Mirabegron

Overactieve blaas (19 meningen)
Urine-incontinentie (16 meningen)
Polyurie (3 meningen)
Prostaatklachten (overig) (2 meningen)

30-01-2019 | Man | 62
Mirabegron (50)
Bleef in de nacht meerdere keren ( soms om het uur ) naar de WC gaan. Waardoor uiteindelijk slaapgebrek een probleem werd, ook voor mijn vrouw. Het plassen duurde gevoelsmatig een half uur, zolang dat ik steeds meer moeite kreeg met weer in slaap komen. Betmiga 50mg in combinatie met Tamsulosine 0,4 HCI Sandoz retard Sinds vandaag 30-01-2019 wijzigt Apotheek in opdr[lees meer...]acht van Z&Z dat ik Tamsulosine HCI 0,4 Ranbaxy ( i.p.v Sandoz ) krijg. Ben benieuwd of dit problemen op gaat leveren. Laat het dan zeker weten.

12-01-2019 | Man | 70
Urine-incontinentie
niet opgelost. na het gebruik van vesicare is vooral de droge mond verdwenen maar incontinentie is verhoogd

31-12-2018 | Man | 72
Mirabegron (50mg)
Ik kreeg zeker 15 keer per dag aandrang om te plassen. Volgens mijn huisarts had ik een zwakke blaas en schreef hij Betmiga 50 mg tabletten voor. Na enkele dagen had ik hier baat bij. Toen ik deze tabletten 3 weken had gebruikt, ben ik met inname hiervan gestopt om te kijken wat het verdere resultaat was. Na een week moest ik weer zo'n 15 x per dag plassen. Vervolgens be[lees meer...]n ik de tabletten weer in gaan nemen en het plassen werd gereduceerd naar 5 á 7 keer per dag. Heb geen bijwerkingen.

24-10-2018 | Vrouw | 30
Urine-incontinentie
Last van gemengde urineincontinentie. Betmiga geprobeerd. Eigenlijk nauwelijks effect. Vesicare daarbij gedaan na twee maanden betmiga, geen veranderingen behalve vervelende bijwerking obstipatie. Denk dat ik er mee ga stoppen.

19-10-2018 | Vrouw | 42
Overactieve blaas
Ik gebruik het medicijn Betmiga nu 4 dagen en merk nog helemaal niks, ook geen bijwerkingen. Kan iemand mij vertellen hoelang het ongeveer duurt voordat het medicijn gaan werken? Ook heb ik een neurostimulator dus hoop dat het enig effect gaat geven. Ik plas zo’n 14 tot 16x per 24 uur waarvan 4x ‘s nachts. Wordt er gek van!!

19-09-2018 | Man | 57
Mirabegron (50)
Overactieve blaas
Zeer effectief tegen overactieve blaas, wellicht tè actief. Geen plotselinge, onverwachte druk meer op de blaas, maar plassen gaat in het grootste deel van de gevallen wel heel traag.

05-09-2018 | Vrouw | 78
Urine-incontinentie
Of ik de Betmiga 's ochtends of s'avonds inneem, na ca. 3 maanden gebruik, nog geen resultaat, wel alle genoemde bijwerkingen.

03-09-2018 | Vrouw | 78
Urine-incontinentie
Ik heb dit medicijn ca. 3 maanden ingenomen. Tot nog toe geen verbetering. Heb het idee, dat het erger is geworden of/en ik last heb van bijwerkingen.

02-08-2018 | Man | 31
Overactieve blaas
Merk erg weinig verschil helaas, wel heb ik dagelijks last van de bijwerkingen: constipatie. Erg vervelend en pijnlijk. Weet niet of het de moeite waard is nog langer betmiga te slikken. Neem het nu ruim 2 weken.

04-07-2018 | Vrouw | 65
Overactieve blaas
Gebruik nu 2 weken en merk geen verbetering. Heeft iemand ervaring met langer gebruik en dan wel effect? Graag reactie Ik gebruikte eerst oxybutynine, bood geen soulaas

13-06-2018 | Vrouw | 49
Overactieve blaas
In combinatie met electronische stimulatie de klachten onder controle. Behalve dan het dikker worden. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.

23-05-2018 | Vrouw | 22
Mirabegron (25mg)
Overactieve blaas
Plots na een blaasontsteking te maken gehad met wat tot nu toe nog omschreven wordt als overactieve blaas. Steeds de aandrang om te moeten, het gevoel hebben het niet te kunnen ophouden (ondanks dat het telkens wel lukt). Eerst bij de urologe gestart met oxybutanine, dit werd me voorgeschreven omdat het de goedkoopste optie was. Dit hielp een beetje maar bracht niet veel v[lees meer...]erandering. Nog even urolina geprobeerd maar dit deedal helemaal niets. Na een half jaar deze medicatie in te nemen kreeg ik plots onhoudbare blaaskrampen (alsof plots heel mijn bekkenbodem pijnlijk samentrok). Enige oplossing volgens de urologe: botox inbde blaas spuiten of een neurosimulator plaatsen. Wegens redelijk ingerijpend 'oplossingen' toch maar een tweede opinie gevraagt. Daar schreven ze Betmiga voor. Heaven on earth voor mij. Ik kon langer wachten, moest snachts niet meer opstaan, kon opnieuw afspreken met vrienden en ik kon eindelijk ongestoord in de wagen zitten zonder te stressen over mogelijk bijkomende tijd van files. Ik neem betmiga nu bijna 4 maanden.

13-12-2017 | Vrouw | 48
Overactieve blaas
Heb heel kort Vesicare gebruikt, maar daar werd ik heel moe van. Toen kreeg ik Betmiga voorgeschreven en daar ben ik heel blij mee! Klachten zijn geheel verdwenen en geen (geen!) bijwerkingen! Ik gebruik het af en toe een paar weken om de blaas tot rust te brengen. Daarna gaat het meestal een tijd goed en gebruik ik niks. Tot de klachten weer verergeren, dan weer een paar [lees meer...]weken Betmiga. Voor mij werkt het prima zo. Enige puntje van kritiek: de coating smaakt heel eigenaardig. Beetje de smaak van bedorven uien.

25-09-2017 | Vrouw | 52
Urine-incontinentie
Ik heb Betmiga gekregen via de Uroloog. Twee jaar eerder heb ik een Neurostimulator gekregen. Deze is geplaatst in m'n rechterbil. Dit heeft 2 jaar perfect gewerkt. Wat was ik blij dat ik voelde dat ik naar het toilet moest ipv dat ik het merkte door een natte broek. Het was, zoals je kunt lezen, best wel erg. Door dit probleem heb je eigenlijk geen sociaal leven meer. Ik [lees meer...]liep altijd met een tas met schone kleren. Maar na twee jaar op controle te komen bij de Uroloog, besprak hij met mij Betmiga. Dit medicijn is heel lang in onderzoek geweest omdat er hoge risico's op bijwerkingen zouden zijn. Maar het was nu vrijgegeven en de Uroloog vroeg of ik het wilde proberen in combinatie met m'n neurostimulator. Wat kan je leven toch veranderen. Op dit moment leef ik zonder hulpmiddelen (luier) en kan, net zoals iedereen, normaal naar het toilet. Af en toe moet ik nog wel rennen, maar ik ben zo blij dat het nu zo gaat. Eén keer moest ik even stoppen met Betmiga van de huisarts, om het uit te sluiten van een kwaal die ik op dat moment had. Nou, ik heb het geweten. Ik had het weer niet onder controle. Weer natte broek. Na een week de huisarts gebeld of ik hem aub weer mocht innemen. Na 2 dagen ging het weer goed. Dit pakken ze niet meer af van mij :-). Mochten er vragen zijn, dan ben ik altijd bereid om die te beantwoorden.

20-06-2017 | Vrouw | 52
Urine-incontinentie
Ik heb zowel urg als stress incontinentie. Hiervoor is neurostimulator geplaatst wat in eerste instantie heel goed werkte. Ik voelde voor het eerst sinds jaren dat ik naar het toilet moest en dus op tijd was. Helaas werkt de neurostimulator na ca. een jaar niet meer helemaal zoals in het begin zodat het toch weer vaak misging. In overleg met m'n uroloog gestart met Betmiga[lees meer...]. De uroloog heeft me gewaarschuwd dat er veel en/of vervelende bijwerkingen op zouden kunnen treden. Nou, bij mij dus niet. Alleen af en toe een versnelde hartslag, maar ik weet waar het door komt. Door de combinatie die ik nu heb, dus neurostimulator en Betmiga draag ik geen inco's meer. Dit is voor mij echt heerlijk. Ik heb ivm wat lichamelijke klachten 2 weken moeten stoppen met Betmiga. Toen was het voor mij helemaal duidelijk. Ik was weer steeds te laat om naar het toilet te gaan. Dus gevraagd aan de huisarts of ik na 2 weken weer mocht beginnen met Betmiga. Na een paar dagen was alles weer in rust en krijgen m'n hersens weer een seintje dat m'n blaas vol is. Mijn ervaring met Betmiga is dus heel goed. Ik wil het medicijn eigenlijk niet meer kwijt, of het moet zo zijn dat ik dan nog steeds niet in m'n broek plas.

20-05-2017 | Man | 79
Veel plassen
Ik ben tevreden over het medicijn.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum