categorie

Urologie - incontinentie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Urologie - incontinentie

14-11-2022 | Man | 70
Mirabegron
Heb korte tijd dit middel geslikt tegen de blaas krampen die ik kreeg na prostaat verwijdering. werkte redelijk goed die paar weken

14-11-2022 | Man | 70
solifenacine
Ben helaas door dit medicijn gevoel dat je plast kwijt geraakt, moet nu kijken, voelen of luisteren of ik uitgeplast ben.

Tolterodine

20-09-2022 | Man | 84
tolterodine
Veel plassen
Man 84 moet het medicijn slikken om het vele urineren met kleine beetjes plas te verminderen maar het werkt tegendraads en heeft veel meer aandrang om de kwartier naar de WC te gaan het is niet te doen. Komt niet aan slapen toe heb constant aandrang tot plassen om gek van te worden. Ook het geheugen geeft meer verwardheid. In de nacht als de slaap een half uur van moeheid[lees meer...] in daalt doe ik het in de broek. Moet het middel 29 dagen slikken en dan de dokter weer bellen. Hoop dat ik van dat constant plassen verlost word. Met vriendelijke groet

12-09-2022 | Vrouw | 35
Overactieve blaas
Ik heb dit middel een aantal maanden geslikt ivm overactieve blaas. Ik heb geen last van bijwerkingen gehad, en mijn blaas is er een stuk rustiger van geworden. Ook nu ik gestopt ben met het middel zijn de klachten nog steeds zo goed als weg

14-08-2022 | Vrouw | 57
Incontinentie
eenmedicijn waar ik het nut niet van snap want ik heb van veel mensen gehoord dat het niet helpt maar toen dat niet bleek te helpen en ik wel steeds meer urine ging verliezen ben ik gewoon overgestapt op luiers ik ben 57 en ik draag toch al jaren luiers , maar ik vind het absoluut niet erg meer dat ik nu helemaal incontinent ben geworden . ik ben er gewoon aan gewend d[lees meer...]at ik nooit meer voel dat ik moet plassen en dat ik ook nooit meer een wc hoef op te zoeken . ik vind het heerlijk dat ik smorgens een schone luier aan kan doen en dan een groot gedeelte van de dag kan doen wat ik wil zonder me zorgen te hoeven maken van of ik wel optijd een wc kan vinden

26-07-2022 | Man | 25
Urine-incontinentie
Nachtelijk urine verlies. Erg vervelend ook voor het aangaan van relaties natuurlijk. Het lijkt nu beetje betet te gaan. Maar ben erg moe sinds ik dit medicijn slik. Maar zijn er meer jonge mensen die ervaringen hebben met dit medicijn, en het hebben van zulke klachten? ( nachtelijk urineverlies) en mogelijke oplossingen?

26-07-2022 | Man | 25

Oxybutynine Tabletten

06-04-2022 | Vrouw | 59
oxybutynine
ben niet gerust met deze pillen te nemen. mihn gyneacoloog voorgeschreven ipv hormoonpillen voor de menopauze. opvliegers. ik ondervind niet dat het betert met deze pillen oxybutynine. nog altijd evenveel opvliegers. moet ik stoppen ?

24-02-2022 | Man | 70
Blaaskanker
dagelijks dilateren van urine buis in de blaas omdat de operatie wond samen trekt. Daardoor kan er geen controle plaats vinden. Betmiga geeft beetje rust in de pijnlijke leider en blaas

24-02-2022 | Man | 70
Incontinentie
flink nadruppelen en niet op kunnen houden. Helaas door dit middel ben ik gevoel tijdens plassen kwijtgeraakt en en weet zonder te kijken, luisteren of voelen niet of ik uit geplast ben. Heb middel paar maanden gebruikt en na jaren is gevoel nooit terug gekomen.

12-01-2022 | Man | 70
Urine-incontinentie
belangrijkste is dat ik totale gevoel tijdens plassen kwijt ben, weet dus niet wanneer ik klaar ben met plassen zonder te kijken, voelen of luisteren. Na jaren is gevoel nooit meer terug gekomen.

Emselex

07-01-2022 | Man | 59
darifenacine
Urine-incontinentie
Niet te gebruiken bij spierziekte Myasthenia Gravis. Het gaat een tijdje goed. Daarna minder effectief met bijwerkingen. Sinds kort gestopt. Er is geen alternatief medicijn.

