaas te verbeteren. Na ongeveer 6 weken gebruikt gestopt, omdat het mijnprobleem alleen maar verergert.

16-08-2019 | Vrouw | 23
Overmatig zweten
Ik had altijd veel last van blozen gepaard met overmatig gezicht zweet, nu gebruik ik elke ochtend 2 tabletjes en het werkt super. De eerste weken merk je niet zoveel maar na ongeveer 3/4 weken begon ik het verschil te merken. Wanneer ik een dag de dosis vergeet dan merk ik dit ook direct, het blozen en zweten is dan meteen weer terug. Het heeft mij ook geholpen op sociaal[lees meer...] gebied, ik had altijd de angst om te blozen en zweten in het openbaar en nu ben ik hier helemaal vanaf!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5543)
Anticonceptie - overig (4058)
Cholesterol (3022)
Depressie - antidepressiva overig (2867)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2552)
Pijn - morfine-achtigen (2334)
ADHD - psychostimulantia (2270)
Pijn (2111)
Verslavingsziekten (2097)
Bloeddruk - betablokkers (1774)
Maagzuur - protonpompremmers (1654)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1590)
Anticonceptie - eenfase (1464)
Angststoornissen (1314)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1264)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1243)
Depressie - antidepressiva TCA (1115)
Antibiotica - urineweginfectie (1072)