categorie

Urologie - incontinentie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Urologie - incontinentie

13-04-2020

Overactieve blaas

Al 2jaar heb ik blaasklachten en buikpijn die uitstralend was naar de heupen. 3 blaasonstekingen gehad uit het niks... bij het plassen had ik zware blaaskrampen. Ik ging na een jaar aanmodderen naar de uroloog. Er werden onderzoeken gedaan en het verdict was: een overactieve blaas. Ik moest Betmiga en Pelvicare proberen. Betmiga werkt super, zo goed als klachtenvrij maar n[lees meer...]og regelmatig blaas die geprikkeld is. Na proberen terug controle. Betmiga gaf mij geen bijwerkingen.
18-03-2020

Overmatig zweten

Ik slik dit medicijn nu al vijf jaar en het helpt waanzinnig goed tegen zweethanden. Echter heb ik wel last van bijwerkingen. Het lastige is dat ik soms van merk moet switchen omdat het ene merk niet meer leverbaar is. Vooral dan heb ik veel last van slaperigheid, een soort mist in mijn hoofd en daardoor concentratieproblemen. Verder is het een heel gemakkelijk te gebruike[lees meer...]n medicijn en los van de droge mond ben ik er erg tevreden over. De periodes van slapheid neem ik maar even voor lief, kijkende naar het grotere plaatje.
01-02-2020

Overmatig zweten

Ik kreeg van de apotheek bij een herhaalrecept de Aurobindo variant. Helaas werkt deze bij mij veel minder effectief. Ik heb wel baat bij de Accord variant. Jammer, dat gewissel vanwege wel/geen vergoeding zorgverzekeraar.
15-01-2020

Overactieve blaas

Ik heb de emselex een week gebruikt. Ze voor het slapen gaan ingenomen. Al na dag 2een heel moe gevoel, als het ware apatisch. Geen zin of energie om iets te doen. Dit heeft niets met slapen of slaaptekort te maken. Want inslapen gaf ook problemen . Ik ben gestopt met dit medicijn. Kan niet normaal functioneren, laat staan deelnemen aan het verkeer. Voel me down en neers[lees meer...]lachtig
18-12-2019

Overmatig zweten

Ik ben echt superblij met dit medicijn. Ik heb al jaren dat ik veel teveel zweet. Als ik 15 minuten fietste, kwam ik zowat doorweekt op m'n bestemming aan; bij kleine huishoudelijke taken moest ik meteen zweten; tijdens seks was ik super bezweet; etc. Heel lang dacht ik dat dit nu eenmaal zo was. Toen ben ik dit medicijn gaan gebruiken en nu zweet ik bijna niet meer. Echt [lees meer...]geweldig! Bij extreme inspanning (zwaar sporten, 45 minuten fietsen, etc) zweet ik nog steeds, maar gewoon in normale proporties, en in alle voor genoemde situaties gewoon niet meer. In het begin merkte ik inderdaad dat ik een drogere mond had, maar dat is nu voor m'n gevoel weer bijgetrokken. Dus weegt zeker niet op tegen de positieve effecten. Ik heb vanuit de dermatoloog dit medicijn opgebouwd over 6 weken van 2,5mg per dag tot nu 10mg per dag; wat voor mij perfect werk. Iedereen die zich ergert aan hoeveel hij/zij zweet raad ik echt met klem aan dit te nemen, want het is echt een wondermiddel.
28-11-2019

Overmatig zweten

tijdens wandelingen sterk zweten met zelfs klets natte haren, dit is helemaal verdwenen en ik ben dolgelukkig !
22-10-2019

Overactieve blaas

Omdat ik overactieve blaas had moest ik Oxybutynine gebruiken.ik heb met 5mg begonnen met 2keer per dag. Na 3 maanden heb ik verminderd naar 2.5mg. Momenteel neem ik nog altijd 2.5mg per dag maar ik heb gemerkt dat ik moeilijke erectie krijg. Maar als ik stop paar dagen te nemen word mijn erectie op normaal niveau
15-09-2019

Overmatig zweten

Winters, zomers, ALTIJD zweten. Zelfs bij de minste inspanning. En nu dus dit wondermiddel gevonden dankzij de huisarts. Echt, echt mijn sociaal leven is véél aangenamer ! Ook op het werk hoef ik mij niet meer te schamen over overmatig zweten, het zweet die zo over mijn gezicht liep, zelfs al zonder enige inspanning ! Ik ben écht gelukkig nu !!
08-09-2019

Vesicare (solifenacine)
Overactieve blaas

Na een turp operatie gaat plassen voortreffelijk alleen de frequentie is te veel.. Visicare moet de blaas tot rust brengen ... maar heeft geen effect bij mij.
05-09-2019

Overactieve blaas

Heb ook een neuromodulator in mijn lichaam. Op advies van behandelende arts, Betmiga 50 mg. een paar maanden te gebruiken, om de overactive blaas te verbeteren. Na ongeveer 6 weken gebruikt gestopt, omdat het mijnprobleem alleen maar verergert.
16-08-2019

Overmatig zweten

Ik had altijd veel last van blozen gepaard met overmatig gezicht zweet, nu gebruik ik elke ochtend 2 tabletjes en het werkt super. De eerste weken merk je niet zoveel maar na ongeveer 3/4 weken begon ik het verschil te merken. Wanneer ik een dag de dosis vergeet dan merk ik dit ook direct, het blozen en zweten is dan meteen weer terug. Het heeft mij ook geholpen op sociaal[lees meer...] gebied, ik had altijd de angst om te blozen en zweten in het openbaar en nu ben ik hier helemaal vanaf!
13-08-2019

Urineverlies

geen enkele resultaat bemerkt na 3 maanden gebruik.
28-07-2019

Overmatig zweten

Reden van gebruik: overmatig zweten. Handpalmen, liezen, voeten, oksels. Ik had met name veel hinder van het zweten van mn handpalmen. Niet klam maar echt nat. Ook in de winter en daar kreeg ik ijskoude handen van. Medicatie heeft het zweten tot rust gebracht. Als ik al een heftig zweet dan houd het veel eerder op. Ook vaak gewoon droge handen. Een heerlijke ervaring. [lees meer...] Wel wat last van droge ogen en in het begin droge mind. Daarom houd ik het bij deze dosis. Ook meer last van extreme hitte (Zomer 2019 😁). Op hete dagen neem ik minder in zodat ik voldoende functioneel kan zweten maar dan nog heb ik het gevoel dat ik onvoldoende afkoel. Twee keer migraine gehad op een warme dag. Voorheen nog nooit migraine gehad door warmte. Ik gebruik het middel nu enkele maanden. Het is een uitkomst voor me. Ik beleef mijn lijf anders doordat ik minder zweet. Wb de migraine ga ik in de gaten houden.
27-06-2019

Urine-incontinentie

heb ook vesicare (zeer negatieve ervarigen) geslikt en bekkenbodemtherapie gehad Dit na een prsotaatoperatie van nu één jaar geleden
06-06-2019

Betmiga (Mirabegron)

Ik kreeg na drie weken behoorlijke hartritmestoornissen. Zodra ik me maar even inspande, sloeg mij hart volledig op hol, heel akelig. Jammer, want het medicijn werkte wel bij mij.
30-05-2019

Betmiga (Mirabegron)

Moest herhaaldelijk naar toilet gaan,ook s'nachts 3 tot 4 maal opstaan van de pijn in de onderbuik om dan maar een beetje te kunnen plassen,ga nu naar een neuraaltherapeut en voel mij veel beter
28-05-2019

Urine-incontinentie

als ik moet plassen, haal ik de toilet al niet meer. De emselex gaat steeds minder werken, moet er zeker 2 x per nacht uit en als ik op de bank zit haal ik het toilet al niet meer volgens mij ben ik er ook een beetje duizelig van. Ik ga morgen naar de dokter vragen of ik een sacrale neurostimulator kan krijgen., omdat ik ook ont. inco heb. Daarvoor zijn klemmetjes op m[lees meer...]ijn darm gezet , maar die gaan om de paar maanden los en dan moet ik weer de hele dag naar het ziekenhuis.
01-05-2019

MS (multiple sclerose)

Betmiga ruim 4 weken gebruikt. Waar ik eerst, door overactieve blaasspier 15x per dag naar de wc moest, is dit nu 7x, 16x, 11x. Helpt niet en het plassen is nu helemaal losgeslagen. Dan kies ik bijna liever voor de zekerheid wetende zo’n 15x per dag, om het uur, ‘s middags wat rustiger. Dan dit. Uroloog wil dat ik doorga en Vesicare daarbij neem. Ik ben bang; als ik zie[lees meer...] wat de bijwerkingen van Vesicare zijn, ben ik verder van huis, àls het al werkt. Want hiernaast zorg ik alleen voor 3 kinderen. Was grafisch ontwerper maar al 100% afgekeurd. Ik wil niet. En neem nu Quertilla. Dit helpt heel goed. Vooral tegen aandrang.
09-03-2019

Toviaz (fesoterodine)
Veel plassen

Voor gebruik, regelmatig aandrang en s'nachts tot wel 5 x eruit, nu nog maar 1 x per nacht en ga overdag normaal om de 1 á 2 uur naar toilet
30-01-2019

Betmiga (Mirabegron)

Bleef in de nacht meerdere keren ( soms om het uur ) naar de WC gaan. Waardoor uiteindelijk slaapgebrek een probleem werd, ook voor mijn vrouw. Het plassen duurde gevoelsmatig een half uur, zolang dat ik steeds meer moeite kreeg met weer in slaap komen. Betmiga 50mg in combinatie met Tamsulosine 0,4 HCI Sandoz retard Sinds vandaag 30-01-2019 wijzigt Apotheek in opdr[lees meer...]acht van Z&Z dat ik Tamsulosine HCI 0,4 Ranbaxy ( i.p.v Sandoz ) krijg. Ben benieuwd of dit problemen op gaat leveren. Laat het dan zeker weten.
12-01-2019

Urine-incontinentie

niet opgelost. na het gebruik van vesicare is vooral de droge mond verdwenen maar incontinentie is verhoogd
31-12-2018

Betmiga (Mirabegron)

Ik kreeg zeker 15 keer per dag aandrang om te plassen. Volgens mijn huisarts had ik een zwakke blaas en schreef hij Betmiga 50 mg tabletten voor. Na enkele dagen had ik hier baat bij. Toen ik deze tabletten 3 weken had gebruikt, ben ik met inname hiervan gestopt om te kijken wat het verdere resultaat was. Na een week moest ik weer zo'n 15 x per dag plassen. Vervolgens be[lees meer...]n ik de tabletten weer in gaan nemen en het plassen werd gereduceerd naar 5 á 7 keer per dag. Heb geen bijwerkingen.
25-12-2018

Tolterodine (tolterodine)

Al jaren veel moeten plassen en regelmatig de WC niet halen ( vooral snachts). Doordat ik dacht dat de oorzaak veel stress was, liet ik het lang zo. Nu maanden aan Tolterodine. Het medicijn heeft een lange periode nodig voor het gaat werken, soms voelt het of ik minder moet, maar dan blijkt het toch niet zo te zijn. Al jaren heb ik gebroken nachten en dat is er niet mi[lees meer...]nder op geworden. De bijwerkingen zijn nihil. Ik drink s'avonds na 20 uur niets meer, neem alleen smorgens vroeg 1 mok koffie en drink weinig alcohol.
13-12-2018

Vesicare (solifenacine)

ik moest altijd wel 3 tot 4 keer mijn bed uit om te plassen en nu nog maar 1 keer. Slaap daardoor weer voldoende op een nacht, waardoor ik me een stuk fijner voel. Dus voor mij werkt dit medicijn prima met de bijwerkingen kan ik leven.
07-11-2018

Overactieve blaas

Geeft de blaas rust waardoor het aantal keren plassen per dag (en vooral s'nachts) sterk verminderd. Ik neem het in de avond in omdat je er net na het innemen een beetje moe van wordt. Ontzettend blij dat dit medicijn er is!
24-10-2018

Urine-incontinentie

Last van gemengde urineincontinentie. Betmiga geprobeerd. Eigenlijk nauwelijks effect. Vesicare daarbij gedaan na twee maanden betmiga, geen veranderingen behalve vervelende bijwerking obstipatie. Denk dat ik er mee ga stoppen.
19-10-2018

Overactieve blaas

Ik gebruik het medicijn Betmiga nu 4 dagen en merk nog helemaal niks, ook geen bijwerkingen. Kan iemand mij vertellen hoelang het ongeveer duurt voordat het medicijn gaan werken? Ook heb ik een neurostimulator dus hoop dat het enig effect gaat geven. Ik plas zo’n 14 tot 16x per 24 uur waarvan 4x ‘s nachts. Wordt er gek van!!
25-09-2018

Oxybutynine Tabletten (oxybutynine)

Tijdens een wandeling zoveel zweet produceren dat ik kletsnat thuiskwam, zelfs mijn haren kletsnat!
19-09-2018

Overactieve blaas

Zeer effectief tegen overactieve blaas, wellicht tè actief. Geen plotselinge, onverwachte druk meer op de blaas, maar plassen gaat in het grootste deel van de gevallen wel heel traag.
09-09-2018

Overmatig zweten

Na mijn wandelingen kletsnat van het zweet thuis komen

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5023)
Anticonceptie - overig (3697)
Cholesterol (2869)
Depressie - antidepressiva overig (2687)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2298)
Pijn - morfine-achtigen (2176)
ADHD - psychostimulantia (2021)
Pijn (1954)
Verslavingsziekten (1905)
Bloeddruk - betablokkers (1655)
Maagzuur - protonpompremmers (1545)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1501)
Anticonceptie - eenfase (1371)
Angststoornissen (1191)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1134)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1106)
Depressie - antidepressiva TCA (1034)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (948)
Immuunsysteem - immunosuppressiva (917)
Antibiotica - urineweginfectie (892)
Slaap- en kalmeringsmiddelen (859)
Acne (835)
Migraine (753)
Kanker - hormonen en antihormonen (738)
Bloeddruk - calciumantagonisten (696)
Bloeddruk - angiotensine-antagonisten (680)
Bloeddruk - ACE-remmers (665)
Neus (608)