Oxybutynine Tabletten

11-12-2021 | Vrouw | 69
oxybutynine
Overmatig zweten
Heel mijn leven last van zweten gehad, over mijn hele lichaam, vooral zeer zichtbaar in mijn gezicht en zeker bij stressvolle situaties, opwinding, dan ook nog de overgang erbij , het was niet meer te doen! Ik werd depressief hierdoor! Vele dingen geprobeerd zoals vele jaren hormonen en zelfs 2 dagen in het ziekenhuis opgenomen voor onderzoek naar mijn zweten! Na een bezo[lees meer...]ek aan dermatoloog begonnen met S‘ochtends 2,5 mg en s’avonds 2,5 mg, wel met een maagbeschermer erbij. Wel droge mond en drogere huid! Ik neem deze medicijnen al 7 jaren! IK HEB MIJN LEVEN WEER TERUG MET PER DAG 5 mg Oxybutynine, GEWELDIG 👍🙏😊

Toviaz

01-12-2021 | Vrouw | 60
fesoterodine
Urine-incontinentie
Kan het nu beter ophouden, verlies geen urine meer.

02-11-2021 | Man | 66
Overactieve blaas
Werking is matig. Nog steeds driemaal per nacht uit bed. Lichte maar vervelende hoofdpijn bij gebruik. Nu tweemaal zeer ernstige obstipatie gehad. Eerste keer klysma gehad na 24 uur. Tweede keer. Ik ben al 2 dagen doende. Troep!

18-10-2021 | Man | 84
Overactieve blaas
Gebruik al jaren tamsulosine voor mijn prostaat. Maar had toch plasproblemen. Moest meerdere malen 's nachts uit bed om te plassen ook het plassen was pijnlijk. De uroloog schreef mij betmiga 59 mg voor. Na een paar maanden was het minder pijnlijk en ik moest nog maar 1x 's nachts uit bed. Voor mij een prima middel.

30-09-2021 | Man | 66
Overactieve blaas
vaak moeten plassen, niet goed kunnen uitplassen/nadruppelen

14-09-2021 | Man | 83
Incontinentie
Ik ben al weer 5 jaar geldeden aan prostaat verwijdering geopereerd vanweg kanker ( dacht men) Het was niet kwaadaardig zei men maar de prostaat is verwijderd. Al die jaren ben ik incontinet. Men zei eerst als oplossing Bekkenspier oefenen. Deed dat een jaar maar het hielp niet. Toen ik de Uroloog hiermee confronteerde was zijn reactie "Tja die spieren zijn ook al 80 e[lees meer...]n die zullen nooit weer jonger worden of beter dan nu gaan functioneren. Vesicair ben ik niet voor maar heb ze een half jaar gebruikt. Op de bijsluiter staat het kan de lever beinvloeden en op het doosje een geel stickertje "kan de rijvaardigheid beinvloeden." Dus Vesicare ben ik mee gestopt. Ik ben 83 en ga mijn lever niet beschadigen. De Incontinetie is stevig maar enkele keren natte broek neem ik dan maar op de koop toe. Niets is te vinden dat helpen kan.

31-08-2021 | Man | 65
Overactieve blaas
Dit middel werkt op de blaas, gebruik het nu enkele maanden, in het begin leek er sprake van een verbetering, maar toen begin de jeuk en huiduitslag en ipv verbetering werd het van kwaad tot erger. Van het middel wat ik hiervoor gebruikte, Tamsulosine 0.4 mg en werkt op de prostaat, kreeg ik het gevoel dat het beter kon, dus werd mij het middel Betmiga aangeraden om te geb[lees meer...]ruiken. Ik ben er nu van overtuigd, dat Betmiga minder goed bij mij werkt en ook nog eens vele malen duurder is dan Tamsulosine. Nu werd mij geadviseerd om deze 2 middelen in combinatie te gebruiken. Wij gaan het zien🙏

21-05-2021 | Vrouw | 46
Overactieve blaas
Erge droge ogen, ik kon niet meer lezen, en droge mond en neus slijmvlies. Ik ben hiermee gestopt.

21-05-2021 | Vrouw | 46
Overactieve blaas
Zeer tevreden over het medicijn. Voor het eerst sinds jaren nachten doorgeslapen. Blaaskrampen zijn gestopt. Enige is een beetje een droge mond, maar lang niet zo erg als bij Vesicare.

20-05-2021 | Vrouw | 61
Overactieve blaas
Reden: blaaskramp Bijwerking: Droge mond zeer overheersend, maakt spreken zonder drinken van water, praktisch onmogelijk. Sociaal is dit problematisch. Gevolgen voor gezondheid gebit en tandvlees, worden door tandarts opgemerkt.

Tolterodine

13-05-2021 | Man | 69
tolterodine
Urineverlies
Frequente sterke andrang op te plassen met licht urine verlies

24-04-2021 | Man | 77
Overactieve blaas
ik moet nu meer en snel na elkaar veel plassen - niet op kunnen houden tot aan het toilet ver gebruik ik dutasteride en tamsulosine

21-03-2021 | Vrouw | 55
Overactieve blaas
Na een rugoperatie had ik een urineretentie van 1,5 liter. Om die reden heb ik 3 maanden een catheter gehad. Daarna kon ik weer zelf plassen. Doordat ik de blaasvulling niet voelde en bij een bepaalde blaasvulling de blaas reflexmatig werd leeggedrukt verloor ik meerdere keren per dag behoorlijk wat urine. Daarom gestart met solifenacine. Het heeft een maand geduurd totdat[lees meer...] ik geen urine meer verloor. Gelukkig ondervind ik nauwelijks bijwerkingen. Af en toe een beetje droge mond. Met de uroloog heb ik nu afgesproken om over 6 maanden te stoppen. Ik ben heel benieuwd hoe dit zal gaan. Het incontinentiemateriaal bewaar ik nog even.

28-02-2021 | Man | 69
Pijn (algemeen)
heb jaren geleden vesicare langere tijd gebruikt. Om dat bij aandrang de urine direct begon te stromen. Had bij mij geen effect daarop wel dat ik na jaren nogsteeds wel aandrang voel maar niet of ik plas of dat ik klaar ben. Mag hand er onder houden of zo gaan staan/zitten dan ik kan kijken

26-02-2021 | Man | 27
Mirabegron
Gebruik sinds 4 dagen dit medicijn. Heb dag ervoor bij de huisartsenpost gelegen vanwege extreme pijn aanvallen in lies, blaas, schaamstreek. Volgens 2 doktoren bleken dit blaaskrampen te zijn. Sinds medicijn geen aanvallen meer gehad maar heb wel een beetje een rommelige buik en wat vermoeid. Ook is het plassen heel raar het brand een beetje en heb bijna nooit het gevoel [lees meer...]dat ik moet plassen. Het is altijd dat ik zelf na een paar uur denk : zal ik niet eens gaan plassen nu.

18-01-2021 | Vrouw | 63
Urine-incontinentie
Heb urgincontinentie. Neem bedmiga 50 mg maar helpt niet. Heb nu 2 dagen 50m +25 mg (halve tablet) genomen. Dit werkt perfect. Mag dit? Of noemen ze dit een overdosis? Risico? Ik ben 63 jaar maar vind het veel te vroeg om "luiers" te dragen, hoe dun ook! Neemt mijn vrouwelijkheid af!

11-11-2020 | Vrouw | 32
Mirabegron
Ik gebruikt de medicatie nu een 1 dag, alleen heb de bijwerking dat ik mijn blaas niet leeg plas of toch loze drang heb. Dus ga die niet meer pakken maar weet iemand of dit vlug uit mijn bloed is. Aangezien het ook maar 1 dag is en niet echt een spiegel heeft op kunnen bouwen? Graag zie ik reacties tegemoet.

04-11-2020 | Vrouw | 49
Overactieve blaas
Vanwege overactieve blaas (aandrang-incontinentie) solifenacine gaan gebruiken, 2,5 jaar geleden. Ik begon met een dosis van 5 mg en ik merkte snel effect. Ik kon veel langer zonder te moeten plassen, hoefde 's nachts niet meer naar de wc. Dus ik was er erg blij mee, maar na een poos werd het effect minder. Mijn blaas was weer gevoeliger en ik had weer vaker sterke aandran[lees meer...]g bij een niet volle blaas. Toen kreeg ik een dosis van 10 mg en ook nu weer was het effect merkbaar. Inmiddels weer een poos verder en het effect is weer weg. Mijn blaas is weer gevoeliger geworden, en minder gevoelig voor het medicijn, zo lijkt het. Er treedt dus gewenning op en ik heb een steeds hogere dosis nodig. Moet overleggen met mijn huisarts. Bijwerkingen heb ik nauwelijks; alleen soms een droge mond.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5826)
Anticonceptie - overig (4284)
Cholesterol (3120)
Depressie - antidepressiva overig (2954)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2702)
Pijn - morfine-achtigen (2426)
ADHD - psychostimulantia (2396)
Verslavingsziekten (2188)
Pijn (2169)
Bloeddruk - betablokkers (1831)
Maagzuur - protonpompremmers (1698)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1628)
Anticonceptie - eenfase (1512)
Angststoornissen (1443)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1437)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1349)
Depressie - antidepressiva TCA (1170)
Antibiotica - urineweginfectie (1151)