Mirabegron

Overactieve blaas (20 meningen)
Urine-incontinentie (18 meningen)
Polyurie (3 meningen)
Prostaatklachten (overig) (2 meningen)

05-02-2015 | Vrouw | 44
Blaasontsteking
vooraf wat zorgen omdat de mogelijke bijwerkingen zo veel waren. In het begin geen problemen op wat licht jeuk na. Deze jeuk is na 2 weken steeds meer en gaat over in een brandende jeuk

27-01-2015 | Man | 33
Urineverlies
Sinds ik soms moet katheteriseren, is mijn blaas van streek. Deze is dan erg onrustig en trekt onregelmatig samen, dit had vaak licht verlies tot gevolg. Sinds de Uroloog het medicijn Betmiga heeft voorgeschreven zijn deze klachten fors minder geworden. Al binnen enkele uren kwam er een serene rust over de blaas en trekt deze alleen nog samen als dat nodig is. Ondanks d[lees meer...]at er meer rust is, lijkt er ook minder controle over de blaas te zijn. Het signaal van wel of niet moeten plassen is fors minder sterk, en ook tijdens het plassen is de stroom door de plasbuis minder goed voelbaar. Het grote nadeel is dat deze serene rust ook over de darmen gaat, naar mijn gevoel staan deze soms nagenoeg stil. Zeker in de nacht zijn dan harde bonken in buik voelbaar en is de boel gespannen, zeker als er al dagen geen toilet is bezocht. Dit heeft een slechte nachtrust tot gevolg. Niet perse te droog of te hard maar blijft er gewoon te lang zitten, ondanks licht letten op voeding/beweging. Op advies van de dokter aan de movicolon. Dit helpt best goed maar heeft weer veel winden tot gevolg en een extra medicijn waar je weer van afhankelijk bent. Over de Betmiga over het geheel wel tevreden maar is zeker niet zonder bijwerkingen. Dit is anders dan de arts vertelde.

25-01-2015 | Vrouw | 57
Urine-incontinentie
al zo.n 20 j last van urineverlies na geboorte dochter werd door de jaren steedserger ook incontinent van ontlasting 4j geleden verlamd geweest na allergie van pesiline na die tijd erg ziek geweest na onderzoek bleek ik darmpoliepen te hebben zijn verwijderd bekkenbodem therapie gehad geen last van ontlasting meer heb vecicare gebruikt3j met ptns behandeling w[lees meer...]erkt niet erg en bloedsuiker gaat er van omhoog nu dus betmiga 50 mg kan niet meer naar wc verstopping en urine loopt gewoon af heb fibromyalgie artrose heb al een nieuwe knie en ook artritis ben aan tunnelsyndroom geholpen aan beide handen heb ook diabetes en een pomp

16-01-2015 | Vrouw | 59
Urine-incontinentie
Veel bijwerkingen.last van ogen. Vaker plassen en soms moeilijk plas op te houden. Stoelgang erg moeizaam. Heb Dridase en vesicare gebruikt voordat ik betmiga ging gebruiken.

08-12-2014 | Man | 56
Urine-incontinentie
eerst baclofen en vesicare gebruikt met verschrikkelijke bijwerkingen en geen goed resultaat Betmiga heeft geen bijwerkingen bij mij enhet plassenisveel minder geworden. Alles beter onder controle

08-10-2014 | Man | 64
Hartritmestoornis
Had wel positief effect op mijn instabiele blaas klachten. Helaas genoodzaakt te stoppen vanwege hartritmestoornis.

13-09-2014 | Vrouw | 66
Urine-incontinentie
Betmiga lijkt in het begin te werken maar de bijwerkingen zijn behoorlijk heftig. Ik slik het nu een aantal weken en het effect wordt ook minder met de tijd. Ik ga er zeker mee stoppen na deze week want ik voel me per dag beroerder en vrees voor een hartaanval. Ook heb ik continue het gevoel dat ik blaasontsteking heb met enorme kramp tijdens het plassen. Jammer want ik[lees meer...] was er in de eerste week van mijn gebruik best blij mee.

10-09-2014 | Man | 65
Veel plassen
Mijn uroloog heeft mij dit medicijn ook voorgeschreven met de mededeling dat dit nieuwe medicijn niet de vervelende bijwerking had van een droge mond. Dat klopt. Maar helaas merkte ik na 14 dagen gebruik geen verbetering van mijn plasklachten en ik ben er mee gestopt. Dit omdat ik wel enkele vervelende bijwerkingen constateerde. Het heeft m.i. een vertragende werking op j[lees meer...]e stofwisseling en stoelgang, met gewichtstoename ten gevolge.

01-09-2014 | Man | 79
Prostaatklachten (overig)
Sinds 1 maand neem ik deze medicatie zonder enig resultaat in mijn plasgedrag namelijk om de 2 uur s'nachts gaan plassen. Vervelende bijwerkingen: sijsverteringsproblemen, constipatie, gewichtstoename, soms duizelig.

29-08-2014 | Man | 79
Prostaatklachten (overig)
Ik neem Betmiga +- 4 weken en tot heden geen verbetering aan mijn plasgedrag. Wat wel opvalt is dat ik nu veel last heb van constipatie wat voordien niet het geval was. Ook duizeligheid en lagere bloeddruk.

06-06-2014 | Vrouw | 49
Mirabegron
Dit is een heel nieuw medicijn met een andere werking dan mijn vorige medicatie die ik voor overactieve blaas kreeg. Tot nu toe is het effectief, hoewel ik nog regelmatig plotselinge aandrang krijg. Toch hoef ik niet meer zo heel erg vaak naar het toilet te gaan als met mijn andere medicatie.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum